Spring naar bijdragen

Fitness topic


Aanbevolen berichten

@Ann:

Het is (was) 5.57u! Zwaar op stap geweest (puh2.gif) of sta je vaker extreem vroeg op?

@jeroeno:

Niet te snel opgeven joh. De eerste keer dat je een bepaalde oefening doet krijg je altijd spierpijn. Kun je beperken door veel water te drinken en voldoende eiwitten in je voeding op te nemen. Direct na je training wil een shake nogal helpen, met druivensuiker en wei-eiwitten.

@janpeter:

Good luck knipoog_dicht.gif

En goed bezig. Als je flinke spierpijn hebt is het btw goed om alsnog licht te trainen.

Ik stond woensdag weer ouderwets te zwabberen in de douche, moest me met 2 handen aan de stang vasthouden widegrin.gif

Door goede voeding en genoeg rust heb ik er niet veel spierpijn aan overgehouden.

Vanavond de rustigste dag, doe niks voor mijn benen. Zondag voetballen nml knipoog_dicht.gif

- Upright row

- Push press

- Bench press

- Lateral raises

- Bent over row

- Cable standing fly

En als altijd een zooitje sit-ups.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 827
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Kan, ik ben vroeger in 1 jaar op alleen apparaten, met een biertje na veel trainingen vrijwel niets vooruitgegaan. Ik woog nog steeds hetzelfde. Ik was misschien wat peziger geworden, dat was het wel.

Ben je al wat kilo's aangekomen dus? Heb je al eens omtrekken gemeten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joh, je zou mij uit bed moeten knuppelen rond die tijd puh2.gif

Dit is Becca Swanson, waarschijnlijk de sterkste vrouw ter wereld:

strongman2002g.jpg

becca-swanson-4.jpg

Becca1002.jpg

Lengte: 1.75cm (net zo lang als Ann puh2.gif)

Gewicht: 109kg

Omtrek kuiten: 44.5cm

Omtrek bovenbenen: 68.5cm

Omtrek schouders: 137cm

Omtrek biceps: 44.5cm

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van die laatste twee foto's werd ik eventjes misselijk.. niet weer doen Light Jr. knipoog_dicht.gif

Volgende week donderdag weer te fitnessen, daarna waarschijnlijk twee avonden in de week! Zal er dit keer wel om denken wat water mee te nemen tijdens het trainen, heb achteraf ziekelijk veel moeten drinken om weer tot mijn positieven te komen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry widegrin.gif

Ik heb respect voor haar prestaties, alleen is het jammer dat ze anabolen moet nemen om zo gespierd te worden. Geldt trouwens voor heel veel vrouwelijke atletes.

Overigens heb ik jaren terug nog getraind in dezelfde sportschool als Inge de Bruin. Toen werd ik ff flink op mijn plaats gezet toen ze na mij op een toestel plaatsnam en 'm ongeveer 2x zo zwaar instelde widegrin.gif

En ja, heel veel water meenemen zodat je continu een slok kunt nemen als je dorst krijgt. Als je zo intensief traint als jij de laatste keer droog je uit als een malle knipoog_dicht.gif

Je zou er b.v. wat druivensuiker in kunnen oplossen, geeft je meteen snelle energie.

Verder is het aan te raden om direct voor de training een banaantje te eten, doe ik ook altijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Joh, je zou mij uit bed moeten knuppelen rond die tijd
puh2.gif

Dit is Becca Swanson, waarschijnlijk de sterkste vrouw ter wereld:

Lengte: 1.75cm (net zo lang als Ann
puh2.gif
)

Gewicht: 109kg

Omtrek kuiten: 44.5cm

Omtrek bovenbenen: 68.5cm

Omtrek schouders: 137cm

Omtrek biceps: 44.5cm

even lang als mij idd puh2.gif ik ben wel 4 keer zo smal als haar

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gister weer even lekker bezig geweest met o.a. de buik- en borstspieren. Dit keer met wat water bij de hand, een wereld van verschil met vorige keer puh2.gif

Jammer alleen dat je niet meteen resultaten ziet big-smile.gif Hoe lang duurd dat gemiddeld als je "normaal" trained? Ben niet alleen bezig met krachttraining maar ook met cardio, 50/50 ongeveer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Resultaten hangen niet alleen van je training af. Veel hangt af van je voedingsschema, je leefstijl. En van je genetische opmaak. Sommige mensen houden meer vet vast dan anderen, sommigen bouwen sneller spierweefsel op etc.

Hard trainen is nutteloos als je te weinig slaapt en de verkeerde dingen eet en drinkt (zoals, sorry jeroeno, bier puh2.gif).

Wat voor resultaten wil je eigenlijk zien? Minder vet, meer spiermassa, betere conditie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

hmmm ik merk eigenlijk ook nooit iets... ik blijf gewoon altijd hetzelfde

ik drink en eet heel gezond zoals je wel weet, ik fiets elke dag minstens 40 minuten en daarbij nog 2-3 keer fitness in de week

maar veranderen gebeurt niet

allesinds ik zie het niet...maarja das misschien normaal omdat je jezelf elke dag ziet

behalve op vakantie dan verlies ik 2 kilo op 2 weken :S

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb weer een neus-keelontsteking, ben niet bepaald energiek nu. Maar ik ga toch trainen straks.

Quote:
"Maxized" schreef het volgende:

Ik fitness nu al 2 weken niet vanwege longontsteking. Ben benieuwd wat ik er straks nog van bak...

2 weken? Geen probleem, binnen een week zit je weer op je niveau.

Quote:
"Ann" schreef het volgende:

hmmm ik merk eigenlijk ook nooit iets... ik blijf gewoon altijd hetzelfde

ik drink en eet heel gezond zoals je wel weet, ik fiets elke dag minstens 40 minuten en daarbij nog 2-3 keer fitness in de week

maar veranderen gebeurt niet

allesinds ik zie het niet...maarja das misschien normaal omdat je jezelf elke dag ziet

behalve op vakantie dan verlies ik 2 kilo op 2 weken :S

Tsja, je bent al heel slank he, dus veel slanker word je niet makkelijk (dat heb je hopelijk ook niet als doel zeg! knipoog_dicht.gif). Verder word je als vrouw niet zo snel gespierder, en train jij niet echt op het bouwen van spiermassa. Wil je wel iets zien dan? Wil je iets verbeteren? Of sport je vooral om op hetzelfde niveau te blijven?

Ik heb de vorige week weer es een keer een week keihard getraind, de kilo's vlogen er aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

raar, iedereen maakt altijd opmerkingen over dat ik heel slank ben, en mijn pa zegt dan dat ik te mager ben etc... maar zelf vind ik dat dus totaal niet

ik stuur je even een mailsmile.gif


Samegevoegd:

hmmm blijkbaar is hotmail kapot

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja het eten is wel een zwak punt bij mij.. ik eet 1-2 keer per week patat, en snoep nog wel eens wat puh2.gif Kwa drinken valt het wel wat mee, veel bier of andere alcoholische dranken drink ik niet veel.

Ik wil wat meer spiermassa en een beter conditie. Doe van de ongeveer 75min. training 20-30min. cardio. De rest van de tijd concentreer ik me wat meer op de fitness apparaten. Maar ja, ik denk sowieso dat ik geen zichtbare verschillen zie tussen nu en een half jaar.. terwijl ik over 5weken al op vakantie ga puh2.gif shit zeg big-smile.gif

Maar mijn streven is een paar stevige armen/schouders en een strakker buikje.. en dat zwembandje wil ik ook wel kwijt puh2.gif Heb alleen het idee dat ik dan wel mijn eetgedrag wat moet bijstellen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Janpeter: pas ook op dat je niet meer gaat snoepen, je krijgt immers meer honger.

In een half jaar zie je echt wel verschil als het goed is, als het goed doet dan puh2.gif

Zwembandje kwijtraken is voor veel mensen moeilijk, dan moet je vet% flink naar beneden. Het is niet mogelijk om vooral daar vet af te trainen, op die plaats.

Ik ben deze week weer heel aardig aan het trainen, woensdag knalhard getraind, ik benader mijn oude niveau zo langzaam aan weer redelijk.

Vanavond:

- Pushpress

- Bench press

- Lat pulldowns, twee soorten

- Bent over row

En dan nog wat oefeningen voor biceps, triceps, en buik (abs).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben vanavond ook weer even bezig geweest. Erg lastig om afwisseling te hebben in de oefeningen die je doet. Ben vooral met de armen, buik en borst bezig maar de rug e.d. is ook belangrijk.

En ja, dat snoepen ben ik mezelf min of meer aan het afleren! Ik heb vanavond zelfs een appel gehad puh2.gif Je krijg inderdaad meer honger, probeer dat wat te stillen met fruit en calorie-lage voeding en meer water drinken.. of dat laatste ook echt nut heeft, geen idee.

Iemand trouwens een idee om het "uitgeputte" gevoel wat tegen te gaan tijdens het trainen? Ik vind het heerlijk om de training te starten met ongeveer 15min. hardlopen om dan echt te beginnen met gewichten. Maar vrij snel willen m'n spieren niet meer.. vooral m'n armspieren, hierdoor kan ik echt lang bezig zijn met het kweken van spieren knipoog_dicht.gif Het kan zijn dat het harlopen te veel vergt, maar is voor een warming-up zeker niet verkeerd dacht ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja je mag geen calorien beperken, maar gewoon slechte vetten. Dus geen snoep, maar wel veel gezond eten hoor. bvb eieren met boterhammen, een banaan voor het sporten, tijdens het sporten roos visé ( hehe heb ik van lightjrpuh2.gif) met water erbij

maar zeker niet gewoon minder gaan eten en calorie arme voeding.

Om spieren te bouwen en af te vallen etc, heb je voldoende voeding nodig, hoe raar dat ook mag klinken puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ha die Janpeter! Doet me genoegen om te zien dat je het nog steeds volhoudt knipoog_dicht.gif

Quote:
"Janpeter" schreef het volgende:

Ben vanavond ook weer even bezig geweest. Erg lastig om afwisseling te hebben in de oefeningen die je doet. Ben vooral met de armen, buik en borst bezig maar de rug e.d. is ook belangrijk.

En ja, dat snoepen ben ik mezelf min of meer aan het afleren! Ik heb vanavond zelfs een appel gehad Je krijg inderdaad meer honger, probeer dat wat te stillen met fruit en calorie-lage voeding en meer water drinken.. of dat laatste ook echt nut heeft, geen idee.

Na de training heb je in principe 2 dingen nodig: calorien en eiwitten. Je spieren bestaan uit eiwitten, door te trainen ontstaan er kleine scheurtjes in je spieren, die moeten worden opgevuld met eiwit. Als je lichaam dat opvult, maakt het ze ook wat groter/steviger waardoor je meer spiermassa krijgt.

Calorien heb je nodig, omdat anders de eiwitten die je neemt allemaal worden verbrand als energie. Dan zijn ze niet meer beschikbaar voor je spieren.

Het uur na de training wordt ook wel het Golden Hour genoemd omdat wat je dan eet heel belangrijk is, dan zijn je hormoon niveaus erg hoog (hormonen zorgen ervoor dat je spieren op kunt bouwen, vrouwen hebben weinig spieropbouw-stimulerende hormonen en worden daarom niet zo gespierd zonder anabolica) en kun je je spieren heel snel herstellen.

Wat ik je aan zou raden direct na de training, is een eiwitshake. 400ml melk, 25g wei-eiwit en rond de 75g druivensuiker. Hangt af van je lichaamsgewicht. Wei eiwitten zijn "snelle" eiwitten net als druivensuiker "snelle" koolhydraten vormt, dat wordt heel snel opgenomen. Uur daarna zou ik een blikje tonijn eten of een bak magere kwark. Studentenhaver is ook een goede bron van eiwitten.

Quote:
"Janpeter" schreef het volgende:

Iemand trouwens een idee om het "uitgeputte" gevoel wat tegen te gaan tijdens het trainen? Ik vind het heerlijk om de training te starten met ongeveer 15min. hardlopen om dan echt te beginnen met gewichten. Maar vrij snel willen m'n spieren niet meer.. vooral m'n armspieren, hierdoor kan ik echt lang bezig zijn met het kweken van spieren Het kan zijn dat het harlopen te veel vergt, maar is voor een warming-up zeker niet verkeerd dacht ik.

Put jezelf niet helemaal uit tijdens de warming-up he? Verder past ej lichaam zich aan en zul je geleidelijk minder vermoeid worden. Ik neem een kwartier voor de training een banaan en direct voor de training nog 1. Geven energie. Ook heb ik altijd een fles Roosvicee bij me, helpt ook, een slok drinken tussen de oefeningen door.#

Quote:
"Ann" schreef het volgende:

ja je mag geen calorien beperken, maar gewoon slechte vetten. Dus geen snoep, maar wel veel gezond eten hoor. bvb eieren met boterhammen, een banaan voor het sporten, tijdens het sporten roos visé ( hehe heb ik van lightjr) met water erbij

maar zeker niet gewoon minder gaan eten en calorie arme voeding.

Om spieren te bouwen en af te vallen etc, heb je voldoende voeding nodig, hoe raar dat ook mag klinken

Heheh heel goed Ann knipoog_dicht.gif

Als je af wilt vallen is het niet goed om extreem weinig te eten, dan vertraagt je metabolisme en ga je dus langzamer verbranden. Beter kun je voldoende bewegen en de juiste dingen eten.

Gisteren en vrijdag heerlijk getraind, ik begin weer op niveau te geraken. Ik ben bijna niet moe te krijgen. Gisteren persoonlijke records gezet voor fullsquats en preacher curls. Voel het nogal aan mijn spierballen vandaag, pffff puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jahaa, ik ben nog steeds druk bezig puh2.gif Ik begin steeds fanatieker te worden! Misschien straks maar overstappen naar 3 keer in de week, ik moet die spieren toch wat bezig houden puh2.gif

Erg handig al die tips over eiwitten en calorien. Maar is het nemen van speciale eiwitvoeding ook voor mensen zoals ik, die dus twee keer in de week een uurtje in de sportschool bezig zijn? En is dit 'noodzakelijk' als je sneller dan normaal resultaten wilt zien? Vind het niet erg om extra eiwitten te nemen maar ik zou dit eerst eens willen proberen met bepaalde voeding die veel eiwitten bevat, voordat ik eiwitshakes enzo ga maken puh2.gif Trouwens, deze wei-eiwitten, hoe zijn deze te koop en waar? In poedervorm wat je kan mengen met melk, zoals vroeger die gore chocomelk, of in soort van capsule achtige dingen die je nog wel eens op TellSell ziet?

Ik heb mij vanavond eens wat verdiept in eiwit houdende etenswaren en ik kwam tegen dat dit vaak gepaart gaat met een flinke hoeveelheid koolhydraten. Zou deze combinatie niet een verkeerde uitwerking kunnen hebben, teveel energie dus en te weinig eiwitten?

Ben trouwen jaloers op je Light Jr., ik voel helemaal niks aan mijn spierballen (behalve een lichte spierpijn bij het rekken van de spieren).. terwijl ik gister nog getraind heb puh2.gif Ach, als ik van de zomer maar wat resultaten zie ben ik al blij, haha puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid