Spring naar bijdragen

Fitness topic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 827
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:52:31 schreef Ann het volgende:

hmmm mijn ouders zijn ook altijd zo geweest en ze zijn ook gewoon slank. maarja het zit denk ik gewoon wat in de familie

Wellicht... de kans is dan groot dat jullie een hongerwinter niet zouden overleven (ik zou dan overigens ook wel tot diegenen behoren die vroegtijd hun Heer mochten gaan begroeten, denk ik).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:01:10 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Wellicht... de kans is dan groot dat jullie een hongerwinter niet zouden overleven (ik zou dan overigens ook wel tot diegenen behoren die vroegtijd hun Heer mochten gaan begroeten, denk ik).

maar een aantal jaren eet ik nu wel minder zoals ik al zei, altijd gewoon de 3 maaltijden en een appel tussendoor ofzo.als het warm is lukt het me goed zodner middageten zelfspuh2.gif maar in de winter gaat mijn maag wel sneller geluiden maken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:04:40 schreef hopeloos het volgende:

[...]

ben 1.70

smile.gif
ik eet 6x per dag (zeker niet te weinig volgens mij):

- een eiwitshake (telt voor mij ook als een maaltijd, want ik zit er altijd verschrikkelijk vol van
puh2.gif
)

- een bak vla met cruesli

- 2 boterhammen (met kaas of tonijn ofzo)

- een bak vla met fruit (meestal banaan)

- avondeten

- 2 boterhammen

da's toch wel genoeg?

Zes keer per dag eten is prima, maar de hoeveelheden zijn niet zo groot. Uiteindelijk blijf je dan toch in de 'spaarstand' staan, zeker omdat je naar eigen zeggen ook veel beweegt. Daar zie ik hier geen 'brandstof' voor.

Ik zou ook niet met een eiwitshake ontbijten, muesli of brood bijv. is beter. Enfin, LightJr heeft ook al aangegeven, dat je alleen na de training met een eiwitshake prima zit (en goedkoper smile.gif)

Kijk eens op www.slank-en-sterk.nl voor meer tips (vooral bij 'meer eten' kijken).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 23 augustus 2006 14:14:02 schreef Light Jr. het volgende:

Die rustweek heb ik nog nooit gehouden, is dat belangrijk dan?

Ontzettend belangrijk! Het voelt niet prettig (net of je een luilak bent puh2.gif), maar het is broodnodig om je spieren en vooral je zenuwstelsel rust te geven en gelegenheid om te herstellen. Als je intensief traint, krijgt je lijf elke keer een opdonder, en vooral het zenuwstelsel krijgt het zwaar te verduren en heeft op zijn tijd echt goeie rust nodig. Het is niet ondenkbaar dat je na de rustweek zelfs sterker bent geworden!

Quote:
Hoezo dat dan?

En vind je dat niet vervelend, als je denkt aan wat die eikels met je centen doen
puh2.gif

Ik werk voor een Israelisch bedrijf. En ja, ik vond het verschrikkelijk toen ze in Libanon aan het huishouden waren met dat belastinggeld ...

Quote:

Is dat het enige verschil? Ik heb altijd het idee dat gewichtheffers een totaal andere bouw hebben dan sprinters, en beiden dan turners. Alle drie hebben weer een totaal andere bouw dan zwemmers imo.

An sich hebben turners wat minder beenspier (want ja, anders wordt het nOg zwaarder om met gestrekte, horizontale armen in de ringen te hangen). Verder is er niet zoveel verschil hoor. Alleen gewichtheffers zijn o.h.a. stukken vetter en daarom zien ze er minder atletisch uit dan sprinters en turners.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 22:17:35 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Zes keer per dag eten is prima, maar de hoeveelheden zijn niet zo groot. Uiteindelijk blijf je dan toch in de 'spaarstand' staan, zeker omdat je naar eigen zeggen ook veel beweegt. Daar zie ik hier geen 'brandstof' voor.

nosmile.gif nog steeds niet genoeg? ik zit er altijd aardig vol van... puh2.gif

ik zal eens op die site kijken knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 10:54:58 schreef hopeloos het volgende:

[...]

nosmile.gif
nog steeds niet genoeg? ik zit er altijd aardig vol van...
puh2.gif

ik zal eens op die site kijken
knipoog_dicht.gif

Ligt er ook aan wat je dagindeling is, als je zoveel eet op een sportdag is het niet zo heel veel.

Als je zoveel eet op een rustdag gaat het wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Ontzettend belangrijk! Het voelt niet prettig (net of je een luilak bent ), maar het is broodnodig om je spieren en vooral je zenuwstelsel rust te geven en gelegenheid om te herstellen. Als je intensief traint, krijgt je lijf elke keer een opdonder, en vooral het zenuwstelsel krijgt het zwaar te verduren en heeft op zijn tijd echt goeie rust nodig. Het is niet ondenkbaar dat je na de rustweek zelfs sterker bent geworden!

Hmmm dat is een belangrijke tip.

Een jaar geleden zag mijn week er zo uit:

Maandag: Vechtsport

Dinsdag: Krachttraining

Woensdag: Vechtsport

Donderdag: Krachtraining

Vrijdag: Krachttraining

Zaterdag: Rustdag, bij lekker weer voetballen met vrienden

Zondag: Voetbalwedstrijd

Vrij heftig. Ik stond na het sporten ook altijd groggy in de douche, kon bijna niet meer op mijn benen staan.

Ik vond het wel lekker en had in die tijd een onvoorstelbare conditie, tijdens het voetballen sprintte ik er alles en iedereen uit en was ik overal.

Rustweken kende ik niet. Wel moet ik zeggen dat mijn krachttraining weinig deed, geen verbetering. Ik verbruikte dacht ik zo veel kcal dat ik niet genoeg kon eten om nog te groeien.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Ik werk voor een Israelisch bedrijf. En ja, ik vond het verschrikkelijk toen ze in Libanon aan het huishouden waren met dat belastinggeld ...

Ok, sorry, wil je geen schuldgevoel aanpraten knipoog_dicht.gif

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

An sich hebben turners wat minder beenspier (want ja, anders wordt het nOg zwaarder om met gestrekte, horizontale armen in de ringen te hangen). Verder is er niet zoveel verschil hoor. Alleen gewichtheffers zijn o.h.a. stukken vetter en daarom zien ze er minder atletisch uit dan sprinters en turners.

Droger oogt ook veel gespierder. Ik ga zelf ook es wat kilootjes vet wegcutten, zondag begint mijn voetbalseizoen en ik speel dit jaar op een veel hoger niveau. Ben een beetje log momenteel, misschien mijn schema es om gaan gooien naar explosieve snelheid, m.n. mijn benen training.

En ik mis mijn sixpackie ook wel een beetje, stiekem puh2.gif

Heb nog wat vragen:

Is het goed om na de training nog te gaan hardlopen? Alleen in de cut, niet in de bulk? Ik zie dat vaak een aantal vrij fanatieke gasten doen, maar als ik goede benentraining heb gehad doe ik al 10min. over de 50m naar mijn fiets, waarvan 8min. over het omhoog lopen van een trapje.

Kun je in de cut je zenuwstelsel trainen, dus op pure kracht trainen? Alles low rep, hight weight? En dan nog vooruitgang boeken?

Ik ben meestal 's avonds laat klaar met mijn training, om 22.00u thuis en dan neem ik een eiwitshake. Een uur later zou je normaal gesproken een maaltijd moeten nuttigen. Maar is het wel verstandig om vlak voor het slapen gaan nog te eten, m.n. van de carbs vraag ik me dat af?

Kan ik dan beter voor de training mijn avondeten naar binnen keilen, en het na de training bij een shake en misschien wat kwark eten?

Hoe kan ik het beste eten als ik er wat vet af wil cutten? Veel eiwit, weinig carbs? Gewoon 6x per dag iets eten? En op trainingsdagen, ik moet wel energie hebben om te trainen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit vond ik op een website

ontbijt is t belangrijkste van de dag, dit stimuleert de stofwisseling voor de ret vd dag. Deze kan t best bestaan uit voldoende eiwtten en complexe koolhydraten dus niet alleen een pakje crackers. tevens geen wit brood.weg ermee. volkoren boterhammen zul je t mee moeten doen.

Ook geen varkensvlees, leiver mager rundvlees (kogelbiefstuk) of kip, kalkoen of vis.

aardappelen ook liever niet als je wilt gaan cutten. leiver groene groente. Alhoewel ik aanneem dat je moet eten wat de pot schaft

yoghurt vervangen door magere kwark zonder smaak.

tevens zou ik meer eiwitten en ONverzadigde vetten tot je nemen, zie de lijnzaadolie waar hieronder een linkje staat voor meer info

http://www.dutchbodybuilding.com/for...by=&sortorder=

0800 uur:

havrmout met 5 eieren waarvan 1 met dooier en groene thee (zonder suiker!!) + eetlepel lijnzaadolie

1100 uur:

1 volkoren boterham met kalkoen/kipfilet

1330 uur:

1volkoren boterham met sla en tonijn (iut blik op waterbasis)

vlak voor t trainen, ong een half uur kan je nog wel een banaantje eten. Dit zal dan ook omstreeks 15.30 zijn (3 uur na je laatste maaltijd)

je zou een uur voor t trainen ook nog een soortgelijke maaltijd kunnen eten

1600 uur:

OM DE DAG, cardio (spinning)

1730 uur:

avondeten, bonen/brocollie/200 gram kipfilet

2030 uur:

250 gram magere kwark

*1100 uur: schaaltje magere yoghurt

0100 uur: slapen....

*tevens zou ik eerder naar bed gaan, ik zie dat je om 1.00 gaat slapen, althans dan zal je niet gelijk in slaap valllen neem ik aan. Richtlijnen is 8 a 9 uur slaap alhowel dit p.p. ook verschilt uiteraard, maar ik raad je aan 2 a 3 uur voor t slapen gaan geen maaltijd te nuttigen. Bij je laatste maaltijd zou ik je aanbevelen om een eetlepel lijnzaadolie te nemen.

en meer water drinken!!

Dit is een globale indeling die ik snel in elkaar heb gezet, er zullen gegarandeerd nog veel op en aanmerkingen volgen, doen ze toch altijd

tevens raad ik je ook aan om krachtoefeningen aan je training toe te voegen.

Daarbij weet ik niet wat je totale behoefte aan calorie. is, dus dit is een globale indeling die wel weinig calorie. bevat, misshcien te weinig zelfs

Hieronder volgen nog een aantal nuttige links

link

link

van : link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:17:58 schreef Light Jr. het volgende:

Okiedokie, nuttige info. Thanx meis!

Hoe kom jij op dat soort topics trouwens, je gaat me toch niet vertellen dat je af wilt vallen he? Dan moet ik volgens mij acuut naar Belgie afreizen om je een vriendelijk doch dringend schopje onder je kont te geven
puh2.gif

Echt niet doen!

puh2.gifpuh2.gif

gewoon interesse,hehehe

Link naar bericht
Deel via andere websites

Menschen, sorry, ik heb te weinig tijd om op de fora te zitten. Zal nog even heel erg kort op LightJr antwoorden en dan is het voorlopig gedaan met de pret.

- Zoveel achter elkaar sporten en nooit een rustweek is roofbouw op je lichaam. Vandaar waarschijnlijk dat je krachttraining ook niet veel vooruitgang gaf. De pijlers van sport zijn: training, motivatie, rust en voeding. Verwaarloos er geen enkele van!

- Tijdens het cutten moet je nOOit met zeer lage herhalingen/zware gewichten op pure kracht gaan werken. Daarmee werk je blessures in de hand. Liever iets hogere herhalingen (8 a 12), wel met een gewicht dat een uitdaging vormt. En niet te lang achtereen trainen en genoeg rust nemen.

- Hardlopen na de benentraining moet je niet doen, zeker niet als je zo intensief traint. Rustig joggen (geen intervaltraining ofzo) na een bovenlichaamtraining kan wel, 20 minuten is zat (je hebt al tijdens de krachttraining glycogeen verbrand). Intensievere cardio, bijv. HIIT, kan op rustdagen, maar gun jezelf (vooral je benen) genoeg hersteltijd.

- kant-en-klaarmaaltijden zijn niet denderend, ze bevatten meestal veel koolhydraten en weinig eiwit en groenten. Als je genoeg vriezerruimte hebt, kook dan op dagen dat je tijd hebt (bijv. weekend) degelijke (eenpans)gerechten voor 4x en vries er 3 in. Doe dat voor een gerecht of 3 à 4, en je kunt elke dag een smakelijke, goedkope en gezonde maaltijd waar je op dat moment zin in hebt, in de magnetron kwakken.

Verder gewoon www.slank-en-sterk.nl volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Okiedokie, thanx weggetje. Zal je missen hier cry.gif

Ennieweeeee....

Een goed fitness topic kan niet zonder foto's!

Zal twee foto's van moi plaatsen die niet al te veel weggeven, het is een christelijk forum en ik weet niet of het wel zo op prijs wordt gesteld.

Dit is mijn rug bij 1.81m en 86kg, foto's waren gisteren op mijn camera en Mac vrij licht maar na kopieren naar een PC erg donker:

1000193dr4.jpg

1000192rn0.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Menschen, sorry, ik heb te weinig tijd om op de fora te zitten. Zal nog even heel erg kort op LightJr antwoorden en dan is het voorlopig gedaan met de pret.

- Zoveel achter elkaar sporten en nooit een rustweek is roofbouw op je lichaam. Vandaar waarschijnlijk dat je krachttraining ook niet veel vooruitgang gaf. De pijlers van sport zijn: training, motivatie, rust en voeding. Verwaarloos er geen enkele van!

Yes ma'am!

Rustweek om de 2 maanden ga in invoeren. Overigens ga ik mijn schema omgooien waarbij ik 2x in de week squat, 1x op snelheid en 1x op max. gewicht.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

- Tijdens het cutten moet je nOOit met zeer lage herhalingen/zware gewichten op pure kracht gaan werken. Daarmee werk je blessures in de hand. Liever iets hogere herhalingen (8 a 12), wel met een gewicht dat een uitdaging vormt. En niet te lang achtereen trainen en genoeg rust nemen.

Ok. Echt fanatiek cutten ga ik niet doen trouwens, heb er wat over gelezen en als je echt streng gaat dieten vetraagd je metabolisme, ga iets minder eten en verder vrij normaal trainen.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

- Hardlopen na de benentraining moet je niet doen, zeker niet als je zo intensief traint. Rustig joggen (geen intervaltraining ofzo) na een bovenlichaamtraining kan wel, 20 minuten is zat (je hebt al tijdens de krachttraining glycogeen verbrand). Intensievere cardio, bijv. HIIT, kan op rustdagen, maar gun jezelf (vooral je benen) genoeg hersteltijd.

Yup yup stuutje.gif

Aangezien ik nu 2x pw ga squatten en 1x een zware wedstrijd voetbal plus mogelijk nog een voetbaltraining (ga op redelijk, iig veel hoger niveau voetballen dus alleen de wedstrijden zijn onvoldoende), laat ik dat joggen maar helemaal zitten.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

- kant-en-klaarmaaltijden zijn niet denderend, ze bevatten meestal veel koolhydraten en weinig eiwit en groenten. Als je genoeg vriezerruimte hebt, kook dan op dagen dat je tijd hebt (bijv. weekend) degelijke (eenpans)gerechten voor 4x en vries er 3 in. Doe dat voor een gerecht of 3 à 4, en je kunt elke dag een smakelijke, goedkope en gezonde maaltijd waar je op dat moment zin in hebt, in de magnetron kwakken.

Ok, dus het opwarmen in de magnetron is verder niet schadelijk? Lees daar veel negatieve dingen over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kom natuurlijk tOch wel weer ff langsfietsen puh2.gif

Brede rug! Wel kan het inderdaad iets droger, dus geen slecht idee wat weg te cutten. Ik zal 'ns kijken wat ik nog heb staan ... Deze is al weer van enkele jaartjes geleden, maar veel is er niet veranderd (behalve mijn haar, LOL!)

20030616BB_008.jpg

Ik had er ook nog ergens 1 van mijn rug, maar die kan ik niet vinden. Wel een actiefoto:

chinnen-italie.jpg

Je trainings- en eetschema (inderdaad, een beetje minder eten geeft al resultaat) lijken me prima. W.b. de magnetron: meer dan wat ongefundeerde kretologieen op tendentieuze websites ben ik nooit tegengekomen. En mocht het allemaal TOCH waar blijken .. dan hou ik me maar bij het adagio: 'Ach, je moet ergens aan doodgaan, toch?' knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 03 september 2006 22:03:15 schreef Ann het volgende:

wow jij bent wel gespierd zeg,ik heb overal lange spieren,geen korte bolle,maar dat hoeft ook niet
puh2.gif

"Lange spieren" ... ah, dunne spieren, bedoel je puh2.gif Dat is altijd het 'reclamepraatje' voor bodypump enz., dat je er geen dikke spieren, maar lange spieren van krijgt*. Dan zijn ze dus gewoon dun knipoog_dicht.gif Overigens worden ook jouw spieren wel korter en boller als je ze aanspant, dat scheelt widegrin.gif

* Bedoeld voor vrouwen die bang zijn om 'ineens' als Arnold Schwarzenegger wakker te worden na een avondje trainen

Link naar bericht
Deel via andere websites

* RobertF leest met fronsende wenkbrauwen het topic:

"Zeg, heb jij al de nieuwe auto-killbench uitgeprobeerd?"

"De auto-killbench? Daarvoor moet je eerst toch treveren, omdat anders je colapsespiersels toch ontsetten?"

"Nee nee, niet als je eerst als sitting up de trimatuur met enkele benchdowns doet, en daarna nog drie maal zeven piculeert!"

"Meen je dat? Ik dacht dat als je aan deadbreathing deed, en daarbij iriaturen toepaste, dat je dan zeker toch geimpragneerd raakte in je retreastelsels!"

"Jaahaa, maar alleen als je niet per congetis de speciale krachtomnituurgel gebruikt!"

"Oh, is die al uit dan? Ik configurateer mezelf nog steeds met de attiduremousse, voordat ik aan het upsettlen ga!"

"Ja, maar dat moet je zeker niet doen als je aan het braveleren gaat, omdat je bloedscorritaroren anders echt cradoneren!"

"Cradoneren? Maar dat kan helemaal niet, omdat ik wel altijd mezelf eerst trimulateer, en na het antikuleren mezelf weer desireer!"

"Natuurlijk, dat prefereer ik ook altijd, maar in die attiduremousse zitten alogritanten, megritanten en oxidatranten, die je spiercollatoren afmatureren, zodat geen spiculatair nog het cradoneerprocess in de bench staat."

"Ach, vandaar, natuurlijk! Nou, dan moet ik maar eens gaan afprepareren of er misschien andere efratoren doorheen crunchen, zodat mijn belaartoren niet gaan afkroezen!"

"Dat lijkt mij een goed idee!"

puh2.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid