Spring naar bijdragen

Het grote anime/manga topic


Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 05 december 2005 16:17:05 schreef ArjenV het volgende:

[...]

Eeh.. er is een verschil tussen normale tekenfilms en anime. Ik geloof niet dat Alfred Jodokus Kwak in Japan gemaakt is.

Een serie die
wel
onder anime viel, en ook hier te zien was, is bijvoorbeeld
.

Overigens zag ik gisteren op TMF (ja, die slechte muziekzender) iets wat me wel verbaasde - echte Japanese anime, gewoon in het Japans, met Nederlandse ondertiteling. Was
. Best grappig.

Blijkbaar weet je nog niet genoeg over Anime, Alfred Jodokus Kwak is geproduceerd in Japan. Net zoals Heidi, Mevrouw Theelepeltje, Mowgli ( niet die van disney ) en Tovernaar van Oz etc. Zoek het maar op, Alleen is Alfred speciaal voor Nederland gemaakt, yay voor NL zeg maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 112
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

En wat dacht je van Canndy Candy? Dat was ook zo'n stijl, dacht ik(ik had er vroeger een dekbedovertrek van, dus ik weet dat nog wel zo ongever).

Ik heb nu dat boek, Manga Tekenen de basistechenieken, en dat vinnik wel coolwidegrin.gif. Ik ben nu druk bezig dat boek door te werken, en het is een heel goed boek voor beginners. Nu nog naar inspiratie zoeken puh2.gif .

Link naar bericht
Deel via andere websites

* Anne13 likes them smile.gif!

Ik kan echt niet tekenennoparty.gif. Helaas... Ik heb weleens Inuyasha getekent, zonder te weten dat het Inuyasha was, maar tochpuh2.gif. Mijn eerste Manga-tekening was datyes.gif.

Quote:
Op maandag 26 december 2005 15:29:36 schreef *nath* het volgende:

Je kan ze kopen in stripboekenwinkels.

Maar niet zomaar elke manga soort kom je daar tegen, andere dingen kun je namelijk neit vinden in winkels en zijn alleen maar via internet te vinden (althans, dat is mijn ervaring)

Dankjesmile.gif. Er zit er een vlakbij mijn school, dus na de vakantie ga k wel ff kijken...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
  • 6 months later...

Ik heb al heel wat serie's achter de rug en ben momenteel met Chrno Crusade bezig.

Waarbij je toch wel een redelijke Bijbel kennis moet hebben om het niet verkeerd op te vatten, ivm de vaak foute kijk op het Christendom.

Edit: Twee linkjes die erg handig zijn Parent's Guide (voor verschillende anime's) en ChristianAnime Reviews.

Ik weet dat er meer zijn maar deze 2 check ik vooral.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben voornamelijk verzot op Neon Genesis Evangelion, al kan ik me voorstellen dat sommige fanatieke christenen zich storen aan de vele bijbelse verwijzingen.

Verder natuurlijk Akira en Ghost in the Shell. Heb nog wel wat films/series gezien maar die vielen voor driekwart in de categorie vette actie, nada inhoud dus dat blijft niet hangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 years later...
Een serie die wel onder anime viel, en ook hier te zien was, is bijvoorbeeld Samurai Pizza Cats (Kyatto Ninden Teyande - キャッ党å¿ä¼ã¦ã‚„ã‚“ã§ãˆ ).

Samurai Pizza Cats!! |P

Ik ben eigenlijk wel weer eens op zoek naar een echt goede animé-serie. Naruto ben ik na zo'n 100 afleveringen een beetje zat. Anyone?

@Michiel: je hebt allerhande soorten manga (animé weet ik niet) in Japan, voor elke denkbare doelgroep of leeftijd.

@Hinata: als je nog wat zoekt: Avatar is op zich ook lekker makkelijk, maar heeft ipp nog minder diepgang dan Naruto.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid