Spring naar bijdragen

Fitness topic


Aanbevolen berichten

Quote:
"Videl" schreef het volgende:

Ik heb er altijd last van. Zelfs als ik lang op een stoel zit. (omdat m'n knieën dan dus gebogen zijn.) M'n fysio is nu inderdaad opzoek naar oefeningen, morgen moet ik er weer heen, dus ik hoop dat hij met een oplossing kan komen. Ik mis de beweging echt!

Ik weet een beetje wat het is, ben 8 maanden geblesseerd geweest.

Ik duim voor je, het is zijn job dus hij moet iets nuttigs weten als het goed is knipoog_dicht.gif

Met callanetics geen last dus? En is zwemmen niets voor jou? Kun je ook uitstekend je energie in kwijt.

@ Aime:

Waar heb je het in vredesnaam over?

1. We zijn hier niet in Polen.

2. Naar mijn weten is er geen enkele body builder aanwezig in dit topic.

3. Niemand heeft het over steroiden of dergelijke rommel gehad.


Samengevoegd:

Quote:
"jeroeno" schreef het volgende:

wat ik train?

ik train voornamelijk me armen, schouders, borst, en benen.

dus geen rug

Aha. krijg je gegarandeerd last van op den duur. Basisregeltje is dat je evenveel "push" als "pull" oefeningen zou moeten doen. Bij een push oefening duw je iets van je af, bij een pull oefening trek je iets naar je toe.

Bij bankdrukken duw je de barbell (zo heet die stang) van je af, bij de link die ik daarboven postte trek je de stang naar je toe. Zo blijft je lichaam in balans. Zo zou je het zo'n beetje moeten doen bij alle oefeningen. Hoe veel keer per week train je en welke spiergroepen op welke dag? Welke oefeningen voor welke spiergroepen?

Wil je graag helpen, dan heb ik wel wat meer info nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 827
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ok, 2x fullbody. Langer dan 1.5 uur trainen heeft weinig nut, dan moet je dus alles in 1.5 uur stoppen.

Ik zou maandag en woensdag andere oefeningen doen. Armen trainen heeft niet zo veel nut, die train je ook bij de andere oefeningen. Waarschijnlijk wil je alleen apparaten doen. En heb je nu een trainingsmaatje of train je alleen?

Voorbeeld van een training, op maandag of woensdag:

Borst/schouders

- Chest press

- Shoulder press

- Cable upright row

Rug:

- Pulldowns

- Seated rows

Benen:

- Leg press

- Calf raise

Dan evt nog ff armen:

- Biceps curl

- Triceps, random oefening

Probeer dan zo veel mogelijk andere oefeningen te vinden voor dezelfde spiergroepen voor de 2e dag. Variatie is goed smile.gif

Als je de namen van oefeningen niet weet, kun je die op link makkelijk nakijken. Vind je ook heel veel voorbeelden van oefeningen per spiergroep.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goede zaak smile.gif

Gisteren zelf enorm lekker getraind zeg, sjonge wat gaat dat enorm hard vooruit. In 1 maand 4kg aangekomen en enorme progressie geboekt in alle oefeningen.

Spieren hebben een soort geheugen, als je eenmaal sterk bent geweest is het relatief makkelijk om weer aan niveau te winnen.

Bankdrukken is enorm hard vooruitgegaan, had een paar weken terug moeite om 60kg (!!!) een paar keer omhoog te krijgen, nu alweer een setje van 6x 75kg gedaan. Nog steeds niet geweldig, de bench is dan ook een van mijn minste oefeningen. Terwijl elke kerel in staat zou moeten zijn om 100kg te benchen, dat is dan ook mijn doelstelling voor die oefening.

Bankdrukken doe ik 2x in de week, 1x volle pond, en 1x relaxed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Zeg stelletje luiwammesen, blijven we wel bezig? puh2.gif

Gisteren het lekkerst getraind in 10 maanden, gaat vlot vooruit allemaal. Ben niet meer ver van m'n oude niveau van toen ik nog 90 woog. Vandaag ook eindelijk weer gevoetbald, heb een tijd lang droog gestaan vanwege een achillespeesblessure. Motoriek is wat stijfjes en ik mis de echte snelheid nog, maar ik heb weinig last en dat is het belangrijkst smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

gister weer lekker getrained, rest van de week kan ik niet, dus gister maar gegaan.

zal nu even kort me schema melden hier, hopenlijk dat ik elka naam er nog van weet.. waar stond die link nou verbaasd.gif

* 12 minuten fietsen op interval, maar doe altijd maar 6 of ik loop 6 minuten hard puh2.gif

* Cable Seated Row 3x12 25 kg

* Hover

* Bankdrukken 3x12 gewicht opbouwend

* Lever Decline Fly (lijkt erop) 3x12 40 kg

* Dumbbell Hammer Curl 3x12 8 kg beide armen

* Barbell Squat (lijkt erop) 3x12 40 kg

* Cable One Arm Pushdown (lijkt erop) 6.25 kg arm naar beneden en tot arm horizontaal is en dan weer naar beneden

* Apparaat waar je hendels naar beneden moet trekken waar gewicht aanhangt (benaming weet ik niet en kon het ook niet vinden )3x12 75kg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heyy

Ik ben benieuwd of iemand van jullie welleens volgens de HIT methode heeft getraint? (High Intensity Training)

Ik ben het nu sinds een aantal weken aan het doen, en k moet zeggen dat het resultaat me wel bevalt.

Wil het voor een paar maandjes proberen, en als het aanslaat ermee doorgaan. Zoniet dan ga-k weer terug naar m'n old school split schema smile.gif

GrtZ

Peter

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zeg stelletje luiwammesen, blijven we wel bezig?
puh2.gif

Ja, legpress zit nu op 43 kilo geloof ik. 2x 12x

Transverse Adduction zit op 30 kilo ook 2x 12x

Transverse Abduction 25 kilo 2x 12x

En voor de rest heb ik nog geen namen kunnen vinden clown.gif

oh ja conditie training is naar 2x 20 minuten gegaan. ik begin nu zelfs 3/4 min joggen vol te houden dus jeej, vooruitgang widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"jeroeno" schreef het volgende:

gister weer lekker getrained, rest van de week kan ik niet, dus gister maar gegaan.

Wat niet kan, kan niet. Maar 1 of 2x in de week trainen is een groot verschil knipoog_dicht.gif

Quote:
"jeroeno" schreef het volgende:

zal nu even kort me schema melden hier, hopenlijk dat ik elka naam er nog van weet.. waar stond die link nou

* 12 minuten fietsen op interval, maar doe altijd maar 6 of ik loop 6 minuten hard

* Cable Seated Row 3x12 25 kg

* Hover

* Bankdrukken 3x12 gewicht opbouwend

* Lever Decline Fly (lijkt erop) 3x12 40 kg

* Dumbbell Hammer Curl 3x12 8 kg beide armen

* Barbell Squat (lijkt erop) 3x12 40 kg

* Cable One Arm Pushdown (lijkt erop) 6.25 kg arm naar beneden en tot arm horizontaal is en dan weer naar beneden

* Apparaat waar je hendels naar beneden moet trekken waar gewicht aanhangt (benaming weet ik niet en kon het ook niet vinden )3x12 75kg

Als je 1 dag traint, is dit heel aardig hoor smile.gif

Hover ken ik niet. Wat er lijkt te missen is een oefening voor je schouders.

Je doet 8 oefeningen. 2 voor je rug, 2 voor je borst, 1 biceps, 1 triceps, 1 benen, en die hover.

Quote:
"Peer" schreef het volgende:

Heyy

Ik ben benieuwd of iemand van jullie welleens volgens de HIT methode heeft getraint? (High Intensity Training)

Ik ben het nu sinds een aantal weken aan het doen, en k moet zeggen dat het resultaat me wel bevalt.

Wil het voor een paar maandjes proberen, en als het aanslaat ermee doorgaan. Zoniet dan ga-k weer terug naar m'n old school split schema

GrtZ

Peter

HIT is uitstekend voor de afwisseling. Sowieso moet je elke 6 weken ofzo je schema flink omgooien. Ik vind het alleen jammer dat je zo snel klaar bent met je workout.

Quote:
"Tamar" schreef het volgende:

Ja, legpress zit nu op 43 kilo geloof ik. 2x 12x

Transverse Adduction zit op 30 kilo ook 2x 12x

Transverse Abduction 25 kilo 2x 12x

En voor de rest heb ik nog geen namen kunnen vinden

oh ja conditie training is naar 2x 20 minuten gegaan. ik begin nu zelfs 3/4 min joggen vol te houden dus jeej, vooruitgang

Netjes smile.gif

Probeer ook eens 3 sets van 8 ipv 2 sets van 12, dan kun je meer gewicht pakken. Of 4 sets van 6.

Houd je joggen nu driekwart minuut = 45 seconden vol, of 3 tot 4 minuten? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Okiedo smile.gif

Dat gaat snel vooruit, mijn zusje is ook gaan joggen sinds een paar maanden, die loopt mij er nu uit op de lange afstand.

Wacht ff, gaf ik nu echt toe dat ik bij een sport iets verlies van een meisje? puh2.gif

Op de sprint win ik iig heel ruim widegrin.gif

Gisteren hard getraind. Armen heb ik ff overgeslagen, die pak ik straks thuis met behulp van m'n halters.

Bench press vertoont progressie, dat is altijd mijn zwakke punt geweest, ik bench nu 5x80kg maar krijg wel wat last van een pees achter m'n sleutelbeen. Die staat zo strak als een gabber. Heb het weer wat snel opgebouwd vrees ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hover is een oefening dat je op je onder armen steunt en op je tenen.

De rest van je lichaam houd je zo gespannen als een plank.

Schijnt goed voor de buikspieren te zijn, maar vind dat wel meevallen knipoog_dicht.gif

Het is de bedoeling dat ik maandag en woensdag avond ga trainen, maar soms schiet dat erbij in met werk enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

legpress zit nu op 43 52 party.gif kilo geloof ik. 2x 12x

Transverse Adduction zit op 30 kilo ook 2x 12x

Transverse Abduction 25 kilo 2x 12x

Dan heb ik er nog 1 dat ik een gewicht beneden boven moet trekken, al zittende. Die staat wisselend, 28 of 24 kilo geloof ik. 2x12

en dan hebben we nog een oefening dat ik het naar voren duw met mn armen, dan zit ik op 24 kilo. ook 2x 12

conditie training gaat redelijk, geen echte vooruitgang, maar hetzelfde smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Potverdikkie, woensdag wilde ik heel graag gaan trainen, ben een half uur door de regen gefietst... vervolgens verstel ik heel snel een paar stalen balken (veiligheidsmaatregelen, bah weg daar mee) en kom ik de een of andere manier met mijn vinger ergens tussen te zitten. Door de snelheid van handelen ging dat met wat kracht, dat ding begint dus flink te bloeden, maar niemand had een pleister bij zich. Ook de kasten met noodverbanden etc. waren weggehaald uit het sportcomplex. Dat was dus mijn training, kon weer een half uur terugfietsen. Door de regen. Heb me lange tijd niet ZO geergerd. Hoewel je je af kunt vragen hoe belangrijk het nu helemaal is, maarja, de aard van het beestje he.

Dan maar gisteren gaan trainen. Ging vrij aardig. Vanavond weer de beentjes aanpakken, plus buik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid