Spring naar bijdragen

Fitness topic


Aanbevolen berichten

Whoa nice weggetje! Goede atletische bouw voor een vrouw zeg. Eerder zei je iets over je "dikke buik", daar zie ik dus niks van terug. Alles gedefinieerd inclu de abs. Staat je bekken wat naar voren ofzo?

Goede bovenrug en schouders.

Zal binnenkort ook es wat duidelijkere foto's van mezelf posten.

Heb nog een wat oudere (wel duidelijk op zich), hier woog ik 83kg, 3 minder dan nu en ben ik dus wat ieletjes:

1000164pm6.jpg

Wat die magnetron betreft heb ik ook wat wetenschappelijke literatuur bij elkaar gezocht, daar bleek niets negatiefs uit over het algemeen.

Gisteren merkte ik tijdens het voetballen duidelijk dat mijn benen sterker zijn geworden. Veel duw en trekduels met een grote turkse spits (was centrale verdediger), heb ze allemaal gewonnen big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 827
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 04 september 2006 08:01:58 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

"Lange spieren" ... ah, dunne spieren, bedoel je
puh2.gif
Dat is altijd het 'reclamepraatje' voor bodypump enz., dat je er geen dikke spieren, maar lange spieren van krijgt*. Dan zijn ze dus gewoon dun
knipoog_dicht.gif
Overigens worden ook jouw spieren wel korter en boller als je ze aanspant, dat scheelt
widegrin.gif

* Bedoeld voor vrouwen die bang zijn om 'ineens' als Arnold Schwarzenegger wakker te worden na een avondje trainen

haha widegrin.gif

ja,dunne spieren dus puh2.gif

maar krachttraining doe ik ni,vind ik niet tof

kdoe gewoon cardio

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 september 2006 09:32:25 schreef Marten het volgende:

ik ben een buitensporter en wel eens gefitnessed en gespeedbiked maar het beviel mij niet. Ik fiets liever buiten.....

ja dat vind ik vaak ook leuker, dat doe ik ook puh2.gif fietsen

Quote:
Op maandag 04 september 2006 11:02:34 schreef RobertF het volgende:

* RobertF leest met fronsende wenkbrauwen het topic:

"Zeg, heb jij al de nieuwe auto-killbench uitgeprobeerd?"

"De auto-killbench? Daarvoor moet je eerst toch treveren, omdat anders je colapsespiersels toch ontsetten?"

"Nee nee, niet als je eerst als sitting up de trimatuur met enkele benchdowns doet, en daarna nog drie maal zeven piculeert!"

"Meen je dat? Ik dacht dat als je aan deadbreathing deed, en daarbij iriaturen toepaste, dat je dan zeker toch geimpragneerd raakte in je retreastelsels!"

"Jaahaa, maar alleen als je niet per congetis de speciale krachtomnituurgel gebruikt!"

"Oh, is die al uit dan? Ik configurateer mezelf nog steeds met de attiduremousse, voordat ik aan het upsettlen ga!"

"Ja, maar dat moet je zeker niet doen als je aan het braveleren gaat, omdat je bloedscorritaroren anders echt cradoneren!"

"Cradoneren? Maar dat kan helemaal niet, omdat ik wel altijd mezelf eerst trimulateer, en na het antikuleren mezelf weer desireer!"

"Natuurlijk, dat prefereer ik ook altijd, maar in die attiduremousse zitten alogritanten, megritanten en oxidatranten, die je spiercollatoren afmatureren, zodat geen spiculatair nog het cradoneerprocess in de bench staat."

"Ach, vandaar, natuurlijk! Nou, dan moet ik maar eens gaan afprepareren of er misschien andere efratoren doorheen crunchen, zodat mijn belaartoren niet gaan afkroezen!"

"Dat lijkt mij een goed idee!"

puh2.gifpuh2.gif

Ann begrijpt er niks van ... puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 september 2006 11:02:34 schreef RobertF het volgende:

[me=RobertF leest met fronsende wenkbrauwen het topic:

Op schrift is ie BIJNA net zo goed als IRL ... hulde! widegrin.gif

Quote:
deadbreathing

rofl.gif

Quote:

Op maandag 04 september 2006 12:10:03 schreef Ann het volgende:

Ann begrijpt er niks van ...
puh2.gif

Geeft niks hoor, hij zelf ook niet engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 03 september 2006 10:08:27 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Nou, pak de gewichten op, zou'k zeggen, werkt prima!
smile.gif

hmm... moet maar eens wat gewichten kopen om thuis nog wat meer mee aan de slag te gaan. In de sportschool train ik niet met losse gewichten (alleen apparaten), want dan moet ik tussen alle overgespierde enge mannen staan puh2.gifpuh2.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 september 2006 11:14:56 schreef Light Jr. het volgende:

Whoa nice weggetje! Goede atletische bouw voor een vrouw zeg. Eerder zei je iets over je "dikke buik", daar zie ik dus niks van terug. Alles gedefinieerd inclu de abs. Staat je bekken wat naar voren ofzo?

Goede bovenrug en schouders.

Zal binnenkort ook es wat duidelijkere foto's van mezelf posten.

Heb nog een wat oudere (wel duidelijk op zich), hier woog ik 83kg, 3 minder dan nu en ben ik dus wat ieletjes:

Wat die magnetron betreft heb ik ook wat wetenschappelijke literatuur bij elkaar gezocht, daar bleek niets negatiefs uit over het algemeen.

Gisteren merkte ik tijdens het voetballen duidelijk dat mijn benen sterker zijn geworden. Veel duw en trekduels met een grote turkse spits (was centrale verdediger), heb ze allemaal gewonnen
big-smile.gif

Dit is een duidelijker foto met betere pose, waardoor je spieren beter uitkomen. Zo 'ieletjes' zie je er niet uit knipoog_dicht.gif Wellicht een idee om ff een sessietje te regelen met 'officiele' bodybuildposes? Dat is ook leuk om later te vergelijken als je gecut hebt (vertaling voor Robert: gelijnd om je spieren beter uit te laten komen puh2.gif).

En bedankt voor je compliment over mijn foto. W.b. buik ... tja .... Zie je dat die foto heel strategisch is 'afgehakt' boven mijn navel? widegrin.gif Nou was het broekje van die bikini ook net wat te strak geworden, waardoor de vetkwabbels wel heel erg 'goed' uitkwamen puh2.gif En verder ... de belichting was perfect (ondergaande zon, vandaar mijn fronsend gezicht), dat doet ook al veel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 04 september 2006 17:42:49 schreef hopeloos het volgende:

want dan moet ik tussen alle overgespierde enge mannen staan
puh2.gifpuh2.gifpuh2.gif

Je moest eens weten hoe ontzettend gezellig die 'enge' mannen zijn, als je je eenmaal over die drempel heen hebt gezet, als zij ook van hun verbazing zijn bekomen en jou serieus bezig zien! Ik heb altijd een supergezellige tijd gehad in de sportschool (train nu thuis vanwege geld- en tijdgebrek), en ze waren ook nooit te beroerd om te helpen, bijv. als ik squat (kniebuigingen) met een heel zwaar gewicht deed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"hopeloos" schreef het volgende:

hmm... moet maar eens wat gewichten kopen om thuis nog wat meer mee aan de slag te gaan. In de sportschool train ik niet met losse gewichten (alleen apparaten), want dan moet ik tussen alle overgespierde enge mannen staan

Zeg, ik hoef me toch niet aangesproken te voelen he?! puh2.gif

Daarstraks was ik nog "schattig" (fototopic), al vraag ik me af of ik liever "schattig" of "eng" ben...

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Dit is een duidelijker foto met betere pose, waardoor je spieren beter uitkomen. Zo 'ieletjes' zie je er niet uit Wellicht een idee om ff een sessietje te regelen met 'officiele' bodybuildposes? Dat is ook leuk om later te vergelijken als je gecut hebt (vertaling voor Robert: gelijnd om je spieren beter uit te laten komen ).

Thnx! Ben niet zo goed in poseren puh2.gif

Zal eens kijken of ik een foto van mezelf in dezelfde houding als jij kan maken, das wel leuk om te vergeljiken puh2.gif

Hmm wat zijn eigenlijk de officiele body builder poses? Heb je daar een goede site voor? Idd wel leuk om het verschil voor en na te bekijken.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

En bedankt voor je compliment over mijn foto. W.b. buik ... tja .... Zie je dat die foto heel strategisch is 'afgehakt' boven mijn navel? Nou was het broekje van die bikini ook net wat te strak geworden, waardoor de vetkwabbels wel heel erg 'goed' uitkwamen En verder ... de belichting was perfect (ondergaande zon, vandaar mijn fronsend gezicht), dat doet ook al veel.

Meen je nou echt dat je daar een buikje hebt? Zou je echt niet zeggen, je ziet er behoorlijk droog (voor RobertF: droog betekent dat je een laag vet% hebt, de vakterm ervoor is "ripped" knipoog_dicht.gif) uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was toen volgens mij ook nog iets droger dan nu, maar ja, daar heb ik een buikje. Ik heb bijna geen vet op mijn heupen, dus dat weinige vet dat er zit, zit net op de verkeerde plaats puh2.gif

Bodybuildposes: kijk eens op forum.body-fitness.nl en dan in het foto-onderdeel. De dubbele biceps (die ik deed op die foto) is inderdaad al een hele goeie, zowel van de voor- als van de achterkant bezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmmzz ik kom niet in dat foto-onderdeel.

Vraagje nog: als ik om 10u 's avonds klaar ben met mijn training en ik dan een shake neem, is het dan nog goed om iets te eten? 1 uur na de training hoor je normaliter een maaltijd nmaar binnen te kiepen, maar dat zit dan vrij dicht voor mijn nachtrust.

Zo ja, wat moet ik dan eten? Blikje tonijn, bakje yoghurt? Carbs, met name trage carbs, zijn een redelijke no-go vlak voor het slapen gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 05 september 2006 18:05:38 schreef Light Jr. het volgende:

Hmmmzz ik kom niet in dat foto-onderdeel.

Ff registreren, dat forumonderdeel is niet toegankelijk voor gasten.

Quote:
Vraagje nog: als ik om 10u 's avonds klaar ben met mijn training en ik dan een shake neem, is het dan nog goed om iets te eten? 1 uur na de training hoor je normaliter een maaltijd nmaar binnen te kiepen, maar dat zit dan vrij dicht voor mijn nachtrust.

Zo ja, wat moet ik dan eten? Blikje tonijn, bakje yoghurt? Carbs, met name trage carbs, zijn een redelijke no-go vlak voor het slapen gaan.

Iets met eiwit, bijv. tonijn of kwark. En trage carbs zijn zó erg niet hoor. Snelle carbs zijn wel slecht voor het slapengaan, tenzij je echt direct na je krachttraining je bed induikt (maar dat lijkt me niet echt lekker slapen, helemaal opgefokt van het yzer knipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:08:15 schreef martinus83 het volgende:

Tot nu toe puur getraind, sinds een week met why eiwitten 2x30 gr/dag, als het kan 3x..

Zoveel wei-eiwit is ontzettend duur en het is ook niet zo nuttig. Alleen na de training heeft het zin om een portie te nemen (liefst met druivensuiker erbij). Verder kun je veel beter eiwit uit voedsel (magere kwark, eieren, kipfilet enz.) nemen. Niet alleen goedkoper, maar ook beter omdat het minder snel verteert dan wei-eiwit en daarom minder snel zal worden omgezet in suikers voor verbranding.

W.b. je training, na een dik half jaar trainen, zou ik een keer een (totale) rustweek inlassen, en dan overgaan tot een splitschema (een schema waarbij je niet elke keer hetzelfde traint, en alle spiergroepen). Bijv. een dag push ('duwspieren' = borst, voor- en zijkant schouders en triceps), een dag pull ('trekspieren' = rug, achterkant schouders en biceps) en een dag puur op je benen (dat is een grote spiergroep die veel aandacht vergt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jazeker! Je kunt gerust alle spiergroepen trainen, er gaan veel fabeltjes rond, daar zou je borstomvang op inleveren etc., allemaal onzin. Als je spiergroepen overslaat gaat het ten koste van je postuur als geheel, je houding, ook wordt de kans op blessures groter.

Vanavond weer benentraining, zwaarste training van de week. Vorige week wilde ik te veel, kwam ik niet meer overeind, toch lullig zonder spotter widegrin.gif

Heb ff om hulp moeten roepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:44:49 schreef Light Jr. het volgende:

Jazeker! Je kunt gerust alle spiergroepen trainen, er gaan veel fabeltjes rond, daar zou je borstomvang op inleveren etc., allemaal onzin. Als je spiergroepen overslaat gaat het ten koste van je postuur als geheel, je houding, ook wordt de kans op blessures groter.

Amen! thumbsup.gif

Quote:
Vanavond weer benentraining, zwaarste training van de week. Vorige week wilde ik te veel, kwam ik niet meer overeind, toch lullig zonder spotter
widegrin.gif

Heb ff om hulp moeten roepen.

Whoeps ... Heb ik wel eens met borsttraining (bankdrukken) gehad, gelukkig was er iemand anders die ik met geroep kon waarschuwen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Rusten' met een gewicht op je werkt niet ... Probeerde ik bij dat bankdrukken ook, maar je bent al zoveel kracht kwijt met het gewicht vasthouden in de laagste stand, dat je spieren niet voldoende uitrusten.

Heb je trouwens al een keer een (volledige) rustweek tussendoor genomen? Kan goed zijn voor je vooruitgang!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rustweek neem ik volgende week. Bah dat wordt afzien zeg.

Daarna ga ik mijn schema aanpassen, ik wissel veel te weinig af. Bij dat rusten zat ik trouwens op een laag blok met de barbell op mijn traps, zelfs dat hielp niet.

Vreselijk trouwens, dat cutten, het niet meer vooruit gaan. Ik probeer het dan toch he, toch wat kilo's extra laden maar dat werkt dus niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

IS dat nuttig, rustweek?

Laatste tijd boek ik weinig tot geen vooruitgang, neem nu eiwitten shakes of het zit echt tussen mn oren of het werkt niet..

Nog een ding, plat bankdrukken, hoe doe je dat? Tot nu toe altijd de stang tot op mijn borst laten zakken en weer omhoog. Zie toch ook dat anderen veel zwaarder pakken en de stang tot op 15 cm van de borst weer omhoog duwen. Beredenering er achter is dat laagste stand (van borst tot 15 cm erboven) puur domme kracht is? Door meer gewicht te pakken en minder diep te zakken zou je meer massa creeeren.

jullie mening?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Domme kracht?

Ehhh...

Volledige ROM (Range Of Motion) is in de regel het beste, de volledige beweging maken dus. Stang op je borstbeen, maar laat 'm niet stuiteren he, alles gecontroleerd.

Ik zie ook regelmatig gasten een military press uitvoeren waarbij ze de beweging maar voor een kwart uitvoeren, tsja... dan pakken ze wel een hoop gewicht en kijken ze er erg stoer bij, ik heb liever kracht gedurende de hele ROM.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rustweek is zéker nodig. Bij de weg(2), LightJr, hoe was dat voor jou? Of heb je 't stiekem tóch niet gedaan? puh2.gif

De laagste beweging bij plat bankdrukken pakt vooral de voorste schouderkoppen, middenstuk pakt de borst en het einde vooral de triceps. Allemaal relatief gesproken, hè, want de hele beweging vergt actie van alledrie die spiergroepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid