Spring naar bijdragen

Fitness topic


Aanbevolen berichten

Hmmm ligt er aan. Als je overgewicht hebt kan fitness de boel strak trekken, daardoor ziet je huid er een stuk jonger en gezonder uit. Lijkt me bij jou niet het geval Leidenschaft, je hebt zo te zien niet veel lichaamsvet, je sleutelbeenderen zijn duidelijk zichtbaar.

Zoals Ann zegt, bij bepaalde huidproblemen kan zweet en wrijving de boel verergeren.

Ik ga vanavond kijken of de sportschool weer open is, wat heb ik een enorme zin om weer echt goed te kunnen trainen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 827
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Voor mannen: hoe meer spieren, hoe meer om van te houden knipoog_dicht.gif

Vrouwen mogen gerust een vetlaagje hebben, vind ik allemaal niet zo belangrijk zo lang ze maar wel gezond is. Ik vind het helemaal niks als een meisje zichzelf uithongert, ook is het natuurlijk niet goed als ze veel te zwaar is, dat is ongezond.


Samegevoegd:

Vanavond een zwaar schema:

High pulls: link

Full squats: link

Behind neck press:

link

Chins: geen plaatje van, maar daarbij trek je jezelf op aan een stang.

Dips: link

Ik raak geen enkel apparaat aan smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarom, tegen mij zeggen ze ook vaak dat frisse lucht en beweging nodig zijn, maar ik vind dat ik al genoeg beweging binnenkrijg met fietsen (tot voor kort 1-1,5 uur per dag, maar verandering in mijn gezicht speur ik niet), dus ik denk niet dat dat het is. Bovendien zijn er zo veel mensen met een normale, gezonde huid van wie ik weet dat ze niet sporten... Pfffffff.

Bo-ho-ho-hoooo-hoooo-hoooooooootttttttt.........

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aan de andere kant zijn er ook zo veel mensen met overgewicht, maar ben jij dan weer slank... probeer ook eens naar je positieve punten te kijken meis. En ik vind het echt wel meevallen hoor. Je huid zet op toch, wordt wat opgeblazen? Zou goed kunnen dat je met meer lichaamsbeweging je vocht efficienter afvoert. Als ik jou was zou uik sowieso gaan sporten, is overall kneitergezond.

Pfoei, gisteren hard getraind zeg. Een paar bevindingen:

- Mijn werkcapaciteit is bagger. Fullsquats gingen nog prima, de volgende oefening kakte mijn energieniveau helemaal in.

- Ik heb niet eens zo veel kracht ingeleverd de laatste 3 maanden, dat viel me mee.

- Tijdens de zijdelingse sit-ups kreeg ik kramp in mijn linkerbil, nog nooit gehad widegrin.gif

- Mijn nieuwe, keiharde mountainbike zadel zit knap beroerd als je bilspieren zo strak gespannen staan als het snoer van een marlijnvisser.

Maar enniewee, ik ben erg blij dat ik weer fatsoenlijk kan trainen, al gaan de volgende 2 trainingen van deze week nog zwaarder worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

[offtopique]Nou, negatief zijn is volgens mij niet per definitie negatief. Ik loop al vanaf mijn 10de met dit probleem rond en de hele tijd heb ik zoiets van, het komt vanzelf goed, het is niet zo erg als het lijkt, ik doe er straks wat aan enz. Terwijl ik nu zo ongelukkig ben dat het punt om er iets aan te doen steeds dichterbij komt. Ik vind al die moderne uitspraken van "Wees blij met wie je bent! Je bent goed zoals je bent, accepteer dat!" nogal gevaarlijk. Als er iets aan de hand is, is het toch normaal dat je daar iets aan wil doen? Behalve natuurlijk van die mensen die over iedere kleine imperfectheid lopen te zeuren en aan niks anders denken, maar dat is al een heel ander verhaal...[/offtopique]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk, als je daardoor niet lekker in je vel zit is het prima dat je kijkt naar de mogelijkheden om er wat aan te doen. Maar je maakte een opmerking als: andere mensen hebben wel een normale huid. Dan denk ik: ja maar jij hebt ook weer dingen waar andere mensen jaloers op zullen zijn. Er zijn ook meisjes die zich suf sporten en toch niet er in slagen zo slank te worden als jij, om maar wat te noemen.

Negatief zijn is wel negatief, dat breekt je vooral af, kritisch zijn is vaak constructief zolang je daar wel realistisch bij blijft.

Mocht het niet te verhelpen zijn: zoals ik zei zie ik echt niet veel aan je, misschien ligt het aan mijn gezichtsvermogen, maar mocht ik ooit een meisje tegenkomen met een soortgelijke aandoening dan is dat geen enkele belemmering op welk vlak dan ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag mensen! Ik heb mij net geregistreerd op het forum! Misschien wel vanwege dit onderwerp, hehe puh2.gif

Donderdagavond gaat deze jongen zijn eerste fitness "les" doen! Ben echt reuze benieuwd hoe ik dat ga vinden.

Dit is een erg interresant onderwerp om te lezen trouwens, misschien heb ik er nog wat aan knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi janpeter! Veel plezier toegewenst.

Ik barst ook van de spierpijn. Met name in onderrug, buik, onderarmen. Moest vanmorgen m'n bed uit rollen omdat ik niet overeind kwam (buik). Verrassend, heb de laatste maanden wel elke dag sit-ups gedaan.

Vanavond de zwaarste dag, met parallelle squats en deadlifts... pfff. Wil nu ff zwaar trainen omdat ik volgende week naar een congres ben en dan niet kan sporten. Heb ik een week extra om mijn brakke lichaam te laten herstellen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

hehe, doe wel voorzichtig aan hepuh2.gif marja je weet er meer van dan ik

ik ben vandaag ook gegaan

1 uur fietsen, 10 minuten dat trap gedoe, 20 reps beenduw machien puh2.gif achterste beenspieren 35 reps armen 20 dan was ik het beu en ben ik naar huis gegaan

twas echt superdruk, vindt ik zowiezo niet zo leuk

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joh, jij bent ook actief zeg, Ann. Beenduw machien? LOL, dat kunnen er een stuk of 10 zijn puh2.gif

Goede zaak dat je ook de achterkant van je benen traint, vergeet ook je kuiten niet he?

Als je je armen traint, hoe doe je dat dan? Vooral je biceps (spierballen), of ook de achterkant?

En ik ben voorzichtig hoor knipoog_dicht.gif

Maar niet te voorzichtig, dan ga je nauwelijks vooruit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Joh, jij bent ook actief zeg, Ann. Beenduw machien? LOL, dat kunnen er een stuk of 10 zijn
puh2.gif

Goede zaak dat je ook de achterkant van je benen traint, vergeet ook je kuiten niet he?

Als je je armen traint, hoe doe je dat dan? Vooral je biceps (spierballen), of ook de achterkant?

En ik ben voorzichtig hoor
knipoog_dicht.gif

Maar niet te voorzichtig, dan ga je nauwelijks vooruit.

big-smile.gif heb net nog een uur gefiets met mijn ma. euh dat beenduw machien dat is zo'n ding, je gaat in een stoeltje zitten, je voeten staan op een vertikaal plateau voor je, gebogen, ze komen dan ongeveer voor je borst-hoofd. En dan moet je je lichaam, dat op het stoeltje zit, wegduwen. Je kan dan gewichten instellen . Ik doe 80 kg

ik zoek een foto maar vindt er geen

euhm en de armen, ik wete niet precies wat ik trainpuh2.gif er is zo'n machine en dan duw je je armen naar voor, een andere machine dan trek je van boven gestrekt, naar beneden voor je borst en een derde machine die ik doe is je armen naar je toe trekken

uiteraard hangen overal gewichten aan.

Duwen kan ik 10.25 kg, trekken naar beneden 20 en trekken naar je borst toe ook 20

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ahhh, dit zal je beenduw machien zijn:

link

Heet de "seated leg press", officieel.

Ik heb een variant daarop een tijdje terug wel vaker gedaan, die is wat zwaarder omdat je het gewicht omhoog duwt:

link

Deed ik met 250kg ofzo. Heb 'm al een tijdje niet gedaan, mogelijk doe ik nu minder, maar ik denk het niet puh2.gif

Die machines voor je armen zijn niet alleen voor je armen, eigenlijk vooral voor je rug en borst. Wat dan het belangrijkst is, is dat je ongeveer net zo veel duw- als trekoefeningen uitvoert.

Volgens mij is die eerste oefening voor je triceps, is het deze?

link

Hierbij heb je je handpalmen naar beneden.

Wat ik je nog aan zou raden is deze:

link

Dan is het in balans. Is voor je borstspieren en de achterkant van je armen (bij trekoefeningen train je je spierballen, bij duwoefeningen de achterkant van je armen ofwel triceps).

Ik denk trouwens dat je een betere conditie (uithoudingsvermogen bedoel ik) hebt dan ik, met al dat gefiets e.d. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ahhh, dit zal je beenduw machien zijn:

Heet de "seated leg press", officieel.

Ik heb een variant daarop een tijdje terug wel vaker gedaan, die is wat zwaarder omdat je het gewicht omhoog duwt:

Deed ik met 250kg ofzo. Heb 'm al een tijdje niet gedaan, mogelijk doe ik nu minder, maar ik denk het niet
puh2.gif

Die machines voor je armen zijn niet alleen voor je armen, eigenlijk vooral voor je rug en borst. Wat dan het belangrijkst is, is dat je ongeveer net zo veel duw- als trekoefeningen uitvoert.

Volgens mij is die eerste oefening voor je triceps, is het deze?

Hierbij heb je je handpalmen naar beneden.

Wat ik je nog aan zou raden is deze:

Dan is het in balans. Is voor je borstspieren en de achterkant van je armen (bij trekoefeningen train je je spierballen, bij duwoefeningen de achterkant van je armen ofwel triceps).

Ik denk trouwens dat je een betere conditie (uithoudingsvermogen bedoel ik) hebt dan ik, met al dat gefiets e.d.
knipoog_dicht.gif

jaaa!!! dat is het! Ik kan tot 150 kg en dan kan ik niet meerpuh2.gif

die van triceps is een machine, ik gebruik nooit aparte gewichten

link

heb ik nog nooit gedaan

maar het leukste vind ik uithouding iddpuh2.gif daar ben ik altijd goed in geweest ook. Heb nog atletiek gedaan en vaak meegelopen in crossen. 1 keer gouden medaillepuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt ook meer de bouw voor langere afstanden volgens mij. Ik ben meer gebouwd voor de kortere afstanden. Ben redelijk snel qua topsnelheid, maar een 8e marathon ofzo, pffff. Dan loop je op een gegeven moment rondjes om me geen denk ik puh2.gif

Gouden medaille, toe maar. Overigens kan ik het bij het sporten niet goed hebben als een meisje me verslaat puh2.gif

Als het weer goed is, ga ik wel eens anderhalf uur full speed mountain biken langs de Rijn, dat houd ik dan wel weer vol. Hoogtepunt is dan de Königsallee (een van de duurste straten van Europa), met grote snelheid tussen de Porsches en Ferrari's door op mijn gele gevaarte widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

hehe op spurten zal ik je wsch niet verslaan, al kan ik dat wel snel maar ik ben beter in lange afstanden enzo.Mijn spieren zijn idd gebouwd voor lange afstanden, lange benen en lange spieren.

Cool dat mountainbiken lijkt me tof!smile.gif

achja ik ben iemand die graag sport, altijd al gedaan, jammer dat mijn broer bijna nooit meewil puh2.gif Ik wil na fitnessen, als het jaarabonnement afgelopen is, weer iets anders doen maar ik weet nog niet zo goed wat

pas maar op tussen die porches en ferrari's puh2.gifpuh2.gif of misschien moet zij oppassen van jou haha

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen spoortje twijfel, dat je me niet inmaakt op de langere afstanden. Echt niet mijn ding.

Ik heb btw relatief lange benen, dat is ook voor sprints nuttig. Verder zijn mijn bovenbenen een heel stuk gespierder en dikker dan mijn kuiten, dat zie je ook vaak bij 100m sprinters:

p1_greene_all.jpg

s_mogreen_i.jpg

Met korte benen ben je wel vaak sneller weg. Tijdens het voetballen zijn kleine mannetjes me vaak in het begin even te snel af, maar haal ik ze daarna weer in puh2.gif

Nouja, niet altijd, soms blijven ze me voor en scoren ze puh2.gif

Mountainbiken is idd een aanrader, heerlijk als het weer meezit. Je ziet ook nog eens wat. Langs de Rijn loopt een schitterende route. Is erg populair bij sportievelingen, heel veel mensen lopen er hard, skaten er, en fietsen er.

Je zou kunnen denken aan skaten b.v., of zwemmen. Dat zijn sporten die je prima individueel kunt doen.

Overigens krijg ik ook nooit iemand mee wat sport betreft, ok bij voetbal wel, dat gaat ook moeilijk anders widegrin.gif


Samegevoegd:

Er zijn trouwens ook razendsnelle dames, zoals Marion Jones:

T1_MarionJones1_AP.jpg

Gretvrrdrrrie wat een buikspieren!

Overigens denk ik niet dat ze helemaal "schoon" is, die heeft wel wat hormonen oid geslikt. Sowieso worden pro-hormonen (stoffen die pas in je lichaam worden omgezet tot hormonen) heel veel gebruikt in de VS.

Link naar bericht
Deel via andere websites

die spieren zijn echt overdreven puh2.gif

skaten vindt ik wel leuk smile.gifdoe ik soms in de zomer met mijn broer. maar alleen vindt ik er ook weer niet zoveel aan.

Ik ben wel bang om te vallen somspuh2.gif ooit ging ik van een helling, nogal stijl, de vorige keren ging het goed maar toen plots verloor ik mijn evenwicht, en ik had geen keuze...de beton op of in het gras. Ik had pech dat ik net in een modderplas belande en ik had net witte kledij aanpuh2.gif we hebben toen wel hard gelachen

mijn broer gaat kickbox doen volgend jaar wsch, maar dat is geen sport voor mij. Ik heb geen zin te gaan vechten met iemand...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joah dat wasbordje van Jones is wat te veel van het goede puh2.gif

Mannelijke 100m sprinters zijn imo erg goed gebouwd, vind ik zeker niet overdreven.

Skaten is leuk als je het goed kan, dan kun je grote afstanden afleggen en zie je van alles in de omgeving.

Taekwondo is ook hartstikke tof, je hoef alleen met anderen te vechten als je daarvoor kiest. Het is wel de bedoeling om tegen kussens te trappen enzo, word je heel lenig van. En het is heel goed voor je conditie. Je staat anderhalf uur te springen en te trappen in allerlei variaties. Bij Taekwondo gaat het niet zozeer om het uitschakelen van een tegenstander, gaat ook om mooie bewegingen.

Of anders capoeira, dat is een soort dansen waarbij je elkaar niet raakt (als het goed is puh2.gif).

Maar ok, ontopic: ik ga weer trainen, pff en dan morgen een belangrijke presentatie, ik kan geen vin verroeren denk ik van de spierpijn... dan kost het me enorme moeite om wat aan te wijzen met die stok widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hehe.. ik ben echt AF! Vanavond eerste keer fitness, dus ff begonnen me alle apparaten bijlangs met wat uitleg enzo. Eerst even de loopband, dan de echte fitness apparatuur en als afsluiter nog even het "langlauf" apparaat gedaan en een kwartiertje roeien.

Ben al met al een dik uur bezig geweest en ben echt kapot puh2.gif Had ik niet gedacht! Ooit eens begonnen met hardlopen dus dacht dat het wel goed zat, niet dus knipoog_dicht.gif Maar het is me verder goed bevallen.

Volgende week donderdag weer, morgen spierpijn & en een zware dag.. wish me luck puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid