Spring naar bijdragen

Muzikale (her-)ontdekkingen


Aanbevolen berichten

Quote:

Naam: Nina Kinert

Style: geweldig relaxte luisterliedjes om bij in slaap te vallen of in een lekker warm bad te zitten met een boeiend boek en een goede borrel

Beetje als: Masha Qurella maar dan heel anders

Luister:

Ken het idd al een tijdje, lekker om te luisteren

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
  • Antwoorden 529
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Naam: Milow

Style: (Belgische) Singer/songwriter, veel acoustische nummers. Erg lekker om te luisteren.

Beetje als: Ozark Henry, Novastar, zoiets.. ook wel wat John Mayer-achtigs, maar toch ook weer niet helemaal

Bekend van: 'You don't know' en 'Ayo Technoligy'

Luister: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naam: Solefald.

Stijl/genre: metal, black metal, progressive, experimenteel.

Beetje als: Weet ik niet, misschien een beetje als Borknagar.

Verantwoord: Gelukkig bij mijn weten niet zo belachelijk met Satan dwepend als bijvoorbeeld Immortal e.d., maar wel fijne metal. Tekstueel meer gericht op de natuur, de voorvaderen, et cetera. Misschien niet voor iedereen geschikt, maar ik zou niet weten waarom niet.

Bekend van: Niet bekend bij het grote publiek.

Luister: link

@ Mister_L: Milow is best leuk ja. Al vind ik dat hij de vergelijking met Ozark Henry niet aankan. smile.gif


Samengevoegd:

Naam: TV On The Radio.

Stijl/genre: Experimentele rock, rap, et cetera.

Beetje als: Vrij uniek.

Verantwoord: Ja.

Bekend van: Een van de betere albums van 2008 (ik hoop dat hij in diverse jaarlijstjes van popjournalisten en andere nitwits hoog gaat eindigen).

Luister: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ozark Henry lijkt me ook gewoon wat experimenteler, zeker in z'n vroegere fase, was ook gewoon veel meer triphop met soms een aardig donker kantje dan dat leuke maar ietwat brave straightforward singersongwritergedoe van Milow.

(Niet dat ik Milow niet goed vind hoor.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naam: Last Shadow Puppets

Style: Indie Rock, Baroque pop

Bekend van: The age of the understatement, My mistakes were made for you

Luister:

Bijzonder?: Beetje wel. Het begon als soort van hobbybandje/bijprojectje van Alex Turner (zanger Arctic Monkeys) en Miles Kane (zanger van The Rascals). Uiteindelijk dus toch besloten om nummers uit te brengen, omdat het zo goed ontvangen werd. En natuurlijk zwaar terecht, maar das mijn mening smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naam: A Ninja Slob Drew Me

Style: Ambient, instrumentaal, experimenteel, psychedelisch?

Klinkt als: Een kruising van Hidria Spacefolk, Ozric Tentacles, met wat spacende electronica en een 8-string bass.

Bijzonder: Ja best wel eigenlijk, ik vind het puur genieten smile.gif

Myspace van A Ninja Slob Drew Me

Op last.fm zijn ook tracks te luisteren smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

The Last Shadow Puppets, leuk! smile.gif Maar ja, een van die heren van Arctic Monkeys doet mee - en dat blijft, ondanks de wat puberale teksten, ook een erg goede band.

Een herontdekking van mijn kant - ik ken de band al lang, maar heb er lang niet naar geluisterd. Ze hebben dit jaar een nieuw album uitgebracht waardoor mijn aandacht weer getrokken werd, en waardoor ik ook ouder werk weer ben gaan luisteren.

Naam: The Walkmen

Stijl: indie rock, soms aardig experimenteel, gewéldige zanger (en dan bedoel ik écht erg goed).

Klinkt als: indie rock, soms een beetje bombastisch, soms ingetogen.

Bijzonder: Fantastisch, ik genieg écht enorm van de zanger.

Klik hier voor de MySpace

Klik hier voor een concert van The Walkmen in Paradiso

Luister vooral naar het nummer 'The Rat'. Geweldig!

Link naar bericht
Deel via andere websites

En volgens mij de clip van 'The Rat': link


Samengevoegd:

Ik ken de band al een hele tijd, maar ik heb er hier nog niet echt over gesproken, bij mijn weten.

Naam: Get Well Soon

Stijl: Indie rock in de meest dramatische en theatrale vorm.

Klinkt als: Een beetje Arcade Fire, een beetje Of Montreal, een beetje Islands... Gaaf hoor!

Bijzonder: Gevarieerde muziek, de debuutplaat (Rest Now! Weary Head, You Will Get Well Soon) en de onlangs verschenen ep Songs Against The Glaciation zijn zeer de moeite waard.

Christelijk: Ik heb niet heel veel met christelijke muziek, dus nee.

MySpace: link

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
  • 1 month later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid