Spring naar bijdragen

Het grote anime/manga topic


Aanbevolen berichten

Ik vind DBZ best leuk. De Ginyu force is een groep die invloed heeft gehad op wie ik nu ben geworden.

Maar.... waarom moet die serie zo vreselijk sloom zijn... :S

Ofwel:

Hoeveel super-sayans (of hoe heten die dingen ook juist) heb je nodig om een lamp in te draaien?

Eentje, maar het duurt wel 20 efleveringen .

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 112
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik vind DBZ best leuk. De Ginyu force is een groep die invloed heeft gehad op wie ik nu ben geworden.

Maar.... waarom moet die serie zo vreselijk sloom zijn... :S

Ofwel:

Hoeveel super-sayans (of hoe heten die dingen ook juist) heb je nodig om een lamp in te draaien?

Eentje, maar het duurt wel 20 efleveringen .

Ter ere van het -ik geloof- twintig jarige bestaan van DBZ is Dragonball Kai uitgebracht. Daar zijn alle filler-stukken uitgeknipt en in honderd afleveringen gaat het verhaal van de Saiyan saga tot aan de Cell saga. Plus beter beeld, nieuwe muziek, stemmen, etc. Misschien waard om het eens te bekijken.

Over de Ginyu Force gesproken, ik doe altijd de stance van Recoome na. _O_

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net Oblivian Island gezien, een film van de studio Productions I.G., wat ook de studio is die Ghost in the Shell heeft geproduceerd.

Werkelijk geweldig! Wat is het toch wat ervoor zorgt dat Japanners slagen waar Amerikanen hopeloos falen? Heb nu enkele CGI films gezien, maar deze steekt er toch echt met kop en schouders boven de Amerikaanse uit. Echt geweldige designs en weelderige kleuren, een lust voor het oog. Bij mij kwam de associatie met Studio 4°C, mijn favoriete animatiestudio, op wat dat betreft. Verder bevat de film dezelfde wilde achtbaanritten die ik altijd zo geweldig vind in de Amerikaanse films, dus ook wat dat betreft doet deze film niet voor de Amerikanen om. Ik moet zeggen dat ik niet echt last heb gehad van conflicterende stijlen, wel vond ik de animatie van de personages duidelijk minder. Het grootste minpuntje aan de film.

Wat verhaal betreft, gold Spirited Away voor mij een beetje als de Japanse Alice in Wonderland, in deze film heeft Japan een tweede kandidaat. Ik lees hier en ook op andere fora enige kritiek op het zwakke plot, ik heb er eerlijk gezegd niet heel veel van gemerkt. Okee, het is niet het meest sophisticated verhaal dat ik voorbij heb zien komen, maar de film biedt wel een erg prettig fantasieverhaal dat een redelijk origineel uitgangspunt heeft (de samenleving van de vossen) en geen seconde verveelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid