Spring naar bijdragen

Jouw ideale man/vrouw - Deel II


Aanbevolen berichten

Quote:

@Light JR: Het is heel grappig, als ik jouw posts lees dan staan mijn nekharen wel een beetje overeind (een man die bóven je staat, waarom moet dat, voel je je soms bedreigd door de vrouw
boosrood.gif
) maar ondertussen geef ik toe dat ik eigenlijk ook wel een man wil die ietwat intelligenter/even intelligent is dan/als ik/mij
widegrin.gif
.

Mag ik je dan hier verbeteren, en zeggen dat je dat 'mij' op het eind kan weglaten? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

mijn ideale man is dante! haha grapje

even denken:

1. Innerlijke kenmerken/omschrijving:

hij moet lief zijn ( gohhhh ) maar ook lekker bijdehand

2. Geloofsovertuiging:

hij moet echt een keuze voor God hebben gemaakt en ook echt voor Hem willen leven!

3. Interesses

het liefst houd hij ook van skimboarden en surfen en de zelfde muziek

4. Vakgebied/studierichting

maakt niet uit

5. Uiterlijke kenmerken/omschrijving

lang haar nja beetje emo achtig bloos.gif

hahaha

Link naar bericht
Deel via andere websites

1. Innerlijke kenmerken/omschrijving

Lief, meelevend, vol met verrassingen, bijdehand (goed punt Jaleez!), niet jaloers

2. Geloofsovertuiging

Hij moet God boven alles zetten, geen ander geloof hebben..

3. Interesses

GEEN paarden! (die houd ik lekker voor mezelfengel.gif) verder computers zodat hij me kan helpen met problemen met dat stomme ding

4. Vakgebied/studierichting

Moet hij lekker zelf wetensmile.gif

5. Uiterlijke kenmerken/omschrijving

langer dan ikbloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dacht ik nog zó dat ik een niet-gelovige vriend had gevonden kom ik er een tijdje terug (na 4 maanden!!!) pas achter dattie nog christelijk is ook nosmile.gif

't Is niet echt een praktiserend christen die elke zondag in de kerk zit, maar hij gelooft wel dat ik naar de hel ga en hij naar de hemel. Hij geloofd wat er in de bijbel staat etc. Dat vind ik toch een beetje lastig.

Niet dat ik niks met hem zou willen omdat hij christelijk is, maar ik vind het even schrikken, ik had het zó niet verwacht, hij heeft het ook nooit eerder gezegd of laten merken. Hij bang dat ik hem af zou keuren, ik niks door hebben. Ja, dan schiet het niet op.

Maar het werkt tot nu toe prima, hij komt wel eens aan met vreemde bijbelcitaten waarvan ik iets heb van 'ja dus?' of 'wat moet ík hier mee?' maar zolang we elkaar in onze waarde kunnen laten en elkaars overtuiging accepteren en respecteren komt het volgens mij wel goed. alstie maar niet voor de kerk wil trouwen want dan kan ie me de pot op puh2.gif (Niet onaardig bedoeld, maar ik zou het nogal hypocriet van mezelf vinden als ik neit geloof maar wel voor de kerk zou trouwen). Maar hij gaat ook niet naar de kerk dus ik zou het van hem óók hypocriet vinden alstie dan opeens wél in de kerk moet trouwen.

Maar buiten dat, hij klomt nog steeds aardig dicht in de buurt van mijn ideale man smile.gif Niet-gelovig zou makkelijker zijn geweest, voor hem dan, (in de zin van; hij heeft de overtuiging dat ik naar de hel ga, en dat wij elkaar na de dood niet meer tegen komen) maar ik hou van hem om wie hij is, niet om wat hij geloofd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

21 Things I Want In A Lover

Do you derive joy when someone else succeeds?

Do you not play dirty when engaged in competition?

Do you have a big intellectual capacity but know

That it alone does not equate wisdom?

Do you see everything as an illusion?

But enjoy it even though you are not of it?

Are you both masculine and feminine? politically aware?

And don't believe in capital punishment?

These are 21 things that I want in a lover

Not necessarily needs but qualities that I prefer

Do you derive joy from diving in and seeing that

Loving someone can actually feel like freedom? are you funny?

la self-deprecating? like adventure? and have many formed opinions?

These are 21 things that I want in a lover

Not necessarily needs but qualities that I prefer

I figure I can describe it since I have a choice in the matter

These are 21 things I choose to choose in a lover

I'm in no hurry I could wait forever

I'm in no rush cuz I like being solo

There are no worries and certainly no pressure in the meantime

I'll live like there's no tomorrow

Are you uninhibited in bed? more than three times a week?

Up for being experimental? are you athletic?

Are you thriving in a job that helps your brother? are you not addicted?

...curious and communicative...

(Alanis Morissette)

'k vond 'm wel goed bij dit topic passen, en het klopt ook wel redelijk ook puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

1. Innerlijke kenmerken/omschrijving

--> Mijn ideale man heeft gevoel voor humor. Cliché, maar ik vind humor toch wel belangrijk. Heeft een eigen mening en loopt dus niet constant achter anderen aan, mag best huilen als er iets ergs gebeurd is yes.gif (En dan bedoel ik niet als z'n voetbalclub verloren heeft widegrin.gif )Moet wel geïnteresseerd zijn in de maatschappij om hem heen, dus niet zo'n iemand die het allemaal niks kan schelen. Moet lief zijn voor mij (en voor m'n familie), mag best wel een klein beetje arrogant zijn en moet mij steunen in de dingen die ik doe en adviseren in de dingen die ik doe. (als ik dat wil. Als ik in mijn mooie nieuwe spijkerbroek naar een verjaardag ga hoef ik niet als advies te krijgen dat ik een dikke kont heb in die broek bv widegrin.gif )

2. Geloofsovertuiging

Maakt me echt helemaal niks uit, aangezien mijn ideale man toch wel van me houdt, wat voor geloof hij ook heeft smile.gif

3. Interesses

Politiek/maatschappelijk geïnteresseerd, waardeerd mijn startrek verslaving, houdt van honden, kijkt graag voetbal (ik ook yes.gif ) en leuke films. Verder maakt het me niet uit.

4. Vakgebied/studierichting

Ik denk dat het wel handig is als hij qua denkniveau op hetzelfde niveau zit als ik. Wat niet hoeft te betekenen dat hij gestudeerd moet hebben ofzo. Iemand die mbo heeft gedaan kan ook heel maatschappelijk geïntereseerd zijn en allerhande cursussen volgen.

Maar ik denk dat mijn ideale man toch wel een beetje net zo intelligent moet zijn als ik. Ik wil wel een vent die me aankan. (geestelijk he, als ie me slaat ga ik bij hem weg.)

5. Uiterlijke kenmerken/omschrijving

Liefst donker haar, niet te behaard (mocht ie wel behaard zijn haalt ie dat overtollige haar maar lekker weg engel.gif ), groene/bruine ogen, niet te dik, beetje gespierd is zeker een grote plus, niet te lang (ik ben zelf maar 1.62) geen al te scheef gebit.

(mijn voorkeur gaat uit naar een latino widegrin.gif Maar natuurlijk is het het belangrijkst dat ie gewoon lief is en mij als persoon waardeerd en andersom knipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Mijn eisen:

Hij moet christen zijn. En dan ook wel een échte

Hij moet 'stoer' zijn

Hij moet rustig en betrouwbaar zijn

en hij moet me flink tegengas geven.

Oh daarbij moet hij ook zijn eigen mening hebben en niet beïnvloedbaar zijn. En wel niveau, ik wil met hem kunnen praten.

That's all smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een paar lesbische vriendinnen van me proberen me tegenwoordig te eum, bekeren. We hebben een lange discussie gehad over de voordelen van een relatie met een vrouw versus een relatie met een man, en tot mijn eigen schaamte vond ik er meer aan een vrouw, dus nu willen ze een vriendin voor me zoeken. Mijn lief vindt het allemaal best zo lang hij mag toekijken bij al wat we doen. Misschien moet ik dit vragenlijstje dus eens ernstig overdenken. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

hij moet mysterieus zijn, maar vooral ook heel duidelijk zijn, er moet iets te prikken zijn, in de zin van je mag hem niet gelijk door hebben.
knipoog_dicht.gif

hij moet kunnen luisteren en praten, hij moet mij begrijpen.

Hij moet Christen zijn (en dan bij voorkeur protestant)

Met ander woorden, hij bestaat niet ben ik bang
apk_worry-rose.gif

Hmm... mysterieus mja die zijn er genoeg. Heel duidelijk zijn mja dat is ook nog wel mogelijk. Hij moet kunnen luisteren... is ook nog wel voor handen. Praten dat wordt al moeilijker. Ho en hij moet jou begrijpen? hamer.gifhamer.gifhamer.gifhamer.gifhamer.gif forget it. De eerste man die een vrouw begrijpt moet nog geboren worden. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmm ik dacht dat ik al eens had gereageerd in dit topic, maar kan het niet zo gauw vinden... nouja, hier dan mijn ideale vrouw knipoog_dicht.gif

1. Innerlijke kenmerken/omschrijving

Iemand die mijn tekortkomingen een beetje aanvult, maar die tegelijkertijd toch ook vaak hetzelfde denkt als ik, of waar ik in ieder geval goed mee kan praten. Uiteraard heeft ze Jezus op nr 1 staan, en zoals een goeie vriend mij geadviseerd heeft moet ze ook radicaler zijn dan ikzelf knipoog_dicht.gif Verder uiteraard lief, ze moet een hart hebben voor mensen die verloren gaan, humor hebben, en verder kan ik ook niets bedenken.

2. Geloofsovertuiging

Christelijk uiteraard, ze moet een levende relatie hebben met Jezus, dicht bij Hem leven, en ze moet openstaan voor nieuwe dingen die God doet, en meer van God willen, in welk stadium ze ook zit in haar geloofsleven. In welk hokje ze gestopt wordt of ze zichzelf stopt doet er niet zoveel toe.

3. Interesses

Qua hobbies ofzo maakt het me echt niets uit. Als ze wil pottenbakken prima, als ze zichzelf van een wolkenkrabber wil gooien met parachute prima. Of nouja, misschien dat ik er dan nog wel even over zou nadenken of dat verstandig is, maar you get the point puh2.gif Oh en het is handig als ze geïnteresseerd is in waar Jezus in geïnteresseerd is, en in mij knipoog_dicht.gif

4. Vakgebied/studierichting

Zo lang het maar niet iets is wat te veel tijd vergt vind ik het prima. Dus geen baan waar ze dagen of wekenlang voor weg moet zijn ofzo.

5. Uiterlijke kenmerken/omschrijving

Tja, maakt me eerlijk gezegd ook weinig uit. Heel cliché maar het is steeds meer een waarheid voor me gaan worden dat echte schoonheid van binnen zit. Ogen vind ik sowieso ontzettend belangrijk. Je kan zoveel zien in de ogen van mensen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Wat bedoel je met 'hart hebben voor mensen die verloren gaan'? :S

Merken jullie (de singles) ook dat met de loop van de jaren je steeds meer eisen laat vallen? smile.gif Nog eventjes en mijn enige eis is dat hij met mij wil trouwen. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hmm... mysterieus mja die zijn er genoeg. Heel duidelijk zijn mja dat is ook nog wel mogelijk. Hij moet kunnen luisteren... is ook nog wel voor handen. Praten dat wordt al moeilijker. Ho en hij moet jou begrijpen?
hamer.gifhamer.gifhamer.gifhamer.gifhamer.gif
forget it. De eerste man die een vrouw begrijpt moet nog geboren worden.
puh2.gif

Maar duidelijk en mysterieus?? Volgens mij zijn die er niet knipoog_dicht.gif

En ja dat die mij gaat begrijpen, ik denk dat ook onmogelijk is. Dus ja hij bestaat niet puh2.gif

Nou ja we houden maar een beetje hoop. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Oh, niks beters dan zeuren over ideale mannen als je geen zin hebt om te studeren!

Ik herinner me vaag dat ik dit ooit wel al eens heb beantwoord in het vorige topic, maar da's lang geleden en ik kan de post zo meteen niet vinden, dus ik doe het gewoon nog een keer.

1. Innerlijke kenmerken/omschrijving

Lief, trouw, eerlijk, dat soort dingen (is er eigenlijk iemand die die dingen niét wilt?). Hij moet niet al te metro zijn, gewoon een man die zich prettig voelt bij z'n eigen mannelijkheid zonder dat krampachtig te willen bewijzen ofzo. Om kunnen met mijn eigen oversentimentele dramatische gedoe is mooi meegenomen (wat niet het zelfde is als er in meegaan). Een beetje levensvreugde enzo vind ik ook wel aangenaam, een relatie met iemand die altijd depressief is is erg zwaar. Idiote vrolijkheid en een goed gevoel voor humor enzo doen het 'm wel. Een beetje tegendraadsheid en arrogantie kunnen ook wel zo lang de persoon in kwestie dat niet gebruikt om een gebrek aan persoonlijkheid te compenseren. En ook wel iemand die eerlijk kan toegeven dat hij op bepaalde vlakken compleet niet mijn ideale man is, liever iemand die zichzelf is en daarin soms serieus met mij botst dan iemand die zich altijd plooit naar mijn verwachtingen. Dus ja, tot zo ver de waarde van zo'n ideale-man-lijstje, uiteindelijk komt het daar meestal ook niet op aan en word je gewoon stapelgek op iemand zonder dat je kan zeggen waarom.

2. Geloofsovertuiging

Maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit, zo lang er openheid en respect is. Een zekere interesse in geloof vind ik wel belangrijk, iemand die daar nooit over nadenkt of praat laat toch wel een hele dimensie van het leven naast zich liggen, zou ik denk ik moeilijk vinden. Een minimum aan waarden enzo vind ik denk ik ook wel nodig, ik weet niet of ik kan samenleven met iemand die echt compleet nihilistisch of cynisch is.

3. Interesses

Ik kan slecht tegen mensen die nooit lezen. Misschien gewoon omdat ik me mijn eigen leven niet zou kunnen voorstellen zonder boeken. Hij moet niet noodzakelijk veel lezen, hij moet niet noodzakelijk lezen wat ik graag lees, maar ik wil een man die begrijpt dat boeken meer zijn dan een hoop lettertjes.

Idem met muziek eigenlijk, hoewel boeken voor mij toch belangrijker zijn. Een goede muzieksmaak is mooi meegenomen, maar geen must. Zo lang er maar een muziekmaak is, goed of slecht of wat dan ook. Op kunnen gaan in muziek vind ik te belangrijk om het compleet niet te kunnen delen, vermoed ik. Nuja, ik sluit niet uit dat ik op iemand val die niet van boeken en muziek houdt, maar tot nu toe is dat nooit het geval geweest. En ook al houdt mijn vriend van relatieve ondingen als Brusselmans en metal, ik vind het geweldig als hij daar enthousiast over is.

4. Vakgebied/studierichting

Een gelijkaardig vakgebied kan handig zijn, maar langs de andere kant, het is ook wel fijn om na een school- of werkdag thuis te kome en het over iets compleet anders te kunnen hebben, met een faculteitsvriendje zou ik denk ik helemaal niks anders doen dan praten over Augustinus ofzo. Ik hou wel van mensen die zich smijten in hun werk. Liever iemand die douches installeert met passie, dan een onenthousiaste godsdienstleerkracht.

5. Uiterlijke kenmerken/omschrijving

Sjah, het meest relatieve van allemaal uiteindelijk, want hoe vaak val je nu echt op degene die er helemaal uitziet zoals je zou willen. Ik heb alvast nog geen enkel vriendje gehad dat leek op Johnny Depp. Ok, een aantal dingen zijn natuurlijk wel erg aantrekkelijk. Niet al te klein zijn is handig, ik heb weinig zin om me te bukken als ik iemand kus. Lang haar doet het 'm wel altijd bij mij, vooral als het donkerbruine golvende lokken zijn. Donkere of groene ogen vind ik ook wel erg knap. Maar ja, iemand kan perfect aan dat profiel beantwoorden en mij toch niet aantrekken.

Heel veel zit in de dingen die zo'n beetje tussen uiterlijk en innerlijk in liggen. De manier waarop iemand lacht. Stem, woordgebruik, intonatie. Of en hoe iemands ogen fonkelen. Gebaren, mymiek. Van die wat ouderwetse galante gebaren vind ik bijvoorbeeld helemaal geweldig, een jas aannemen of een stoel aanschuiven ofzo. Maar dat moet dan ook weer met de juiste flair gebeuren. Daar val ik sowieso wel voor, mannen met een zekere flair, zowel in hun gedrag (zo'n galantie is bvb alleen aantrekkelijk als ze gebeurt met een soort vanzelfsprekende zelfverzekerheid) als in hun kledij (ik ben daarin een tikkeltje ouderwets denk ik, jeans en tshirt doen me niet zo veel, geef mij maar een man die staat met en zich op z'n gemak voelt in een stijlvol hemd of kostuumvest ofzo, een tikkeltje excentriek vind ik ook altijd fijn).

Maar goed, dat soort dingen zijn dus wel een pak belangrijker dan wat je enkel op een foto ziet, iemand met die kenmerken vind ik waarschijnlijk wel aantrekkelijk, ook al ontbreken de lange lokken en donkere ogen. Natuurlijk kan ik ook op iemand vallen die dat niet zo heeft, en die ik gewoon qua karakter geweldig vind, maar dat duurt dan iets langer, daar zal ik niet van dag één door gecharmeerd zijn. Maar ja, uiteindelijk doet het er weinig toe, als ik van iemand hou vind ik die persoon sowieso mooi. De ogen van mijn lief zijn mooi, de neus van mijn lief is mooi, de kleine teen van mijn lief is ook mooi. Omdat het zijn kleine teen is, en van niemand anders. En daarom is mijn lief voor mij de mooiste jongen die er is.

(En stiekem ook wel omdat hij een uitzonderlijk lekkere kont heeft.)


Samengevoegd:

Oh help, ik wist niet dat ik zo veel geschreven had! Nu ga ik écht studeren. bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid