Alle activiteit
Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt
- Vandaag
-
Racen met vliegende auto's bestaat ook, in mensentaal zijn dat bemande drones zonder bommen.
-
Probleem met Accountinstellingen
discussie antwoordde op een Aristarkos van Fundamenteel in Technische mededelingen
Ja ge kunt al even niet meer aan uw accountinstellingen, tenzij rechtstreeks doorlinken. Dus we moeten het pad van het forum naartoe uw email vinden: https://credible.nl/settings/signature ik bedoel: https://credible.nl/settings/email/ -
De drie eenheid is een terechte afleiding uit de bijbel
discussie antwoordde op een Breuk van Fundamenteel in Theologie
In alle eerlijkheid, wat doet het er toe? Gaan wij op ons sterfbed wakker liggen over de waarheid van de triniteit of over de realiteit of we op genade kunnen rekenen en die het na ons beter dan ons hebben? De Vader, de Zoon en de Geest zijn dan wel "als een hoeksteen" in het christendom, het is volgens mij geen verdeling, twist of heibel waard. Waarover wij vandaag beter discussie voeren, komt echter niet ter sprake. En dat verbijstert mij. :) -
Ik begrijp niet waarom er ongeveer 3 -zichtbare- aanvallen per uur zijn, terwijl ik niet eens content post. Het zal hier op Credible nog veel, veel erger zijn.
-
Dat is dan Bazuinen waar geen kat post he: bazuinen@vps7770:~$ sudo zgrep 'Ban' /var/log/fail2ban.log* 2025-06-04 18:57:50,305 fail2ban.actions [39457]: NOTICE [sshd] Ban 196.251.83.139 2025-06-04 18:59:31,298 fail2ban.actions [39852]: NOTICE [sshd] Restore Ban 196.251.83.139 2025-06-04 19:02:29,842 fail2ban.actions [39852]: NOTICE [sshd] Ban 196.251.83.139 2025-06-04 19:15:05,433 fail2ban.actions [39852]: NOTICE [sshd] Ban 196.251.83.139 2025-06-04 19:27:48,210 fail2ban.actions [39852]: NOTICE [sshd] Ban 196.251.83.139 2025-06-04 19:40:
-
giniahefne is lid geworden van de gemeenschap
-
Wat in vaktermen zichtlijn noemt lijkt sterk overeen te komen met wat psychologen binnen ACT-trajecten aan ons trachten duidelijk te maken, voor mezelf vaak echter nog veel te diffuus om dat ook zomaar te geloven.
-
Het gebruik van ambiguïteit, symboliek, ironie en andere stilistische elementen van de poëtische voordracht maken vaak een veelheid van interpretaties mogelijk. Op dezelfde wijze schept beeldspraak zoals metafoor, vergelijking en metonymie resonantie tussen anderszins ongelijksoortige beelden, een gelaagdheid van betekenissen waarbij niet eerder waargenomen connecties kunnen worden gevormd.
-
eneemegjy is lid geworden van de gemeenschap
- Gisteren
-
Een flarf is een gedicht waarin zoekresultaten van het internet zijn verwerkt.
-
ondhoter is lid geworden van de gemeenschap
-
Dat gespam en meer komt met een heel subnet aan ip's. Ik heb gewoon draconisch gedaan: alleen Belgisch en Nederlands verkeer toegestaan. Dat maakt het ook overzichtelijker.
-
In hoeverre herstelonderzoek ook kan leiden tot het in zekere mate in verschillende graden ondergraven van de homo ludens, blijft omwille van nu net een aantal hypergevoeligheden misschien veel vaker onderbelicht.
-
De overigens oprecht goedbedoelde suggestie om met drones voedselpaketten te droppen, is niet in goede aarde gevallen.
-
Als iemand met rootrechten in de terminal op de server zou kunnen waarop Credible draait... Gisteren heb ik eens een log uitgelezen van nginx op een veel simpelere site waar ik rootrechten heb, hallucinant. Waar al die aanvallen vandaan komen en waarvoor ze moeten dienen, mij de vraag?
-
Er is geen waterdichte grens, maar er zijn duidelijke verschillen in vorm, intentie en werking tussen proza en poëzie.
- Afgelopen week
-
Manuelguavy is lid geworden van de gemeenschap
-
Dread_sint_kjen is lid geworden van de gemeenschap
-
dustinhare is lid geworden van de gemeenschap
-
De drie eenheid is een terechte afleiding uit de bijbel
discussie antwoordde op een Breuk van Flawless victory in Theologie
Allemaal projectile van jouw innerlijke toestand en geesteshouding. Triest maar het zij zo. De olie van spiritual preparedness kan niet gedeeld worden. Koop die maar bij je geliefde theologen en je bloggers en weet ik veel wat je allemaal aansleept. Hopper en Sjako zijn geduldiger dan ik. Misschien lukt het hen nog de bolwerken waarachter je jezelf hebt ingesloten te slechten. Voor mij eindigt hier het “gesprek”. -
Zijn 'Jezus' (NT) en 'de Here' (OT) dezelfde 'entiteit'?
discussie antwoordde op een Monachos van sjako in Bijbelstudie
Dat mag ook, maar Jehovah is aannemelijker. -
Zijn 'Jezus' (NT) en 'de Here' (OT) dezelfde 'entiteit'?
discussie antwoordde op een Monachos van Dannyr in Bijbelstudie
Omdat oude handschriften de afkorting YHWH staat. Met klinkers erin Yaweh! -
Een mesostichon is een gedicht, waarin bepaalde letters die in het midden van elke lijn staan, van boven naar beneden gelezen een woord of een zin vormen. Als het de beginletters van elke lijn betreft spreekt men van een acrostichon, indien de laatste letters een telestichon.
-
Zijn 'Jezus' (NT) en 'de Here' (OT) dezelfde 'entiteit'?
discussie antwoordde op een Monachos van sjako in Bijbelstudie
Nee. Verkeerde keuze. Zefanja 3:9 9 Dan zal ik de taal van de volken veranderen in een zuivere taal, zodat ze allemaal de naam van Jehovah aanroepen en hem schouder aan schouder dienen. Hoe kunnen ze naam van Jehovah aanroepen als ze die niet kennen? -
Attrition bias is een systematische fout, participanten die uitvallen verschillen op specifieke manieren van degenen die het onderzoek afmaken. Zelfs als slechts een klein aantal participanten het onderzoek verlaat, kan er sprake zijn van attrition bias. Het gaat er finaal om of er een systematisch verschil is tussen degenen die blijven en degenen die afhaken.
-
Onmogelijke figuren zijn figuren, getekend of op een andere manier weergegeven in twee dimensies, die onmogelijk in drie dimensies kunnen bestaan. Typisch aan deze figuren is dat men nergens een detail kan aanwijzen dat fout is en toch kan de totaliteit in de echte wereld niet bestaan.
-
ojuhgerbaz is lid geworden van de gemeenschap
-
Retrospectieve onderzoeken zijn veel goedkoper en sneller, omdat de data al zijn verzameld en opgeslagen. In retrospectieve cohortstudies kan echter makkelijker selectiebias optreden, omdat de verzamelde informatie beperkt is tot gegevens die al bestaan.
-
Zijn 'Jezus' (NT) en 'de Here' (OT) dezelfde 'entiteit'?
discussie antwoordde op een Monachos van Dannyr in Bijbelstudie
Het is geen “verkeerde” interpretatie maar een bewuste vertaalkeuze uit eerbied!! -
Zijn 'Jezus' (NT) en 'de Here' (OT) dezelfde 'entiteit'?
discussie antwoordde op een Monachos van sjako in Bijbelstudie
De Geest komt van God dus is God in actie. Dus niks vreemds hier. Heere is 9 van de 10 x een titel waar van oorsprong Jehovah of Jezus moet staan. Maar door verkeerde interpretatie wordt de Naam vervangen door Heere. Nogmaals de Geest wordt nergens Heer genoemd. Hier wordt het toch duidelijk gezegd de Heilige Geest is de geest van God. God is geest en Zijn Naam is Jehovah. Jesaja 42:8 Ik ben Jehovah. Dat is mijn naam; en aan niemand anders zal ik mijn eigen heerlijkheid geven, noch mijn lof aan gehouwen beelden. Jezus maakt ook gebruik van de Heilige Geest van Zijn Vader. De Gees -
@Flawless victory Voordat we de hele Westerse geschiedenis erbij gaan halen, wijs ik graag op 2 niet christelijke bloggers/schrijvers n.l. Tim O’Neill en Tom Holland: https://historyforatheists.com/the-great-myths/ https://www.historischnieuwsblad.nl/het-christendom-is-nog-steeds-overal/ Je kunt afgeven op de christelijke invloed op de Westerse beschaving, maar je bent zelf onderdeel daarvan. Je kunt verheven afstand nemen maar je stemt hopelijk niet op die partijen die roemen op onze Joods-Christelijke wortels. (verkiezingen, hallo) En dan mijn veelvuldig noemen van B
-
Met mijn reactie beoogde ik duidelijk te maken dat als je God gaan benoemen , dat je Hem dan stuk maakt. Ik beschouw de Geest welke zich 'nestelt' in de mens ook als een wedergeboorte. Zo heeft Jezus het ons trouwens ook medegedeeld. En dat valt geheel buiten dat wat wij 'gedachten' noemen. Als het geen Universele Geest is dan is het een zelf-bedachte Geest. Deze Geest kan ik hier gaan beschrijven, maar daar heeft niemand wat aan. Als ik dat doe, dan breng ik de Geest in bij de denkwereld van de lezer. En we zijn het er al over eens dat de Geest buiten het denken valt.