Spring naar bijdragen

Gelovige of ongelovige partner?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:46:23 schreef Kate het volgende:

[...]

Leg het verschil eens uit als je wilt?

Zoals Helena het stelt is iemand "van Jezus" als deze echt gelovig is, niet alleen braaf naar de kerk gaat "omdat het moet".

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 463
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:14:44 schreef Tom het volgende:

Wat is nou weer echt gelovig? Of is het feit dat je naar de kerk tegenwoordig ook al niks meer waard? God ziet de harten van mensen en kent het geloof van Zijn kinderen, en daar heeft ie geen New-Age evangelische wijsneus-christenen voor nodig.

Dat je naar de kerk gaat is heel belangrijk. Maar je wordt geen kind van God door naar de kerk te gaan. En dat weet je best, dus kom niet met onzin aanzetten en betrek die * new-age er ook niet bij. sleepey.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kom niet met onzin aanzetten als "satan gelooft ook" en van die one-liners die als een tang op een varken slaan.

Alle mensen zijn kinderen van God omdat iedereen door God is geschapen en op de aarde is gezet. Er bestaat geen enkel mens die niet door God is geschapen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:23:32 schreef Tom het volgende:

Ik kom niet met onzin aanzetten als "satan gelooft ook" en van die one-liners die als een tang op een varken slaan.

Wat heeft het nou voor nut als je wel gelooft dat er iemand is als Jezus, dat die dominee inderdaad gelijk heeft, dat de Bijbel van kaft tot kaft waar is en dat er één God is, maar dat het je niet interesseert?

Ik ken een gozer die alles gelooft wat er in de Bijbel staat, maar hij wil zich pas bekeren en naar Jezus gaan als er 1. of zo'n wonderbaarlijk moment is 2. als hij gewoon het gevoel heeft dat het nodig is of als 3. hij denkt dat Jezus echt binnenkort terugkomt of als 4. hij gaat trouwen.

Wat heeft dat nou voor nut?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:23:32 schreef Tom het volgende:

Alle mensen zijn kinderen van God omdat iedereen door God is geschapen en op de aarde is gezet. Er bestaat geen enkel mens die niet door God is geschapen.

En toch zullen er mensen naar de hel gaan. Of is dat ook neit zo volgens jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is gewoon de grootste onzin. Als je gelooft dat je Jezus nodig hebt om gered te worden en anders voor eeuwig verdoemd bent maar je toch niet "bekeerd" dan is hij oftewel een malloot oftewel hij rammelt gewoon met jullie voeten. Ik denk niet dat zoiets nou echt vaak voorkomt. Verder is het volgens mij onmogelijk dit te doen volgens de protestantse theologie want je bent toch al gered op het moment dat je gelooft?

En met satan heeft het nog steeds weinig te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:29:10 schreef Tom het volgende:

Dat is gewoon de grootste onzin. Als je gelooft dat je Jezus nodig hebt om gered te worden en anders voor eeuwig verdoemd bent maar je toch niet "bekeerd" dan is hij oftewel een malloot oftewel hij rammelt gewoon met jullie voeten. Ik denk niet dat zoiets nou echt vaak voorkomt. Verder is het volgens mij onmogelijk dit te doen volgens de protestantse theologie want je bent toch al gered op het moment dat je gelooft?

En met satan heeft het nog steeds weinig te maken.

Als je gelooft dat Jezus voor jou zonden is gestorven. Het gaat om jou behoudenis dus moet het ook persoonlijk zijn.

En je denkt dat dit niet vaak voorkomt? Ik denk van wel. Voor een hoop mensen is het Evangelie gewoon een handjevol informatie wat ze hebben, en wat ze, ja, omdat ze ermee opgegroeid zijn, gewoon geloven.

Zijn ze ooit zelf naar Jezus toe gegaan? Nee, want dat moment is er nog niet.

Ik prijs mezelf weer eens gelukkig en tevreden omdat ik het Evangelie voor het eerste geloofde toen ik 15 was en op dat moment was het gewoon logisch om Jezus in mijn leven te vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
En toch zullen er mensen naar de hel gaan. Of is dat ook neit zo volgens jou?

Quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:30:17 schreef Tom het volgende:
Nee, volgens mij is dat niet zo.

Waarom denk je dat dat niet zo is? Is de Bijbel daar niet duidelijk over dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:30:17 schreef Tom het volgende:

[...]Nee, volgens mij is dat niet zo.

Nou, mocht je je ooit nog eens met occulte dingen gaan bezighouden dan kunnen ze die waarheid ook al niet meer van je jatten, want dat is tiej al.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
En je denkt dat dit niet vaak voorkomt? Ik denk van wel. Voor een hoop mensen is het Evangelie gewoon een handjevol informatie wat ze hebben, en wat ze, ja, omdat ze ermee opgegroeid zijn, gewoon geloven.

Zijn ze ooit zelf naar Jezus toe gegaan? Nee, want dat moment is er nog niet

Als je gelooft dat Jezus voor jou zonden is gestorven. Het gaat om jou behoudenis dus moet het ook persoonlijk zijn. Dus er zijn mensen die geloven dat de bijbel helemaal waar is en dat je alleen nog even aan Jezus moet vragen om in je leven te komen om de hemel in te mogen maar dat toch niet doen? Jaaaajjaaaa...hamer.gif

Quote:
Nou, mocht je je ooit nog eens met occulte dingen gaan bezighouden dan kunnen ze die waarheid ook al niet meer van je jatten, want dat is tiej al.

Occulte dingen? Ik heb me nooit met occulte dingen beziggehouden, of denk je dat ik op de hoogte ben van allerlei geheime ordes en inwijdingen? Alles waar ik mee bezig ben is toegankelijk voor eenieder die interesse heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 mei 2006 19:11:02 schreef *nath* het volgende:

wat moet je doen, als je als christen helemaal hotel de botel verliefd bent op een niet-christen?

Heel hard nadenken, en als je een conclusie hebt getrokken: of stoppen verliefd te zijn of gewoon verliefd te blijven.

Verliefdheid gaat naar anderhalf jaar over knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 mei 2006 19:15:11 schreef Raido het volgende:

[...]Heel hard nadenken, en als je een conclusie hebt getrokken: of stoppen verliefd te zijn of gewoon verliefd te blijven.

Verliefdheid gaat naar anderhalf jaar over
knipoog_dicht.gif

ena ls het dan houden van wordt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je verliefd bent op een ongelovige dan kán ik me haast niet voorstellen dat God wilt dat je een (liefdes/vlinders/flinkzoenen)relatie met diegene aangaat.

En wat moet je dan doen? Tja...

Wat moet je doen als je verliefd bent op iemand die niet verliefd is op jou, wat moet je doen als je verliefd bent op een leuke christelijke jongen maar God je duidelijk maakt dat diegene niet de juiste is, wat moet je doen als God zegt: sluit die deur?

Ik weet het niet. Ik weet wel dat als God een deur sluit, Hij een raam opent. God is degene die zegt dat Hij het geen goed plan vind, wat betekent dat Hij dus zegt dat Hij een beter plan heeft. En God kennende knipoog_dicht.gif is dat plan véél beter. Maar ja, waar haal je dat vertrouwen in God's plan vandaan...? Waar haal je de moed en kracht vandaan om dingen los te laten?

Is en blijft altijd moeilijk, maar gelukkig kan onze Vader alles regelen. Wij hoeven 'alleen maar' te vertrouwen, vertrouwen, vertrouwen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:
Op woensdag 24 mei 2006 20:45:00 schreef Helena het volgende:

Als je verliefd bent op een ongelovige dan kán ik me haast niet voorstellen dat God wilt dat je een (liefdes/vlinders/flinkzoenen)relatie met diegene aangaat.

En wat moet je dan doen? Tja...

Wat moet je doen als je verliefd bent op iemand die niet verliefd is op jou, wat moet je doen als je verliefd bent op een leuke christelijke jongen maar God je duidelijk maakt dat diegene niet de juiste is, wat moet je doen als God zegt: sluit die deur?

Ik weet het niet. Ik weet wel dat als God een deur sluit, Hij een raam opent. God is degene die zegt dat Hij het geen goed plan vind, wat betekent dat Hij dus zegt dat Hij een beter plan heeft. En God kennende
knipoog_dicht.gif
is dat plan véél beter. Maar ja, waar haal je dat vertrouwen in God's plan vandaan...? Waar haal je de moed en kracht vandaan om dingen los te laten?

Is en blijft altijd moeilijk, maar gelukkig kan onze Vader alles regelen. Wij hoeven 'alleen maar' te vertrouwen, vertrouwen, vertrouwen...

Ben het helemaal met Helena eens. Al is het inderdaad moeilijk om God te vertrouwen want vaak weet je pas achteraf (ook niet altijd trouwens) wat Zijn plan was. In ieder geval is dat plan altijd beter, maar ja, probeer daar maar 'ns ff op te vertrouwen, dat valt niet altijd mee.

Verder kan ik me ook niet voorstellen dat God wil dat je een relatie aangaat met een ongelovige. Maar zoiets blijft moeilijk want in sommige gevallen blijkt dat ook de ongelovige zich bekeert. Alleen zelf zou ik daar niet van uit gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 mei 2006 19:11:02 schreef *nath* het volgende:

wat moet je doen, als je als christen helemaal hotel de botel verliefd bent op een niet-christen?

Ehm... als vrienden met hem omgaan voorzover dat je lukt knipoog_dicht.gif en voor hem bidden. pray.gif Als hij zich alsnog bekeert en het gevoel is wederzijds, kun je een relatie met hem beginnen. Zelf zou ik niet zo snel een relatie met een ongelovige aan gaan, maar ja, het valt niet mee als je wel verliefd wordt op iemand die niet gelooft. verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:23:32 schreef Tom het volgende:

Alle mensen zijn kinderen van God omdat iedereen door God is geschapen en op de aarde is gezet. Er bestaat geen enkel mens die niet door God is geschapen.

Iedereen is een schepsel van God, maar niet iedereen is een kind van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:23:53 schreef Pris het volgende:

[...]

Ehm... als vrienden met hem omgaan voorzover dat je lukt
knipoog_dicht.gif
en voor hem bidden.
pray.gif
Als hij zich alsnog bekeert en het gevoel is wederzijds, kun je een relatie met hem beginnen. Zelf zou ik niet zo snel een relatie met een ongelovige aan gaan, maar ja, het valt niet mee als je wel verliefd wordt op iemand die niet gelooft.
verbaasd.gif

Klopt, ik zit nu dus met dat probleem en dat is behoorlijk moeilijk, vooral als ik dan met vrienden ben die God aanbidden hetzelfde als ik, dan zou ik echt zo graag willen dat hij hetzelfde gelooft als ik en dat hij er dan bij kan zijn..Zit dus behoorlijk in dubio.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid