Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik kan trouwens maar 1 verhaal vinden over die piercing shop, maar daar werd niets gezegd over nazorg ed en de manier van werken. Wel dat de persoon in kwestie daar al meer piercings had laten zetten. Weet je zeker dat ze netjes heeft gewerkt? Schone nieuwe handschoenen, naald vers uit de verpakking en alles? If so, dan is dat allemaal wel in orde alleen mogen ze dan wel wat aan de nazorg doen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 806
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dank je Annzie.

Maar ik was sowieso niet van plan nog eens naar die shop te gaan ;)

Mn beste vriendin had me die plek aangeraden omdat die in Terneuzen altijd scheef zet..

Maar goed.. Dan heb ik nu dus tot 2 keer toe de verkeerde zeep gekocht :| Piercster zei dat ik gewoon dettol moest gebruiken, vervolgens kreeg ik vanmorgen te horen dat ik de uni cura vloeibare zeep moest gebruiken... Nu weer een ander..

Naja..

LB ( dan bedoel ik het feit dat ik tot 2 keer toe de verkeerde heb gekocht.. Niet dat ik de verkeerde gebruikt heb,, Want das niet echt onbelangrijk denk ik)

Niet aan mn piercing komen is geen probleem.. Ik heb een niet al te hoge pijngrens als het aan mn buik is vrees ik.. Koppijn kan ik het ergste van hebben, maar buikpijn, of piercing pijn doet heel veel auuuuw in mijn beleving.

Korstjes heb k nog geen last van. Mag ook wel wegblijven :+

En strakke kleding was ik al achter gekomen toen mn moeder eens een heel straks truitje droeg vlak nadat ze der piercing had laten zetten.. Die ging heel even kapot van de pijn.

Beloofd!! ;)

En ja. Ze heeft al bovenstaande gedaan..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dettol is te agressief ja (had ik ook eerst gekocht maar mocht ik niet gebruiken) en vloeibaar zit parfum in waar je piercing geirriteerd van kan raken. Dusja :+ Nu wel de goeie iig? :) Je kunt die andere wel gewoon gebruiken om voor je begint je handen te wassen hoor, zolang je het maar goed afspoelt en het niet op je piercing komt :) En korstjes komen nog wel, wacht maar af :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mag je eigenlijk zwemmen na het 'schieten' van gaatjes. ( in je oren ;) ) Ben van plan morgen nieuwe gaatjes te laten schieten/zetten/piercen/whatever samen met mn "pleegzusje". Maar heb dus volgende week wel 2 dagen vakantie op de camping.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verschillen de meningen over... Vaak wordt het afgeraden. In geval van zwembad door agressief chloor, in geval van meer door veel bacteriën. Over zwemmen in de zee lees ik verschillende dingen. Soms dat zout zeewater goed zou zijn, soms dat zwemmen sowieso geen goed idee is.

En of de nieuwe piercing, geschoten of gepierced is, het is allebei een wond. Voor je navelpiercing geldt nog het zelfde.

Op piercingplek.nl vind ik:

Zwemmen:

Als je net een piercing hebt, kun je zwemmen in openbare zwembaden, bubbelbaden, yakuzi's, open water en stoombaden beter vermijden. Dit vanwege bacteriën.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Yup. Steriel gaasje met daarover waterdichte pleister, en dwars daaroverheen nog 1.. Dat het zeg maar van alle kanten af afgesloten is...

En toch werkt dat niet optimaal hoor, kan ik je uit ervaring vertellen. Mij is verteld dat ik 2 weken niet mag zwemmen. En liefst daarna ook nog niet maar dan is het minder erg.

En ik kan me wat zeewater betreft voorstellen dat het aan de ene kant licht antibacterieel werkt door het zout, maar als je weet wat voor afval er allemaal in zee gedumpt wordt zou ik van dat water nog geen druppel op mijn verse piercing willen. En chloor is idd lekker agressief enzo dus ook bij voorkeur zo lang mogelijk vermijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1313933966-560.jpg

Dit is zo ongeveer de enige foto die een beetje scherp is... En waarop nog een beetje zichtbaar is wat t sieraad is en wat mn navel :P En ja.. Hij zit gedraaid.. Maar ik stond ook half gedraaid voor de spiegel mn nek te breken over mn eigen voeten (Onhandig zo'n camera op je gsm)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Hoe vaak gebruik je de zeep? Je moet het niet meer dan 2x per dag gebruiken, en goed afspoelen dat er geen restjes achterblijven. Aangezien je piercing nu al even oud is, en gewoon voorspoedig geneest (neem ik aan) kun je ook wel minderen met de zeep naar 1x per dag. Verder kun je misschien wat calendulan smeren. Is een homeopathisch zalfje en is lekker vet en helend. Het is niet erg als het met de piercing in aanraking komt, maar het best laat je je piercing verder gewoon vrij van zalfjes en cremepjes, dan kan het goed ademen. Dus lekker smeren rondom, komt er perongeluk wat op ist geen ramp maar het liefst ontwijken ^^

Hoe gaat het verder met de piercing trouwens? Nog geen ongelukjes gehad? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe vaak gebruik je de zeep? Je moet het niet meer dan 2x per dag gebruiken, en goed afspoelen dat er geen restjes achterblijven. Aangezien je piercing nu al even oud is, en gewoon voorspoedig geneest (neem ik aan) kun je ook wel minderen met de zeep naar 1x per dag. Verder kun je misschien wat calendulan smeren. Is een homeopathisch zalfje en is lekker vet en helend. Het is niet erg als het met de piercing in aanraking komt, maar het best laat je je piercing verder gewoon vrij van zalfjes en cremepjes, dan kan het goed ademen. Dus lekker smeren rondom, komt er perongeluk wat op ist geen ramp maar het liefst ontwijken ^^

Hoe gaat het verder met de piercing trouwens? Nog geen ongelukjes gehad? :)

Ik gebruik de zeep alleen 's ochtends en 's avonds.. Dat zijn ook de enige keren dat ik em schoonmaak op een dag..

Goed omspoelen wel, ik stap tegenwoordig gewoon heerlijk 2 keer per dag onder de douche en zo..

Calendulan ken ik wel ja.. Mn moeder is aroma therapeute.. ;)

Met mn piercing gaat het wel goed denk ik :P Ziet er, voor zover ik kan beoordelen, goed uit. Een paar weken terug kwam ik hem nog wel eens tegen als ik even een fles witte reus terug op de kassa duwde met mn buik, of toen ik een kar terug naar een collega duwde met mn buik.,.. Das wel 1 ding.. Je komt er pas achter hoe vaak je je buik ergens voor gebruikt wanneer je een navelpiercing hebt (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites

2x per dag onder de douche kan ook zorgen voor een droge huid he? ;) Maar kijk maar eens of het goed blijft gaan als je die zeep nog maar 1x per dag gebruikt. Doe ik nu ook, al is dat bij mij nu meer luiheid dan welbewust minder zeep gebruiken (a) En ik heb van de week eens opgelet hoe vaak ik dingen tegen mijn buik aanhou voor het geval ik een navelpiercing zou willen. Dat is dus gewoon zo vaak dat ik pas een navelpiercing neem als ik 4 weken niets hoef te tillen aka vakantie heb :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja is ook wel weer waar over dat douchen.. Maar 's avonds kan ik niet douchen zonder te slapen en 's ochtends is het gemakkelijker om te douchen omdat ik anders mn haar niet "in model" krijg :P

Zeep 1x daags gebruiken.. Zal t eens aanzien.. Al word ik dan waarschijnlijk heel bewust ervan dat ik het maar 1x moet doen. Heb het nu al 3 keer gehad dat ik automatisch zeep pakte, net nadat ik em schoongemaakt had.. Erg handig al zeg ik het zelf (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid