Spring naar bijdragen

Fitness topic


Aanbevolen berichten

legpress zit nu op 43 52 party.gif kilo geloof ik. 3x 12x

Transverse Adduction zit op 30 kilo ook 3x 12x

Transverse Abduction 25 kilo 3x 12x

Dan heb ik er nog 1 dat ik een gewicht beneden boven moet trekken, al zittende. Die staat wisselend, 28 of 24 kilo geloof ik. 3x12

en dan hebben we nog een oefening dat ik het naar voren duw met mn armen, dan zit ik op 24 kilo. ook 3x 12

en conditie is naar 2x 30 minuten gegaan.

Vanavond weer, heb er zin in smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 827
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

oke ik ga het doen, ik ga fitnessen .. morgen ga ik leuke sportkleding kopen en dan me inschrijven en dan ga ik voor l*l staan omdat ik totaal geen conditie heb maar goed daar moet ik ook gewoon even doorheen.. Dat thuis sporten met dvd's werkt niet.. noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tamar gaat goed vooruit, netjes meis smile.gif

@ Luxuria, door die zure appel moeten we allemaal heen. Toen ik jaren geleden voor het eerst ging fitnessen en daar zag dat Inge de Bruin bij een bepaald apparaat ongeveer 3x zo veel gewicht deed als ik, deed dat ook ff pijn puh2.gif

Ga vanavond weer lekker trainen. Gaan met die kanarie. Kanarie? Mwoh, die is ook geel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

* Glenn zoekt advies!

Ik heb vooral kracht in de armen nodig, aldus mijn Mensendiecktherapeut. Ik fitness 1 x per week (weet het, te weinig), maar ik zoek iets wat ik er naast thuis kan doen. Liefst zonder hulpmiddelen. Light, heb je adviezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel push-ups (opdrukken), dat is prima allround oefening die nogal eens onderschat wordt. Kun je verschillende varianten van doen, handen dicht langs je romp, verder weg, op je knokkels, met je benen op een verhoging, je handen op een verhoging (die laatste 2 voor het incline/decline effect)... etc.

Push-ups zijn makkelijker als je je handen op een verhoging hebt, kun je mee beginnen, daar je work-out een beetje omheen bouwen.

Pull-ups, jezelf langs de deur omhoog trekken (met een handdoek over de deur) zijn ook aardig maar daarvoor heb je al behoorlijk wat kracht nodig. Je zou je ook op kunnen trekken aan een schommel oid, of een houten balk, maar let wel op splinters e.d. Eventueel kan iemand je helpen door je een beetje omhoog te duwen, totdat je genoeg kracht hebt om het alleen te doen.

Met die 2 krijg je veel sterkere armen smile.gif

Verder zouden 2 verstelbare halters wonderen kunnen doen, op Ebay krijg je die bijna voor niets. Wil je dat echt niet? Dat maakt het wel een beetje beperkt, zeker omdat je pull-ups misschien niet zult kunnen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thanks Light!

Is er ook nog zoiets als een makkelijk schema? 's Ochtends en/of 's avonds?

Ik wil opzich er wel wat aan uitgeven, maar ik train ook al in de sportschool en om nou die sportschool ook thuis te hebben... nah, zo leuk vind ik het nu ook weer niet puh2.gif

Overigens, hoe vind ik die halters op Ebay? Ik krijg namelijk alleen maar dameskleding als ik zoek op 'halter' dood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Glenn" schreef het volgende:

Thanks Light!

Is er ook nog zoiets als een makkelijk schema? 's Ochtends en/of 's avonds?

Een makkelijk schema? Ik begrijp mogelijk niet helemaal wat je daarmee bedoelt, excusez-moi smile.gif

Als je het alleen hebt over die oefeningen zonder hulpmiddelen: ik zou er 2x per week wat oefeningen bij doen. Bijvoorbeeld 3 verschillende varianten van push-ups, 3 sets van 8-12 voor elke variant. Pull-ups red je niet zo veel, ik zou het bij 3 sets van 6-8 houden voorlopig.

Je zou ook wat melkflessen in een rugzak kunnen stoppen en dan deze beweging kunnen maken:

link

Heb ik ook wel es gedaan. Die kun je er dan nog bij doen, 3 sets van rond de 10 smile.gif

Of je beter 's avonds of 's ochtends kunt trainen? Dat hangt van jezelf af, iedereen heeft zijn optimum. Ik train het beste als ik 's avonds mijn workout heb bijvoorbeeld.

Als je af wilt vallen, is het bijvoorbeeld wel extra effectief om 's ochtends vroeg te gaan joggen, fietsen, zwemmen etc., verder maakt het allemaal weinig uit. Als je je er maar lekker bij voelt smile.gif

Quote:
"Glenn" schreef het volgende:

Ik wil opzich er wel wat aan uitgeven, maar ik train ook al in de sportschool en om nou die sportschool ook thuis te hebben... nah, zo leuk vind ik het nu ook weer niet

Met twee verstelbare haltertjes kun je al heel wat. Ik heb deze thuis:

ha15kg.jpg

Kostten me euro.png20 ofzo, nieuwprijs, op Ebay krijg je ze nog veel goedkoper.

Daarmee heb je veel meer mogelijkheden dan zonder enig hulpmiddel, de keuze is aan jou smile.gif


Samengevoegd:

Hmm heb ff op Ebay gekeken, daar vind ik niet veel.

Op Marktplaats hebben ze meer. Kijk bij:

Sport - Fitness, en zoek dan op "halter".

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Ik ga sinds deze week naar een nieuwe sportschool. Veel dichterbij, meer faciliteiten hoewel er minder mogelijkheden zijn om gewichthef (Olympic-style) oefeningen te doen omdat er niet zo veel losse stangen en schijven zijn. Wel veel duurder, ik ga van euro.png4 naar euro.png33 per maand, nogal een stijging widegrin.gif

Bij mijn oude sportschool zou het ook duurder worden, tegen de euro.png20 per maand omdat ik geen student meer ben daaro (studenten gym).

Voor die euro.png33 krijg je ook groepslessen (boksles o.a., dat is dan wel geinig in tegenstelling tot aerobics en dergelijke onzin), sauna, kluisje, koffie, thee, frisdrank. En ik ben in 2 minuten thuis ipv 30 minuten.

Vorm gaat goed, 86kg @ 1.81m, redelijk afgetraind. Voor de zomer hoop ik de 90 (weer) nog te halen.

Flinke spierpijn van die nieuwe apparaten, o.a. hip abduction en adduction gedaan, daarbij heb je in beginstand je benen wijd en moet je ze naar elkaar brengen ofwel het tegenovergestelde daarvan. Gewicht kon meteen maximaal bij 1 van die 2, ff vasthouden bij maximale spanning om het goed te voelen en presto, zooien spierpijn widegrin.gif

Ben die beweging niet zo gewend.

Beetje zorgwekkend is wel dat ik veel apparaten al meteen tegen het maximum doe daar, erg veel mogelijkheid tot verbetering is er dus niet. Pulldowns (stang naar beneden trekken) gaan maar tot 100kg bijvoorbeeld, die doe ik op 90 of 100kg.

Mjah kan ze altijd nog supersnel doen ofzo widegrin.gif

Ook een leuke tip voor met name "pull" oefeningen (waarbij je iets naar je toe trekt): doe "paused reps", houd het even vast bij maximale spanning. Zeer inspannend, maar de moeite waard.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Flinke spierpijn van die nieuwe apparaten, o.a. hip abduction en adduction gedaan, daarbij heb je in beginstand je benen wijd en moet je ze naar elkaar brengen ofwel het tegenovergestelde daarvan. Gewicht kon meteen maximaal bij 1 van die 2, ff vasthouden bij maximale spanning om het goed te voelen en presto, zooien spierpijn
widegrin.gif

Ben die beweging niet zo gewend.

Dat is de meest a-charmante oefening die er maar is! En ik vind hem stom noparty.gif Maarja...we doen het toch maar wel widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

De omgekeerde variant vind ik vervelender, waarbij je je benen naar buiten duwt. Kreeg bijna kramp in de zijkant van m'n billen.

Idd ziet het er wat vreemd uit en is het lastig om bepaalde associaties niet te maken. Doet me onder andere denken aan Famke Janssen als Xenia Onatopp in een James Bond film, Goldeneye dacht ik. De Dijen des Doods widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

haha die oefening moest ik ook doen vorige week.. en hij bleef er ook nog bij staan.. ik kon alleen maar denken; ga weggg please... sowieso vind ik dat er echt rare apparaten staan in zo'n fitness-zaal .. maar goed ik doe alles braaf... ik hoop dat het nut heeft...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hen die normaal leven en gezond eten en niet snoepen en niet te veel drinken en is gewoon bewegen hebben die vreemde martelwerktuigen in een zogenaamde sportschool helemaal niet nodig,het is een bestrijding van geestelijke decadentie,hen die geestelijk gezond zijn hebben ook een gezond lichaam zonder vet ,maar een lichaam zoals het de bedoeling is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Luxuria:

Zeker heeft het nut, no worries there knipoog_dicht.gif

Het kan een paar weken duren voor je het echt gaat merken, maar merken zul je het, tenzij je het helemaal verkeerd doet. Maar die kans is klein, als er een instructeur bij is, hoewel die er doorgaans niet veel verstand van hebben.

@ Sacerdos:

Zoals het bedoeld is? We zijn bedoeld voor het verrichten van fysiek werk he? Reken maar dat de apostelen gespierde kerels waren hoor, die hebben fysiek weinig weg van het doorsnee niet-sportend bureaupikkie.

Let goed op. Wat voordelen van de sportschool:

- Maakt je botten sterker, je breekt minder snel iets

- Goed voor het cardiovasculair systeem, minder kans op hart- en vaatziekten

- Je blijft beter op gewicht, overgewicht is met heel veel problemen geassocieerd, denk aan diabetes, verschillende vormen van kanker etc. etc.

- Betere conditie, je voelt je fitter

- Je wordt veel sterker, minder kans op rugklachten

- Je gaat er beter van uitzien, je gaat beter in je vel zitten, je voelt je lekkerder

Daarnaast heeft een krachtig ogend persoon minder kans op het krijgen van problemen, mensen zoeken minder snel ruzie, je wordt minder snel overvallen, als er ergens ruzie is kun je beter ingrijpen, etc. etc.

Voor mij is het belangrijk mijn gezin goed te kunnen beschermen en mijn meisje een gevoel van veiligheid te bieden.

Als je dat allemaal niet interesseert, prima, dat is jouw zaak, maar kom niet degenen bekritiseren voor wie dat wel belangrijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hen die normaal leven en gezond eten en niet snoepen en niet te veel drinken en is gewoon bewegen hebben die vreemde martelwerktuigen in een zogenaamde sportschool helemaal niet nodig,het is een bestrijding van geestelijke decadentie,hen die geestelijk gezond zijn hebben ook een gezond lichaam zonder vet ,maar een lichaam zoals het de bedoeling is.

Uit welke prehistorie kom je Sacerdos? Het is algemeen bekend dat sporten nodig is om gezond te blijven/worden, de één doet dat met voetbal, de ander met fitness party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb vanavond weer eens de dumbels gepakt en wat oefeningen gedaan

dus ik dacht laat ik hier ook maar eens gaan posten

Quote:

* Rainbow6 gaat vamavond ook weer eens wat aan zijn lenigheid doen

kijken of ik voor het eind van het jaar de spagaat weer kan
bloos.gif

(ben bang van niet
puh2.gif
)

dit is me dus nog niet gelukt

wel heb ik de 42 cm gehaald op mn boven armen

ik begin weer met 17 kilo per arm

alleen even arm en rug spieren

over 2 weken ook maar buik doen en als ik terug ben van vakantie over 2 maanden ga ik weer lekker touren met de fiets

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

42cm gehaald met af en toe wat doen? Dan heb je een goede aanleg. Apart dat je nog ongeveer hetzelfde gewicht pakt maar wel vooruit bent gegaan qua omvang.

Vanavond heerlijk getraind, bevalt uitstekend in de nieuwe gym. Lekker schoon. In de oude sportschool zag je overal dikke stofvlokken. Ook wel leuk dat er veel vrouwvolk is, dat motiveert waardoor je net wat meer je best doet.

Zag er vanavond de zanger van Die Toten Hosen trouwens, dat is een van de grootste Duitse bands.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Uit welke prehistorie kom je Sacerdos? Het is algemeen bekend dat sporten nodig is om gezond te blijven/worden, de één doet dat met voetbal, de ander met fitness
party.gif

Ergens heeft hij wel gelijk toch. Ok ja, in deze tijd is sport behoorlijk nodig, maar dat is toch voornamelijk omdat we nu eenmaal veel te ongezond eten, stilzittende jobs hebben, en nauwelijks nog lichamelijke inspanningen moeten leveren om te leven. Dat maakt sport niet slecht, maar het is in zekere zin wel iets onnatuurlijks dat niet echt nodig zou zijn als men niet zo'n ongezonde levensstijl zou hebben.

Light, dat apparaat dat je beschrijft waarbij je je benen dicht moet duwen wordt in de gym waar mijn lief traint heel toepasselijk "het vaginamasjien' genoemd. widegrin.gif

't Is wel een beetje genant hoor, af en toe ga ik met hem mee, en als ik daar dan in mijn tshirtje met bloempjes en vlindertjes op zit te trainen in een gym die voor 90 procent gebruikt wordt door mannelijke powerlifters die zich voorbereiden op competities en met gigantische halters rondgooien voel ik me wel een beetje ongemakkelijk. En al helemaal als ik dat apparaat gebruik! puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid