Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Als de irritatie en zwelling is afgenomen of verdwenen kan je minderen of eventueel zelfs stoppen met zeezouten. Er is een soort tweestrijd over genezing. Ene partij zeezout erop los en andere partij laat het allemaal maar zijn beloop. Ik denk dat ertussenin een hele goede weg ligt. Misschien een paar keer per week zeezouten en het wel de kans geven te genezen ja. En overmatige irritatie/zwelling is een teken dat het niet goed gaat. Maar dat voel je als het goed is ook wel aankomen.

Ik ben geen piercer maar ik zou zeggen laat het zijn beloop en als je merkt dat het wat gevoeliger wordt kan je eventueel weer zeezouten.

Voor geruststelling en controle lijkt het me trouwens nog steeds verstandig dat je langs de piercer gaat voor definitief advies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 806
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De irritatie is helemaal weg, maar ik ben toch even langs gegaan. Het ziet er prima uit, niets aan de hand. Hij is ook niet te zwaar, het bolletje zit niet in het wondje o.i.d. De piercer zei dat het logisch is dat het balletje op de huid rust, en het dus kan lijken alsof er een deukje zit terwijl dit niet zo is (als ik het goed uitleg). Ik vertelde ook dat ie van de week wel geïrriteerd was, en dat ik toen met water/zeezout heb gespoeld. Ze zei dat ik dat weer zou kunnen doen mocht ie weer gaan irriteren. Zoals zij het nu zag, zag ie er perfect uit. Toen ze de piercing iets bewoog om er naar te kijken vroeg ze ook of het pijn deed, en dat deed het helemaal niet. Nu hopen dat het zo goed blijft gaan, het is wel een enorme opluchting. Bedankt voor de gebeden (jullie mogen dit nog steeds blijven doen natuurlijk ;)), God verhoort! En zeker ook bedankt voor de goede tips.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat balletje zit eigenlijk gewoon tussen de twee uiteinden van het ringetje in gekneld, zo'n balletje heeft twee kleine instulpingen waar het ringetje in past. Je moet dus gewoon voorzichtig met een tangetje oid het ringetje openduwen tot je het balletje er zo uit kunt halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

't Is geen ringetje maar een staafje, met zo'n platte kant aan de ene en een bolletje aan de andere zijde.

Maar 't is niet meer zo relevant, ben net naar de piercer geweest en die heeft het schoongemaakt met peroxide en blijkbaar ziet het er op zich best goed uit. Ik was bang dat het flink ontstoken was dus daarom wilde ik er vanaf, maar het valt dus mee. Moet er proberen vanaf te blijven en tijdens het douchen er een beetje aan draaien. Blijkbaar kan het maanden duren voor dat kraakbeen geneest, wist ik veel. Maar ik ben zo'n priegel, zit ook altijd aan m'n oorbellen te draaien, dus ik moet zelfdiscipline kweken en ervanaf blijven :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt, kraakbeenpiercings zijn bitches. Het kan wel een jaar duren. En zelfs als het genezen lijkt kan het ineens weer gaan opspelen :) En zelfs als het ontstoken is is het vaak nog het best om je piercing erin te laten zitten, want dan kan de rotzooi eruit. Als je je piercing eruit haalt kan het razendsnel dichtgroeien waardoor de viezigheid er niet meer uit kan. Let wel, kan. Dat wil niet zeggen dat het altijd zo is.

Over dat zelfdiscipline ben ik met je eens :# Dat vond ik ook moeilijk. Trouwens, als je nog lang witte/gelige korstjes hebt is er ook niets aan de hand hoor, das gewoon wondvocht, en heel gezond :) Ik heb dat ook nog wel eens als ik mijn piercing meeborstel met mijn haar (auw xD).

Ik wil trouwens nu twee helixen in mijn andere oor, en een lippiercing. Oh jee ohjee, tis maar goed dat ik geen geld heb, anders was ik allang een gatenkaas geweest :)

Oh, en voor als je later wil wisselen van bolletje ofzo: gewoon draaien. Evt met rubber handschoenen voor de grip. Linksom is Los :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

De piercer zei inderdaad dat het heel wat maandjes kan duren voor het goed genezen is, en elke keer als je het stoot gaat het weer kapot und so weiter und sofort. Ik denk dat het voor mij al heel erg helpt als ik er niet aan zit te pielen de hele tijd. Ik was het nu onder de douche, zorg dat alle shampoo/conditioner ook echt weg is en daarna smeer ik wat Bepanthen (van die creme voor babybilletjes) rond het wondje. Tip van de piercer. Hij zei trouwens dat zo'n zoutbadje zoals hierboven genoemd niet zo'n goed idee is.

Hij maakte het trouwens schoon met peroxide; hoe meer het ging fizzen hoe meer junk er in de wond zat. Het fizde bij mij amper dus dat was in elk geval een goed teken. We hebben dat spul hier ook in het gootsteenkastje, dus dat kan ik gebruiken om dode huid te verwijderen. En als je huid zo op gaat bollen (hij vertelde wat dat is, ben het alleen weer vergeten...) kun je een papje van aspirine en water maken en dat erop smeren, 's nachts laten zitten en dan ben je er de volgende dag vanaf. Blijkbaar :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een zoutbadje droogt de wond wat uit. Maar zoutoplossingen worden nog dagelijks in ziekenhuizen en in de medische wereld gebruikt en nergens gebruiken ze peroxide. Peroxide is heel agressief en kan een filmpje van dode huid rond je piercing veroorzaken! Zolang ze op BME(Enorme website over piercings en Body Modifications) nog het kamp voor LITHA(leave it the heck alone) en zeezout hebben en beide methoden werken en peroxide niet wordt aangeraden lijkt me dat een goede leidraad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een zoutbadje droogt alleen uit als je teveel zout gebruikt. De verhoudingen die je zou moeten gebruiken zouden ongeveer gelijk moeten zijn aan de zouten die in je eigen lichaam zitten. Ik bedenk me trouwens dat je voor luie mensen als ik ook gewoon DARO fysiologische zout oplossing kunt kopen. Dat precies de goede verhouding en daar kan je dus niets aan fout doen :D En idd in ziekenhuizen ed gebruiken ze fysiologisch zout :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Juist een van de grote problemen van piercing nazorg is dat men over-verzorgd en daarmee onnodig de wond agiteert. Als je gezond bent en een goed immuunsysteem hebt kan je door er vanaf te blijven al de genezing bevorderen. En anders kan je met kleine regelmaat zeezoutoplossing gebruiken. Sommigen wassen ook met antibacteriële zeep. Maar het blijft me goed lijken het met je piercer te overleggen. Verdiep je er zelf wat in en vraag on verheldering en feedback van je piercer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

hai hai

ik heb zelf 1 tatou en een tongpiersing, eerder had ik er een in me navel lip en wenkbrauw,

dit werd in me omgeving niet geaccepteerd dus er uit alleen de tong kon blijven, want die zie je niet!!!!!!!!!!!!

dat is ook bull shit ja toch

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar ben ik weer met zorgen over mijn piercing. Ik heb mijn vch nu bijna vier weken, en hij is nog niet dicht. Ik heb er geen last van en het doet ook geen pijn, maar hij gaat gewoon niet dicht. Hij zakt steeds een beetje naar onder waardoor het gaatje (volgens mij) groter is geworden. En er blijft wondvocht in het wondje zitten :S. Volgens mij accepteert mijn lichaam het gewoon niet? Hij doet niet raar, maar genezen doet ie ook niet. Dat is toch vreemd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je misschien een erg kleine maat sieraad? Waardoor het licht snijdend werkt? Je zou eventueel alsnog voor bioplast kunnen gaan wat heel licht is. Gezien het dunne tissue waar de piercing doorheen gaat en de goede doorbloeding in die regio zou deze piercing wel vrij rap moeten genezen. Maar als je zegt er geen last of pijn van te hebben kan je het denk ik gewoon even zo laten. En in de gaten houden dat het gaatje niet veel groter gaat worden. Anders zou ik weer even langs de piercer gaan en je situatie voorleggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het duurt een tijd voor hij dicht is hè? Bij de ene persoon duurt het ook weer langer dan bij de ander. Je kunt wellicht ook op www.piercingforum.nl kijken, daar zitten ook piercers op en mensen met veel verstand van zaken enzo. Die kunnen je ook vertellen of het normaal is of niet.

Maar hoe vaak verzorg je het? Met wat verzorg je het? En draag je nog steeds strakke broeken? En hoe vaak zit je eraan? Schuren je benen erlangs met lopen? Die laatste drie dingen hebben allemaal een negatieve invloed. Oververzorgen heeft ook een negatieve invloed. 2x per dag wassen met lauwwarm water zou inprincipe voldoende moeten zijn. Je kan 1x wassen vervangen door 1x zeezouten. Maar sommige mensen die gaan 5x per dag zeezouten omdat ze denken dat het dan sneller geneest, maar dat is dus niet zo, want dan duurt het alleen maar langer. Oh, en stress/slechte afweer/verkoudheid zorgen ook allemaal voor een langere genezingsperiode.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen te klein staafje, hij steekt zelf iets uit aan de onderkant. Ik heb zonet een berichtje geplaatst op het piercingforum, bedankt voor de tip. Ik spoelde het eerst met ochtendurine en verder water, nu alleen water. En dat gewoon 1 keer per dag. En ik draag wel regelmatig weer me skinny's, omdat ik niet veel andere opties heb. Maar die zitten ook niet loeistrak ofzo, veel van mijn broeken zijn eigenlijk zelfs iets te groot. Mijn benen schuren ook niet langs elkaar. Ik ga 'm vanavond anders wel weer even spoelen met een zeezoutoplossing, voor de rest blijf ik er gewoon zo veel mogelijk vanaf. Ik houd jullie wel op de hoogte. In elk geval bedankt voor de tips!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Draag ik alleen nog maar :P. Mijn voorraad mooie kanten ondergoed ligt te verwaarlozen in de kast, haha. Op het piercingforum zeggen ze dat het misschien aan de grootte van de bolletjes ligt. En dat zou nog wel eens goed kunnen kloppen. Dan zou ik onder een kleiner bolletje nemen. Ook al zie ik het niet zo zitten dat zelf te doen, helemaal omdat ie nog niet dicht is. Als dit al de goede oplossing is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid