Kurt 0 Geplaatst 12 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 Maar CvW, vond je het alleen toen mooi of luister je nog steeds wel dergelijke muziek? Of beter gezegd: wat luister je tegenwoordig graag? Front 242 is best vet ja. Samengevoegd: Ik heb Chris Corner herontdekt. Zijn band IAMX luister ik nog vrij regelmatig, maar zijn vorige band Sneaker Pimps luisterde ik niet veel meer, maar dat is toch eigenlijk ook wel freaking vette muziek. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 12 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 Quote: Op vrijdag 12 februari 2010 12:18:55 schreef Kurt het volgende: Maar CvW, vond je het alleen toen mooi of luister je nog steeds wel dergelijke muziek? Of beter gezegd: wat luister je tegenwoordig graag? Front 242 is best vet ja. Ik luister geen front 242 meer sinds de cd de lp verving. Wat ik van front 242 had stond op lp Wat ik tegenwoordig meestal luister is link Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 12 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 Quote: Op vrijdag 12 februari 2010 12:20:20 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Ik luister geen front 242 meer sinds de cd de lp verving. Wat ik van front 242 had stond op lp Zat ik er niet eens zo ver naast dus, jij ging mee met de tijd en smeet de klassiekers bij het oude vuil! Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 12 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 Ik weet niet of ik met de tijd ben meegegaan. Ik heb wel eens de indruk dat je op enig moment afhaakt. De hedendaagse muziek zegt me grotendeels helemaal niets. Samengevoegd: Als ik in mijn muziekfolder kijk, zit daar weinig eigentijds bij: Andrew Lloyd Weber Jeff Wayne Sonic Youth Queen Ozzy Osbourne The KLF J.S. Bach Nova Schola Gregoriana Alberto Kate Busch Deep Purple Ramones De Dijk Sex Pistols Joy Division W.A. Mozart Metallica The Prodigy UB40 Dead Kennedys David Bowie Red Hot Chili Peppers Focus The Jesus and Mary Chain Paavo Berglund Boston Symphony The Doors Sade AC/DC Nick Cave Eminem Led Zeppelin Bloodhound Gang Fisher-Z Art of Noise The Sisters of Mercy Bob Marley & The Wailers Janis Joplin Public Enemy J.J. Cale Eric Clapton etc., etc. Nee, ik ben niet met de tijd meegegaan Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 12 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 Quote: Op vrijdag 12 februari 2010 13:15:36 schreef Cornelius van Wijck het volgende: Ik weet niet of ik met de tijd ben meegegaan. Ik heb wel eens de indruk dat je op enig moment afhaakt. De hedendaagse muziek zegt me grotendeels helemaal niets. De muziek is tegenwoordig gewoon veel slechter en dat komt vooral doordat labels niet meer durven te investeren in vernieuwende artiesten, maar liever hun geld pompen in veilige producten. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 12 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 Wat een onzin zeg! De muziek van tegenwoordig is he-le-maal niet slechter. Het kan hooguit niet bij je smaak aansluiten of zo. Maar er wordt nog steeds belachelijk goede muziek gemaakt. Dat niet al die muziek - net zoals in de sixties - de hitparades haalt, zegt helemaal niets. En dat de muziekindustrie veel kapot heeft gemaakt. Maar die industrie ligt steeds meer op z'n gat en er zijn duizenden kleine en toffe labels die geweldige muziek uitbrengen. Verdiep je daar eens in. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 12 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 Quote: Op vrijdag 12 februari 2010 13:29:07 schreef Kurt het volgende: Wat een onzin zeg! De muziek van tegenwoordig is he-le-maal niet slechter. Ik denk eerder dat mensen ergens rond hun 30e, gemiddeld, wat stilvallen in het meegaan met het muziekaanbod. Is volgens mij ook van alle tijden. Voor mezelf klopt het in ieder geval, het boeit me gewoon niet meer zo. Nieuwe muzikale ontdekkingen zijn voor mij tegenwoordig eigenlijk altijd "klassieken", van Cohen tot Mozart, zeg maar. Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 12 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 Quote: Op vrijdag 12 februari 2010 13:29:07 schreef Kurt het volgende: Wat een onzin zeg! De muziek van tegenwoordig is he-le-maal niet slechter. Het kan hooguit niet bij je smaak aansluiten of zo. Maar er wordt nog steeds belachelijk goede muziek gemaakt. Dat niet al die muziek - net zoals in de sixties - de hitparades haalt, zegt helemaal niets. En dat de muziekindustrie veel kapot heeft gemaakt. Maar die industrie ligt steeds meer op z'n gat en er zijn duizenden kleine en toffe labels die geweldige muziek uitbrengen. Verdiep je daar eens in. Point taken, ik doelde dan ook specifiek op wat er in de hitparades komt, maar er is daarbuiten absoluut een keur aan geweldige muziek (zoals mijn eigen band ) Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 12 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 Het probleem is Kurt, (althans voor mij) dat het vreselijk moeilijk is om die goede moderne muziek te vinden als je niet heel erg veel belangstelling (of tijd) hebt voor de muziekscene. Het voordeel van oudere muziek is dat 'het beste' in de verstreken tijd al een beetje is komen bovendrijven, het grote selectie werk is al gedaan. Er blijft natuurlijk nog veel persoonlijke voorkeur over. Maar je kan ten minste beginnen met iets dat al veelgeprezen is en bijvoorbeeld van daaruit kijken naar meer obscuurder werk van de zelfde artiest / genre. Dus de muziek van 2010? Ik vind het niet erg als ik die pas in 2015 leer kennen. NB met 'komen boven drijven' bedoel ik niet dat je dus alleen naar greatest hits of top noteringen uit het verleden moet kijken, juist nummers die bv 20 jaar geleden niet erg succesvol waren kunnen later heel gewaardeerd worden, door een brede schare luisteraars. Men zegt dan wel eens 'die waren hun tijd ver vooruit' ofzo, maar dit is slechts 1 los voorbeeld Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 12 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 Het is niet erg om je niet te verdiepen en om pas in 2015 de goede muziek van 2010 te leren kennen, maar zeggen dat moderne muziek (of muziek van 'nu') slechter is dan muziek van vroeger is onzinnig. Je zegt het zelf al: de muziek van vroeger die goed was, is nog steeds bekend (natuurlijk zijn er ook goede bands die bijna niemand meer kent, zo vind ik persoonlijk The Zombies bijna zo goed als The Beatles, maar daar hoor je toch een stuk minder van). De muziek van vroeger die walgelijk was, hoor je nu amper meer. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 12 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 The Aggrolites Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 12 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 Raekwon en zijn eerste album Only Built 4 Cuban Linx. Het begin van Mafia-rap en tot nu het beste in die traditie. Sfeervol, scherpe lyrics en het geweldige samenspel van Raekwon en Ghost op de beats van RZA. Al veel te lang niet geluisterd. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 12 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 Voor een blogje had ik deze nodig puur vanwege de tekst. Dat deed me denken aan een nummer dat ik, muzikaal gezien, nog steeds geweldig vind, zompig, heerlijk: link Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 3 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2010 Heb van de week Nirvana herontdekt, dat luisterde ik veel toen ik 17 was. Niet echt origineel, maar het is wel goeie muziek, los van de hele hype die eromheen hangt. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 3 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2010 Ik ben helemaal waus van het nummer van Gramophonedzie genaamd Why Don't You Hier de link: link Klinkt een beetje jaren 60 ofzo, maar als het dance-gedeelte komt.. ik weet niet.. beiden is tof en aangezien het in 1 nummer zit vind ik het een tof nummer.. ofzo.. denk ik.. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 3 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2010 Quote: Op woensdag 03 maart 2010 12:00:34 schreef Leidenschaft het volgende: Heb van de week Nirvana herontdekt, dat luisterde ik veel toen ik 17 was. Niet echt origineel, maar het is wel goeie muziek, los van de hele hype die eromheen hangt. Jeugdsentiment! Ik was echt zo ontzettend gek op Nirvana toen ik een jaar of dertien was. Ik heb er nog steeds verschillende cd's van maar speel ze eigenlijk bijna nooit meer (hoewel ik wel nog van de muziek kan genieten als ik ze toevallig weer eens hoor). Dit was altijd mijn favoriete nummer: Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 22 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2010 link Ik heb echt Macy Gray weer herontdekt Heerlijk vrolijk, vlinders, bloemen, lente, liefdes, zonneschijn, blauwe lucht liedje Samengevoegd: Quote: Op donderdag 27 augustus 2009 01:00:36 schreef Mister_L het volgende: Een van DE ontdekkingen van Lowlands vond ik toch wel SELAH SUE. Wat een stem, zo vrolijk, zo mooi, lekker soul-achtig zoals Duffy en Amy Winehouse, maar dan nog mooier! Als je ff de tijd hebt moet je gewoon ff wat luisteren van deze Belgische schone raggamuffin: link Valerie: Fyah Fyah: link En zoek ff naar haar versie van Mercy (duffy) op Lowlands... geniaal! Thanks Mister L! Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 22 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2010 Ik heb vandaag The Eighties Matchbox B-Line Disaster herontdekt. Erg gave band. Klik voor de MySpace. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 23 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2010 Ja, ik heb vorige week Kontrust ontdekt, maar ik ben die muziek alweer een beetje zat denk ik. Leuke muziek, maar je moet het absoluut niet te vaak luisteren. Nog eerder heb ik een klassiek stukje muziek ontdekt wat ik echt heel goed vind, Symphonie No. 3 Symphony of Sorrowful Songs van Henrik Gorecki. Als iemand nog meer muziek kent in dat straatje moet die het me laten weten. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 25 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2010 Zo heel af en toe, zo heel af en toe loop je muziek te luisteren op Youtube. Als je dan op een willekeurig nummer klikt rechts in de lijst, wil het wel eens zijn dat je een briljant nummer te pakken krijgt. Dit ondervond ik ook met dit juweeltje Genieten maar Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 25 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2010 Muziek die zijn tijd 5-10 jaar vooruit was: Can you feel it - Mr fingers Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 25 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2010 Reverend Horton Heat. Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 25 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2010 link Ben Harper En de tweede stem erbij van Jack, heerlijk! Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 25 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2010 link Jabberwock, dé ontdekking van WGT wat mij betreft. Helaas staat er niet zo veel op hun myspace. Live zijn ze trouwens nog honderd keer beter dan op cd. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 25 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2010 Ik loop altijd vijf jaar achter, dus bij deze: Rend Colelctive Experiment is leuk! Ik vind de clip van Movements zo tsja, gezellig, leuk, fijn. Beter dan al die slanke dames die met hun derrière wiebelen. én ze komen naar Flevo. Ben benieuwd hoe ze daar op 't podium staan. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten