Spring naar bijdragen

Het grote anime/manga topic


Aanbevolen berichten

Bepaalde anime is wel leuk. Een hoop is ook gewoon compleet vaag op een manier dat ik er niks mee kan. :#

Mijn favoriete anime series zijn Hellsing (OVA) en Deathnote.

berserk vind ik ook tof, maar de anime serie is jammer genoeg alleen van de inleiding van de Manga serie. Dus wanneer het echt tof gaat worden stopt het. Maar wel een fantastisch concept die serie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 112
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Deathnote is best leuk, k heb de manga niet gezien, maar wel de films gekeken en ik vind L echt supercute. Die Light is wel een vaaaag persoon, maar goed. Het is zo leuk omdat ze allebei heel intelligent zijn. Die vriendin van me is daar ook superverslaafd aan... :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een serie die wel onder anime viel, en ook hier te zien was, is bijvoorbeeld Samurai Pizza Cats (Kyatto Ninden Teyande - キャッ党å¿ä¼ã¦ã‚„ã‚“ã§ãˆ ).

Samurai Pizza Cats!! |P

Ik ben eigenlijk wel weer eens op zoek naar een echt goede animé-serie. Naruto ben ik na zo'n 100 afleveringen een beetje zat. Anyone?

Naruto Shippuden? :#
Link naar bericht
Deel via andere websites
Bepaalde anime is wel leuk. Een hoop is ook gewoon compleet vaag op een manier dat ik er niks mee kan. :#

Mijn favoriete anime series zijn Hellsing (OVA) en Deathnote.

berserk vind ik ook tof, maar de anime serie is jammer genoeg alleen van de inleiding van de Manga serie. Dus wanneer het echt tof gaat worden stopt het. Maar wel een fantastisch concept die serie.

Deathnote is een animeserie die een cultstatus bereikt heeft. Heeft zelfs in China nog gedoe veroorzaakt doordat leerlingen schriftjes gingen maken met de namen van leraren er in.

Anyway, de serie gaat over een dodenboek die een god van de dood uit verveling naar beneden had gegooid. Een student vindt het boek en ontdekt dat als je de naam van iemand er in opschrijft die persoon sterft. Je kunt zelfs de condities van de dood beschrijven. Kortom, dat joch heeft plots gigantisch veel macht en kan eigen rechtertje spelen. De serie gaat vervolgens over een kat en muis spel tussen die jongen en justitie die hem te pakken wilt krijgen.

Hellsing (OVA) gaat over de vampier Allucard, die in dienst/onderworpen is aan een groep Britse Anglicaanse vampier-jagers die zich de Hellsing organisation noemen. Die jagen dus op vampiers en ander ondood diabolisch tuig. Ze hebben concurrentie van een andere groep: section Iscariot. Een geheime organisatie van het Vaticaan. Natuurlijk mogen die twee groepen elkaar totaal niet. Dan staat er opeens een machtige groep Milenium op, zij zijn Vampier-nazi’s, die terug gaan tot het derde rijk. Deze groep tracht de wereld over te nemen. Heerlijke enorm ‘over the top’ serie.

Berserk gaat over een man die aangesloten is bij een bende. Het speelt zich af in een middeleeuwse setting. Deze groep beeft avonturen en ze weten het zelfs zover te schoppen dat ze geridderd worden. Maar uit de eerste aflevering kun je al afleiden dat de serie enorm ziek en duister zal worden en hoe het zich uiteindelijk gaat ontwikkelen lijkt meer op een HP Lovecraft scenario dan een romantisch einde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn favoriete anime series zijn Hellsing (OVA) en Deathnote.

Zijn die beide series niet behoorlijk occult? Met demonen enzo.

Hellsing is meer vampiers en zombies. Deathnote is meer Japanse mythologie.

Berserk is compleet gestoord, met demonische monsters, een almachtige transcendente entiteit die het erg slecht voor heeft met de wereld en meer van dat soort stuff.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een serie die wel onder anime viel, en ook hier te zien was, is bijvoorbeeld Samurai Pizza Cats (Kyatto Ninden Teyande - キャッ党å¿ä¼ã¦ã‚„ã‚“ã§ãˆ ).

Samurai Pizza Cats!! |P

Ik ben eigenlijk wel weer eens op zoek naar een echt goede animé-serie. Naruto ben ik na zo'n 100 afleveringen een beetje zat. Anyone?

Naruto Shippuden? :#

Oh, grapje ik snapte 'm even niet. Hmm, Shippuden wordt alleen maar vager. Kan er ook aan liggen dat de site waar ik de afleveringen keek alleen Japanse filmpjes met ondertiteling had. :P

Avatar de serie inderdaad. Maar dat is westerse animé (als dat bestaat).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Samurai Pizza Cats!! |P

Ik ben eigenlijk wel weer eens op zoek naar een echt goede animé-serie. Naruto ben ik na zo'n 100 afleveringen een beetje zat. Anyone?

Naruto Shippuden? :#

Oh, grapje ik snapte 'm even niet. Hmm, Shippuden wordt alleen maar vager. Kan er ook aan liggen dat de site waar ik de afleveringen keek alleen Japanse filmpjes met ondertiteling had. :P

Op narutoget.com kan je dubbed en subbed kijken, maar ik subbed eigenlijk leuker. je hebt ook nog animefreak.tv daar die gebruik ik eigenlijk alleen als de aflevering van narutoget het niet doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Avatar de serie inderdaad. Maar dat is westerse animé (als dat bestaat).

Westerse anime (zonder accent aigu) bestaat niet. Anime wordt in de breedste zin gebruikt voor animatie afkomstig uit Azië, en in de engste zin voor animatie afkomstig uit Japan. Alfred Jodocus Kwak is overigens anime, want het is gemaakt in Japan. Overigens betekent het woord "anime" gewoon animatie en gebruikt de Japanner de term anime ook voor films van Disney. Maar in het westen is het dus gebruikelijker om de term "anime" te reserveren voor een animatie uit een specifiek gebied.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan ook maar van mij een lijstje wat ik gaaf vind. Vroeger keek ik wel naar series als Death Note, Fullmetal Alchemist en Monster, maar tegenwoordig ben ik vooral fan van het meer serieuze en/of experimentele werk.

Favoriete regisseur is met afstand Mamoru Oshii, die het bekendst is als regisseur van Ghost in the Shell. Echter, hij heeft nog veel meer moois geregisseerd, zoals het vervolg Innocence, wat gemakkelijk de mooiste animatiefilm qua beelden genoemd kan worden. Verder heeft hij de eerste twee Patlabor films geregisseerd waar vooral het tweede deel niet onderdoet voor Ghost in the Shell. Maar mijn absolute film is Tenshi no Tamago (Engelse titel: Angel's Egg). Een zeer moeilijke film vol met christelijke symboliek, waarin maar weinig wordt gesproken, en nog het meeste lijkt op een geanimeerde Tarkovsky-film (maar dan een stuk beter). Met een fantastische soundtrack, één van de weinige films zonder vaste componist Kenji Kawai, die overigens wel mijn favoriete filmcomponist is. Oshii heeft overigens ook enkele fantastische live-actions geregisseerd, waaronder Avalon die zeer de moeite waard is.

Verder groot fan van Studio 4C, de meest experimentele animatiestudio ter wereld. Met name Memories en de Genius Party omnibussen zijn geweldige verzamelingen van kortfilms. Mijn favoriete regisseur uit deze stal is Koji Morimoto.

Een andere regisseur van kortfilms die tot mijn favorieten behoort, maar die compleet onafhankelijk werkt, is Koji Yamamura. Bekendste films zijn Atama Yama en Franz Kafka: ein Landarzt. Vage films, maar wel fantastisch geanimeerd.

Tenslotte ben ik ook grote fan van Hiroyuki Imaishi. Bij het grote publiek vooral bekend van Tengen Toppa Gurren Lagann, een serie waar ik dan weer weinig aan vind, maar bij mij scoort hij vooral met Dead Leaves wat met recht de meest over-the-top actiefilm genoemd kan worden. Nog nooit heb ik een film gezien die drukker is dan deze, The Expendables is er niets bij. De kijker is gewaarschuwd, de hoeveelheid poep-pies-en-seks grappen is ook bijzonder groot. Als je die film ziet, is er maar één gedachte die bij je opkomt: dit kan alleen door een Japanner verzonnen zijn. Dat geldt ook voor zijn serie Panty & Stocking with Garterbelt, hetgeen gaat over twee engeltjes, Panty en Stocking, die wegens slecht gedrag uit de hemel geflikkerd zijn en nu van God los op aarde leven. Voor mij kan het niet gek genoeg en, wat misschien een beetje in strijd lijkt met mijn eerdere opmerking dat ik voor het meer serieuze werk ga, maar het is ook zo dat ik nogal geïnteresseerd ben in extremen en wat dat betreft is Imaishi de man.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb nooit begrepen wat men leuk aan dat hele anime vindt? Is het de verhaallijn, de humor, de..?

Een combinatie van factoren denk ik. Anime doet over het algemeen meer met gezichtsuitdrukkingen en emoties enzovoort. De verhaallijn en de humor kom je natuurlijk elders ook wel tegen. Ik denk dat het vooral de 'sfeer' is, die zo'n serie of film uitstraalt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn favoriete anime series zijn Hellsing (OVA) en Deathnote.

Zijn die beide series niet behoorlijk occult? Met demonen enzo.

Ontzettend :Y Hoewel Hellsing een Christelijke (protestantse, Anglicaans geloof ik) organisatie is en de RK een van de grote boemannen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn favoriete anime series zijn Hellsing (OVA) en Deathnote.

Zijn die beide series niet behoorlijk occult? Met demonen enzo.

Ontzettend :Y Hoewel Hellsing een Christelijke (protestantse, Anglicaans geloof ik) organisatie is en de RK een van de grote boemannen.

Die vampiersbestrijders van het Vaticaan zijn in zoverre de boemannen omdat de serie vooral de Hellsing organisatie op de voet volgt. Maar eigenlijk doen ze beiden dingen die niet ethisch zijn, en beiden dingen die wel sympathie opwekken. :#

De echte vijanden zijn de vampier-nazi's. En dan heb je dus twee groepen die de ze bestrijden met een insteek dat het doel de middelen heiligt en met alle twee veel te machtige personen die de neiging hebben 'gone rogue' te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn die beide series niet behoorlijk occult? Met demonen enzo.

Ontzettend :Y Hoewel Hellsing een Christelijke (protestantse, Anglicaans geloof ik) organisatie is en de RK een van de grote boemannen.

Die vampiersbestrijders van het Vaticaan zijn in zoverre de boemannen omdat de serie vooral de Hellsing organisatie op de voet volgt. Maar eigenlijk doen ze beiden dingen die niet ethisch zijn, en beiden dingen die wel sympathie opwekken. :#

De echte vijanden zijn de vampier-nazi's. En dan heb je dus twee groepen die de ze bestrijden met een insteek dat het doel de middelen heiligt en met alle twee veel te machtige personen die de neiging hebben 'gone rogue' te gaan.

Ja true :Y Maar omdat het gezichtspunt van de serie toch de Hellsing organisatie is lijkt het erg 'he verdorie, wij zijn gewoon lekker die vampiers aan het killen en dan komen jullie je er weer mee bemoeien, grr' :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom heeft Hellsing eigenlijk maar 13 afleveringen, of kijk ik niet goed?

Je kijkt niet goed. :P:#

Er zijn twee Hellsing series. De eerste is degene waar jij het over hebt, die bestaat uit 13 afleveringen. Op een gegeven moment liep de productie van de anime afleveringen sneller dan uitgave van de Manga. Met als gevolg dat ze vervolgens hun eigen vervolg eraan verzonnen hebben. En persoonlijk vind ik het op dat moment ook bergafwaarts gaan met de serie.

Je hebt daarnaast Hellsing OVA (of ook wel 'Hellsing Ultimate' genoemd). Deze serie is nieuwer en de afleveringen hebben de lengte van een film. Met als gevolg ook dat de productie nogal lang duurt en er nog steeds nieuwe animatie-films verschijnen, minder dan eens in het jaar ofzo.

Naast dat ik het grafisch net ietsje mooier vind is Hellsing OVA veel meer trouw aan de manga serie. Dus met de Hellsing OVA anime-films zit je dichter bij de manga qua verhaallijn.

Die OVA serie heeft nog minder afleveringen, maar de afleveringen duren dan ook veel langer.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_He ... g_Ultimate

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al zullen de meeste mensen Dragonball Z geen echte anime vinden, het is en blijft mijn favoriet. Het is de serie waardoor ik ben gaan tekenen. Mijn figuren hadden dan ook altijd een boze uitdrukking en van die reusachtige ogen. :# Ik heb zelfs hele strips getekend over DBZ.

Gelukkig is mijn tekenstijl veranders in een meer Marvel/DC stijl, maar het is af en toe nog wel eens leuk om Goku of Vegeta te tekenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid