Spring naar bijdragen

Fitness topic


Aanbevolen berichten

Quote:
"Janpeter" schreef het volgende:

Jahaa, ik ben nog steeds druk bezig Ik begin steeds fanatieker te worden! Misschien straks maar overstappen naar 3 keer in de week, ik moet die spieren toch wat bezig houden

3x is beter dan 2x idd. Flink gemotiveerd, heel goed, motivatie is het aller belangrijkst.

Quote:
"Janpeter" schreef het volgende:

Erg handig al die tips over eiwitten en calorien. Maar is het nemen van speciale eiwitvoeding ook voor mensen zoals ik, die dus twee keer in de week een uurtje in de sportschool bezig zijn?

Ja hoor. Kan verder weinig kwaad, ik merk vaker dat mensen er schrik van hebben. Ik neem wei-eiwitten alleen direct na de training, ze bevelen wel eens aan om 3x per dag wei te nemen maar dat is onzin imo. Spul is niet heel goedkoop, dan ben je er zo doorheen. De rest van de dag heb je geen speciale eiwitten nodig die je snel opneemt.

Quote:
"Janpeter" schreef het volgende:

En is dit 'noodzakelijk' als je sneller dan normaal resultaten wilt zien?

Hmmm wat is normaal? Met wei zie je sneller resultaat dan zonder wei, als de erst gelijk blijft.

Quote:
"Janpeter" schreef het volgende:

Vind het niet erg om extra eiwitten te nemen maar ik zou dit eerst eens willen proberen met bepaalde voeding die veel eiwitten bevat, voordat ik eiwitshakes enzo ga maken

Kan, maar het bijzondere aan wei is dat je lichaam die eiwitten heel snel opneemt, en direct na de training hebben je spieren daar veel behoefte aan.

Quote:
"Janpeter" schreef het volgende:

Trouwens, deze wei-eiwitten, hoe zijn deze te koop en waar? In poedervorm wat je kan mengen met melk, zoals vroeger die gore chocomelk, of in soort van capsule achtige dingen die je nog wel eens op TellSell ziet?

In poedervorm idd, je hebt verschillende smaken. Bij elke fitness speciaalzaak hebben ze het. Ik vind het best lekker, de ene smaak is lekkerder dan de ander.

Ik heb ze van Double You, ik betaal €45 voor 2.25kg. Doe ik een half jaar mee. €8 per maand, vind ik niet duur.

Quote:
"Janpeter" schreef het volgende:

Ik heb mij vanavond eens wat verdiept in eiwit houdende etenswaren en ik kwam tegen dat dit vaak gepaart gaat met een flinke hoeveelheid koolhydraten. Zou deze combinatie niet een verkeerde uitwerking kunnen hebben, teveel energie dus en te weinig eiwitten?

Dan zet je sneller vet aan, als het tevens veel koolhydraten bevat. Goede en goedkope bronnen van eiwit zijn b.v. melk, tonijn, kwark, studentenhaver.

Ook hebben de meeste drogisten eiwitpoeder, neem ik 2x per dag, elke werkdag.

Quote:
"Janpeter" schreef het volgende:

Ben trouwen jaloers op je Light Jr., ik voel helemaal niks aan mijn spierballen (behalve een lichte spierpijn bij het rekken van de spieren).. terwijl ik gister nog getraind heb Ach, als ik van de zomer maar wat resultaten zie ben ik al blij, haha

Van de zomer moet je zeker resultaten kunnen zien.

Jaloers, mwoh, als je zwaar genoeg traint heb je zo spierpijn hoor knipoog_dicht.gif

Gisteren een prima training gehad, zonder al te veel moeite 5x120kg deadlift en 5x100kg squat. Maximaal gewicht zal dan rond de 135kg liggen voor de deadlift en 110kg voor de squat, meer heb ik nooit gepakt. Binnen een paar weken moet ik over mijn eerdere topniveau heen kunnen gaan. Zal me morgen ofzo eens wegen, geen idee hoe zwaar ik nu ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 827
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Bedankt voor de tips en info Light Jr. & Ann, echt super smile.gif

Heb gister net voor ik ging trainen wat kipfilet en kwark gekocht, zodat ik naderhand wat kon nemen knipoog_dicht.gif Ben begonnen met 250gr kwark (9,5gr eiwit/protein per 100ml) en later op de avond nog een broodje kipfilet puh2.gif In de kipfilet zit wat minder eiwit maar tussen twee broodjes scheelt het 's nachts aardig met het knorren van mn maag big-smile.gif

Denk toch dat ik straks ga overstappen op, bijvoorbeeld, Double You omdat het denk ik makkelijker is en het meer eiwit bevat knipoog_dicht.gif Ze hebben me hier voor gek verklaart omdat ik "maar" twee keer in de week train.. maar ach, eens moet de eerste keer zijn! big-smile.gif Zodra ik over een dikke maand geen school meer heb zal het zeker weten drie keer in de week worden. Zit er sterk aan te denken daar volgende week al mee te beginnen.

Gister ging ie naar mn gevoel wel lekker, ben begonnen met 8min. hardlopen in plaats van 15min., scheelt inderdaad een stuk puh2.gif Heb lekker met de apparaten kunnen werken, ook langer. De volgorde van de oefeningen heb ik wat veranderd en ik heb er een aantal andere oefeningen doorheen gedaan.. wat nu tot gevolg heeft dat ik voor het eerst spierpijn in mn buik heb puh2.gif

Mijn streven is ook om van de zomer resultaten te zien, moet wel lukken als ik zo door ga smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat voor schema heb je nu Rainbow? Je kan een pittig schema samenstellen omdat je een goede basis fysiek hebt.

Ik ga vanavond ook weer. Wordt vermoeiend, heb gisteren een loodzware pot gevoetbald tegen de nr. 1 uit de competitie (PSV allicht puh2.gif) 4-7 verloren, stond een speler in die een jaar of twee terug nog profvoetbal speelde. Heb ik een aardig koekie van gehad, blauw oog aan overgehouden puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat voor schema heb je nu Rainbow? Je kan een pittig schema samenstellen omdat je een goede basis fysiek hebt.

Ik ga vanavond ook weer. Wordt vermoeiend, heb gisteren een loodzware pot gevoetbald tegen de nr. 1 uit de competitie (PSV allicht
puh2.gif
) 4-7 verloren, stond een speler in die een jaar of twee terug nog profvoetbal speelde. Heb ik een aardig koekie van gehad, blauw oog aan overgehouden
puh2.gif

ik wil vanavond rustig aan beginnen met borst

maar eerst lkkr warminguppen door er heen te fietsen (ander kant van almere)

dan ga ik kijken of ik het nog wel leuk vind. (hoop het wel) en dan zie ik wel welk schema ik ga aanhouden puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"jeroeno" schreef het volgende:

was het een lekker koekie?

en voor die blauwe oog heb je daar aangifte voor gedaan?

Heheh aangifte voor een blauw oog? Welnee joh puh2.gif

Hij maakte zich breed door zijn armen te gebruiken, kreeg zijn elleboog in mijn gezicht, geen idee of dat opzettelijk was.

@R6: okiedo, mocht je suggesties willen ofzo, laat maar horen smile.gif

Als je het niet echt leuk vindt, niet aan beginnen. Houd je dan toch niet vol.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Heheh aangifte voor een blauw oog? Welnee joh
puh2.gif

Hij maakte zich breed door zijn armen te gebruiken, kreeg zijn elleboog in mijn gezicht, geen idee of dat opzettelijk was.

@R6: okiedo, mocht je suggesties willen ofzo, laat maar horen
smile.gif

Als je het niet echt leuk vindt, niet aan beginnen. Houd je dan toch niet vol.

nou zomer komt er aan he

zomer = warm

warm = shirt

shirt = korte mouwen

korte mouwen = blote armen

en ja die mogen er wel goed uit zien puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

nou zomer komt er aan he

zomer = warm

warm = shirt

shirt = korte mouwen

korte mouwen = blote armen

en ja die mogen er wel goed uit zien
puh2.gif

He, klinkt bekend puh2.gif

Ben deze week twee avonden achter elkaar gegaan omdat ik later deze week niet meer kan. Wel vervelend. Kan nu wel vooruitgang merken omdat ik langer aan de gewichten kan hangen smile.gif

Moet alleen die borsten weg zien te werken.. geen gezicht als je een t-shirt aan hebt puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"janpeter" schreef het volgende:

Moet alleen die borsten weg zien te werken.. geen gezicht als je een t-shirt aan hebt

Hangt er maar net van af, tot welk geslacht je te rekenen bent puh2.gif

Je hebt maar verdacht weinig spierpijn janpeter, op zich fijn hoor, maar pak je dan wel genoeg gewicht? In het begin gaat het er om, om de beweging onder de knie te krijgen, maar later zou ik me er op gaan richten om bijvoorbeeld een gewicht 6x, 8x, of 10x omhoog te kunnen krijgen, waarbij je op het laatst moeite hebt.

Gisteren 4x90kg fullsquats gedaan, daarbij zak je dus met je billen tot op je hielen en kom je weer overeind. Een van de zwaarste oefeningen, maar oh oh wat is ie heerlijk knipoog_dicht.gif

Vanavond weer omdat ie morgen dicht is, dat wordt moeilijk, heb de training van gisteren nog in de benen... en armen... pffff.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zei het toch puh2.gif

Een kilo op een paar dagen hoeft niet structureel te zijn, kan normale variatie zijn, als het er 2 zijn dan is er wel iets aan de hand. Maar ik denk wel dat je af zal vallen van water drinken.

Zelf drink ik ook veel water, veel Roosvicee en veel melk. Van de koffie ben ik een beetje af, ben naar een halve kop per dag gegaan, van een kop of 5.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja klopt Light Jr., die spierpijn is soms ver te zoeken puh2.gif Maar ben eigenlijk alleen met apparaten bezig en niet met, zoals ze geloof ik genoemd worden, "vrije" gewichten. Lees nog wel eens dat vrije gewichten toch beter zijn als je echt massa wil kweken..

Ik maak ongeveer 15 reps, en dat herhaal ik dan 2 of 3 keer per spiergroep/apparaat. Dus als ik bijvoorbeeld de Chest Press doe, zet ik het gewicht op 25kilo (niet lachen puh2.gif) en kan dat dan 2 tot 3 keer 15x doen. Als ik het dus goed begrijp kan ik het gewicht beter hoger doen zodat ik bijvoorbeeld 8 reps kan doen. Raak je dan niet heel snel uitgeput? Ik kan me namelijk voorstellen dat je als je het gewicht omhoog gooit het aantal herhalingen flink daalt.. maar oke, dat moet groeien knipoog_dicht.gif

Goed, ik ga het morgen eerst eens proberen.. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je voor massa wilt gaan, moet je gaan voor explosiviteit en niet voor duurkracht. knipoog_dicht.gif Kijk maar eens naar de hardlopers, de sprinters hebben spieren om flink u tegen te zeggen. De marathonlopers zijn vaak echter zo dun als latjes. puh2.gif

Dus als je voor de spiermassa wilt gaan, moet je de explosiviteit van je spieren trainen. smile.gif (ik heb dat gedaan met kogelstoten puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja jij bent ook 'ne stevige Timon knipoog_dicht.gif

Heb je bij kogelstoten niet het probleem dat je "stoot-arm" 3x zo sterk is als de arm die je niet gebruikt?

Sprinters doen trouwens ook aan krachttraining omdat ze daar nog sneller van worden.

Quote:
"janpeter" schreef het volgende:

Ja klopt Light Jr., die spierpijn is soms ver te zoeken Maar ben eigenlijk alleen met apparaten bezig en niet met, zoals ze geloof ik genoemd worden, "vrije" gewichten. Lees nog wel eens dat vrije gewichten toch beter zijn als je echt massa wil kweken..

Vrije gewichten zijn idd beter, voor gevorderden. Ik zou eerst zorgen dat je wat kracht ontwikkelt met apparaten, die zijn veilig. Met vrij gewichten loop je veel sneller blessures op.

Je moet het zo zien: bij een apparaat hoef je je alleen te richten op de duw of trekbeweging. Met een vrij gewicht moet je ook dat gewicht belanceren en een perfecte baan doen beschrijven. Het stabiliseren, in evenwicht houden is veel zwaarder. En effectiever, als je gaat verhuizen oid moet je immers ook balanceren

Quote:
"janpeter" schreef het volgende:

Ik maak ongeveer 15 reps, en dat herhaal ik dan 2 of 3 keer per spiergroep/apparaat. Dus als ik bijvoorbeeld de Chest Press doe, zet ik het gewicht op 25kilo (niet lachen ) en kan dat dan 2 tot 3 keer 15x doen. Als ik het dus goed begrijp kan ik het gewicht beter hoger doen zodat ik bijvoorbeeld 8 reps kan doen. Raak je dan niet heel snel uitgeput? Ik kan me namelijk voorstellen dat je als je het gewicht omhoog gooit het aantal herhalingen flink daalt.. maar oke, dat moet groeien

Je kunt je eerste set 12 of 15 herhalingen doen. De tweede set het gewicht omhoog gooien en dan 10 herhalingen doen. De derde set gewicht omhoog, 8 herhalingen. De vierde set gewicht omhoog, 6 herhalingen. Waarbij je bij herhaling 6 moeite hebt. Ga niet door totdat je het egwicht niet meer omhoog (of omlaag, of naar voren etc.) krijgt, dat heet "failure", daarvan herstel je erg langzaam.

Quote:
"janpeter" schreef het volgende:

Goed, ik ga het morgen eerst eens proberen..

Ben benieuwd hoe het bevalt smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tijd voor een update puh2.gif

Afgelopen vrijdag en vanavond eens de nieuwe taktiek toegepast, en ik moet zeggen dat het me verbaast hoe goed dat eigenlijk gaat. Ik had verwacht heel snel uitgeput te zijn maar dat valt reuze mee. Je hebt nu meer het gevoel dat je wat gedaan hebt als je het vergelijkt met hoe ik het eerst deed. Het is niet dat je nou direct vooruitgang merkt.. kan ook haast niet in zo'n een korte tijd maar je merkt gewoon dat het meer effect heeft.

Vanavond ook een nieuw record voor wat betreft de tijd puh2.gif Voor het eerst zijn we bijna 50min. bezig geweest met puur alleen de apparaten. Misschien is dat ook haast wel het maximum als je constant het uiterste vergt van je spieren maar we zullen zien of dat beter gaat puh2.gif

Het vervelende is nu alleen dat ik een week na aankomend weekend 3 weken op vakantie ga en dus niet kan trainen. Net nu het zo lekker gaat wil je eigenlijk gewoon doorgaan. Het enige wat ik daar kan doen ik af en toe een blokje hardlopen en push-ups en sit-ups doen. Voordeel ervan is wel dat ik na de vakantie er weer keihard tegenaan kan en het meteen 3 keer in de week ga proberen. Volgende week nog er nog even stevig tegenaan en dan helaas even rust.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Oei, 3 weken niet trainen, ik moet er niet aan denken puh2.gif

In de winter heb ik 3 maanden niet getraind wegens werken in een ander land, en 2 keelontstekingen. Bah bah dat was afzien zeg.

Inmiddels lig ik weer redelijk op schema, gisteren voor het eerst een 75kg halter boven mijn hoofd getild smile.gif

En deze week een 100kg fullsquat neergezet, daarbij ga je zeg maar op je hurken zitten met je kont bijna op de grond, heb je een 100kg halter in je nek liggen en sta je weer op. DE beste oefening voor je benen. Ook je middel (stabilisatie) wordt er erg sterk van, je trapezius (tussen nek en schouder) spieren idem.

Verbazend genoeg blijf ik ongeveer op hetzelfde gewicht, ik schommel rond de 86kg, terwijl ik wel sterker word. Achja, zolang ik maar vooruit blijf gaan vind ik het best.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben ook al 3 weken niet gegaanpuh2.gif

maarja dat komt omdat mario nooit zin heeft en ik fiets elke dag al +- 1 uur.

maar misschien moet ik terug gaan, ik weeg nu weer minder, 61kg en soms in de 60

ksnap er echt niks van hoor, wat een raar lijf ik heb...ik eet meer (wel gezond natuurlijk!) en ik val af. ik heb zelfs ijscreme gegeten bij oma en koekjes enzo...met pasen ook, zetten ze altijd vanalles op tafel

hiervoor was het altijd rond de 62.7

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voordeel is wel dat je na die drie weken weer flink energie hebt knipoog_dicht.gif Zodra ik terug ben nog even een paar dagen verplicht leren voor een toets en dan weer 's avonds naar de sportschool. Eerst een aantal keer gebruik maken van machines maar daarna wil ik het combineren met vrije gewichten. Ik probeer met die vrije gewichten toch weer wat spierpijn te creëren, want je kan toch wel merken dat je spieren gaan "wennen" aan de vaste bewegingen van de machines.

Tegen die tijd wil ik me ook meer concentreren op m'n benen en rug. Gespierde armen en borst met daaronder dunne beentjes is geen porum puh2.gif En, bij terugkomst ga ik een bankje voor thuis aanschaffen om nog even wat extra druk uit te oefenen op de borst smile.gif

Ik ben momenteel 73kilo, sinds dat ik fitness ben ik ongeveer 1.5kilo afgevallen (in +- 4 weken tijd). Afvallen is niet de beste manier om massa aan te maken maar dat komt later wel puh2.gif

Voel je je dan niet slapjes worden, Ann? Als je 3 weken niet fitnessed (of hoe schrijf je dat?)? Als m'n trainmaatje niet kan ga ik meestal alleen tijdens etenstijd, lekker rustig en mooi op tijd.

Respect Light Jr. knipoog_dicht.gif Ga je dat nou ook zien in de spiermassa, of heb je er een aardige speklaag overheen ? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Voel je je dan niet slapjes worden, Ann? Als je 3 weken niet fitnessed (of hoe schrijf je dat?)? Als m'n trainmaatje niet kan ga ik meestal alleen tijdens etenstijd, lekker rustig en mooi op tijd.

Respect Light Jr.
knipoog_dicht.gif
Ga je dat nou ook zien in de spiermassa, of heb je er een aardige speklaag overheen ?
knipoog_dicht.gif

ik voel me vaak slapjes, ook als ik sport soms. Das al een paar jaar zo. vandaag stond ik zo ook weer op, compleet moe nog maar ik kon echt niet langer slapen. Ik was helemaal slap en beefde. Suiker gegeten, hielp niks.

Tis raar en volgens de dokter zijn het mijn hormonen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
"janpeter" schreef het volgende:

Voordeel is wel dat je na die drie weken weer flink energie hebt

Het is goed af en toe een rustweek in te lassen, maar 3 weken is te lang. 1 week is in principe voldoende om helemaal te herstellen. Zeker als je een beetje getraind bent.

Quote:
"janpeter" schreef het volgende:

Zodra ik terug ben nog even een paar dagen verplicht leren voor een toets en dan weer 's avonds naar de sportschool. Eerst een aantal keer gebruik maken van machines maar daarna wil ik het combineren met vrije gewichten. Ik probeer met die vrije gewichten toch weer wat spierpijn te creëren, want je kan toch wel merken dat je spieren gaan "wennen" aan de vaste bewegingen van de machines.

Dat klopt. Machines zijn goed wanneer je geblesseerd bent bijvoorbeeld, of om wat basiskracht te creeren.

Quote:
"janpeter" schreef het volgende:

Tegen die tijd wil ik me ook meer concentreren op m'n benen en rug. Gespierde armen en borst met daaronder dunne beentjes is geen porum En, bij terugkomst ga ik een bankje voor thuis aanschaffen om nog even wat extra druk uit te oefenen op de borst

Dan zou ik wel een bankje aanschaffen met een benchpress standaard, het is nogal moeilijk om die halter anders van je af te krijgen. Heb dat een tijdje gedaan, kon ik 70kg via m'n buik van me afrollen, blauwe plekken gegarandeerd puh2.gif

Quote:
"janpeter" schreef het volgende:

Ik ben momenteel 73kilo, sinds dat ik fitness ben ik ongeveer 1.5kilo afgevallen (in +- 4 weken tijd). Afvallen is niet de beste manier om massa aan te maken maar dat komt later wel

Je kunt het doen in de volgorde die je zelf het prettigst vindt. Hoe lang ben je btw?

Quote:
"janpeter" schreef het volgende:

Respect Light Jr. Ga je dat nou ook zien in de spiermassa, of heb je er een aardige speklaag overheen?

Oh dat zie je wel hoor. Hoewel er best wat vet vanaf zou mogen heb ik minder vet dan de gemiddelde gozer. Ik heb geen echte sixpack maar mijn buikspieren zie je wel.

Eerst over de 90kg lichaamsgewicht, als ik dan onacceptabel veel spek heb dan doe ik daar eerst ff wat aan smile.gif

Quote:
"Ann" schreef het volgende:

ik voel me vaak slapjes, ook als ik sport soms. Das al een paar jaar zo. vandaag stond ik zo ook weer op, compleet moe nog maar ik kon echt niet langer slapen. Ik was helemaal slap en beefde. Suiker gegeten, hielp niks.

Tis raar en volgens de dokter zijn het mijn hormonen...

Vervelend hoor, zo'n gebrek aan energie. Ik barst van de energie normaal gesproken. Tijdens het sporten idem. Tsja die hormonen toch, vervelende dingetjes puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeg jongens en meisjes, zijn we nog wel goed aan het trainen? knipoog_dicht.gif

Ik heb weer een nieuwe favo oefening ontdekt: jump squats. Daarbij heb je een gewicht op je schouders liggen, zak je op je hurken en kom je explosief overeind waarbij je los komt van de grond.

Verder gaat het allemaal de goede kant op, ik maak nu ook wat meer werk van mijn bench press, borst blijft nu wat achter hoewel dat heel lang mijn sterkste punt is geweest.

Heb me vanmorgen nog ff snel opgemeten, 's morgens ben ik op mijn smalst.

Omtrekken:

Bovenbenen: 64.5cm

Kuiten: 40cm

Nek: 41cm

Onderarm: 32.5cm

Bovenarm: 38cm

Middel: 90cm

Borst en schouders kon ik niet meten omdat dat meetlint tot de 100cm gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

hmmm ik heb mezelf nog nooit opgemetenpuh2.gif ga ik eens doen haha dat wordt grappig, mijn ma zal ook denken wtf is ze van planpuh2.gif

even de meter halen

ziezo!

bovenbenen 50 cm

kuiten 34 cm

nek (lol puh2.gif) 29 cm

onderarm 16 cm

bovenarm 24.5

middel: 68

heupen: 88 maar ik weet dus niet precies waar je dat moet meten

borst en schouders euh hoe ga ik dat doen, pfff te lastig en ik wil hier niet teveel aandacht trekken in huispuh2.gif

maar tegenover jou ben ik net een bonenstaak puh2.gif

ben al 3 weken niet gaan fitnessen omdat ik geen zin had, ik ga enkel als ik zin heb. ik beweeg zowiezo genoeg dagelijks met de fiets

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid