Spring naar bijdragen

Fitness topic


Aanbevolen berichten

Ik zou écht niet zonder veiligheid (dus binnen het rek) doen. Waarom zou je? Omdat het er 'stoerder' uitziet? Toch hopelijk niet, hè? noparty.gif Je staat toch gewoon vrij in dat rek? En zorg altijd voor een spotter (Engels, niet Nederlands knipoog_dicht.gif) als je een recordgewicht gaat proberen. Je hoeft maar één keer door je rug te gaan om er de rest van je leven 'plezier' van te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 827
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 07:35:38 schreef Light Jr. het volgende:

Hahahahah schitterend! Dat is squash kleine!
puh2.gif

Dit zijn squats:

"Squat" betekent "door je knieen gaan, je klein maken". En dat dan met een gewicht in je nek. Een van de allerbeste oefeningen hoewel veel mensen er bang van zijn, als je middel niet sterk is ga je zwabberen.

oh puh2.gif

hahahahaha

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Weg2" schreef het volgende:

Ik zou écht niet zonder veiligheid (dus binnen het rek) doen. Waarom zou je? Omdat het er 'stoerder' uitziet? Toch hopelijk niet, hè? Je staat toch gewoon vrij in dat rek? En zorg altijd voor een spotter (Engels, niet Nederlands ) als je een recordgewicht gaat proberen. Je hoeft maar één keer door je rug te gaan om er de rest van je leven 'plezier' van te hebben.

Ik heb een water- en bullitproof systeem voor zware/riskante oefeningen, waarbij ik een gewicht 8x omhoog moet krijgen om een stapje hoger te gaan. Van 1RM's blijf ik weg.

Als ik 100kg 8x omhoog krijg ga ik niet door m'n rug bij 110kg knipoog_dicht.gif

Ik lift graag naturel, raw, zonder enige hulpmiddelen. Een beetje het oermens gevoel ofzo puh2.gif

Ik ben diep in mijn hart altijd al een Neanderthaler geweest die het liefst in een grot woont, een berevel draagt, en met een grote knuppel, ehhh koekjes plet van gemene mensen, tegenwoordig woon ik vlak bij het Neanderthal en worden die neigingen sterker puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 26 oktober 2006 08:41:49 schreef Light Jr. het volgende:

[...]Ik heb een water- en bullitproof systeem voor zware/riskante oefeningen, waarbij ik een gewicht 8x omhoog moet krijgen om een stapje hoger te gaan. Van 1RM's blijf ik weg.

Als ik 100kg 8x omhoog krijg ga ik niet door m'n rug bij 110kg

Zeg nooit nooit ... Je kunt door je rug gaan met 80 kg. Sterker nog: ik ken iemand, een echte 'tank' die 150 kg squat, en die is eens door zijn rug gegaan, toen ie na z'n training aan de bar een shake zat te drinken, iets liet vallen en zich bukte om het op te rapen. Ik blijf erbij dat het dom is om helemaal zonder enige veiligheid te squatten met zo'n gewicht (en nee, een zitbankje is niet genoeg veiligheid, want als je de controle over dat gewicht kwijtraakt, d*nder je zó achterover). Enfin, je moet 't zelf weten. .. maar niet gaan huilen als het fout gaat hè puh2.gif (en niet trainen in de buurt van andere mensen, zodat zij geen barbell hoeven te koppen als het fout gaat)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben wat dit soort dingen betreft stronteigenwijs, ik zou bijna een vrouw kunnen zijn knipoog_dicht.gif

Ik zeg altijd maar: de Neanderthalers hadden ook geen veiligheidsrommel wanneer ze het karkas van een grottenleeuw op hun rug wilden laden. Die zijn daar ook niet minder sterk/taai van geworden volgens mij. Een belt ontneemt je core een deel van de arbeid bij het liften, en in een squat rack moeten de steunbalken dusdanig laag dat het volgens mij weinig uitmaakt of ze er zitten of niet.

Die tank van je lijkt me een extreme uitzondering. Barbell koppen is onwaarschijnlijk omdat ik 'm nog niet weggegooid kreeg al had ik 't graag widegrin.gif

Ik zorg wel dat er niemand achter me is op dat moment uiteraard, daar is sowieso geen plaats voor.

Overigens deed ik tot voor een paar maanden terug deadlifts bijna volledig met mijn onderrug (stiff legged), 130kg x4 reps, geen centje pijn.

En je hebt op zich gelijk hoor, maar ik ben net Frank Sinatra, I do it my way knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:46:43 schreef Light Jr. het volgende:

Ik ben wat dit soort dingen betreft stronteigenwijs, ik zou bijna een vrouw kunnen zijn
knipoog_dicht.gif

Pfoeh, je zou het bíjna denken, jah! bloos.gifflower.gif Anyway, je weet nu hoe ik erover denk knipoog_dicht.gif

Samengevoegde post 26-10-2006 19:49:38:

Quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:46:43 schreef Light Jr. het volgende:

Overigens deed ik tot voor een paar maanden terug deadlifts bijna volledig met mijn onderrug (stiff legged), 130kg x4 reps, geen centje pijn.

Dat is ook niet misselijk, maar deadlift - als je de juiste techniek hebt - is een stuk minder riskant. Als het niet lukt, komt 't kreng gewoon niet van de grond, of laat je 't uit je klauwen (of poezelige handjes, in mijn geval) vallen. Vervelend voor het hoogpolig tapijt van de sportschoolhouder, maar meer ook niet*.

* Nou ja ... ik moet af en toe wel mijn katten wegjagen onder de barbell, aangezien ik een gecombineerde katten/fitnesskamer heb ... Maar ik train niet zo maximaal, dus dat valt mee. En als ik dat wel ga doen, sluit ik ze eerst buiten, voor hun bestwil smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heheh origineel, gecombineerde katten/fitness kamer, na de gecombineerde woon-slaapkamer wordt dat misschien wel DE hype knipoog_dicht.gif

Katten zijn wel tof, de enige levensvorm op deez' Aard die eigenwijzer is dan een mensenvrouw.

Heb je een eigen squatrack en bench press bankje? Vind je het heel vervelend als ik bij je intrek? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 20:54:11 schreef Light Jr. het volgende:

Heheh origineel, gecombineerde katten/fitness kamer, na de gecombineerde woon-slaapkamer wordt dat misschien wel DE hype
knipoog_dicht.gif

Die heb ik ook! (nou ja, combi werk/eet/slaapkamer). Tja, je moet wat als je een klein flatje hebt, hè widegrin.gif

Quote:
Katten zijn wel tof, de enige levensvorm op deez' Aard die eigenwijzer is dan een mensenvrouw.

En dat geldt zélfs voor katers en jeweetwelkaters, ken je nagaan!

Quote:
Heb je een eigen squatrack en bench press bankje? Vind je het heel vervelend als ik bij je intrek?
puh2.gif

Geen squatrek, dus nee, dat intrekken wordt niks (al heb ik naast zo'n bankje wel ook een optrekstang) puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Die heb ik ook! (nou ja, combi werk/eet/slaapkamer). Tja, je moet wat als je een klein flatje hebt, hè

Heheh zeker. Ik heb ook een gecombineerde woon- slaapkamer, wat wil je ook met 40m2 widegrin.gif

Maar ik houd het er op dat het hip is, klinkt wel zo leuk. Heb wel een eigen badkamer (met ligbad party.gif en keuken).

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

En dat geldt zélfs voor katers en jeweetwelkaters, ken je nagaan!

Ja, gek is dat he? puh2.gif

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Geen squatrek, dus nee, dat intrekken wordt niks (al heb ik naast zo'n bankje wel ook een optrekstang)

cry.gif

Nouja ik squat toch buiten het rek, maar moet de stang wel ergens vanaf pakken want van de grond af is een hele toer puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ohkeee, ik heb een nieuw schema, driedaags full-body:

Maandag:

High pull

Front fullsquat

Chins

Incline bench

Dips

Woensdag:

Good morning

Push press

Bent over row

Calf raise

Preacher curl

Vrijdag:

Speed squat

One-armed deadlift

Dumbell bench

Seated dumbell cleans

Shrugs

Side raises

Pfff pittig hoor. Wel leuk, met name high pulls en one-armed deadlifts zijn erg tof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goodmornings, die zijn altijd leuk in de sportschool (mensen denken al snel dat je je rug ermee vernaggelt knipoog_dicht.gif)

Mooi schema trouwens, echt gericht op kracht. Let wel op dat je niet een te groot volume doet, want dan ga je je lichaam overbelasten. Laag in de reps (bijv. rond de 5 à 6) én laag in de setjes is het beste bij zo'n krachtschema.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

owkee. na een aantal maanden kicken we dit topic weer.

niet omdat ik zo graag wil kickenbloos.gif (toevallig dat we daar gisteren overhadden)

maar ik zou wel weer een willen weten hoe het staat met de trainings zaken.

zelf train ik al weer een paar maande niet meer bloos.gif

nou ja deze week weer ff naar de halters gekeken. en ook vastgepakt.

mn bouw is er niet echt op achteruitgegaan. mn armen zijn wel voller geweest maar dat om te zeggen dat ik scharminkelig ben nooo.gif

vooral mn rug blijft redelijk hetzelfde.

mn zegt ook wel. spieren hebben een lang geheugen.

maar ja de zomer komt er weer aan. moet toch maar weer eens echt gaan beginnen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook ik heb al veel te lang niet meer getraind (behalve dan af en toe wat optrekken) bloos.gif En nu, met de vastentijd voor de deur, heeft het ook niet zoveel zin om het weer op te pikken. Dat is funest voor de kracht en het herstel. Na Pasen ga ik weer keihard aan de slag, dan zullen ook de verloren kilootjes er wel weer snel aanzitten.

Enfin, als gediplomeerd gewichtsconsulente-met-ervaring-met-krachttraining wil ik me ook wel tegen dit topic aan bemoeien, als er mensen zijn met vragen over training of voeding smile.gif Zie ook www.slank-en-sterk.nl Dan beloof ik dat ik in ruil daarvoor geen onzinposts meer zal plaatsen in het 25maart-topic, OK? flower.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sport nooit.

Maar ik ben 1 keer gaan fitnessen en toen moest ik een hele tijd op een soort loop-apparaat lopen. Toen zei de instructuur dat ik een hoge hartslag had maar helemaal niet moe overkwam of erg ging zweten en dat dat moest betekenen dat ik een bruut goede conditie heb. Maar ehm... dat kan helemaal niet, want ik sport nooit. Het enige is misschien dat ik doordat ik veel zing een goede ademtechniek heb en daarom minder snel buiten adem raakt. Maar dan nog vond ik het vreemd. Weet iemand hier hoe dat zit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

nooo.gif

Tegenwoordig loop ik wel elke dag een halfuur, maar in de tijd van dat gefitness deed ik echt niks.

Edit: het punt was ook een beetje dat de instructuur echt verbaasd was, omdat ik verder helemaal niet sportief ben ofzo. En ik was een beetje bang dat er dan misschien iets niet klopte aan mijn hart. nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Yay er posten nog Crediblers in het fitness topic!

Stel allemaal gerust je vragen, als ik kan geef ik iedereen antwoord.

Ben een tijdje non-actief geweest omdat ik in een andere lab heb gewerkt, plus 2 keer ziek geweest, plus de kerstdagen en jaarwisseling. Ben vorige week weer gestart en deze week ga ik er weer vol tegenaan.

Ben van tegen de 90kg gezakt naar 84kg lichaamsgewicht. Nog altijd stevig voor iemand van 1.81m.

Quote:
"Liset" schreef het volgende:

Ik ben gister voor het eerst met fitness begonnen

Heb een quickstart gehad in cardio en volgende week krijg ik een quickstart krachttraining, ben benieuwd

Belangrijk is dat je doet wat je leuk vind Liset. Het draait om discipline, wat je leuk vindt houd je langer vol. Spinning, pilates, het werkt allemaal prima voor beginners.

Quote:
"Hester" schreef het volgende:

Maar ik ben 1 keer gaan fitnessen en toen moest ik een hele tijd op een soort loop-apparaat lopen. Toen zei de instructuur dat ik een hoge hartslag had maar helemaal niet moe overkwam of erg ging zweten en dat dat moest betekenen dat ik een bruut goede conditie heb. Maar ehm... dat kan helemaal niet, want ik sport nooit. Het enige is misschien dat ik doordat ik veel zing een goede ademtechniek heb en daarom minder snel buiten adem raakt. Maar dan nog vond ik het vreemd. Weet iemand hier hoe dat zit?

Ik heb daar nog nooit van gehoord. Ik bedoel, als je van drie traptreden lopen een enorm hoge hartslag krijgt maar niet zweet of buiten adem geraakt heb je echt geen goede conditie.

Hmm normaal gesproken zou ik zeggen dat je een goede conditie hebt als je hartslag laag blijft bij significante inspanning, of als de snelheid waarmee je hartslag na flinke inspanning daalt tot de hartslag in ruste groot is.

Sommige mensen zweten gewoon veel meer dan anderen, dat hoeft niet veel te zeggen.

Dat je bij hoge hartslag niet snel buiten adem raakt kan zeker deels aan je ademtechniek liggen.

Quote:
"Hester" schreef het volgende:

Edit: het punt was ook een beetje dat de instructuur echt verbaasd was, omdat ik verder helemaal niet sportief ben ofzo. En ik was een beetje bang dat er dan misschien iets niet klopte aan mijn hart.

Welnee meis, maak je daar maar geen zorgen over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik doe ook aan fitness.

alleen heeft me instructeur me aan een apparaat gekoppeld die ik dus echt niet ga doen :S

die schaatsding, dom ding en is niks aan

ik loop liever 10 minuten hard, dan dat ik 10 minuten op dat schaatsding zit.

ik gebruik die hartslag dingen niet eens.

volgens mij kloppen die ook niet eens puh2.gif

of ze werken niet

fitness is leuk, alleen beetje prijzig.

vanavond ga ik weer hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fout. Je moet alles trainen, als je alleen je dijbenen traint en niet je hamstrings (achterkant van je bovenbenen) raakt je lichaam totaal uit balans en word je blessuregevoelig.

Probeer zo snel mogelijk van de machines af et komen en de losse gewichten te pakken, veel en veel beter, maar je moet wel goed op je houding, op de uitvoering letten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid