Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 806
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ja, ik vond het ook echt heel tof van mijn ma.

Vriendlief was mee om m'n handje vast te houden :# , maar ik had het gerust alleen gekund. Stelde echt niets voor. Heb er nu ook helemaal geen last van. De foto komt binnen nu en twee uur. Me even opmaken en zo, voordat ik hier een net-uit-bed-foto post. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
In het topic over tattoo's wordt wel af en toe wat gezegd over piercings, maar het is daar toch een beetje offtopic..Wat vind je van piercings? Heb je er zelf één of meer? Zou je er zelf één willen en wat voor één? shoot!

Wat ik er van vind: Ik vind het lichaamsbeschadiging. God heeft ons lichaam gemaakt en wij maken er gaten in om het 'mooier' te maken. Ik vind het zelf ook wel leuk en mooi, maar ik vind het wel fout.

Heb je er zelf een of meer: Tellen oorgaatjes ook ? Ik heb aan beide kanten van mijn oren drie gaatjes.. Maar ik draag nooit oorbellen omdat ik er dus spijt van heb en het fout vind.

Zou je er zelf een willen en wat voor een ? Mijn wil ? een tongpiercing. Maar ik vind het fout, ik wil het niet willen. en ik zou het ook nooit nemen ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik een fout heb gemaakt en ik heb er spijt van, ga ik niet achteraf toch nog 'profiteren' van de fout die ik heb gemaakt; als je begrijpt wat ik bedoel. Ik sta er niet achter, en heb er spijt van. Als ik ze kon dicht maken deed ik dat...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begrijp je wel, maar wat ik bedoel te zeggen dat oorbellen niet specifiek slecht over gesproken wordt in de bijbel. Sterker nog, ik kan me een verhaal herinneren waar een vrouw oorringen en neusringen krijgt als deel van de bruidsschat (iemand? man zit bij put, de eerste vrouw die hem water geeft moet hij oorringen geven).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ahja. Katholiek opgevoed. En katholieken hebben niet zoveel bijbelkennis, toch? (behalve jij dan, maar jij speelt vals :P) :P

Ik geef toe, ben gewoon slecht in het onthouden van van alles en nog wat. Bijbelverhalen en de plaats van die verhalen vallen daar ook onder :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, Biblija.net is ook míjn grootste vriend hierin hoor. ;) Vaak weet ik het verhaal wel en soms zelfs in welk geschrift het staat, maar dan moet ik toch even daar zoeken naar aanleiding van een detail dat ik ook nog weet. Zoals nu de naam van die vrouw.

Overigens hingen de vrouwen uit het OT inderdaad nogal vol met oorbellen, neusringen, maantjes, armbanden, polsbanden, parelkettingen, etc. De niet zo vrolijke Jesaja 3,18-23 geeft daar wel een aardig beeld van:

Op die dag ontneemt de Heer hun alle sieraden: voetringen, zonnetjes en maantjes, oorbellen en armbanden, sluiers en hoofddoeken, beenkettinkjes en linten, parfumdozen en amuletten, vingerringen en neusringen, rijke kleren, mantels en overgooiers, tasjes en spiegeltjes, fijn linnen, mutsen en sjaals.

En Hij neemt het ze volgens dit orakel alleen maar af omdat ze zo verwaand waren, niet om de juwelen zelf. Ook God houdt van mooie vrouwen, weet je. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

En Hij neemt het ze volgens dit orakel alleen maar af omdat ze zo verwaand waren, niet om de juwelen zelf. Ook God houdt van mooie vrouwen, weet je. ;)

Anders had Hij ons wel lelijk gemaakt :P

@Ursa: gelukkig ben ik een vrouw met verstand ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ma kwam vandaag aan met een tekst waaruit blijkt dat God niets zou hebben tegen piercings. In ieder geval oorbellen en neusringen.

God over Jeruzalem..

Ezechiel 16:8-14 met nadruk op vers 12.

8 Ik kwam voorbij en zag dat je rijp was voor de liefde, ik spreidde mijn mantel over je uit om je naaktheid te bedekken. Ik zwoer je trouw, ik sloot een verbond met je – spreekt God, de HEER – en je werd de mijne. 9 Ik waste je met water, ik spoelde het bloed van je af, ik wreef je in met olie. 10 Ik kleedde je in bonte kleuren, ik gaf je sandalen van zacht leer, een linnen sluier en zijden doeken. 11 Ik tooide je met sieraden, ik deed armbanden om je polsen en een ketting om je hals, 12 ik deed een ringetje door je neus, ik gaf je oorbellen en zette een prachtige kroon op je hoofd. 13 Jij tooide je met al dat goud en zilver, je kleren waren van linnen en zijde en hadden de mooiste kleuren, je eten werd bereid met fijn meel, met honing en olie, en heel, heel mooi werd je, als een koningin. 14 Je was bij alle volken beroemd om je schoonheid, en je schoonheid was volmaakt want ze kwam van mij – spreekt God, de HEER.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid