Spring naar bijdragen

Fitness topic


Aanbevolen berichten

Quote:

Als je nooit sport, rookt, veel energiedrank drinkt, en veel op stap gaat waarbij je het nogal wat alcoholische versnaperingen nuttigt, leid je naar alle waarschijnlijkheid een ongezond leven. Iig suboptimaal. Een logische en faire inschatting imo.

Als je je dan afvraagt waarom je gezonder zou gaan leven dmv sportschoolbezoek bijvoorbeeld, geef ik daar antwoord op
smile.gif

Dat zeg ik; Kort door de bocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 827
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
"Aime" schreef het volgende:

Vandaag toch zeker wel 200 - 300 trappen gedaan op het werk."Fitnessen,en er nog voor betaald worden ook!

Lichaamsbeweging is bijna altijd goed smile.gif

Wil er wel ff aan toevoegen dat je door echt te fitnessen, daarmee bedoel ik minimaal inclusief krachttraining, ook nog es je botten versterkt, rug aanstrekt b.v. waardoor je je niet snel zult vertillen. Ook zorgt een fitness abonnement in principe voor regelmatigheid, regelmaat is vrij cruciaal.

Quote:
"Nynthe schreef het volgende:

Dat zeg ik; Kort door de bocht.

Bedoel je dat ik ongelijk heb of dat je vind dat ik inschattingen maak zonder dat ik voldoende gegevens heb?

@ Tamar:

Keep it up, en wat je opbouwt is in 2 weken niet weg hoor. Kan zijn dat je er iets op achteruit gaat, veel kan dat toch niet zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ Tamar:

Keep it up, en wat je opbouwt is in 2 weken niet weg hoor. Kan zijn dat je er iets op achteruit gaat, veel kan dat toch niet zijn.

Nee, maar het voelt gewoon but, ga je eens wat doen om die conditie op te bouwen, doet je lichaam moeilijk.

Aan de andere kant, misschien is mn rug zo slim geweest heel duidelijk aan te geven wanneer ik vandaag te ver ging :P

En het was wel erg gezellig wat het wel weer leuk maakt.

OEF...straks begin ik het nog leuk te vinden clown.gif

flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Frique

Mag je dan stoppen? Je fitnesst alleen omdat het moet? Als je je rug sterk wilt houden is het toch wel belangrijk om regelmatig je oefeningen te doen.

Quote:
"Tamar" schreef het volgende:

Nee, maar het voelt gewoon but, ga je eens wat doen om die conditie op te bouwen, doet je lichaam moeilijk.

Dat begrijp ik. Tsja, idd vervelend. Wat heb je precies aan je rug? Is het een kwestie van een zwakke rug wegens te weinig spiermassa? Zo ja, dan is dat makkelijk te verhelpen.

Quote:
"Tamar" schreef het volgende:

Aan de andere kant, misschien is mn rug zo slim geweest heel duidelijk aan te geven wanneer ik vandaag te ver ging
:P

Opbouwen is belangrijk, en je lichaam kent zijn grenzen. Ik ben zelf ook ff hard met mijn neus op dat feit gedrukt. Voorheen deed ik allerlei maffe oefeningen, zoals jimp squats. Dat is dit:

link

Waarbij je opspringt. Dat deed ik dus met 70kg, elke keer als ik landde klonk het of er een T-rex van een flat was gevallen :P

Quote:
"Tamar" schreef het volgende:

En het was wel erg gezellig wat het wel weer leuk maakt.

OEF...straks begin ik het nog leuk te vinden

Hopelijk vind je straks, als je wat hebt opgebouwd, ook meer dan alleen de gezelligheid leuk. Ik heb een tijd lang heel gezellig "getraind" bij Fitness First, de training bestonden steeds vaker vooral uit gratis fruit eten (zat bij de contributie), koffie en fris pakken, op de loungebanken hangen en ouwebetten, en in de sauna en stoomcabine vertoeven. Dat was dus een beetje te gezellig knipoog_dicht.gif

Met mij gaat het aardig nu, kan trainen zonder al te veel last al voelde ik gisteren wel wat na de training. Vanavond weer, deze week hard trainen omdat er tussen kerst & nieuwjaar weinig van komt. Het liefst zou ik dan ook gaan trainen, maarja, alles is dicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb nu trouwens iets heel cools gekocht.. bollyrobics-dvd.. tis een combi van bollywood-dansjes en aerobics .. en dan op t eind kan je onder andere DIT dansje;

party.gifparty.gifparty.gif

Waarom heb ik hier nog nooit eerder van gehoord?! Dit is gewoon zooooo perfect voor mij! Ik ben gek op Bollywoodmuziek, kan er heelder dagen naar luisteren, en ik doe aerobics wat ik heel fijn vind maar waarbij ik me toch wel eens erger aan de fantasieloze dansjes en idiote muziek. Dit is de perfecte combinatie!

Verder leek dat filmpje ook wel wat buikdansbewegingen te bevatten, komt ook nog eens mooi uit. :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hopelijk vind je straks, als je wat hebt opgebouwd, ook meer dan alleen de gezelligheid leuk. Ik heb een tijd lang heel gezellig "getraind" bij Fitness First, de training bestonden steeds vaker vooral uit gratis fruit eten (zat bij de contributie), koffie en fris pakken, op de loungebanken hangen en ouwebetten, en in de sauna en stoomcabine vertoeven. Dat was dus een beetje te gezellig
knipoog_dicht.gif

Nee, tis wel zo dat ik gezellig mijn hele trainingsrondje doe voordat ik het stoombad in ga engel.gif Maar tis af en toe zo ongelooflijk saaiiii sleepey.gif

Quote:

Met mij gaat het aardig nu, kan trainen zonder al te veel last al voelde ik gisteren wel wat na de training. Vanavond weer, deze week hard trainen omdat er tussen kerst & nieuwjaar weinig van komt. Het liefst zou ik dan ook gaan trainen, maarja, alles is dicht.

Morgen weer trainen, hopen dat het beter gaat als vorige week, en datik weer 2x per week kan gaan, want het voelt wel lekker als je gesport hebt smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Gááf!

kickboxen is leuk om te zien, maar denk niet dat dat iets voor mij is....ik koop wel een stootzak om agressie kwijt te kunnen...maar denk er echt over na...worstelen

is echt een krachtsport...voor mijn gevoel ook mionder agressief dan boksen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Waarom heb ik hier nog nooit eerder van gehoord?! Dit is gewoon zooooo perfect voor mij! Ik ben gek op Bollywoodmuziek, kan er heelder dagen naar luisteren, en ik doe aerobics wat ik heel fijn vind maar waarbij ik me toch wel eens erger aan de fantasieloze dansjes en idiote muziek. Dit is de perfecte combinatie!

Verder leek dat filmpje ook wel wat buikdansbewegingen te bevatten, komt ook nog eens mooi uit.
:P

haha ja bollywoodmuziek is echt leuk.. hou je ook van de films?

Volgens mij heb ik ergens eerder gelezen dat je aan buikdansen doet, of vergis ik me? Anyway .. volg je lessen? En kan je het een beetje? Ik wil namelijk een cursus gaan volgen, alleen heb het gevoel dat het met mijn hollandse heupen nooit gaat lukken. boosrood.gif Natuurlijk zeggen ze allemaal; iedereen kan het leren! Maar ja praktijk is vaak anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Frique" schreef het volgende:

@ Light Jr., ik mag misschien stoppen ja, maar dat neemt niet weg dat ik dan niks meer ga doen aan mijn rug/knieen/buik/nek etc, want dan komt het zo weer terug

Ik zou blijven sporten als ik jou was, is overal goed voor knipoog_dicht.gif

En je wordt er happy van, door de gelukshormonen voel je je na het sporten altijd zo lekker.

Quote:
"Tamar" schreef het volgende:

Nee, tis wel zo dat ik gezellig mijn hele trainingsrondje doe voordat ik het stoombad in ga Maar tis af en toe zo ongelooflijk saaiiii

Tsja, begrijpelijk. Ik zou het misschien ook saai vinden als ik vrouw was, het mannelijke van gewichtheffen spreekt me juist zo aan.

Als ik vrouw was, zou ik aan karate gaan doen oid, vrouwen zijn fysiek vrij zwak, op die manier ben je toch weerbaar. Karate of taekwondo is ook ge-wel-di-ge fitness.

Quote:
"Tamar" schreef het volgende:

Morgen weer trainen, hopen dat het beter gaat als vorige week, en datik weer 2x per week kan gaan, want het voelt wel lekker als je gesport hebt

Jep, 2x per week is veel en veel beter dan 1x per week.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tsja, begrijpelijk. Ik zou het misschien ook saai vinden als ik vrouw was, het mannelijke van gewichtheffen spreekt me juist zo aan.

Naah, de krachttraining is wel grappig, ik voel me altijd erg charmant als ik mn beenoefeningen doe engel.gif maar de conditie training is verstand op nul en maar gewoon gaan, muziekje aan tv kijken en dan lukt het wel :Y

Quote:

Als ik vrouw was, zou ik aan karate gaan doen oid, vrouwen zijn fysiek vrij zwak, op die manier ben je toch weerbaar. Karate of taekwondo is ook ge-wel-di-ge fitness.

Ik moet eerst mn spieren (vooral rug en knie) op orde hebben voor ik mezelf ga overbelasten, of iig een vrij inspannende sport ga doen.

Quote:

Jep, 2x per week is veel en veel beter dan 1x per week.

weet ik ^.^ maar dan moet het wel lukken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

haha ja bollywoodmuziek is echt leuk.. hou je ook van de films?

Volgens mij heb ik ergens eerder gelezen dat je aan buikdansen doet, of vergis ik me? Anyway .. volg je lessen? En kan je het een beetje? Ik wil namelijk een cursus gaan volgen, alleen heb het gevoel dat het met mijn hollandse heupen nooit gaat lukken.
boosrood.gif
Natuurlijk zeggen ze allemaal; iedereen kan het leren! Maar ja praktijk is vaak anders.

Ik ken niet zo veel films, ik ken vooral de muziek, opgepikt op mijn reis naar India en blijven luisteren.

Ik doe inderdaad aan buikdansen. Ik volg één keer per week les, ik heb net m'n tweede reeks van tien lessen achter de rug. Zo lang doe ik het dus nog niet, maar ik heb toch al wel een basis en ik vind dat het er eigenlijk best goed uitziet. En het is sowieso onvoorstelbaar leuk! Ik weet niet wat je met Hollandse heupen bedoelt, maar bij mij in de les zitten vrouwen en meisjes met alle leeftijden, achtergronden, figuren, enzovoort, en allemaal zien ze er geweldig uit als ze dansen en daar gewoon van genieten. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet ook niet zo nodig iets erg vermoeiend doen, ook van een uurtje rustig bewegen voel ik me meteen al een pak beter, bijvoorbeeld tai-chi ofzo. Het is een eum, nuja, sport-sport, maar je bent ook op een fijne manier actief bezig, ook al werk je je niet in het zweet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Ik ken niet zo veel films, ik ken vooral de muziek, opgepikt op mijn reis naar India en blijven luisteren.

Ik doe inderdaad aan buikdansen. Ik volg één keer per week les, ik heb net m'n tweede reeks van tien lessen achter de rug. Zo lang doe ik het dus nog niet, maar ik heb toch al wel een basis en ik vind dat het er eigenlijk best goed uitziet. En het is sowieso onvoorstelbaar leuk! Ik weet niet wat je met Hollandse heupen bedoelt, maar bij mij in de les zitten vrouwen en meisjes met alle leeftijden, achtergronden, figuren, enzovoort, en allemaal zien ze er geweldig uit als ze dansen en daar gewoon van genieten.
smile.gif

Hollandse heupen.. gewoon stijf dus. Gaaf dat je het al best goed kan. Maar ik heb nog 1 vraagje; Verteld jou instructrice echt hoe je alles moet doen? Want bij die bollyrobics is het gewoon dat ze zegt; now swing your hips, zonder dus echt uit te leggen wat je precies moet doen. Of is dat ook gewoon niet uit te leggen?

de films zijn ook heel leuk btw. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

De lerares vertelt vrij duidelijk wat je moet doen, toont het ook oneindig veel keer, en komt iedereen persoonlijk verbeteren, dus dan leer je de bewegingen echt wel goed. En die stijfheid gaat er vrij snel uit als je een paar lessen hebt gedaan, in het begin voel je je lomp en stijf, maar na een tijdje heb je dat allemaal onder de knie, of in de heup eerder.

Ik weet dat de films leuk zijn, heb er al een paar gezien, maar het probleem is zo'n beetje dat mijn vriend, waarmee ik altijd film kijk, er een hekel aan heeft en mijn gezeur over India bovendien kotsbeu is, en alleen kijk ik niet zo vaak film, ik moet eens een Bollywood-filmavond houden met vrienden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Als je tips wilt hebben, roept U maar Seth knipoog_dicht.gif

Ga dit jaar de frequentie van sportschoolbezoek verhogen naar 4x per week, op voetbaldagen 3x.

Schouder is nog lang niet de oude, maar de meeste oefeningen kan ik alweer uitvoeren en daar ben ik gruwelijk blij mee smile.gif

Ik hoop binnen de 2 maanden weer op 85kg te zitten, en voor de zomer tegen de 90. Gaat allemaal goed vooruit, al gaat mijn vet% ook omhoog en ben ik mijn sixpackie langzaam aan het kwijtraken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je tips wilt hebben, roept U maar Seth
knipoog_dicht.gif

Ga dit jaar de frequentie van sportschoolbezoek verhogen naar 4x per week, op voetbaldagen 3x.

Schouder is nog lang niet de oude, maar de meeste oefeningen kan ik alweer uitvoeren en daar ben ik gruwelijk blij mee
smile.gif

Ik hoop binnen de 2 maanden weer op 85kg te zitten, en voor de zomer tegen de 90. Gaat allemaal goed vooruit, al gaat mijn vet% ook omhoog en ben ik mijn sixpackie langzaam aan het kwijtraken.

ja tips altijd handig , ik wil naar 3x per week gaan ik dit aan te raden ? ik zit er 3 maanden op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid