Spring naar bijdragen

Muzikale (her-)ontdekkingen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 529
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Miss Montreal? Ja is op zich wel grappig, maar vind het nuiet heel sterk.

Met singer/songwriter bedoel ik meer namen als Milow, John Mayer, John Legend, Ozark Henry, Jeff Buckley, Stevie-Ann, Sarah Bettens, Sting, Luka Bloom, Matt Costa, Jack Johnson, Ben Folds, Ben Harper, Beth Hart, , Amos Lee, Paolo Nutini, Jason Mraz, Damien Rice, Pete Murray

Zomaar even een paar van mn favo's wat singers/songwriters betreftknipoog_dicht.gif

Mn lijst met favoriete alternatieve bands zal ongetwijfelt nog veel en veel langer zijn, daar begin ik maar niet aan smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Behalve een aantal clichématige namen, noem je best wat goede singer-songwriters Mister_L. knipoog_dicht.gif

My Dying Bride... Ik luisterde pas nog een albumpje van die band. Ik kan op de een of andere manier niet heel enthousiast worden. En ik heb bij deze band altijd last van flashbacks: Ik zie dan weer een, eh, meisje voor me dat aan het headbangen is op My Dying Bride, en niet een keer, maar zeer regelmatig. In de pauze op school. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Audioslave. Heb ik eigenlijk een paar maanden geleden, door Kurt herontdekt. Ik luisterde het vroeger op mijn werk wel eens, maar daarna nooit meer geluisterd. En het bevalt me weer zeer goed. En daarmee ook alle andere bands/projecten van Chris Cornell.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Muzikale herontdekking? Afgelopen weekeinde de cdbox van Gene Vincent uit mijn huis meegenomen naar mijn vrouw. De eerste anderhalve cd gedraaid. Ik ken de meeste gitaarsoli uit het hoofd. Allemaal soli van Cliff Gallup op zijn Gretsch Black Duo Jet met single cutaway. Iedere zichzelf respecterende Rockabilly- of R'n'R-gitarist moet deze soli kennen (en kunnen). Ik ontdekte toen, dat Eddie Cochran (ook een van de klassiekers) op 8 nummer in het post-Galluptijdperk de baslijn heeft ingezongen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Surf Surf Surf smile.gif

Van wie is het nummer wat hier (Begint na 1 minuut, in't begin?) gespeeld word? Superbekend, en klinkt erg lekker smile.gif


Samengevoegd:

Heb 'm al: Dick Dale - Miserlou


Samengevoegd:

Van de jaren 60 Surfermusic, naar nu; Mix van surf en tekno (of ch)? InVisible 12's - Enchantrance

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Surf Surf Surf
smile.gif

Van wie is het nummer wat hier (Begint na 1 minuut, in't begin?) gespeeld word? Superbekend, en klinkt erg lekker
smile.gif


Samengevoegd:

Heb 'm al: Dick Dale - Miserlou

Ja ja, Dick Dale & the Deltones. Dick met zijn gouden Fender Stratocaster. De legende verhaalt, dat hij zo snel speelde, dat zijn plectrum onder het spelen smolt. Miserlou is volgens mij bekender in de versie van de Trashmen. Je weet wel, die ooit een proces hebben verloren vanwege hun 'Surfin' Bird'. Ze zouden plagiaat hebben gepleegd, en de Rivingtons voelden zich bestolen vanwege hun 'Pa-Pa-Oom-Mow-Mow'.

Gewoon even uit mijn linkermouw geschud. widegrin.gifstuutje.gifwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb deze Pinksteren verherontdekt dat ik Krezip echt niks vind en Bruce Springsteen ook niet... Arme mensen, je zal maar je kaartje gekocht hebben voor Depeche Mode en dan krijg je de zusjes Govaert, hoe lief ze ook zijn, ze zijn wat mij betreft niet voor niks met een afscheidstoernee bezig...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid