Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ieuw, wat lees ik hier allemaal over bloedende gaten van een halve centimeter doorsnee enzo? Oh wauw, ik wil echt nooit een stretch laten zetten, zelfs erover lezen maakt me al misselijk. widegrin.gif

@Annzie: Ik wil er een tweede in m'n neus. Twee neuspiercings naast elkaar vind ik al jaren supermooi, al sinds ik het de eerste keer zag had ik zoiets van, oh wauw, dat wil ik ook, maar gelijk twee tegelijk zaten zetten vond ik ook maar niks, ik wou eerst eens kijken hoe één neuspiercing me zou bevallen. Ja, dat bevalt dus prima, dus die tweede zie ik ook wel zitten. Weet alleen nog niet wanneer ik 'm ga laten zetten, moet ofwel nu zo snel mogelijk, ofwel pas nadat ik terugkom uit India, want ik wil niet met een nog genezend wondje daar zitten, veel te groot risico op nasty bacterieën enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 806
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Welke plugs zijn duur?

Glazen plugs van Gorilla Glass.. Die zijn super mooi maar ook echt wel prijzig:P

@Iria: ik weet een goede piercingshop in Leiden, kunnen we samen wel een keer heengaan:)

Ik denk trouwens dat ik jullie hulp een beetje nodig heb. Ik heb laatst met blanke lak een bolletje op meerdere plekken op mijn lip geplakt maar ik ben er niet van overtuigd dat het mooi staat. Ik denk dat ik het straks nog eens ga doen, en dan maak ik wel foto's en dan kunnen jullie eens zeggen wat jullie ervan vinden:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Er is al een tijdje niet gepost in dit topic, dus ik hoop dat het niet uitmaakt. Ik heb iets meer dan een week geleden een piercing laten zetten. Toen was er niets aan de hand. Ik houd het gewoon op de 'goede' manier schoon. Nu lijkt het rond de piercing ineens dikker en roder, ik ben bang dat het geïrriteerd is of (beginnend) ontstoken. Ik bid steeds dat het mag genezen en dat het zeker niet erger mag worden. Ik heb die piercing daar namelijk al eerder gehaald en heb 'm er toen uitgehaald omdat ie ontstoken was. Dus, misschien een beetje een rare vraag, zouden jullie voor mij willen bidden om genezing? Ik ben nu de hele tijd aan het stressen :(. Ik heb er overigens verder geen last van, het is alleen een beetje pijnlijk als ik er tegenaan druk (dit heb ik 1 keer gedaan, verder heb ik helemaal niet aan me piercing gezeten). Hopelijk leest iemand dit omdat het een oud topic is. Alvast bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien even langs de dokter gaan? Of de piercer, aangezien hij/zij er het meeste van weet. Grote kans dat het normaal is als er de eerste weken wat zwellingen optreden, maar daar heb ik verder weinig verstand van.

Ben wel benieuwd, wat voor piering heb je laten zetten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben wel van plan even langs de piercer te gaan, maar het is niet om de hoek dus waarschijnlijk lukt het pas maandag op ze vroegst! Over de huisarts heb ik alleen maar verhalen gehoord dat je 'm er uit moet halen, terwijl dat niet het verstandigste is bij een geïrriteerde piercing. De meeste huisartsen zijn nogal tegen piercings. Ik heb trouwens -velen zullen het niets vinden, maar ik vind het juist de enige mooie piercing- een VCH laten zetten. En alsnog wil ik jullie vragen te bidden, want ik geloof dat gebed altijd sterker is (natuurlijk betekent dit niet dat ik het maar zo laat, ik ga dus wel langs de piercer).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weken in zeezout en er verder voorlopig vanaf blijven lijkt me het enige wat je kan doen om genezing te bevorderen. Ik hoop voor je dat hij nog geneest, het is een mooie piercing.

Was het trouwens wel een goede tent waar je hem hebt laten zetten? Heb je op internet gekeken naar ervaringen met die piercingshop?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb hem laten zetten bij Amsterdam tattooing & piercing (5 min. lopen van het station). Wat ik heb gelezen is het een goede shop. Ze kwamen ook erg professioneel over. Ze adviseerden mij alleen te spoelen met water (zoals ik normaal ook doe) en 's morgens met -het klinkt nogal vies, maar schijnt goed te zijn- ochtendurine. Dat heb ik ook een paar dagen gedaan, daarna wel meteen met water eroverheen gespoeld. Wat is precies de verhouding voor water met zout? En bedankt voor de snelle reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een halve theelepel op een mok gekookt water. En dan wat laten afkoelen en je piercing ermee reinigen.

Mochten er problemen blijven raad ik eventueel ook Dare2Wear aan, je moet er een bus voor 2 haltes pakken vanaf Amsterdam Centraal en dan ben je er.

Maar als je een goed gevoel hebt over je piercer en het professioneel overkwam dan kan je daar natuurlijk altijd blijven.

Het is wel aan te raden van dat groffe zeezout te nemen. Keukenzout is toch anders van substantie en niet zo goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf heb ik geen piersings, wel heb ik in één oor zeventien gaatjes bij mijzelf geprikt (helaas nog maar 9 over nu). Nooit problemen gehad met ontstekingen. Ontsmetten en reinigen deed ik altijd met egina force (vloeibare vorm), gewoon zo'n flesje van Dr. Vogel.

Succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog even: ik lees net terug dat je een VCH hebt laten zetten.

Voorlopig geen skinny jeans dus |:(

Dat is dus een beetje lastig, ik heb 1 baggy jeans en voor de rest allemaal skinny's. En op me werk moet ik altijd een lange broek aan :P. Ik zorg in elk geval wel dat ik zoveel mogelijk katoenen ondergoed draag en even niet met me benen over elkaar zit enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aha, het gebed waar je hier om vroeg zou dus eigenlijk gericht moeten zijn op genezing van eigenwijsheid.

Of hulpeloosheid :P? Ik kan moeilijk zonder broek de straat op, haha. Maar ik probeer in elk geval meteen als ik thuis ben een joggingbroek o.i.d. aan te doen. Ik heb zelfs het idee dat het al iets minder rood is. Ik ben net thuis van me werk, ik ga het straks even schoonmaken met water/zeezout. Willen jullie blijven bidden? Ik ben echt heel dankbaar dat jullie dat willen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aha, het gebed waar je hier om vroeg zou dus eigenlijk gericht moeten zijn op genezing van eigenwijsheid.

Of hulpeloosheid :P? Ik kan moeilijk zonder broek de straat op, haha. Maar ik probeer in elk geval meteen als ik thuis ben een joggingbroek o.i.d. aan te doen. Ik heb zelfs het idee dat het al iets minder rood is. Ik ben net thuis van me werk, ik ga het straks even schoonmaken met water/zeezout. Willen jullie blijven bidden? Ik ben echt heel dankbaar dat jullie dat willen doen.

Ik weet niet met wat voor materiaal en sieraad je bent gepierced maar als dit blijft irriteren na je zeezout behandeling zou je eventueel bij je piercer kunnen vragen om anti allergeen kunststof als Bioplast. Maar ik hoop voor je dat het zo al goed zal gaan. Heb je ook met gewone sieraden als ringen en kettingen allergische reacties?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aha, het gebed waar je hier om vroeg zou dus eigenlijk gericht moeten zijn op genezing van eigenwijsheid.

Of hulpeloosheid :P? Ik kan moeilijk zonder broek de straat op, haha. Maar ik probeer in elk geval meteen als ik thuis ben een joggingbroek o.i.d. aan te doen. Ik heb zelfs het idee dat het al iets minder rood is. Ik ben net thuis van me werk, ik ga het straks even schoonmaken met water/zeezout. Willen jullie blijven bidden? Ik ben echt heel dankbaar dat jullie dat willen doen.

Ik weet niet met wat voor materiaal en sieraad je bent gepierced maar als dit blijft irriteren na je zeezout behandeling zou je eventueel bij je piercer kunnen vragen om anti allergeen kunststof als Bioplast. Maar ik hoop voor je dat het zo al goed zal gaan. Heb je ook met gewone sieraden als ringen en kettingen allergische reacties?

Ik ben gepierced met chirurgisch staal. Ik ben van plan (als het lukt qua tijd) maandag even langs de piercer te gaan. Gewone sieraden draag ik niet heel veel, ik weet in elk geval wel dat ik niet goed tegen nepgoud kan. Nepzilver dan weer wel. Ik zal de tip in elk geval onthouden. Vanavond ga ik het weer schoonmaken met water/zeezout.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt trouwens wel dat de piercing geïrriteerd is omdat het onderste bolletje te zwaar is. Die is namelijk een stukje groter dan het bovenste bolletje. Nu lijkt de irritatie iets minder, maar de piercing ook een heel klein beetje gezakt. Ik zie namelijk bij het onderste bolletje nu ook een heel klein stukje van het staafje, eerst niet. Maar dat kan ook komen omdat de zwelling nu minder is. Dat ga ik toch even vragen bij de piercer als ik er ben. Dat bioplast is ook een stuk lichter toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Deed het niet vreselijk pijn om te laten plaatsen? Bij de gedachte alleen al krijg ik kramp en ik heb geeneens een CH. :+

Ik hoop voor je dat het snel mag genezen. :)

Het is even een venijnige prik, en als het balletje vastgedraaid wordt voelt dat ook even niet prettig, maar daarna heb je er geen last meer van. Het schijnt een makkelijke piercing te zijn.

Ik heb trouwens vandaag geen tijd gehad om naar de piercer te gaan (druk, druk, druk), ik ga echt me best doen morgen even langs te gaan. De irritatie lijkt nu weg, maar me bovenste bolletje drukt dus wel een beetje in de huid (heb er geen last van, maar zo ziet het eruit), waardoor de onderkant van het staafje ook wat meer zichtbaar is. Ik denk dus echt dat ie een beetje te zwaar is. Hopelijk zakt ie niet verder, en kan ik snel andere balletjes of bioplast krijgen. Nu dus ook al twee keer met water/zeezout gespoeld, zometeen weer. Dan maar weer even niet denk ik toch? Anders kan het wondje ook niet helen want volgens mij blijft het wel open door die oplossing (of zeg ik nu iets heel stoms?).

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid