Spring naar bijdragen

Het grote anime/manga topic


Aanbevolen berichten

Zelf ben ik een groot anime fan. Elke week kijk ik wel op z'n minst één aflevering van bijvoorbeeld mijn (tijdelijke) favourite serie Bleach.

In manga ben ik niet zo thuis, al staat er wel een Trigun manga op de boekenplank.

Wat is anime?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Anime

Anime (アニメ, uitspraak: AA-NIE-MEE) is de Japanse benaming voor tekenfilms. Het is afkomstig van het Engelse woord animation. Buiten Japan wordt dit woord gebruikt om Japanse tekenfilms aan te duiden

Wat is manga?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Manga_%28strip%29

Manga (漫画 ) is het Japanse equivalent van het stripverhaal. Het woord moet worden uitgesproken als (Mahn-Gah), waarbij beide a's als een korte 'ah' uitgesproken worden. Officieel is er geen meervoudsvorm voor dit woord, maar veel mensen gebruiken het woord manga's als meervoudsvorm.

Dus...

Hoe zit het met jou en anime/manga? Een heuze fan? Een felle hater tegen alles dat Japans is? Deel uw meningen, uw verhalen en uw ervaring.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 112
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:00:05 schreef The Black Mathematician het volgende:

Dan stel ik weer een vraag aan Glenn. Heb jij ArjenV wel goed gescreend?
puh2.gif

Hij zit nog in z'n proeftijd widegrin.gif

Quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:00:07 schreef ArjenV het volgende:

Niet kijken
puh2.gif
Ligt er ook aan in welke mate natuurlijk. Het is net zoals normale tekenfilms, daar zitten soms ook wel dingen in die occult zijn.

Ja okee knipoog_dicht.gif Maar ik heb op school eens een manga-film gezien, een echte uit Japan. Nou, m'n haren gingen er van overeind staan. Niet van angst overigens smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb n paar series gezien zoals Midori No Hibi, Ichigo 100%, Chobits, Fruits Basket, Saikano en D.N.Angel. Midori No Hibi vond ik kei grappig en Ichigo 100% was ook super.

Verder heb ik 3 manga-boekjes (elk deel 1): Chobits, Fruitsbasket en Bizenghast. Die laatste is nog niet zo oud en van n amerikaanse schrijfster en is n horror/drama manga. Hele mooie tekeningen! Khoop dat t tweede deel zo uit is smile.gif Wel raar dat je m in plaats van 'achter naar voren' op de 'gewone' manier moet lezen.. maja hij is amerikaans he.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken iemand en die wilde mij ook bekeren, maar die had het de hele tijd over Dragonball-Z...

Nu als er iets saai is, is het wel Dragonball-Z. In normale series/films/verhalen zie je meestal een enorme tijdsversnelling. Je ziet vaak meer dan één dag in het verhaal, in minder dan een uur kijktijd. Nu Dragonball-Z krijgt het voor elkaar om 5 minuten verhaaltijd in een aflevering van (wat is het ook al weer?) een half uur te stoppen. Knap, erg knap. Maar totaal niet boeiend.

Nu, die iemand kon dus alleen maar over Dragonball-Z praten. Dus op een gegeven moment maar Ali G geciteerd: 'natta to da and, coz da face is not listenin.'

Ben er later achtergekomen dat Anime wel degelijk leuk kan zijn door Akira en Spirited Away.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je compleet foute anime wil opnoemen, bestaan er series als Pokémon, Dragonball Z, Digimon en al die andere troep die Jetix uitzendt (al ik Shin-Chan wel grappig, en is ook 'De bende van vijf', waarvan ik de Japanese naam echt niet ken, ook vermakelijk).

De echte anime, die ze in Japan te zien krijgen, krijgen wij hier echt niet op TV te zien. Als die in Amerika te zien zijn mogen ze al van geluk spreken, laat staan dat ze hier komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals ArjenV al zegt zijn er verschillende categorieën Manga, van mooi en onschuldig tot lelijk en asociaal occult.

Zelf kijk ik nauwelijks tot niet (meer) naar Manga... maar heb wel bewondering voor de tekenstijl en verhaallijnen.. soms zijn ze nog verslavender dan die ordinaire amerikaanse soaps puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 25 november 2005 00:43:31 schreef The Black Mathematician het volgende:

Ik ken iemand en die wilde mij ook bekeren, maar die had het de hele tijd over Dragonball-Z...

Nu als er iets saai is, is het wel Dragonball-Z. In normale series/films/verhalen zie je meestal een enorme tijdsversnelling. Je ziet vaak meer dan één dag in het verhaal, in minder dan een uur kijktijd. Nu Dragonball-Z krijgt het voor elkaar om 5 minuten verhaaltijd in een aflevering van (wat is het ook al weer?) een half uur te stoppen. Knap, erg knap. Maar totaal niet boeiend.

Nu, die iemand kon dus alleen maar over Dragonball-Z praten. Dus op een gegeven moment maar Ali G geciteerd: 'natta to da and, coz da face is not listenin.'

Ben er later achtergekomen dat Anime wel degelijk leuk kan zijn door Akira en Spirited Away.

Nu moét ik gewoon het mopje van mijn broer vertellen!

Hoeveel super-sayans (of hoe heten die dingen ook juist) heb je nodig om een lamp in te draaien?

Eentje, maar het duurt wel 20 efleveringen widegrin.gif.

Trouwens, die vriendin van mij is ook niet zo gek op die dingen, zij kent wel de betere manga, maar dan nog, het is m'n ding niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

M'n broertje keek vroeger altijd naar Dragonball Z. Niet zo leuk als ie z'n Kamehameha's op mij uitprobeerde :S

Ik vond die serie alleen leuk toen er zo'n kung fu gastje in zat met Australisch accent. Uhm... dat was met die paars/witte vijand die soms evolueerde... so het is echt te lang geleden dat ik dat gezien heb smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid