Spring naar bijdragen

Fitness topic


Aanbevolen berichten

Quote:

Op zaterdag 19 augustus 2006 11:07:55 schreef Michie23 het volgende:

Aha ik snap het nu, ik ben nooit minder gaan eten
puh2.gif

Elk pondje komt door het mondje .. of dat nou een pondje spiermassa of een pondje vet is noparty.gifpuh2.gif

Serieus: daarom moet je juist ook al tijdens het fitnessen letten op je eten (vooral het soort eten en de regelmaat). En dan is het ook makkelijk om dat vast te houden als je minder gaat sporten of helemaal stopt (of allebei je benen breekt en ineens maandenlang gedwongen niks kunt doen).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 827
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 10:40:24 schreef wateengedoe2 het volgende:

Veel cardio zeg ... Ik kan je van harte aanraden om (ook) aan de gewichten te gaan, als je toch al zoveel buiten fietst voor (tran)sport
smile.gif
Zelf doe ik nooit cardio, maar ik fiets wel gemiddeld zo'n 3 kwartier per dag op 'hooitempo' voor transport. Gewichtentraining levert andere voordelen: ook training van je bovenlijf, sterke onderrug, grotere dichtheid van je botten (en daardoor later minder kans op botontkalkingsproblemen) en minder kans op blessures bij andere sporten en bij ongelukken. Bovendien is het ook gewoon leuk, als je de uitdaging zoekt voor jezelf
smile.gif

ja gewichten doe ik ook,rugversterking,buikevrsterking en armen smile.gif 20 reps elk

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 10:55:10 schreef Michie23 het volgende:

Een groot nadeel van fitnessen vind ik dat je er eigenlijk nooit meer mee kan stoppen, zodra je stopt kom je nl. aan als een gek.

is niwaarsmile.gifsmile.gif ik deed het een paar jaar geleden een aantal maanden,ben toen gestopt en ben niks bijgekomen

ook niet mi,nder gaan eten ofzo...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed bezig Ann! Mag ik vragen waarom je tijdens het dansen een slecht gevoel kreeg?

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Ah, OK! Ik heb het gedaan als bij het christelijke geloof: veel forumdiscussies! (zelfs nog een tijdje moddereter geweest op 2 fora, nl. link en
)

Dat werkt idd ook erg goed. Ik heb wel een tijd lang bij het Dutchbodybuilding forum rondgehangen, maar het echte body building trekt me niet. Dat is te veel op uiterlijk gericht, ik vind functionele kracht belangrijker.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

'Zuiver' is niet altijd beter. Als je borst een beetje meewerkt, maar je schouders doen meer in absolute zin, dan is het toch beter. Net zoals je quadriceps (dijbeenspieren) in relatieve zin minder doen bij squat dan bij legextension, maar in absolute zin (veel) meer.

Ok, maar dan vergelijk je twee hele verschillende oefeningen, MP en BHP zijn varianten van elkaar.

MP is makkelijker, maar BHP voelt lekkerder aan. Dus qua plezier ga ik voor de 2e knipoog_dicht.gif

En jep, zodra ik serieus last krijg stop ik. Probleempje is dat ik last niet snel als serieus beschouw widegrin.gif

Overigens, na het dippen en benchen (volgens mij, de exacte oefening weet ik niet zeker), heb ik altijd wat last van de onderkant van mijn traps, tegen mijn sleutelbeen aan (achterkant). Er zit daar ook een opgezwollen lzmfekliertje. Heb ik al heel lang, vanzelf gaat het niet weg. Na een paar dagen wordt het minder en het komt weer terug zodra ik weer die oefeningen doe.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Te licht is ook niet leuk. Het wordt pas ernstig, overigens als een te lichte vrouw zichzelf te zwaar/dik vindt en dat zie je helaas ook relatief veel.

Absoluut. Helaas vinden de meeste vrouwen zichzelf te dik, doordat hun een beeld van de ideale vrouw wordt opgedrongen door de media.

Voor mannen gaat het ook al die kant op, er zijn steeds meer mannen die aan een adonis complex lijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 17:25:00 schreef Light Jr. het volgende:

Dutchbodybuilding forum

Brrrrr, afschuwelijk haantjesforum is dat! Da's waar ja; zelfs daar ben ik nog een blauwe maandag mod geweest, maar dat had ik blijkbaar uit mijn geheugen verbannen knipoog_dicht.gif Ik heb er ontzettende ruzie met de administrator gekregen en hij heeft toen zo'n machtsmisbruik gemaakt, echt zo misselijk. Heeft me ook helemaal voor l*l gezet, terwijl hij mij monddood had gemaakt (kon nog wel inloggen, maar niet posten of modereren). Anyway, mensen hadden 'm wel door, mede omdat er een levendige uitwisseling was met die andere 2 fora, daar zaten ontzettend veel users die gewoon wisten hoe het zat. Maar daar kom ik dus echt nooit meer. Echt een rotsfeer, ook veel gevloek enz. (wat ik zelfs als agnost als erg irri vond).

Quote:
En jep, zodra ik serieus last krijg stop ik. Probleempje is dat ik last niet snel als serieus beschouw
widegrin.gif

Regel: als het aan je spier is (in het midden van de spier) niet zo heel erg als het niet erg pijnlijk is, maar als het aan een pees of gewricht is (uiteinde van een spier): oppassen!

Quote:
Overigens, na het dippen en benchen (volgens mij, de exacte oefening weet ik niet zeker), heb ik altijd wat last van de onderkant van mijn traps, tegen mijn sleutelbeen aan (achterkant). Er zit daar ook een opgezwollen lzmfekliertje. Heb ik al heel lang, vanzelf gaat het niet weg. Na een paar dagen wordt het minder en het komt weer terug zodra ik weer die oefeningen doe.

Dat riekt toch naar een overbelaste rotator cuff en dat kan - inderdaad - komen door van die oefeningen die je achter je nek doet (ook bijv. latpully naar de nek). Laat DIE oefeningen eens achterwege, en pas een beetje op met dippen (niet te ver doorzakken - als je het te licht vindt bij minder ver zakken, klem dan een halterschijf tussen je benen). Benchen deed je toch niet of nauuwelijks? Anyway, daar geldt ook: niet te ver door laten zakken. Dan pak je toch je borst bijna niet meer, maar veel meer de voorste schouderkoppen.

En doe ook externe rotatoroefeningen (de normale drukoefeningen zijn allemaal interne roratoroefeningen). De meeste krachttrainers hebben veel sterkere interne rotators dan externe en dat leidt juist tot die rotator cuff-problemen. Kijk eens op deze site. Je kunt dit soort oefeningen (en de gewichten die je erbij kunt pakken, zullen je vies tegenvallen!) ook met de kabelmachine doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Part 2:

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Als het je interesseert, zou je, bijv. m.b.v. mijn site, een keer echt kunnen doorcutten naar een sixpack. Maar dan verlies je ook wel wat spiermassa (al zul je natuurlijk nooit meer bij de 70 kg uitkomen )

Sixpack is moeilijk te houden lijkt me. Cutten heb ik nooit fanatiek gedaan, ik vind het niet zo gezond.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Sorry, maar ik ben echt pietepeuterig, 55 kg bij 1.64m, smal gebouwd (smalle heupen ook, bijv.). Mensen denken altijd dat ik maatje 34/36 heb, maar in werkelijkheid is dat wel 38 vanwege mijn 'dikke' buik. En 8x90kg, dat was toen ik 4x/week trainde, en met een spotter direct achter me en met veel geschreeuw, echt de max, hoor! En tot horizontaal he, niet lager.

Ok, parallelle squats. Mijn squats zitten tussen parallel en full in, dus ook niet helemaal full.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Dat laatste is het probleem, want een 'tank' die zijn benen fatsoenlijk traint, moet na een half jaartje setjes met 150 kg kunnen draaien tot horizontaal.

Lijkt me ook. Wel grappig dat ze vaak chagrijnig toekijken hoe ik ze er uit squat en deadlift widegrin.gif

150kg is behoorlijk wat btw, ook voor een grote kerel.

Overigens, zei je nu dat vrouwen soms een sterker onderlichaam hebben dan mannen of begreep ik dat verkeerd? Dat zou nieuw zijn voor me.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Kijk eens op die fora die ik in mijn vorige post van vandaag aan jou linkte En in onze gym trainde een vrouw die zelfs kon dumbellpressen (benchpress, maar dan met handhalters) met 2x26 kg ofzo. Heb zelf ooooit 4x gedaan (met spotter) met 2x22 kg, maar nu zou ik denk ik met 2x16 kg al problemen hebben.

Dumbell presses vond ik razend irritant, heb een keer mijn schouder geblesseerd toen ik de dumbells in positie bracht. 2 maanden aangepast moeten trainen.

Vrij ongehoord gewicht voor een vrouw zeg.

Heb je wel eens gehoord van Bud Jeffries trouwens? Die tilt een kerel van 100kg zo met 1 hand boven zijn hoofd.

Sterkste staaltje pure kracht ooit was een duitse atleet die in een cirkus werkte, en als act zijn beide broers op een soort stellage met 1 hand boven zijn hoofd tilde. En dat elke avond, dan hebben we het over 160, 170kg. Onvoorstelbaar.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Ik ben vrijgezel. Overigens viel het vriendjes altijd wel op hoe sterk ik was (en niet allemaal vonden ze het leuk, sommige ook weer wel hoor), en dat mijn armen, die er op zich heel normaal uitzien, wel erg hard aanvoelden Ook was het altijd weer hilarisch dat ik - op mijn zij gelegen, mijn borst kon optillen door mijn borstspier aan te spannen (dat was overigens nog in mijn agnostische tijdperk, dat soort dingen doe ik nu natuurlijk niet zomaar meer )

Het lijkt mij eerlijk gezegd niet zo leuk als mijn partner sterker is dan ik puh2.gif

Ik kan mijn borstspieren ook bewegen, dat kun je door een t-shirt nog zien maar het ziet er zo vreemd uit vind ik widegrin.gif

Bij een vrouw lijkt me dat helemaal bijzonder.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Die collega vond squat eng en deed 'm met 35 kg ofzo. Enfin, ik weet nog hoe ik de eerste keer met 30 kg stond te wiebelen, en toen trainde ik al wel een half jaar mijn benen met de legpress.

Ohja, 1 van mijn instructeurs beweert ook dat squats en deadlifts "gevaarlijk" zijn en dat je je rug helemaal sloopt als je ze doet met meer dan 50kg.

Uitvoering is erg belangrijk, het is voor beginners oppassen. Enige nederigheid is geboden, met kleine gewichten beginnen en eerst de beweging leren.

Opvallend idd dat ook als je je benen traint met de leg press een squat nog vrij lastig is.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Dat valt enorm tegen. 1x, dat lukte dus. Maar met setjes zijn mijn onderarmen beperkend. Typisch vrouwelijk: mijn bovenlichaam is zeer zwak in vergelijking met mijn onderlichaam. Ik heb ook nog wel met straps gedeadlift, al probeerde ik het wel zonder om mijn onderarmen niet nog verder achter te laten lopen.

Bij mij is mijn grip ook de bottleneck. Onderrug, glutes en hams kunnen meer aan.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Tegenwoordig door ik vooral Romanian deadlift (dan doe je meer vanuit je onderrug, minder vanuit je benen), en wat lichter gewicht, juist vanwege die kl*terige onderarmen. (sumo is trouwens wel weer eens goed idee, omdat ik daarmee juist meer benen pak en nu niet kan squatten ) Normaliter altijd de gewone deadlift, en vanwege zwakke onderarmen neerzetten en weer oppakken. Gordel heb ik alleen bij de echt zware gewichten (1RM-pogingen) gebruikt, verder niet, omdat je zonder gordel een sterkere core ontwikkelt.

Jep jep jep, ik kan je niets nieuws vertellen knipoog_dicht.gif

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Hulpmiddelen moet je gebruiken als ze nodig zijn. Doe NOOOOITTT een 1RM poging zonder een gordel, tenzij je je letterlijk een breuk wilt tillen!!

Ik heb nog nooit een 1RM deadlift geprobeerd. Dan nog zou ik geen gordel gebruiken. Heb er over gediscussieerd op een forum met een jongen die bij hetzelfde BW en lengte als ik 220kg raw liftte. 1RM, geen centje pijn. Zolang je het maar opbouwt lijkt het me niet zo riskant.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Ja, al doet de kont ook goed mee

Ok, ik zie het primair als oefening voor de gluteus en hamstrings.

Maar goed, in welke mate de onderrug een rol speelt hangt voor een groot deel af van de variant.

Quote:
"weh2" schreef het volgende:

Och, smaken verschillen, za'k maar zeggen .. niks mis met een mooi squatkontje bij een man

Hart onder de riem knipoog_dicht.gif

Body builders mijden squats en deads vaak omdat ze een supersmal middel en klein kontje nastreven.

Beetje een vreemde "sport" imo, al ze in "topvorm" zijn voor een wedstrijd, zijn ze zo zwak dat je ze zo omblaast. Terwijl ze er gespierd uitzien...

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Been there, done that Vooral ideaal op reis, als je helemaal geen trainingsmateriaal hebt, beh. de (solide) badkamerdeur om je aan op te trekken

Jij bent ook al zo erg widegrin.gif

Ook tijdens vakanties word ik enorm onrustig als ik er niks aan kan doen. Al is zwemmen ook een aardige oefening.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Ook leuk, al kijkt men je in de gym aan of ze water zien branden

Dat zeker. Ik bedoelde dat ook meer als oefening voor thuis, dan heb je geen squatrack nodig.

Explosieve kracht. Overigens worden je bovenbenen net zo zwaar belast als je springt of sprint dan wanneer je zwaar squat, wist je dat?

Een 120kg squat kun je aardig vervangen door 40kg jump squats.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

weg2 is ook goed

Bij deze.

Hoe kom je er op, eigenlijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Zou je overigens wel even in je beginpost hierover (die waarschijnlijk veel mensen lezen) willen wijzigen, zodat er iets staat van 'onderstaande is op zowel mannen als vrouwen van toepassing'?

Okiedokie.

Quote:
"wateengedoe2" schreef het volgende:

Brrrrr, afschuwelijk haantjesforum is dat! Da's waar ja; zelfs daar ben ik nog een blauwe maandag mod geweest, maar dat had ik blijkbaar uit mijn geheugen verbannen Ik heb er ontzettende ruzie met de administrator gekregen en hij heeft toen zo'n machtsmisbruik gemaakt, echt zo misselijk. Heeft me ook helemaal voor l*l gezet, terwijl hij mij monddood had gemaakt (kon nog wel inloggen, maar niet posten of modereren). Anyway, mensen hadden 'm wel door, mede omdat er een levendige uitwisseling was met die andere 2 fora, daar zaten ontzettend veel users die gewoon wisten hoe het zat. Maar daar kom ik dus echt nooit meer. Echt een rotsfeer, ook veel gevloek enz. (wat ik zelfs als agnost als erg irri vond).

Jup. Kan me herinneren dat daar een jongen van 16 die op die leeftijd al huge was, werd weggepest omdat dat niet werd geaccepteerd.

Als ze dat niet accepteren, zullen ze een vrouw met verstand van bodybuilding ook de nodige weerstand geven.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Regel: als het aan je spier is (in het midden van de spier) niet zo heel erg als het niet erg pijnlijk is, maar als het aan een pees of gewricht is (uiteinde van een spier): oppassen!

Ok. Soms wel lastig te bepalen.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Dat riekt toch naar een overbelaste rotator cuff en dat kan - inderdaad - komen door van die oefeningen die je achter je nek doet (ook bijv. latpully naar de nek). Laat DIE oefeningen eens achterwege, en pas een beetje op met dippen (niet te ver doorzakken - als je het te licht vindt bij minder ver zakken, klem dan een halterschijf tussen je benen). Benchen deed je toch niet of nauuwelijks? Anyway, daar geldt ook: niet te ver door laten zakken. Dan pak je toch je borst bijna niet meer, maar veel meer de voorste schouderkoppen.

Toch de rotator cuff? Potverdorie, beruchte blessure. Ik wist niet dat die daar nog zat. Bij het dippen zak ik verder door dan de meeste anderen idd, bij die oefening is het het ergste.

Ok, voortaan alles naar m'n borst ipv naar m'n nek. Vind het wel jammer dat ik dips misschien moet mijden, al kan ik het eens proberen met een gewichtsplaat (idd te licht anders).

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

En doe ook externe rotatoroefeningen (de normale drukoefeningen zijn allemaal interne roratoroefeningen). De meeste krachttrainers hebben veel sterkere interne rotators dan externe en dat leidt juist tot die rotator cuff-problemen. Kijk eens op deze site. Je kunt dit soort oefeningen (en de gewichten die je erbij kunt pakken, zullen je vies tegenvallen!) ook met de kabelmachine doen.

Hey dat klinkt als goed advies! Zal het eens gaan opvolgen, al is het wel ff slikken om met een gewicht van nul komma nada te trainen maar goed, health > pride.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:58:26 schreef Light Jr. het volgende:

150kg is behoorlijk wat btw, ook voor een grote kerel.

Voor een grote kerel (ik bedoel de +100 kg en niet vet) en serieus benentrainend, valt dat wel mee, hoor.

Quote:
Overigens, zei je nu dat vrouwen soms een sterker onderlichaam hebben dan mannen of begreep ik dat verkeerd? Dat zou nieuw zijn voor me.

Je begreep me verkeerd smile.gif Vrouwen hebben in verhouding een sterker onderstel dan mannen, maar in absolute zin en gemiddeld gezien niet, natuurlijk.

Quote:
Heb je wel eens gehoord van Bud Jeffries trouwens? Die tilt een kerel van 100kg zo met 1 hand boven zijn hoofd.

Sterkste staaltje pure kracht ooit was een duitse atleet die in een cirkus werkte, en als act zijn beide broers op een soort stellage met 1 hand boven zijn hoofd tilde. En dat elke avond, dan hebben we het over 160, 170kg. Onvoorstelbaar.

Nooit gehoord van Bud Jeffries, wel 'ns een foto van die 2e man gezien, geloof ik. Idd, ongeloveloos!!! Ik vind het trouwens ook echt kicken als iemand zich met 1 arm kan optrekken. Ook nog nooit IRL gezien.

Quote:
Het lijkt mij eerlijk gezegd niet zo leuk als mijn partner sterker is dan ik
puh2.gif

Waarom eigenlijk?

Quote:
Ik kan mijn borstspieren ook bewegen, dat kun je door een t-shirt nog zien maar het ziet er zo vreemd uit vind ik
widegrin.gif

Bij een vrouw lijkt me dat helemaal bijzonder.

Nou, zo hard kan ik ze niet laten rollen. Je ziet bij mij net een spleetje tussen de borstspieren, wat je bij mannen (behalve die echt een platte borstkas hebben) eigenlijk altijd wel ziet. Dat is voor mij handig, omdat het de indruk van een decolete geeft, wat ik niet heb (cup A) smile.gif En ik bedoelde bij dat op mijn zij liggen, dat ik mijn vrouwenborst kan optillen met de borstspier die eronder zit knipoog_dicht.gif

Quote:
Ohja, 1 van mijn instructeurs beweert ook dat squats en deadlifts "gevaarlijk" zijn en dat je je rug helemaal sloopt als je ze doet met meer dan 50kg.

Quote:
Uitvoering is erg belangrijk, het is voor beginners oppassen. Enige nederigheid is geboden, met kleine gewichten beginnen en eerst de beweging leren.

Klopt als een bus!

Quote:
Ik heb nog nooit een 1RM deadlift geprobeerd. Dan nog zou ik geen gordel gebruiken. Heb er over gediscussieerd op een forum met een jongen die bij hetzelfde BW en lengte als ik 220kg raw liftte. 1RM, geen centje pijn. Zolang je het maar opbouwt lijkt het me niet zo riskant.

Sorry, maar waarom denk je dat powerlifters bij wedstrijden ALTIJD een gordel dragen? Voor de sier? Ze zien er meestal niet zo sierlijk uit, dus who cares. Nee, voor de veiligheid.

Quote:
Ok, ik zie het primair als oefening voor de gluteus en hamstrings.

Het traint je onderrug weliswaar stationair, maar het is de zwaarste belasting ervoor. Oefeningen waarbij je onderrug zelf beweegt (bijv. straight legged deadlift) kun je vanwege blessuregevaar alleen met veel kleinere gewichten doen.

Quote:
Jij bent ook al zo erg
widegrin.gif

Jah, altijd op zoek naar een plek/manier om te bewegen (ik wil me in een korte vakantie/zakenreis ook wel met gewone lichaamsbeweging tevreden stellen, als ik maar dagelijks ff een hartslag van 150 rpm heb) en als het dat niet is, dan ben ik wel weer op zoek naar een kerk, liefst een katholieke hamer.gifclown.gif

Eigenlijk zou ik gewoon heel rijk moeten zijn (lotto winnen ofzo) en dan mijn eigen limosine meenemen, met personal trainer en trainingsspullen, en ook met eigen priester om prive dagelijks de Mis te lezen widegrin.gif

Quote:
Overigens worden je bovenbenen net zo zwaar belast als je springt of sprint dan wanneer je zwaar squat, wist je dat?

Jup, daarom is hardlopen ook prima voor de botdichtheid van je heupen/benen. Maar ik heb er een broertje de dood aan, fiets liever .. en daar heb je dat niet bij.

Quote:
Hoe kom je er op, eigenlijk?

KLIK

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:08:40 schreef Light Jr. het volgende:

Ok. Soms wel lastig te bepalen.

In dat geval: better safe than sorry.

Quote:
Toch de rotator cuff? Potverdorie, beruchte blessure. Ik wist niet dat die daar nog zat. Bij het dippen zak ik verder door dan de meeste anderen idd, bij die oefening is het het ergste.

Ok, voortaan alles naar m'n borst ipv naar m'n nek. Vind het wel jammer dat ik dips misschien moet mijden, al kan ik het eens proberen met een gewichtsplaat (idd te licht anders).

Ik zou 't eerst zonder gewichtplaat proberen, en doorzakken tot ellebogen 90 graden en eens zien hoe dat voelt. En dan kun je de volgende training altijd nog gewicht toevoegen.

Quote:
Hey dat klinkt als goed advies! Zal het eens gaan opvolgen, al is het wel ff slikken om met een gewicht van nul komma nada te trainen maar goed, health > pride.

Als ze je uitlachen, nodig je hen maar uit om met hetzelfde gewicht hetzelfde te doen, of misschien willen ze wel een wedstrijdje squatten doen??!!! knipoog_dicht.gif

Oh ja, dat doet me denken aan die keer toen ik nog op een studentenflat woonde. Twee jongens wilde een keer een opdrukwedstrijdje doen. Ik zei 'mag ik meedoen'. Ja hoor, dat mocht. De ene stopte bij 15 x (was ongetraind), de ander bij 30 ofzo en ik zei na 35 x 'moet ik nog doorgaan, of is het goed zo' knipoog_dicht.gif Vonden ze niet zo leuk, maar ik was natuurlijk lichter, dus tUUrlijk lag het daaraan. Daarom vroeg ik of ze even een krat bier op mijn rug wilden zetten, dan deed ik er nog wel 10. Maar nee, dat hoefde niet meer (waarschijnlijk bang dat ze zelf ook met die bierkrat aan de slag moesten) dis.gifpuh2.gif Overigens kan ik me nu niet zo vaak meer opdrukken, nog 'n 25 keer ofzo. Train er ook helemaal niet op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 15:17:13 schreef Ann het volgende:

[...]

is niwaar
smile.gifsmile.gif
ik deed het een paar jaar geleden een aantal maanden,ben toen gestopt en ben niks bijgekomen

ook niet mi,nder gaan eten ofzo...

Maar je bent wel blijven fietsen, denk ik. Ik schat bij mezelf dat ik zo'n 200 kcal (1 dikbelegde boterham)/dag minder eet, dat merk je niet als je er niet op let. Gewoon puur naar de calorische natuurwetten gekeken, MOET je wel minder eten, als je minder doet en toch niet zwaarder wordt (tenzij je verbranding in rust was toegenomen, maar daar is geen enkele aanwijzing voor - tenzij je dagelijks koorts had knipoog_dicht.gif).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"wateengedoe2" schreef het volgende:

Voor een grote kerel (ik bedoel de 100 kg en niet vet) en serieus benentrainend, valt dat wel mee, hoor.

Ok ok woordje "horizontaal" ff gemist knipoog_dicht.gif

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Ik vind het trouwens ook echt kicken als iemand zich met 1 arm kan optrekken. Ook nog nooit IRL gezien.

Idd.

Vind je het trouwens niet vreemd dat de wereld records qua deadlift en bench press zo dicht bij elkaar liggen? Je zou zeggen dat vrijwel iedereen die beide oefeningen serieus uitvoert een sterkere deadlift heeft.

Barbell curl WR is trouwens 200 (!!!) kg...

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Waarom eigenlijk?

Als een vrouw sterker is dan ik, is ze waarschijnlijk wel wat te gespierd imo. Liever wat minder.

Ook heb ik een beetje traditionele ideeen over de man die de vrouw hoort te beschermen etc. Als we de Bijbel er bij halen: er wordt niet gesproken van fysiek sterke vrouwen als kwaliteit en de man wordt beschouwd als gezinshoofd. Gezinshoofd en fysiek het sterkste zijn past goed bij elkaar.

Het is niet zo dat ik mij vrouw fysiek zou willen domineren als ze niet naar me luistert oid.

God heeft de man geschapen als fysiek sterker dan de vrouw, dat "hoort" zo te zijn.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Nou, zo hard kan ik ze niet laten rollen. Je ziet bij mij net een spleetje tussen de borstspieren, wat je bij mannen (behalve die echt een platte borstkas hebben) eigenlijk altijd wel ziet. Dat is voor mij handig, omdat het de indruk van een decolete geeft, wat ik niet heb (cup A) En ik bedoelde bij dat op mijn zij liggen, dat ik mijn vrouwenborst kan optillen met de borstspier die eronder zit

Dat laatste klinkt fascinerend widegrin.gif

Nog nooit gehoord.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Sorry, maar waarom denk je dat powerlifters bij wedstrijden ALTIJD een gordel dragen? Voor de sier? Ze zien er meestal niet zo sierlijk uit, dus who cares. Nee, voor de veiligheid.

Powerlifters doen oefeningen die wel wat meer en variabele druk op je middenrif brengen dan een eenvoudige deadlift. Een volledige clean & press is imo wel andere koek.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Het traint je onderrug weliswaar stationair, maar het is de zwaarste belasting ervoor. Oefeningen waarbij je onderrug zelf beweegt (bijv. straight legged deadlift) kun je vanwege blessuregevaar alleen met veel kleinere gewichten doen.

Dat vind ik nu een vrij scary oefening, begin ik niet aan.

Tijdens de deadlift zet ik voornamelijk mijn glutes en hams in om de bar omhoog te krijgen. Secundair word je rug getraind heb ik het idee.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Jah, altijd op zoek naar een plek/manier om te bewegen (ik wil me in een korte vakantie/zakenreis ook wel met gewone lichaamsbeweging tevreden stellen, als ik maar dagelijks ff een hartslag van 150 rpm heb) en als het dat niet is, dan ben ik wel weer op zoek naar een kerk, liefst een katholieke

Tijdens een strandvakantie ben ik over het algemeen de hele dag aan het sporten. In de zon liggen bakken is niks voor mij.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Jup, daarom is hardlopen ook prima voor de botdichtheid van je heupen/benen. Maar ik heb er een broertje de dood aan, fiets liever .. en daar heb je dat niet bij.

Ik fiets ook liever.

Maar als ik naar het verschil in bouw kijk tussen een wielrenner en een 100m sprinter dan weet ik wel wat ik prefereer knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:24:22 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Maar je bent wel blijven fietsen, denk ik. Ik schat bij mezelf dat ik zo'n 200 kcal (1 dikbelegde boterham)/dag minder eet, dat merk je niet als je er niet op let. Gewoon puur naar de calorische natuurwetten gekeken, MOET je wel minder eten, als je minder doet en toch niet zwaarder wordt (tenzij je verbranding in rust was toegenomen, maar daar is geen enkele aanwijzing voor - tenzij je dagelijks koorts had
knipoog_dicht.gif
).

ik heb van mezelf een versnelde spijsvertering widegrin.gif met het effect dat als ik bvb op reis ga op camping, ik eet elke dag gewoon ontbijt,smiddags bvb 2 boterhammen en savonds een uitgebreid avondmaal, ik tegen het eind van de 2 weken 2 kilo vermagerd ben

daarom at ik niks minder, en ik fietste ook niet echt die periode

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 21 augustus 2006 08:00:43 schreef wateengedoe2 het volgende:

2 boterhammen 's middags .. dat klinkt nou ook niet echt of je een ontzettend grote eten bent .. mgoed
knipoog_dicht.gif

LightJr, antwoord voor jou zit in de pen (het toetsenbord), maar komt er pas uit als ik weer wat meer tijd heb.

normaal eet ik er 5 maar op vakantie heb ik nooit zo'n honger door het warme weer

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:37:02 schreef Light Jr. het volgende:

Vind je het trouwens niet vreemd dat de wereld records qua deadlift en bench press zo dicht bij elkaar liggen? Je zou zeggen dat vrijwel iedereen die beide oefeningen serieus uitvoert een sterkere deadlift heeft.

Tja, mijn eigen deadlift 1RM is exact 2x zoveel als benchpress 1RM (95 vs 47,5 kg)! Maar zoals gezegd, heb ik een zeer zwak bovenlichaam. Anyway, het kan op zich wel, he. Ten eerste zal diegene die zoveel kan benchen, een typisch 'benchlichaam' hebben (waarschijnlijk met korte armen, o.a.). Hij is niet dezelfde als die zoveel deadlift. En bij benchen is de ROM (range of motion) kleiner, zodat je bij hetzelfde gewicht minder (natuurkundige) arbeid hoeft te verrichten.

Quote:
Barbell curl WR is trouwens 200 (!!!) kg...

Yeah! Light weight, babyyyy!! widegrin.gif

Quote:
Powerlifters doen oefeningen die wel wat meer en variabele druk op je middenrif brengen dan een eenvoudige deadlift. Een volledige clean & press is imo wel andere koek.

Ik had het over powerlifters (die zich richten op de Grote Drie = deadlift, squat en benchpress) en niet over gewichtheffers (die inderdaad gewichten boven hun hoofd uittillen, wat jij bedoelt).

Quote:
Tijdens de deadlift zet ik voornamelijk mijn glutes en hams in om de bar omhoog te krijgen. Secundair word je rug getraind heb ik het idee.

Deadlift staat op exrx te boek als 'basic' oefening voor de erector spinae (onderrugspieren), en de definitie daarvan is "A principal exercise that can place greater absolute intensity on the muscles exercised relative to auxiliary exercises. " Natuurlijk is het ook een oefening voor je billen en hamstrings (voor billen zelfs ook een basic oefening - wat ik nu ook wel voel nadat ik 'm zaterdag weer eens serieus heb uitgevoerd puh2.gif).

Quote:
Ik fiets ook liever.

Maar als ik naar het verschil in bouw kijk tussen een wielrenner en een 100m sprinter dan weet ik wel wat ik prefereer

Een wielrenner die 100-en km in een wedstrijd fietst, moet je met een maratonloper vergelijken en niet met een sprinter. Echt een vergelijking van sprinters en fietsers bestaat denk ik niet, of het moet het shorttracken zijn (of is dat een schaatsterm ... ? Enfin, dat razendsnel fietsen op zo'n baan die schuin ligt om niet uit de bocht te vliegen). Die sporters zien er al heel anders uit.

Het stukje over het hebben van een sterkere partner heb ik even afgesplitst naar een nieuw topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 07:59:08 schreef Ann het volgende:

voor die paar boterhammen?
puh2.gif
2kilo op twee weken , raaaar
puh2.gif

Niks raar, als je wil, kan ik het feilloos voor je voorrekenen. Jij klinkt als iemand met een normale (niet-vertraagde) stofwisseling en dan werken de rekenformules prima. De meesten die aan het lijnen zijn (zeker als ze er al lang mee bezig zijn en/of véél te weinig eten) zitten in een kunstmatig ingezette 'hongerwinter' en dan werkt he niet automatisch zo dat je lichter wordt als je minder eet. Prijs je gelukkig dat jouw stofwisseling normaal (en niet belachelijk langzaam) is smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een sportievelingen zitten er tussen zeg!! party.gif

Ik zit zelf ook op fitness, maar ik doe alleen mee met de groepslessen.

2 avonden in de week doe ik 2 groepslessen mee.

Best actiefbig-smile.gif haha

De toestellen vind ik niet zo heel erg leuk... Op 1 of andere manier trekt mij dat totaal niet eigenlijk.

Vind het saai en ben er ook weer snel achter vandaan haha.

Terwijl ik geen week de groepslessen wil overslaanbig-smile.gif

Sterk ben ik niet echt, maar ben wel 3 kilo afgevallenbig-smile.gif

Ik was maar 65 kilo met een lengte van 172... en nu 62 kilo.

Gaat goed dus hahah.

Succes en veel plezier voor alle andere sportievelingenbig-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm ten eerste, benchen laat ik maar ff helemaal achterwege, gisteren met een halve ROM getraind maar dat voelde toch echt niet lekker. Nog slechter dan een bench met volledige ROM.

Bij butterflies, military press geen last.

Ik heb het idee dat het de bovenste aanhechting van mijn linker borstspier is, kan dat? Het lijkt een stukje van mijn schouder af te zitten. Dat zou tegen een rotator cuff blessure spreken volgens mij, bovendien heb ik van een bench press met nadruk op borstspieren (geen hele beweging om de anterior delts minder te laten meespreken) meer last.

Verder heb ik mijn nek een beetje verrekt, maar dat gebeurt me wel vaker. Jaren terug deed ik thuis nog wel es wat met halters, dan had ik vaak vrij stevige muziek opstaan (metal) en kon ik het niet laten om mee te bewegen. Vervolgens kon ik dan een week niet opzij kijken puh2.gif

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Tja, mijn eigen deadlift 1RM is exact 2x zoveel als benchpress 1RM (95 vs 47,5 kg)! Maar zoals gezegd, heb ik een zeer zwak bovenlichaam. Anyway, het kan op zich wel, he. Ten eerste zal diegene die zoveel kan benchen, een typisch 'benchlichaam' hebben (waarschijnlijk met korte armen, o.a.). Hij is niet dezelfde als die zoveel deadlift. En bij benchen is de ROM (range of motion) kleiner, zodat je bij hetzelfde gewicht minder (natuurkundige) arbeid hoeft te verrichten.

Tenzij iemand ontzettend korte beentjes heeft... een gewichtheffer van 1.60m bij 100kg moet toch een absurde deadlift neer kunnen zetten lijkt me?

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Yeah! Light weight, babyyyy!!

Jep, word ik ff op mijn plaats gezet met mijn belachelijke 1RM van 50kg widegrin.gifbloos.gif

Die cirkuskerel heet trouwens Arthur Saxon, ik had vanmorgen mijn maandelijkse heldere moment.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Ik had het over powerlifters (die zich richten op de Grote Drie = deadlift, squat en benchpress) en niet over gewichtheffers (die inderdaad gewichten boven hun hoofd uittillen, wat jij bedoelt).

Aha, ok. Dan heb je gelijk wat die veiligheid betreft.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Deadlift staat op exrx te boek als 'basic' oefening voor de erector spinae (onderrugspieren), en de definitie daarvan is "A principal exercise that can place greater absolute intensity on the muscles exercised relative to auxiliary exercises. " Natuurlijk is het ook een oefening voor je billen en hamstrings (voor billen zelfs ook een basic oefening - wat ik nu ook wel voel nadat ik 'm zaterdag weer eens serieus heb uitgevoerd ).

Hmm het is de oefening die je onderrug het beste traint, misschien dat ie daarom basic is. Dat spreekt op zich niet tegen wat ik zei volgens mij.

Imo worden je hams en glutes relatief nog beter getraind, die doen het meeste werk. Afhankelijk van de deadlift techniek die je hanteert.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Een wielrenner die 100-en km in een wedstrijd fietst, moet je met een maratonloper vergelijken en niet met een sprinter. Echt een vergelijking van sprinters en fietsers bestaat denk ik niet, of het moet het shorttracken zijn (of is dat een schaatsterm ... ? Enfin, dat razendsnel fietsen op zo'n baan die schuin ligt om niet uit de bocht te vliegen). Die sporters zien er al heel anders uit.

Ik heb totaal geen verstand van wielrennen, dat ten eerste, maar je hebt toch ook sprinters bij het wielrennen? Ok die rijden waarschijnlijk het hele end en gaan op het laatst pas sprinten, maar over het algemeen zijn dat erg magere ventjes ondanks hun sprintspecialiteit.

Over sporten en lichaamsbouw, welke sporten genereren naar jouw mening de beste fysiek?

Ik vind turners en 100m sprinter over het algemeen een vrijwel ideale bouw hebben. Al is onze Lord of the Rings Yuri van Gelder misschien iets TE.

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Het stukje over het hebben van een sterkere partner heb ik even afgesplitst naar een nieuw topic.

Dat is idd een onderwerp op zich.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 22 augustus 2006 10:56:51 schreef Light Jr. het volgende:

Hmm ten eerste, benchen laat ik maar ff helemaal achterwege, gisteren met een halve ROM getraind maar dat voelde toch echt niet lekker. Nog slechter dan een bench met volledige ROM.

Bij butterflies, military press geen last.

Ik heb het idee dat het de bovenste aanhechting van mijn linker borstspier is, kan dat? Het lijkt een stukje van mijn schouder af te zitten. Dat zou tegen een rotator cuff blessure spreken volgens mij, bovendien heb ik van een bench press met nadruk op borstspieren (geen hele beweging om de anterior delts minder te laten meespreken) meer last.

Mmm, dan klinkt het inderdaad als iets anders. Via internet nogal moeilijk te zien, en ik ben ook geen dokter. Dus misschien kun je het beste ff een (sport)arts consulteren.

Quote:
Tenzij iemand ontzettend korte beentjes heeft... een gewichtheffer van 1.60m bij 100kg moet toch een absurde deadlift neer kunnen zetten lijkt me?

Zou ik ook denken, maar ik weet eigenljk niet hoe zwaar/lang de wereldrecordhouder is (nou is een lichaamsgewicht van 100 kg en weinig vet bij 1.60m ook wel heeel erg zwaar smile.gif)

Quote:
Hmm het is de oefening die je onderrug het beste traint, misschien dat ie daarom basic is. Dat spreekt op zich niet tegen wat ik zei volgens mij.

Imo worden je hams en glutes relatief nog beter getraind, die doen het meeste werk. Afhankelijk van de deadlift techniek die je hanteert.

Inderdaad geen tegenspraak: het is de oefening waarmee je je onderrug het beste/meeste traint, maar het is ook een uitstekende voor de billen en achterkant benen.

Quote:
Ik heb totaal geen verstand van wielrennen, dat ten eerste, maar je hebt toch ook sprinters bij het wielrennen? Ok die rijden waarschijnlijk het hele end en gaan op het laatst pas sprinten, maar over het algemeen zijn dat erg magere ventjes ondanks hun sprintspecialiteit.

Dat zijn ook duursporters, en hun sprintcapaciteit schijnt vooral te komen uit hun vermogen om na langdurige inspanning alsnog snelle energie (suikers) uit hun eigen spiereiwitten vrij te maken. Heel slecht en ongezond dus eigenlijk en het zorgt automatisch voor minder spiermassa.

Quote:
Over sporten en lichaamsbouw, welke sporten genereren naar jouw mening de beste fysiek?

Hoe explosiever hoe beter.

Quote:
Ik vind turners en 100m sprinter over het algemeen een vrijwel ideale bouw hebben. Al is onze Lord of the Rings Yuri van Gelder misschien iets TE.

Dat zijn idd. sporten waarin kortdurende, zeer grote inspanningen centraal staan. En de spieren die die inspanningen leveren, zijn ook de spieren met het meeste groeipotentieel (witte spiervezels). Duursporters hebben vooral rode spiervezels, die minder kunnen groeien. Bovendien verbruiken ze ook spiereiwit tijdens de inspanning en dat houdt een sterke groei ook tegen. De spieren die ze niet gebruiken (vooral van het bovenlijf) atrofieren daardoor zelfs, vandaar dat maratonlopers en wielrenners er boven hun heupen nogal 'anorectisch' uit kunnen zien. Dat geldt voor hen zelfs als een voordeel, omdat ze dan minder loze (spier)massa mee moeten slepen. Met dikke biceps of pecs ga je immers niet beter (langeafstands)lopen, maar je moet het wel meedragen, die hele 42 km lang. De wielrenner Armstrong werd zelfs succesvoller na zijn ziekte (kanker), omdat hij vantevoren nog te veel spiermassa in zijn bovenlijf had om optimaal te kunnen klimmen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid