Spring naar bijdragen

Het grote anime/manga topic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 112
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Kop op mensen, iedereen heeft weleens een japanse anime gezien. Denk maar eens aan Alfred Jodokus Kwak, gemaakt in japan voor nederland zeg maar. Enne Tovenaar van OZ en mevrouw Theelepeltje en Heidi? En Mowgli? Allemaal old school anime.

Wat mis ik die tijd, check de Tv van nu allemaal bullshit, neppe tekenfilms die de animes proberen na te bootsen zoals die totally spies en andere amerikaanse zooi. Alhoewel Mask en Thundercats goeie USA cartoons waren.

Ach jah.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 01 december 2005 18:20:42 schreef Testor_X het volgende:

Kop op mensen, iedereen heeft weleens een japanse anime gezien. Denk maar eens aan Alfred Jodokus Kwak, gemaakt in japan voor nederland zeg maar. Enne Tovenaar van OZ en mevrouw Theelepeltje en Heidi? En Mowgli? Allemaal old school anime.

Wat mis ik die tijd, check de Tv van nu allemaal bullshit, neppe tekenfilms die de animes proberen na te bootsen zoals die totally spies en andere amerikaanse zooi. Alhoewel Mask en Thundercats goeie USA cartoons waren.

Ach jah.

Eeh.. er is een verschil tussen normale tekenfilms en anime. Ik geloof niet dat Alfred Jodokus Kwak in Japan gemaakt is.

Een serie die wel onder anime viel, en ook hier te zien was, is bijvoorbeeld Samurai Pizza Cats (Kyatto Ninden Teyande - キャッ党å¿ä¼ã¦ã‚„ã‚“ã§ãˆ ).

Overigens zag ik gisteren op TMF (ja, die slechte muziekzender) iets wat me wel verbaasde - echte Japanese anime, gewoon in het Japans, met Nederlandse ondertiteling. Was Cowboy Bebop (カウボーイビãƒãƒƒãƒ— ). Best grappig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

lain.JPG

Ik heb een tijdje geleden de dubbel dvd van Laïn - Serial Experiments weten te kopen via E-bay.

Een paar screenshots van het introfilmje heb ik hier staan: http://rudibu.fotopic.net/c531881.html

De meeste anime of manga kan me niet echt boeien om het verhaal (Laïn vormt daar een uitzondering op). De tekeningen vind ik vaak wel geweldig. Licht erotische tekeningen vind ik meestal wel smaakvol. De vele verwijzingen naar occulte zaken vind ik storend.

Rudibu.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:30:18 schreef Anne13 het volgende:

Ik heb net een film gedownload: Vampirehunter ofzo
puh2.gif
. Ik zal nog wel wat laten weten...

Edit: Nou die links plaatsen levert een hoop gezeur op. Vampire Hunter D, of Vampire Hunter D: Bloodlust?

Lain is inderdaad een goede (wat vage) serie. Is heel lang geleden dat ik die gezien heb, maar ik vond het geloof ik niet zo geweldig om het een tweede keer te kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:46:32 schreef ArjenV het volgende:

[...]

Edit: Nou die links plaatsen levert een hoop gezeur op. Vampire Hunter D, of Vampire Hunter D: Bloodlust?

Lain is inderdaad een goede (wat vage) serie. Is heel lang geleden dat ik die gezien heb, maar ik vond het geloof ik niet zo geweldig om het een tweede keer te kijken.

Vanpire Hunter D: Bloodlust.

Ik ga maandag met mijn tante naar de stad om Manga: basistechnieken te kopen, nog voor mijn verjaardag<_<.

Ik heb er wel heel veel zin in, deze wil ik al heel langparty.gif. En nú ga ik me echt verdiepen in Mangaknipoog_dicht.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 18 december 2005 20:36:44 schreef Amaterasu het volgende:

oooe goedzow..je gaat manga leren tekenen
puh2.gif
*is al jaren een geliefd hobby bij mij *
^_^

Ik ben er al een tijdje mee bezig, maar dan zonder hulp van een boek, maar dat ziet er vreselijk slecht uit. Ik hoop dat ene boek mij kan helpen de techniek een beetje door te hebbenpuh2.gif.

Mijn probleem is denk ik dat ik nooit schetsen maak, én dat ik te strakke lijnen wil tekenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid