Spring naar bijdragen

Muzikale (her-)ontdekkingen


Aanbevolen berichten

widegrin.gif Maar CvW, vond je het alleen toen mooi of luister je nog steeds wel dergelijke muziek? Of beter gezegd: wat luister je tegenwoordig graag?

Front 242 is best vet ja. smile.gif


Samengevoegd:

Ik heb Chris Corner herontdekt. Zijn band IAMX luister ik nog vrij regelmatig, maar zijn vorige band Sneaker Pimps luisterde ik niet veel meer, maar dat is toch eigenlijk ook wel freaking vette muziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 529
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Quote:

widegrin.gif
Maar CvW, vond je het alleen toen mooi of luister je nog steeds wel dergelijke muziek? Of beter gezegd: wat luister je tegenwoordig graag?

Front 242 is best vet ja.
smile.gif

Ik luister geen front 242 meer sinds de cd de lp verving. Wat ik van front 242 had stond op lp smile.gif

Wat ik tegenwoordig meestal luister is link widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik weet niet of ik met de tijd ben meegegaan. Ik heb wel eens de indruk dat je op enig moment afhaakt. De hedendaagse muziek zegt me grotendeels helemaal niets.


Samengevoegd:

Als ik in mijn muziekfolder kijk, zit daar weinig eigentijds bij:

Andrew Lloyd Weber

Jeff Wayne

Sonic Youth

Queen

Ozzy Osbourne

The KLF

J.S. Bach

Nova Schola Gregoriana Alberto

Kate Busch

Deep Purple

Ramones

De Dijk

Sex Pistols

Joy Division

W.A. Mozart

Metallica

The Prodigy

UB40

Dead Kennedys

David Bowie

Red Hot Chili Peppers

Focus

The Jesus and Mary Chain

Paavo Berglund

Boston Symphony

The Doors

Sade

AC/DC

Nick Cave

Eminem

Led Zeppelin

Bloodhound Gang

Fisher-Z

Art of Noise

The Sisters of Mercy

Bob Marley & The Wailers

Janis Joplin

Public Enemy

J.J. Cale

Eric Clapton

etc., etc.

Nee, ik ben niet met de tijd meegegaan widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet niet of ik met de tijd ben meegegaan. Ik heb wel eens de indruk dat je op enig moment afhaakt. De hedendaagse muziek zegt me grotendeels helemaal niets.

De muziek is tegenwoordig gewoon veel slechter en dat komt vooral doordat labels niet meer durven te investeren in vernieuwende artiesten, maar liever hun geld pompen in veilige producten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een onzin zeg! De muziek van tegenwoordig is he-le-maal niet slechter. Het kan hooguit niet bij je smaak aansluiten of zo. Maar er wordt nog steeds belachelijk goede muziek gemaakt. Dat niet al die muziek - net zoals in de sixties - de hitparades haalt, zegt helemaal niets. En dat de muziekindustrie veel kapot heeft gemaakt. Maar die industrie ligt steeds meer op z'n gat en er zijn duizenden kleine en toffe labels die geweldige muziek uitbrengen. Verdiep je daar eens in. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Wat een onzin zeg! De muziek van tegenwoordig is he-le-maal niet slechter.

Ik denk eerder dat mensen ergens rond hun 30e, gemiddeld, wat stilvallen in het meegaan met het muziekaanbod. Is volgens mij ook van alle tijden. Voor mezelf klopt het in ieder geval, het boeit me gewoon niet meer zo. Nieuwe muzikale ontdekkingen zijn voor mij tegenwoordig eigenlijk altijd "klassieken", van Cohen tot Mozart, zeg maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat een onzin zeg! De muziek van tegenwoordig is he-le-maal niet slechter. Het kan hooguit niet bij je smaak aansluiten of zo. Maar er wordt nog steeds belachelijk goede muziek gemaakt. Dat niet al die muziek - net zoals in de sixties - de hitparades haalt, zegt helemaal niets. En dat de muziekindustrie veel kapot heeft gemaakt. Maar die industrie ligt steeds meer op z'n gat en er zijn duizenden kleine en toffe labels die geweldige muziek uitbrengen. Verdiep je daar eens in.
knipoog_dicht.gif

Point taken, ik doelde dan ook specifiek op wat er in de hitparades komt, maar er is daarbuiten absoluut een keur aan geweldige muziek (zoals mijn eigen band big-smile.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het probleem is Kurt, (althans voor mij) dat het vreselijk moeilijk is om die goede moderne muziek te vinden als je niet heel erg veel belangstelling (of tijd) hebt voor de muziekscene. Het voordeel van oudere muziek is dat 'het beste' in de verstreken tijd al een beetje is komen bovendrijven, het grote selectie werk is al gedaan. Er blijft natuurlijk nog veel persoonlijke voorkeur over. Maar je kan ten minste beginnen met iets dat al veelgeprezen is en bijvoorbeeld van daaruit kijken naar meer obscuurder werk van de zelfde artiest / genre.

Dus de muziek van 2010? Ik vind het niet erg als ik die pas in 2015 leer kennen.

NB met 'komen boven drijven' bedoel ik niet dat je dus alleen naar greatest hits of top noteringen uit het verleden moet kijken, juist nummers die bv 20 jaar geleden niet erg succesvol waren kunnen later heel gewaardeerd worden, door een brede schare luisteraars. Men zegt dan wel eens 'die waren hun tijd ver vooruit' ofzo, maar dit is slechts 1 los voorbeeld

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is niet erg om je niet te verdiepen en om pas in 2015 de goede muziek van 2010 te leren kennen, maar zeggen dat moderne muziek (of muziek van 'nu') slechter is dan muziek van vroeger is onzinnig. Je zegt het zelf al: de muziek van vroeger die goed was, is nog steeds bekend (natuurlijk zijn er ook goede bands die bijna niemand meer kent, zo vind ik persoonlijk The Zombies bijna zo goed als The Beatles, maar daar hoor je toch een stuk minder van). De muziek van vroeger die walgelijk was, hoor je nu amper meer. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik ben helemaal waus van het nummer van Gramophonedzie genaamd Why Don't You

Hier de link:

link

Klinkt een beetje jaren 60 ofzo, maar als het dance-gedeelte komt.. ik weet niet.. beiden is tof en aangezien het in 1 nummer zit vind ik het een tof nummer.. ofzo.. denk ik..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heb van de week Nirvana herontdekt, dat luisterde ik veel toen ik 17 was. Niet echt origineel, maar het is wel goeie muziek, los van de hele hype die eromheen hangt.

Jeugdsentiment! Ik was echt zo ontzettend gek op Nirvana toen ik een jaar of dertien was. Ik heb er nog steeds verschillende cd's van maar speel ze eigenlijk bijna nooit meer (hoewel ik wel nog van de muziek kan genieten als ik ze toevallig weer eens hoor).

Dit was altijd mijn favoriete nummer:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

link

Ik heb echt Macy Gray weer herontdekt party.gif

Heerlijk vrolijk, vlinders, bloemen, lente, liefdes, zonneschijn, blauwe lucht liedje yes.gif


Samengevoegd:

Quote:

Een van DE ontdekkingen van Lowlands vond ik toch wel SELAH SUE.

Wat een stem, zo vrolijk, zo mooi, lekker soul-achtig zoals Duffy en Amy Winehouse, maar dan nog mooier!

Als je ff de tijd hebt moet je gewoon ff wat luisteren van deze Belgische schone
yes.gif

raggamuffin:

Valerie:

Fyah Fyah:

En zoek ff naar haar versie van Mercy (duffy) op Lowlands... geniaal!

Thanks Mister L!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik heb vorige week Kontrust ontdekt, maar ik ben die muziek alweer een beetje zat denk ik. Leuke muziek, maar je moet het absoluut niet te vaak luisteren. Nog eerder heb ik een klassiek stukje muziek ontdekt wat ik echt heel goed vind, Symphonie No. 3 Symphony of Sorrowful Songs van Henrik Gorecki. Als iemand nog meer muziek kent in dat straatje moet die het me laten weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik loop altijd vijf jaar achter, dus bij deze: Rend Colelctive Experiment is leuk! big-smile.gif Ik vind de clip van Movements zo tsja, gezellig, leuk, fijn. Beter dan al die slanke dames die met hun derrière wiebelen.

én ze komen naar Flevo. Ben benieuwd hoe ze daar op 't podium staan. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid