Spring naar bijdragen

Fitness topic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 827
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
"Ann" schreef het volgende:

hmmm ik heb mezelf nog nooit opgemeten ga ik eens doen haha dat wordt grappig, mijn ma zal ook denken wtf is ze van plan

even de meter halen

ziezo!

Heheheh tof!

Quote:
"Ann" schreef het volgende:

bovenbenen 50 cm

kuiten 34 cm

nek (lol ) 29 cm

onderarm 16 cm

bovenarm 24.5

middel: 68

heupen: 88 maar ik weet dus niet precies waar je dat moet meten

borst en schouders euh hoe ga ik dat doen, pfff te lastig en ik wil hier niet teveel aandacht trekken in huis

Je moet meten op het breedste punt, heupen dus daar waar je billen het verst uitsteken puh2.gif

Ook moet je je spieren wel aanspannen he? Voor je bovenarmen dus je aangespannen spierbal meten. Bij je benen, heupen en middel maakt dat aanspannen weinig uit, borst, bovenarmen en schouders wel.

Mijn heupen meten trouwens 108cm, tsja van al dat voetballen en vooral gewichtheffen krijg je een dikke kont puh2.gif

Quote:
"Ann" schreef het volgende:

maar tegenover jou ben ik net een bonenstaak

ben al 3 weken niet gaan fitnessen omdat ik geen zin had, ik ga enkel als ik zin heb. ik beweeg zowiezo genoeg dagelijks met de fiets

LOL tsja dat scheelt wel wat ja, hahah vooral die onderarmen zeg! Wel het breedste punt pakken he? Of heb je dat ook gedaan?

Mag ook wel, ik ben nu al een tijdje hard aan het trainen. Ik word wel sterker en gespierder maar er komt vreemd genoeg niet echt gewicht bij, ik ben nog steeds 86kg bij 1.81m.

Ik heb altijd zin om te trainen trouwens smile.gif

Quote:
"Liset" schreef het volgende:

En laat dat nou nét de lichaamsdelen zijn die het meest interessant zijn

Heheh vind je? Mijn ervaring is dat de meeste meisjes vooral de buik en bilpartij wel leuk vinden, daarna brede schouders. Mijn zusje vind het helemaal niks trouwens, ze is altijd aan het zeuren dat ik weer af moet gaan vallen omdat ze dat mooier vindt. Tsja zij valt op van die slanke metroseksuelen, dat ben ik in de verste verte niet noch heb ik de ambitie die kant op te gaan puh2.gif

Quote:
"NienkeJ" schreef het volgende:

Ik probeer me ook al hevig voor te stellen hoe groot een borstkas van meer dan een meter omtrek is, maar het lukt me niet

Jammer dat ik hier geen meetlint heb, ik ben wel benieuwd

Jij bent ook een vedergewichtje volgens mij he, Nienke? puh2.gif

Borst ligt btw op ongeveer 110cm, dat is redelijk maar niet zo gek veel hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heheh vind je? Mijn ervaring is dat de meeste meisjes vooral de buik en bilpartij wel leuk vinden, daarna brede schouders.

Haha, ja dat zijn ook leuke delen puh2.gif maar schouders/bovenarmen kunnen zo ontzettend sexy zijn!

Quote:
Mijn zusje vind het helemaal niks trouwens, ze is altijd aan het zeuren dat ik weer af moet gaan vallen omdat ze dat mooier vindt. Tsja zij valt op van die slanke metroseksuelen, dat ben ik in de verste verte niet noch heb ik de ambitie die kant op te gaan
puh2.gif

Hmm ieder z'n smaak..een man hoort breed te zijn widegrin.gifworshippy.gif


Samengevoegd:

Om trouwens weer ontopic te gaan.. Ik ga vanavond weer eens fitnessen. 2 weken!! stil gelegen noparty.gif ; Ik had mijn stuitje behoorlijk geblesseerd met snowboarden (had het nog nooit gedaan nosmile.gif ) En ik ben niet zo'n scheiterd, dus 't ging nogal hard! En dan gaat kracht zetten niet zo heel makkelijk...

Maar nu gaat het weer, dus vanavond maar weer eens lekker uitleven widegrin.gif

Denk een uurtje cardio en ongeveer uurtje krachttraining.. de 3 b's.. zitten weer veels te veel ijsjes aan bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Heheheh tof!

[...]

Je moet meten op het breedste punt, heupen dus daar waar je billen het verst uitsteken
puh2.gif

LOL tsja dat scheelt wel wat ja, hahah vooral die onderarmen zeg! Wel het breedste punt pakken he? Of heb je dat ook gedaan?

oooohhhh oopspuh2.gif dan is het heupen 94-95 ongeveer

een spierbal zie je niet aan mijn arm hoor als ik die opspan , haaha, ik heb ook lange spieren he geen korte bolle

bovenarm 25 opgespannen onderarm dikste stuk 21

maar euh waar zijn die getallen eig goed voor? zijn er speciale schalen ofzo puh2.gif ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Lisette" schreef het volgende:

Haha, ja dat zijn ook leuke delen maar schouders/bovenarmen kunnen zo ontzettend sexy zijn!

...

Hmm ieder z'n smaak..een man hoort breed te zijn

Hahah je zou eens met mijn zusje moeten gaan praten knipoog_dicht.gif

Die heeft eens een erg dunne ijdeltuit mee naar huis genomen die fitness instructeur was en mij wilde gaan vertellen hoe je moet trainen.

Voor kracht zijn eigenlijk bovenbenen en rug het belangrijkst.

Daar blinkt een professionele gewichtheffer ook in uit en dat is wat de basis is van mijn training. Daarnaast train ik ook de andere groepen er bij, borst, triceps, biceps, en ik doe veel schouderwerk.

Quote:
"Lisette" schreef het volgende:

Om trouwens weer ontopic te gaan.. Ik ga vanavond weer eens fitnessen. 2 weken!! stil gelegen ; Ik had mijn stuitje behoorlijk geblesseerd met snowboarden (had het nog nooit gedaan ) En ik ben niet zo'n scheiterd, dus 't ging nogal hard! En dan gaat kracht zetten niet zo heel makkelijk...

Klopt, zijn vervelende blessures, het lijkt een beetje een nutteloos deel van je lichaam maar als je er goed last van hebt kun je bijna niks meer. Heb zelf ook wat blessures gehad, ben ook niet de meest vorozichtige puh2.gif

Quote:
"Lisette" schreef het volgende:

Maar nu gaat het weer, dus vanavond maar weer eens lekker uitleven

Denk een uurtje cardio en ongeveer uurtje krachttraining.. de 3 b's.. zitten weer veels te veel ijsjes aan

Zozo krachttraining erbij, heel goed, ook voor meisjes. Denk er aan dat 100en sit-ups je buik niet platter maken, dan knu je beter spinning gaan doen en er 3 setjes van 15 volledige sit-ups bij doen ofzo, heb je meer aan. Als je bepaalde doelstellingen hebt en je hebt er vragen over, shoot smile.gif

Quote:
"Ann" schreef het volgende:

oooohhhh oops dan is het heupen 94-95 ongeveer

een spierbal zie je niet aan mijn arm hoor als ik die opspan , haaha, ik heb ook lange spieren he geen korte bolle

bovenarm 25 opgespannen onderarm dikste stuk 21

Ik weet niet hoe ze bij modellen b.v. de heupen meten, iig doen krachttrainers het zo.

21 is al beter, met 16cm zou je echt luciferhoutjes hebben.

Lange spieren? Je spieren zijn waarschijnlijk korter dan die van mij, ik heb nml. langere armen schat ik zo, maar je spieren zijn vooral een stukkie minder dik puh2.gif

Dan nog zou je toch wel een beetje balletjes moeten kunnen zien hoor of ten minste voelen.

Quote:
"Ann" schreef het volgende:

maar euh waar zijn die getallen eig goed voor? zijn er speciale schalen ofzo ?

Bij mensen die aan bodybuilding, powerliften, gewichtheffen doen is vooruitgang af te meten aan de stats, statistieken. Dan gaat het om o.a. hoeveel gewicht je hoeveel keer pakt op alle oefeningen, en om de omtrekken van de lichaamsdelen die ik heb genoemd. Dat geeft aan of je wat opbouwt.

Voor meisjes is dat vooral relevant ivm afvallen, als dat hun doel is dus, meisjes willen bijvoorbeeld graag een smalle taille. 68cm is smal, 60cm is extreem slank. Wat men "de ideale maten" noemt (totaal onrealistisch ook in de meeste gevallen) is ongeveer 90-95 voor de heupen, 60-65 voor de taille, en 85-90 voor de borst. Bij supermodellen liggen die waardes nog lager, maar die zijn dan ook zeer ongezond.


Samengevoegd:

Quote:
"Nienke" schreef het volgende:

Grappig uitgedrukt .

Joah, dat klopt wel ja.. en ook wel vrij tenger, ik kom bijna nooit iemand tegen die net zulke dunne polsen heeft als ik . Als ik nou een meetlint had..!

Niks mis mee hoor, en als je ouder wordt, word je vanzelf wat minder tenger. Zou ik me geen zorgen over maken smile.gif

@ jeroeno: natuurlijk geldt ook voor jou, mocht je vragen hebben, je bent altijd vrij ze te stellen, ik probeer ze te beantwoorden.

Fijn dat je lekker aan het trainen bent iig smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Grappig uitgedrukt
widegrin.gif
.

Joah, dat klopt wel ja.. en ook wel vrij tenger, ik kom bijna nooit iemand tegen die net zulke dunne polsen heeft als ik
knipoog_dicht.gif
. Als ik nou een meetlint had..!

doe zoals ik, doe er een touw rond en leg dat aan een meetlat widegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik weet niet hoe ze bij modellen b.v. de heupen meten, iig doen krachttrainers het zo.

21 is al beter, met 16cm zou je echt luciferhoutjes hebben.

Lange spieren? Je spieren zijn waarschijnlijk korter dan die van mij, ik heb nml. langere armen schat ik zo, maar je spieren zijn vooral een stukkie minder dik
puh2.gif

Dan nog zou je toch wel een beetje balletjes moeten kunnen zien hoor of ten minste voelen.

[...]

Bij mensen die aan bodybuilding, powerliften, gewichtheffen doen is vooruitgang af te meten aan de stats, statistieken. Dan gaat het om o.a. hoeveel gewicht je hoeveel keer pakt op alle oefeningen, en om de omtrekken van de lichaamsdelen die ik heb genoemd. Dat geeft aan of je wat opbouwt.

Voor meisjes is dat vooral relevant ivm afvallen, als dat hun doel is dus, meisjes willen bijvoorbeeld graag een smalle taille. 68cm is smal, 60cm is extreem slank. Wat men "de ideale maten" noemt (totaal onrealistisch ook in de meeste gevallen) is ongeveer 90-95 voor de heupen, 60-65 voor de taille, en 85-90 voor de borst. Bij supermodellen liggen die waardes nog lager, maar die zijn dan ook zeer ongezond.

oh ok, dan zit ik dus goed volgens die schalen, niet dat ik er ooit op ga letten puh2.gif 60cm voor je taille das wel extreem dun lijkt mij! voor een kleiner iemand niet maar modellen die grote of even groot als ik zijn

Dan moeten ze gewoon geen spieren hebben ofzo want al sik aan mijn taille voel is dat daar hard. Ik denk niet dat ze ooit smaller kan worden (wat ik ook niet wilpuh2.gif)

en mijn spieren zijn lang, je voelt helemaal geen balletjes, nergens is dat zo bij mij. Ik heb wel lange armen en vooral lange benen (geerfd van mijn vader) ik ben 1m76 en das niet klein voor een meisjepuh2.gif. Mijn vader heeft ook lange spieren en mijn moeder korte en mijn broer ook.

Ze zeggen altijd dat die lange spieren goed zijn voor uithouding enzo, lang lopen, en dat kan ik idd goed. Mijn ma is echt sterl

ze heeft vroeger nog eens powertraining gedaan. Als ze haar armen opspant zie je echt zo'n spierbal puh2.gif

als ik en mario klein waren zeiden we altijd; moe span ou spiere nekeer op! widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Ann" schreef het volgende:

oh ok, dan zit ik dus goed volgens die schalen, niet dat ik er ooit op ga letten 60cm voor je taille das wel extreem dun lijkt mij! voor een kleiner iemand niet maar modellen die grote of even groot als ik zijn

Dan moeten ze gewoon geen spieren hebben ofzo want al sik aan mijn taille voel is dat daar hard. Ik denk niet dat ze ooit smaller kan worden (wat ik ook niet wil)

Ik denk wel dat die modellen dan hun adem en buik inhouden hoor, om aan de 60cm te komen knipoog_dicht.gif

68cm is al heel slank, absoluut niets aan doen idd.

Quote:
"Ann" schreef het volgende:

en mijn spieren zijn lang, je voelt helemaal geen balletjes, nergens is dat zo bij mij. Ik heb wel lange armen en vooral lange benen (geerfd van mijn vader) ik ben 1m76 en das niet klein voor een meisje. Mijn vader heeft ook lange spieren en mijn moeder korte en mijn broer ook.

Ze zeggen altijd dat die lange spieren goed zijn voor uithouding enzo, lang lopen, en dat kan ik idd goed.

Ahh ok, die term "lange en korte spieren" is nogal misleidend omdat ze niet echt langer of korter zijn, maar een langer uithoudingsvermogen hebben. Daarom heten ze zo. Een betere benaming is: fast twitch en slow twitch spiervezels, twitch stat voor samentrekking. Fast twitch spiervezels zijn goed voor explosieve inspanning, slow twitch voor duursport.

Jouw spiertype zorgt ervoor dat je niet makkelijk spiermassa opbouwt, je lichaamstype is dan ectomorf.

Quote:
"Ann" schreef het volgende:

Mijn ma is echt sterl

ze heeft vroeger nog eens powertraining gedaan. Als ze haar armen opspant zie je echt zo'n spierbal

als ik en mario klein waren zeiden we altijd; moe span ou spiere nekeer op!

Heheh! Sowieso word je van het huisvrouw zijn nog best sterk. Ik denk dat veel huisvrouwen het een gemiddeld kantoormannetje nog best lastig kunnen maken bij het handje drukken. En vrouwen hebben vaak sterke benen.

Mijn jongste zusje doet trouwens veel aan fitness en heeft ook hele behoorlijke spierballen, voor een meisje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ectomorf e_53.gif klinkt stoer genoeg puh2.gifpuh2.gif

nee maar ik bedoel ook letterlijk lange spieren he

daar is echt wel een verschil in hoor. gewoon van die spieren die niet in bolletjes gaan maar langgerekt zijnpuh2.gif ofwel ja zoals je zegt, spieren die niet op die manier in massa toenemen.

ja mijn ma he, als die armdrukt met mij dan verslaat ze me in minder dan 1 secondepuh2.gif mijn broer verslaat mij ook

maar t.o.v andere meisjes ben ik nog best sterk, we deden het eens voor de grap in de klas en ik won steedspuh2.gif en ik heb nochtans dunne armen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Ann" schreef het volgende:

ectomorf klinkt stoer genoeg

Als meisje kun je daar blij mee zijn, voor een jongen is het een heel stuk minder puh2.gif

Quote:
"Ann" schreef het volgende:

nee maar ik bedoel ook letterlijk lange spieren he

daar is echt wel een verschil in hoor. gewoon van die spieren die niet in bolletjes gaan maar langgerekt zijn ofwel ja zoals je zegt, spieren die niet op die manier in massa toenemen.

LOL van die bolletjes! Leuk gezegd.

Letterlijk heb je geen lange spieren, dat wordt bepaald door de lengte van je armen. Lange armen, lange spieren. Korte armen, korte spieren. Je hebt dunne spieren, daardoor zie je geen spierbal als je 'm aanspant. Die van mij zijn letterlijk nog langer dus, omdat ik langere armen zal hebben (ben maar liefst 5cm langer dan jij puh2.gif).

Quote:
"Ann" schreef het volgende:

ja mijn ma he, als die armdrukt met mij dan verslaat ze me in minder dan 1 seconde mijn broer verslaat mij ook

maar t.o.v andere meisjes ben ik nog best sterk, we deden het eens voor de grap in de klas en ik won steeds en ik heb nochtans dunne armen

Kracht is niet hetzelfde als de grootte/dikte van je spieren. Kijk naar een gewichtheffer tot de 60kg, die heeft dunnere spieren dan ik, maar een body builder van 100kg krijgt nog niet zo veel gewicht van de grond als hij.

Kracht heeft met name te maken met het type spiervezels, en de aansturing van die spiervezels door je centrale zenuwstelsel.

Overigens zijn oudere volwassenen normaliter sterker dan jongere volwassenen, tot je 35-40e ongeveer word je als man sterker, daarna gaat het bergafwaarts. Over 15 jaar ben jij ook een stuk sterker dan nu.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als meisje kun je daar blij mee zijn, voor een jongen is het een heel stuk minder
puh2.gif

[...]

LOL van die bolletjes! Leuk gezegd.

Letterlijk heb je geen lange spieren, dat wordt bepaald door de lengte van je armen. Lange armen, lange spieren. Korte armen, korte spieren. Je hebt dunne spieren, daardoor zie je geen spierbal als je 'm aanspant. Die van mij zijn letterlijk nog langer dus, omdat ik langere armen zal hebben (ben maar liefst 5cm langer dan jij
puh2.gif
).

[...]

Kracht is niet hetzelfde als de grootte/dikte van je spieren. Kijk naar een gewichtheffer tot de 60kg, die heeft dunnere spieren dan ik, maar een body builder van 100kg krijgt nog niet zo veel gewicht van de grond als hij.

Kracht heeft met name te maken met het type spiervezels, en de aansturing van die spiervezels door je centrale zenuwstelsel.

Overigens zijn oudere volwassenen normaliter sterker dan jongere volwassenen, tot je 35-40e ongeveer word je als man sterker, daarna gaat het bergafwaarts. Over 15 jaar ben jij ook een stuk sterker dan nu.

ja dus, lange spieren want ik heb lange armenpuh2.gif het wil niet zeggen omdat jij iets langer bent dat jij daarom lange spieren hebt en ik niet heknipoog_dicht.gif alle lange mensen hebben dan lange spieren en ik hoor daar nog bijpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bench-press 125 kilo.Weet verder niet alle namen van de oefeningen dus moet het daarbij laten en ik ga me armen en al dat gedoe niet meten.Ze zijn aardig groot,maar niks bijzonders.Weeg nu (weet het niet precies,want heb geen weegschaal) rond de 90+ kilo en ben 1.80.Ben nu bezig met cardio want ik wil afvallen.Dus ben niet meer bezig met krachttraining.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bench van 125 is zeer netjes.

Wat doe je bij deze:

link

Dat is de deadlift.

En deze:

link

Dat is de fullsquat. Je hebt ook een variant waarbij je minder ver door je benen zakt, dat heet de gewone of parallelle squat.

Die 3 oefeningen zijn de basis van het powerliften en zeggen aardig wat over hoe sterk je bent.

Mijn bench is momenteel beroerd, heb die altijd verwaarloosd. Pas sinds vorige week ben ik aan het benchen. Momenteel ligt ie op 85kg, ik neem aan dat ie snel vooruit zal gaan de komende weken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb die oefeningen wel een keer gedaan lang geleden.Weet niet meer hoeveel.Probleem alleen is met me benen dat ze dun blijven.Iets wat ik geërfd heb van mijn moeders kant.Is wel klote.Ik kan weken zo zwaar trainen als ik wil maar echt groot worden ze niet.Maarja doe nu cardio.Bench-press gaat inderdaad in het begin heel snel.Als je het minimaal 2x in de week doe,dan was het iets van 5 kilo per week ga je dan omhoog.Tot de 100-110.Gebruik je ook shakes en creatine enzo?Of puur natuur?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jep, erfelijkheid speelt een grote rol. Mijn kuiten worden niet veel groter, mijn bovenbenen wel. Mijn fullsquat (tot de grond) is 110kg, deadlift 140kg. Deadlift zit al een tijd een beetje vast, ik lift al een half jaar ongeveer hetzelfde, ik probeer nu wat varianten.

Heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemands bovenbenen weinig groeipotentieel hebben maar het kan.

Ik neem wei-eiwit shakes direct na de training, verder niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog effe snel een vraagje voordat ik naar school ga..

Nadat ik heb gesport merk ik dat ik ineens bloeduitstortingen op m'n schouders krijg.. Hoe komt dat? Ik doe verder eigenlijk vrij weinig met mn schouders.. Maar ze zijn echt groot.. Eerst had ik het aan allebei de kanten en gister kreeg ik er één aan de linke kant.. Ik vind het nogal vreemd verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zitten ze bovenop je schouders, of meer aan de voorkant? Bovenkant kan bijvoorbeeld liggen aan een kuitenoefening waarbij er twee kussens (en een hoop gewicht) op je schouders rusten, die heet de "standing calf raise": link

Minder voor de hand liggend: kan ook aan je sporttas liggen, ik heb zelf nogal een rotding dat me altijd striemen bezorgt op mijn schouders, heb me ook een tijdje afgevraagd waar die toch vandaan kwamen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik deed creatine en shakes voor en na training.Het helpt met herstellen van de spieren,dus je kunt vaker trainen en harder.En meestal blijf je je kracht houden (die je heb gewonnen met creatine) ook al stop je met creatine.Ik had ook HMB dat samen met creatine en Eiwit-shakes.Dat was me heel goed bevallen.Maar het is altijd verschillend per persoon.Wat bij de één goed aan slaat,slaat niet aan bij de ander.En ik zag hier ergens tussen de post staan dat mensen last hadden van spierpijn.Als ik spierpijn voel dan weet ik dat ik goed heb getraind.Voel je geen spierpijn dan doe je iets verkeerd.Op laats kijk je er gewoon na uit om spierpijn te krijgen.Spierpijn is een goed teken bij krachttraining.Tenminste zo zie ik het.No Pain No Game.En inderdaad die striemen krijg je bij die kuitoefening.Dat had ik ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het door m'n sporttas komt, want ik heb t meestal aan beide kanten van mn schouders.. en mijn boekentas is altijd zwaarder dan m'n sporttas en dan heb ik geen last van, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik heb even wat oefeningen opgezocht op die site van jou, kon ze alleen niet allemaal vinden.

link

link

link

Het apparaat hieronder niet helemaal hetzelfde zoals ik em heb, want dan ligt het bovenste gedeelte op m'n schouders...en daar houd ik me dan aan vast, zou het daar aan kunnen liggen?

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Leonardo: shake net voor en net na is optimaal idd. HMB? Toe maar, het mag wat kosten. Zolang ik goed vooruit ga vind ik het goed zo. Creatine of HMB zou ik alleen gebruiken als ik er zeker van was dat het helemaal veilig is, dan moet ik eerst es flink info gaan spitten.

@ Liset: zou idd aan die oefening kunnen liggen. Ik zou het iig zoeken bij iets dat druk legt op/tegen je schouders.

Met afwisseling bedoelde ik trouwens zo veel mogelijk verschillende oefeningen. Voor je buik bijvoorbeeld zoiets:

Dan apparaten, dan sit-ups op de mat, voeten plat op de grond, benen opgetrokken, oefening waarbij je benen van de grond komen en je die naar je toe trekt,

-> zie: link

sit-ups op een bal -> heb je speciale ballen voor,

-> zie:

link

Enz. Afwisseling is een van de belangrijkste dingen.

Om op te bouwen zijn apparaten geschikt, dan bouw je de basiskracht op om de moeilijkere oefeningen op de mat te kunnen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie dat er gepraat word over extra poeders enzo.. even vraagje van mij kant; wie heeft er ervaring met creatine en welke werkt volgens jou het best? - pil of poeder en van welk merk? -

Ik ben van plan binnenkort namelijk een creatinekuurtje te gaan doen, en heb gehoord dat die van de Hema best wel goed is.. maar zelf lijkt het me van een goed sportmerk zoals Vitamins Direct misschien slimmer?...

@ Leonardo; ik heb HMB weleens geprobeerd, maar er niet veel van gemerkt. Misschien dat het in combinatie met creatine, extra eiwitten en hard trainen wat meer werkt, maar dat laat ik je over maan of 2 wel weten knipoog_dicht.gif.

Grtz,

Peer

Link naar bericht
Deel via andere websites

HMB en creatine koste mij 18 euro per potje en je kunt er dan een maand mee.Verder moet je creatine nooit in capsules innemen.Capsules zijn er alleen puur om geld mee te verdienen.Creatine heeft namelijk een laad periode en dat kun je niet halen in capsules want dan moet je ongeveer een halve pot in 1 keer opvreten.Nooit capsules halen,laat je goed voorlichten.Er is maar 1 creatine die je in capsules kunt halen dat is Crystal C.Daar zitten bepaalde stoffen in waardoor je spieren wel gelijk de creatine opnemen.Dit staat er achter op de potje Crystal C=Creatine-Potassium-Bicarbonate.Misschien weet Light Jr. of het clean is.Was wel sterk spul.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb inderdaad uitgezocht hoe dat zit met die laad periode enzo.. maar vroeg me ook af of dat met tabletten ook mogelijk was... volgens jou dus dan alleen beperkt, thnx!

Hebje wel een merk creatine waar je zelf goed resultaat bij gemerkt hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had wel een hele goeie maar duur.Maar weet de merk niet meer.Als het duur is dan weet je zeker meestal dat het goed is.Hoe goedkoper...je weet wel.Maar dat wil niet zeggen dat er geen goeie goedkope creatine is.Wat meestal helpt is de mensen vragen die trainen op je sportschool.Zal het eens aan een paar vrienden vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid