Spring naar bijdragen

Fitness topic


Aanbevolen berichten

Ik hoorde vanavond dat zelfs André Rouvoet aan fitness doet. nosmile.gif

Waar gaat het heen met deze wereld? nosmile.gif Mensen moeten gewoon hardlopen, voetballen of wat dan ook in de vrije natuur, zonder al te veel van die rare technische hulpmiddelen. Want wat moet je als de sportschool dicht is?

Hardlopen kan gelukkig altijd. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 827
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik hoorde vanavond dat zelfs André Rouvoet aan fitness doet.
nosmile.gif

Waar gaat het heen met deze wereld?
nosmile.gif
Mensen moeten gewoon hardlopen, voetballen of wat dan ook in de vrije natuur, zonder al te veel van die rare technische hulpmiddelen. Want wat moet je als de sportschool dicht is?

Hardlopen kan gelukkig altijd.
smile.gif

Kun je altijd figuren hebben als ik, die helemaal niets doen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik hoorde vanavond dat zelfs André Rouvoet aan fitness doet.
nosmile.gif

Waar gaat het heen met deze wereld?
nosmile.gif
Mensen moeten gewoon hardlopen, voetballen of wat dan ook in de vrije natuur, zonder al te veel van die rare technische hulpmiddelen. Want wat moet je als de sportschool dicht is?

Hardlopen kan gelukkig altijd.
smile.gif

Ja ik ben het er eens meesmile.gif tis ook veel leuker. Je hoeft ook geen geld uit te geven om het te doen vaaksmile.gif

Ik ben gestopt met fitness, allesind als mijn abbonement afloopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik hoorde vanavond dat zelfs André Rouvoet aan fitness doet.
nosmile.gif

Waar gaat het heen met deze wereld?
nosmile.gif
Mensen moeten gewoon hardlopen, voetballen of wat dan ook in de vrije natuur, zonder al te veel van die rare technische hulpmiddelen. Want wat moet je als de sportschool dicht is?

Hardlopen kan gelukkig altijd.
smile.gif

Het kan natuurlijk ook allemaal he, ik doe lkkr fitnessen in de woonkamer hier elke avond. Ik vind sportscholen maar niks.. In de weekenden ga ik vaak mountainbiken en ik trap ook regelmatig een balletje. Dat kan dus ookknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik vind sportscholen maar niks..

Ik eerst ook niet, maar je moet er gewoon aan wennen. Je boekt alleen wel sneller vooruitgang in een sportschool. Maar het is maar net wat je doel is.

Bijkomstigheid is wel dat de sportschool waar ik heen ga me maar €25 per maand kost, de meeste anderen zijn veel duurder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het zo grappig, die verhalen! En erg herkenbaar. Mijn vriend doet aan powerliften op vrij hoog niveau (hij is landskampioen bench geweest binnen zijn klasse, of hoe dat ook juist werkt), en na een zware training heeft hij ook wel eens klachten. Hij bencht bovendien met zo'n speciaal shirt waarvan hij kneuzingen op z'n armen krijgt, afschuwelijk.

Af en toe doe ik eens alsof ik sportief ben en ga ik met hem mee naar de gym. Ik doe dan meestal de oefeningen die hij met 100 kilo doet met de baar alleen, zonder gewichten op. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb ook een tijdje fitness gedaan, maar als het een beetje richting de zomer gaat, vind ik het veel lekkerder gewoon buiten te zijn smile.gif

Hardlopen, skaten, fietsen enzo smile.gif

Quote:

[..] Hij bencht bovendien met zo'n speciaal shirt waarvan hij kneuzingen op z'n armen krijgt, afschuwelijk.

Een t-shirt waar je kneuzingen van krijgt? hamer.gif

Quote:

Af en toe doe ik eens alsof ik sportief ben en ga ik met hem mee naar de gym. Ik doe dan meestal de oefeningen die hij met 100 kilo doet met de baar alleen, zonder gewichten op.
widegrin.gif

widegrin.gifwidegrin.gif Geweldig!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"TimonK" schreef het volgende:

Ik hoorde vanavond dat zelfs André Rouvoet aan fitness doet.

Waar gaat het heen met deze wereld? Mensen moeten gewoon hardlopen, voetballen of wat dan ook in de vrije natuur, zonder al te veel van die rare technische hulpmiddelen. Want wat moet je als de sportschool dicht is? Hardlopen kan gelukkig altijd.

Je kunt ook thuis trainen knipoog_dicht.gif

Verder geef ik je gelijk hoor. Ipv cardio kun je ook gaan hardlopen oid, al is voor veel mensen een sportschool dichterbij dan een bos. Als je sterker wilt worden werkt hardlopen niet, en voetbal ook nauwelijks. Profvoetballers en -tennissers bijvoorbeeld doen ook aan krachttraining / fitness.

Quote:
"janpeter" schreef het volgende:

Bijkomstigheid is wel dat de sportschool waar ik heen ga me maar €25 per maand kost, de meeste anderen zijn veel duurder.

Die van mij kost €4 per maand puh2.gif

Quote:
"Iriacynthe" schreef het volgende:

Ik vind het zo grappig, die verhalen! En erg herkenbaar. Mijn vriend doet aan powerliften op vrij hoog niveau (hij is landskampioen bench geweest binnen zijn klasse, of hoe dat ook juist werkt), en na een zware training heeft hij ook wel eens klachten. Hij bencht bovendien met zo'n speciaal shirt waarvan hij kneuzingen op z'n armen krijgt, afschuwelijk.

Wow impressive! Enig idee in welke klasse je vriend uitkomt en hoeveel hij doet? Ik denk dat ie misschien het dubbele bencht van mij puh2.gif

Dat shirt wat je bedoelt zou ik niet gebruiken, ik doe alles zonder hulpmiddelen. Dat noemt men "raw liften". Als je gaat helpen verhuizen heb je ook geen gordel om oid.

Quote:
"Iriacynthe" schreef het volgende:

Af en toe doe ik eens alsof ik sportief ben en ga ik met hem mee naar de gym. Ik doe dan meestal de oefeningen die hij met 100 kilo doet met de baar alleen, zonder gewichten op.

Mwoh dat is toch 20kg hoor knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mja Joos, da's geen gewoon tshirt maar een speciaal shirt dat van heel stevig materiaal gemaakt is en echt als een soort harnas rond je heen zit (er komt véél talkpoeder aan te pas om zoiets aan en uit te doen, altijd lachen). Dat shirt dient dan om je armen juist in positie te brengen en geeft je extra steun bij het duwen of zoiets. Omdat het zo strak is valt het wel eens voor dat je je nogal bezeert wanneer je zoiets draagt.

Light Jr: Ik ken er allemaal niet zo veel van, ik zou ook niet weten bij welke federatie hij zit ofzo. Hij zit in een vrij lage gewichtsklasse (hij weegt maar 62 kilo, absurd mager ventje dat hij is), en binnen die klasse was hij dus vorig jaar (en ik geloof het jaar daarvoor ook, maar toen kende ik hem nog niet) kampioen bij bench. Het laatste jaar heeft hij het nogal druk en heeft hij niet meegedaan aan een competitie, hij traint nog wel regelmatig (iets van een vijf dagen per week geloof ik, hij volgt één of andere Russische routine) maar doet het momenteel rustig aan, gewoon voor de lol, en niet meer voor records. Ik weet niet juist hoe veel hij heft, maar het is wel best veel, ik weet dat hij sowieso 120 kilo de lucht in krijgt, maar het kan ook best meer zijn, en ik weet ook niet of dat met of zonder shirt is, ik ben er allemaal niet zo mee bezig.

Wel, hij heeft zelf een heel stel argumenten om met een shirt te benchen, maar als totale powerliftleek zou ik er geen enkel kunnen herhalen. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel tof, dat ie 2x zijn gewicht kan benchen. Ik kan het 1.05x ofzo puh2.gif

Zelf vind ik wel dat je, wanneer je een bepaald gewicht niet zonder pak omhoog krijgt, dat gewicht in principe te zwaar is. Een benchshirt scheelt een kilo of 10 max. schat ik, het werkt op elasticiteit, geeft extra elastische kracht waardoor je meer gewicht omhoog krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, vanavond wederom gesquat, maar kon merken dat nog niet alles herstelt was :\ Vind ik een beetje eigenaardig aangezien het al een week geleden is dat ik voor het laatst gesquat heb.. welliswaar voor de eerste keer maar toch puh2.gif

Ben toch maar weer begonnen met 10kg aan gewichten: 2setjes van 20reps. Bij de eerste serie en rep voelde ik het direct al in mn benen, ben dus ook niet verder gekomen dan de in totaal 4setjes van vorige week. Daarna weer en stapje hoger en naar 20kg aan gewichten: 2setjes van 10/11reps.

En, ik heb gister bij bodystore.nl whey eiwitten gekocht.. wil het wel eens proberen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het klopt dat het soms langer dan een week duurt voor je hersteld bent. Dat gaat snel verbeteren, je lichaam past zich vlot aan aan nieuwe bewegingen.

Ik heb gisteren gesquat, had het 2 weken niet gedaan en heb weer ouderwets spierpijn.

Wei eiwitten zijn overigens niet extreem hoor, Warrior4Jah, gewoon natuurlijk spul. Alleen zijn het zuiver de eiwitten die je heel snel opneemt, waardoor je spieren meteen beginnen te herstellen.

Profi's gebruiken wel wat meer dan alleen wei knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ik hoop vooral op sneller herstel door die whey eiwitten, spierpijn is lekker.. maar niet te lang puh2.gif Maar moet zeggen dat ik momenteel minder last heb van mn benen dan vorige week. Wend snel blijkbaar..

Heb vanavond ge-bench-pressed, een aantal setjes met continue 10kg aan ringen puh2.gif Voelt toch best onnozel om met een smith apparaat maar 10kg omhoog te kunnen drukken :D Hopelijk komt daar snel verandering in puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met wei-eiwitten herstel je zeker sneller. Neem er ook druivensuiker bij he? 25g wei en een gram of 70 druivensuiker in je shake. Het is trouwens het beste om direct voor, en direct na je training die shake te nemen.

Tsja alle begin is moeilijk. Ik snap dat het een beetje onnozel voelt om heel weinig gewicht te pakken, maar je moet eerst de beweging zelf goed onder de knie hebben, je lichaam moet aan de beweging wennen. De bar bij de Smith's machine weegt ook wel tegen de 20kg, dat gewicht mag je er dus bij optellen, dan druk je 30kg, klinkt al een stuk beter knipoog_dicht.gif

Gisteren niet geweldig getraind, spierpijn in mijn hele rug en onerarmen van het deadliften, dat stoort bij nogal wat oefeningen. Heb het dus wat rustig aan gedaan, vrijdag is de volgende training pas, dan gaan we weer vol gas smile.gif

Bij de grote oefeningen pak ik momenteel:

Bench press 90kg

Fullsquat 110kg

Squat 130kg

Deadlift 140kg

Met name mijn bench is veel te zwak. Heb er vaak moeite mee om de bar stabiel te houden, ik druk soms iets boven tepelhoogte, soms er onder, etc. Tips Leonardo?

Vanavond voetballen met collega's, pfff allemaal duitsers dus als NLer moet ik wel ff wat laten zien, wordt lastig met die spierpijn puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan meer dan je zelf denkt. Als je er niet zo zeker van bent kan je het beste alles rustig opbouwen. Er zijn best schema's te vinden op internet om het rustig te starten. Succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou jah, het is meer dat ik het wil doen als ik er zin in heb/behoefte aan heb. Een schema heb ik naar gekeken, maar dat is twee minuten lopen om twee minuten rennen, en ik houd twee minuten rennen gewoon niet vol. Ik krijg dan steek en stik zowat omdat ik geen lucht meer krijg. (Duh, hoe bedoel je baggerconditie) Ook moet je dan op bepaalde dagen, en ik wil rennen als ik er zin in heb, en dat is soms 6 keer in de week, en soms 3 keer in de week. (niet minder.)

Overigens bouw ik het op in de zin van dat ik eerst een week of 2 3 km loop, en echt om en om ren en loop. (anders gaat het niet eens)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid