Spring naar bijdragen

Fitness topic


Aanbevolen berichten

Quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 22:56:59 schreef Light Jr. het volgende:

Weg2 van dit forum, heeft trouwens 8x90kg gesquat, zo lopen ze bij mij in sportschool niet rond.

Ja en 1RM bankdrukken 47,5 kg, pffft! hamer.gif (ja, OK, mijn bovenlichaam is dus echt véééél zwakker dan mijn onderlichaam. Al kan ik me wel optrekken, hetzij niet erg vaak achter elkaar. Maar daar heb ik wel 5 maanden voor moeten trainen voordat ik dat kon. Inderdaad niet echt veel realiteitszin als je een meisje (beginneling) zichzelf wil laten optrekken, maar eerlijk gezegd heb ik liever dat men op zo'n manier de fout ingaat dan wanneer ze haar een dumbel van 1 kg in haar handen drukken. Want dat gebeurt veel vaker en dan staat zoiemand dus de komende jaren voor niks in de sportschool.

Samengevoegde post 14-10-2006 9:05:49:

Quote:

Op vrijdag 13 oktober 2006 23:48:42 schreef Peer het volgende:

[...]

ongeveer 1.80 en ik weeg rond de 65.

heb (last) van een lichte atletische bouw, dus geen neiging echt spierballen te kweken (is een voordeel en een nadeel)

Gewoon vreten. www.slank-en-sterk.nl (fabrikaat van ondergetekende) en dan doorklikken naar 'aankomen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 827
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
"Peer" schreef het volgende:

ongeveer 1.80 en ik weeg rond de 65.

heb (last van) een lichte atletische bouw, dus geen neiging echt spierballen te kweken (is een voordeel en een nadeel)

Mwoh als je er van af wilt is dat geen probleem.

Quote:
"Peer" schreef het volgende:

ik doe hem met 2 gewichten om mn enkels.. haha, mja..triceps zijn dan ook wel aardig gevormd.. biceps lukt wat minder.

Wat voor blessure hebje?

Bij mij zijn mijn biceps relatief beter. Ik had een enkelblessure. Tijdens het voetballen opgelopen, op volle snelheid naar voren springen, met de voet waarmee je landt in een kuil komen en die voet niet alleen zijdelings maar ook achterwaarts omknakken waarbij je hele gewicht er op knalt en je recht omhoog wordt gelanceerd door de klap. Ik heb nog nooit zo'n blauw-paarse, enorm dikke enkel gezien.

Mijn voet is nog steeds niet helemaal ok.

Quote:
"Peer" schreef het volgende:

zoww

bij mij loopt er ook een fanatieke, maar die hebk nog nooit zien quatten.. soieso nog ma 1x een vrouw zien doen en dat was met de stang (20kg) + 2x 5kg eraan ofzow

Heheh 30kg squat? Dat ze 'm überhaupt doet is op zich al tof.

Quote:
"Peer" schreef het volgende:

tip: handschoentjes.. het ziet er idd wannabee uit, ma als jij aan die stang hangt na 2 setjes van 10 ben je er blij mee

verder, gewoon met 3x beginnen en elke week verder uitbouwen

Aaaarghhhh handschoentjes? No way! Dat is nog erger dan een safety belt... en dat is al zo erg puh2.gif

Al moet ik zeggen dat ik bij de zwaarste sets deadlift wel ff magnesium wrijf, ik sta dan meestal behoorlijk te zweten en met zweethandjes 130kg van de vloer pakken is een beetje vervelend.

Vandaag weer een praatje gehoord over diabetes, er werd gezegd dat de omtrek van je middel de beste voorspeller is voor overgewicht, en dat je als je in de ernstigste categorie valt een 20x grotere kans hebt om diabetes te krijgen. De ernstigste categorie, de mensen met enorm overgewicht, zijn diegenen met een middelomtrek van groter dan 96cm. Ik zit op 97cm widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:42:59 schreef Light Jr. het volgende:

[...]

De ernstigste categorie, de mensen met enorm overgewicht, zijn diegenen met een middelomtrek van groter dan 96cm. Ik zit op 97cm
widegrin.gif

97 cm enorm overgewicht?! Weet je zeker dat je niet bij vrouwen hebt gekeken? Volgens mijn meetlint, waar richtlijnen voor tailleomtrek opstaan, mag je als man nog 94 cm hebben zonder enkel gevaar, en zit je tot 102 cm in de oranje zone.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zei die professor... 96cm + was de ernstigste categorie met meer dan 16x zo veel kans op diabetes. Als ik mijn middel vergelijk met dat van andere krachttrainers is het een stuk steviger. Terwijl ik toch geen dikke buik heb ofzo, hmm heb daar volgens mij wel een foto van op deze PC. Genetische aanleg of de nadruk op core versterkende oefeningen als squats/deadlifts?

97cm was wel na een flinke lunch btw puh2.gif

Volgens mij kunnen ze beter de huidplooidikte meten, lijkt me een betere indicator.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Yes, er post nog iemand anders een foto, respect! Ik heb er mee gewacht omdat ik er een algemeen fitness topic van wil maken en geen kijk-mij-dan topic.

Hmm als ik die foto zo zie heb je volgens mij alle aandacht besteed aan alles boven je middel. Bovenrug en schouders zijn vrij goed ontwikkeld, lats schept gedefinieerd. Middenrug en onderrug ogen zwak. Meestal betekent dat ook dat je benen zwak zijn, omdat de goede oefeningen voor je benen ook je core (middel) belasten.

Als je nu weer begint kun je dat herstellen. Al ligt het er ook aan wat je wil, veel mensen vinden een smalle core en brede bovenrug, de klassieke V-vorm zoals je die ook aardig hebt op die foto, mooier. Ik heb dat niet omdat voor mij effectieve kracht belangrijk is.

Hoeveel gewicht pakte je in je vorm zoals je die had op die foto?

Zal morgen ofzo weer een of twee foto's van mezelf posten, de enige duidelijke foto is al wat oud.

Scary avatar btw puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

PFF ik heb geen idee meer wat ik precies aan gewicht trok/duwde/pakte of wat dan ook. men dumbels thuis gaan niet verder dan 19 kilo. afgelope week trok ik dumbels van 26 kilo. dus dat ging lkkr.

ik zal eens opletten wat precies de gewichten zijn.

wat je zecht over mijn boven lichaam klopt. onder men middel doe ik vrij weinig. heb 5 jaar geleden een enstige blesure opgelopen (linkerbeen 4 plaatsen gebroken) ik fiets genoeg om er wel enigsins wat aan te doen. wil het nu wel beetje oppakken maar de nadruk ligt toch wel boven men middel. wat je zecht over men onderrug.. jah ben ik mee bezig. over een maand plaats ik wel weer een foto en hoop dan weer hetzelfde al de voorgaande te zijn of mischien wel verder.

(moet ook maar eens opletten hoe de oefeningen precies heten, let ik ook nooit op)

mzzl

Link naar bericht
Deel via andere websites

26kg bij wat? Voor dumbell curls (biceps) is dat VEEL (ik ga niet boven de 22, 23kg), voor shrugs (bovenrug) bijvoorbeeld niet.

Overigens: heeft de dokter gezegd dat je voorzichtig moet zijn met je been? Anders is het misschien juist goed om oefeningen te doen, gewichttraining verhoogd de botdichtheid, maakt je botten sterker.

En misschien is het zo dat botten op plaatsen waar je ze breekt sterker worden, heb ik wel es gehoord maar dat weet ik niet zeker. Bij een spierscheuring geldt het omgekeerde.

Wat je is lengte en gewicht nu en toen?

In een maand wil je verder zijn dan dat na 2 jaar niet getraind te hebben? Hmmm dan zul je teleurgesteld worden denk ik, dat duurt wel wat langer lijkt me. Maar goed, 5x per week trainen is behoorlijk intensief, ik train 3x en dat vind ik wel genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

hmm ik heb er niet bij verteld dat ik tussen door ook nog aan turnen heb gedaan.

de 26 kilo is denk ik voor de shrugs. bovenrug dus.

biceps lukt nu met 15 kilo

voor men been is het wel goed te trainen jah. maar ik ben het al gauw zat en dat werk niet echt motiverend.

lengte toen en nu 1,85 gewicht toen tussen 70 en 75, nu 80

die 2 keer thuis moet je niet echt mee rekenen. het is gewoon savonds nog ff bewegen. men dumbels gaan niet verder dan 19 kilo dus zo veel kan ik niet doen. doe alleen ff de biceps en schouder oefeningen. dus hou het maar op 3x in de week.

Samengevoegde post 24-10-2006 15:23:41:

Quote:
Op dinsdag 24 oktober 2006 15:18:21 schreef Manu het volgende:

Hmm, misschien leuk voor de dames......

Maar is fitness voor spieren of voor fit?

alle bij

tel lol daar ook maar bij op

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Rainbow6" schreef het volgende:

hmm ik heb er niet bij verteld dat ik tussen door ook nog aan turnen heb gedaan.

Ok, daarmee blijf je idd goed op niveau. Zeker als je aan de ringen hangt...

Quote:
"Rainbow6" schreef het volgende:

de 26 kilo is denk ik voor de shrugs. bovenrug dus.

biceps lukt nu met 15 kilo

Voor een eerste training na een tijdje zeker niet slecht, dan gaat heel snel omhoog.

Quote:
"Rainbow6" schreef het volgende:

voor men been is het wel goed te trainen jah. maar ik ben het al gauw zat en dat werk niet echt motiverend.

Misschien doe je niet de goede oefeningen dan? Onthoud iig dat je lichaam een ketting is, het is zo sterk als de zwakste schakel. Als je reusachtige armen, bovenrug en schouders hebt met een zwakke onderrug ben je toch niet echt sterk, als je een zwaar gewicht tilt vouw je dubbel omdat je door je rug gaat.

Probeer squats en deadlifts eens, squats pakken je dijbenen plus je hele middel (onderrug, buik) en deadlifts je onderrug en de achterkant van je benen (hamstrings).

Squat: link

Deadlift: link

Quote:
"Rainbow6" schreef het volgende:

lengte toen en nu 1,85 gewicht toen tussen 70 en 75, nu 80

die 2 keer thuis moet je niet echt mee rekenen. het is gewoon savonds nog ff bewegen. men dumbels gaan niet verder dan 19 kilo dus zo veel kan ik niet doen. doe alleen ff de biceps en schouder oefeningen. dus hou het maar op 3x in de week.

Met 19kg dumbells kun je veel hoor. Butterflies voor je borst, front raise, side raises en dumbell shoulder presses voor je schouders, allerlei curls voor je biceps, kickback en triceps extension voor je triceps... hmm zegt je niet veel denk ik.

Kijk hier: link

Zie je aan de rechter kant een lijst met spiergroepen en lichaamsdelen, klik op de spiergroep die je wilt trainen en je krijgt een lijst met oefeningen. Kijk dan bij "dumbell" en kijk bij die oefeningen. Je krijgt een animatie van de oefening, uitleg, etc.

Quote:
"Manu" schreef het volgende:

Hmm, misschien leuk voor de dames......

Maar is fitness voor spieren of voor fit?

Ligt helemaal aan jezelf. Je kunt er heel veel mee. e kunt gaan voor de beach boy look, ofwel er gespierd uit willen zien zodat je aantrekkelijk wordt voor het andere geslacht, of je richten op effectieve kracht. Dan zul je er op den duur uit gaan zien als een gewichtheffer.

Ik zie het vooral als sport, ik wil mijn PR's verbreken, kijken waartoe mijn lichaam in staat is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mjoah mijn rug is ook wel mijn beste punt samen met mijn bovenbenen. Qua rug en benen ben ik denk ik de sterkste van mijn sportschool.

Het verschil is dat ik het doe als sport, terwijl de meeste mensen aan fitness doen voor het uiterlijk. Dat is me een beetje worst, mijn zusje klaagt al tijden dat ze het niet mooi vindt, het zal wel.

Gisteren weer mijn PR op de squat gebroken, daar doe ik het voor smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Proficiat met je PR squat, Light. Wat is het nu? smile.gif

Enne, ja, squat is best wel een pittige oefening ... Als je algehele (cardiovasculaire) conditie niet zo goed is, kun je er ook gemakkelijk écht misselijk van worden (had ik nog wel eens in een tijd dat ik bijna niet fietste) :X Maar wel héél gaaf om met zo'n zware stang in je nek te staan 'raggen', gewoon de wetenschap dat jouw lichaam dat kan smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thanx smile.gif

Voor de eerste keer helemaal "vrij" gesquat, buiten het rek en ook maar meteen voor de eerste keer 110kg smile.gif

Ok heb ik vroeger ook wel es gedaan, maar dan was het een bar die vastzit in een rek (dus geen normaal squat rek, soort van safety rack oid), naar boven en beneden schuift, zo ben ik begonnen. Ook zak ik tegenwoordig verder door m'n benen dan toen.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Maar wel héél gaaf om met zo'n zware stang in je nek te staan 'raggen', gewoon de wetenschap dat jouw lichaam dat kan
smile.gif

Ja precies, dat je niet door midden breekt ofzo onder al dat gewicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Woei, goed joh! Met zo'n gewicht zou ik alleen maar een elegant kniebuiginkje durven maken (zoals men naar de koningin doet) knipoog_dicht.gif

Maaruh, ik neem aan dat je met 'buiten het rek' bedoeld: met een vrije halter, maar wel staande in/bij een squatrek?* Oftewel: áls het fout gaat, dat je dan niet écht door midden breekt en geplet wordt onder de stang? Anders vind ik het niet zo slim om een 1RM te gaan doen op die manier puh2.gif Bij een goed squatrek, waarbij de veiligheidsbalken niet te hoog zitten, kun je gewoon diep doorzakken zonder dat je last van het rek hebt.

* i.p.v. Smithmachine = met geleide halter

Link naar bericht
Deel via andere websites

Juist, Smith machine, dat was ie, zocht naar die term smile.gif

110kg krijg ik nog 4x omhoog hoor, das geen 1RM. Misschien wel 6x, maar ik durf mezelf niet te ver te pushen. En joah ik sta wel bij het squat rek in de buurt, moet die stang ook weer kwijt op den duur puh2.gif

Maar erbuiten, dus zonder veiligheidsblabla.

Wel heb ik een klein blokje om evt. op te gaan zitten als ik niet meer omhoog kom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid