Spring naar bijdragen

Fitness topic


Aanbevolen berichten

Net super getraind. Nog ff een eiwit shake er in en ik kan met een gerust hart mijn verdere avond op de bank doorbrengen smile.gif

Nieuwste ontdekking zijn paused dumbell curls, waarbij je halverwege een paar seconden vasthoudt. Dan voel je ze wel ff branden, heerlijk. Ook seated cable curls zijn een aanwinst in mijn programma, omdat dan het laatste stukje het zwaarst is waar dat bij halters andersom is. Variatie doet groeien smile.gif

Fullsquats gaan helaas moeizaam. Het voelt raar om zo diep door de knieeen te gaan, dat ben ik niet gewend.

Deze zijn ook geweldig, kneeling crunches:

link

Het probleem met het trainen van de buikspieren is dat 90% niet begrijpt dat meer herhalingen niets, maar dan ook niets brengt. Hooguit matige cardio. Je kunt beter 3 sets doen van 10 met veel gewicht. En let er op dat de power vanuit je abdominals komt, concentreer je op het aanspannen van de buikspieren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 827
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Deze zijn ook geweldig, kneeling crunches:

Als ik het zo zie, ben ik bang dat ik meer last van m'n rug ga krijgen dan van m'n buikspieren nosmile.gif

Quote:
let er op dat de power vanuit je abdominals komt, concentreer je op het aanspannen van de buikspieren.

da's het probleem dus... M'n buikspieren zijn zo zwak, dat ik de meeste oefeningen volgens mij veel teveel vanuit m'n rug doe.. en die is ook zwak, omdat ik 2 jaar geleden een ruggewervel gebroken heb, dus krijg ik erg veel last van m'n rug...

Hopeloos dus nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Wat die sit-ups betreft, er is een apparaat waar je op een stoeltje zit en je een soort crunch beweging maakt met weerstand. Die kun je heel laag instellen. Concentreer je op de beweging, op het belasten van specifiek je abs. Dan kun je dat ding geleidelijk aan hoger instellen.

Sterke rugspieren helpen trouwens ook als je een wervel hebt gebroken, die houden je rug dan stevig recht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid