Spring naar bijdragen

Fitness topic


Aanbevolen berichten

Ik begin steeds sterker te worden, merk dat ik de krachtoefeningen nu steeds langer mee kan doen. Mijn spieren worden ook soepeler al denk ik dat een spagaat er nooit echt voor me in zal zitten knipoog_dicht.gif

Ook al een lange tijd al geen spieren meer verrekt en dat is toch wel de reden dat ik wilde gaan sporten.

Ik ga nu steeds ingewikkeldere oefeningen doen (het is dat ik geen foto's post en ik vermoed dat sommigen het meteen zullen linken aan erotiek) en het ziet er gewoon ook nog super mooi uit! Dus ik ben goede resultaten aan het boeken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 827
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nice, you go girls!

Verder, als je normaal sportief gekleed bent kun je denk ik gewoon foto's posten hoor Nynthe. Ben wel benieuwd naar die sport, heb er nooit van gehoord. Hoe lang doe je dat? Je zult ook wel veel rekken enzo?

Wat sport betreft heeft mijn vriendin "mazzel". Vanwege een afwijking aan haar spieren heeft ze een verhoogde spierspanning en trekken ze snel heel hard samen. Dat is een soort auto-fitness. Dat meisje is sterk, dat is niet normaal meer. 1.60m en ze weegt iets meer dan de helft van wat ik weeg, doet nooit aan sport, maar ik denk dat ze in specifieke bewegingen sterker is dan ik. In de sportschool train je nml. niet alles, je traint op bepaalde bewegingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik post hier sowieso geen foto's van mezelf, ben een mysterieus anoniempje knipoog_dicht.gif

Maar een link naar een filmpje van mijn lerares had ik volgens mij ook al geplaatst: link

Vanavond helaas niet gesport omdat ik moest werken. Moet dat toch in de toekomst in de gaten gaan houden dat ik dat niet te vaak laat gebeuren. Vind ik eindelijk een sport leuk, zou ik het werk er tussen laten komen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Voor bijna alle oefeningen heb je heel veel kracht nodig knipoog_dicht.gif Het is veel spierbeheersing en je moet in staat zijn je eigen lichaamsgewicht te kunnen dragen. Dat lijkt heel simpel, maar voor veel mensen valt dat toch flink tegen. En dat dan allemaal sierlijk en mooi hè? big-smile.gif

Een training duurt telkens een uur lang, te beginnen met warming up, krachttraining, oefeningen en dan cooling down. We hebben ook wedstrijden en demonstraties en al.

Alle oefeningen zijn met paal, veel krachttrainingen ook smile.gif

En taam: Ik ben trots op je!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Oh, oh, oh ik moet dit toch even kwijt.

7 kilo afgevallen
party.gif

wow goed man.. hoe heb je dat gedaan? .. ik zit een beetje in zo'n neerwaartse spiraal, ik voel me dik en daardoor ga ik eten.. en als ik me dan schuldig voel denk ik; whatever je bent toch al dik, neem nog een chocolaatje .. nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wow goed man.. hoe heb je dat gedaan? .. ik zit een beetje in zo'n neerwaartse spiraal, ik voel me dik en daardoor ga ik eten.. en als ik me dan schuldig voel denk ik; whatever je bent toch al dik, neem nog een chocolaatje ..
nosmile.gif

Op kamers gaan en geen geld hebben voor vreetdingen. En het is een gewenning geworden in plaats van eten als ik me rot voel, ga ik een stuk lopen. Ik heb mezelf geleerd om een rot gevoel niet met eten te associëren. En het gaat soms goed, soms fout, maar als je eenmaal in je systeem hebt zitten dat je van eten niet gelukkig wordt en je alleen maar rotter gaat voelen dan gaat het een beetje vanzelf. Probeer het eens, als je je rot voelt, ga wat doen, zorg dat je bezig bent en haal het ook gewoon niet in huis. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Grote klasse Taam! You go girl knipoog_dicht.gif

Die apparaten voor de binnen- & buitenkant van je bovenbenen heten hip adductor en -abductor.

Heb ze dit jaar ook ontdekt, in het begin enorme spierpijn, maar nu zet ik ze maximaal en pauseer ik ff bij bijna volledige contractie om het goed te voelen. Bij dat ding waar je benen naar buiten gaan voelt het bijna alsof mijn glutes (bilspieren) gaan scheuren als ik 'm dan ff vasthoudt bij maximale spanning. Heerlijk vind ik dat, hoe ziek het ook klinkt widegrin.gif

Dat vasthouden, "paused reps" in vaktermen, doe ik sowieso graag tegenwoordig. Ook lateral raises (zijkant schouder) zijn zo veel lekkerder als je de gewichten vasthoudt als je boven bent smile.gif

Buikspiertraining is overrated, het is een kleine spiergroep die niet veel training nodig heeft. Toch zie ik mensen er een halve training aan besteden en vele tientallen herhalingen uitvoeren. Zonde van de tijd.

Je krijgt een strakkere buik door ze ff kort maar goed te trainen, daarbij buikspieroefeningen periodiek af te wisselen en meer cardio te doen zodat je je vet% naar beneden schroeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

* hopeloos is ook weer begonnen met fitnessen.

Lang leve een sportschool vlakbij huis. Daardoor is het lekker makkelijk om mezelf ertoe te zetten om 'even' te gaan (en als ik er dan eenmaal ben, dan blijf ik toch altijd wel langer)

En ik ben ook van plan om mee te gaan doen met yoga, maar ik durf niet zo goed, omdat ik zo'n stijve hark ben dat ik dat vast voor geen meter kan puh2.gif

En ik wil nog een vechtsport erbij gaan doen. Ik zat te denken aan Taekwondo (ik wil niet iets judo-achtigs iig). Nadeel is alleen dat je bij alle vechtsporten zo'n raar pakje aan moet nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

* hopeloos is ook weer begonnen met fitnessen.

Lang leve een sportschool vlakbij huis. Daardoor is het lekker makkelijk om mezelf ertoe te zetten om 'even' te gaan (en als ik er dan eenmaal ben, dan blijf ik toch altijd wel langer)

Hier precies hetzelfde, ik hoef nog geen 200 meter!smile.gif dat helpt wel hoor...

Quote:

En ik wil nog een vechtsport erbij gaan doen. Ik zat te denken aan Taekwondo (ik wil niet iets judo-achtigs iig). Nadeel is alleen dat je bij alle vechtsporten zo'n raar pakje aan moet
nosmile.gif

Ik doe hier ook kickboxen bij. Ik vind het zelf wel een lekkere combinatie, en kickboxen is ook nog eens een vechtsport waarbij je veel belasting lecht op je spieren dus je snapt wel dat is groeien als een beer allemaal

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Quote:
En ik wil nog een vechtsport erbij gaan doen. Ik zat te denken aan Taekwondo (ik wil niet iets judo-achtigs iig). Nadeel is alleen dat je bij alle vechtsporten zo'n raar pakje aan moet
nosmile.gif

Moet je doen! Is erg aan te raden... doe het zelf ook en tja dat apepakkie moet je er maar gewoon bij nemen he knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"pms" schreef het volgende:

Ik doe hier ook kickboxen bij. Ik vind het zelf wel een lekkere combinatie, en kickboxen is ook nog eens een vechtsport waarbij je veel belasting lecht op je spieren dus je snapt wel dat is groeien als een beer allemaal

Hmm kickboksen is een goede sport, maar je spieren belasten wil nog niet zeggen dat ze groeien. Tenzij je volkomen ongetraind bent. Het gaat er om hoe je ze belast.

Kickboksen is goede cardio, word je snel en hard van, maar sterk niet zo zeer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid