Spring naar bijdragen

Gelovige of ongelovige partner?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 463
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 25 april 2005 22:48:44 schreef Mani het volgende:

Ik vroeg me af of de Christelijke mensen hier ook een voorkeur hebben voor een partner die aanhanger is van hetzelfde geloof? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?

En wat ik me ook afvraag is, waar ontmoeten jullie mekaar dan, in kerken ofzo?

Dat vind ik juist heel moeilijk! Ik heb de voorkeur voor iemand die christelijk is, je normen en waarden zijn dan hetzelfde, je gelooft allebei in God etc.! Kortom, je stuit minder snel op een probleem dan wanneer je met een ongelovig iemand een relatie aangaat...

Maarre, het is makkelijker gezegd dan gedaan, want ik heb mn oog ook laten vallen op een onchristelijk persoon! En nog wel een duitssprekende ook knipoog_dicht.gifHeb nog niets met hem hoor, de twijfel is nog groot!

Waar wij elkaar ontmoeten?! Als ik een vriend zou hebben dan ga ik het liefst naar het bos, het strand of lekker een dagje naar een grote stad, van alles bekijken e.d. Soms naar de bios, andere keer naar een museum...Af en toe thuis op de bank zitten lijkt me ook een verademing! Af en toe naar een jeugdavond van de kerk kan natuurlijk niet overgeslagen worden...Als hij dan niet mee wil, okeej, dan moet hij maar respecteren dat ik alleen ga...

Maarre, je hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn, dit is maar wat ik ervan vind!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 10 april 2006 14:19:26 schreef Martj het volgende:

[...]

Kortom, je stuit minder snel op een probleem dan wanneer je met een ongelovig iemand een relatie aangaat...

Hmmm, ik denk dat gelovige stellen net zoveel problemen kunnen hebben als ongelovige stellen. De manier waarop je met de problemen omgaat is denk ik wel heel anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 10 april 2006 20:47:05 schreef aslan het volgende:

[...]

Hmmm, ik denk dat gelovige stellen net zoveel problemen kunnen hebben als ongelovige stellen. De manier waarop je met de problemen omgaat is denk ik wel heel anders.

verbaasd.gif Hoezo anders?

Problemen zijn over het algemeen alleen op te lossen door communicatie en wederzijds begrip/respect knipoog_dicht.gif

Het is idd zo dat ik niet met mijn vriend ga bidden na een ruzie ofzo, maar behalve dit soort dingen kan ik me niet voorstellen dat er echt grote verschillen zijn op dit punt tussen mijn relatie en die van mijn zus bijvoorbeeld....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je gaat er nu vanuit dat de vrouw thuis blijft en de kinderen ook...

Lijkt me niet reeel... Een dominee kan net zo goed als ieder ander een niet christelijke vrouw hebben, alleen zullen er hele goede afspraken nodig zijn..... Maar dat is bij andere christenen net zo goed het geval...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk datje goed moet zoeken naar een dominee, met een vrouw die niet geloofd. party.gif

Lijkt me namelijk een HEEL groot probleem omdat het geloof die dominee zijn werk is, en hij het moeilijk zal hebben als zijn vrouw er niet achterstaat terwijl hij er dagelijks aan werkt widegrin.gifwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hopeloos schreef:

Quote:
Een dominee kan net zo goed als ieder ander een niet christelijke vrouw hebben, alleen zullen er hele goede afspraken nodig zijn.

Soms wordt ik 'hopeloos' van Credible. smile.gif

Natuurlijk kan een dominee die geloofd dat de Bijbel Gods Woord is en dat hij een volgeling van Jezus is niet een vrouw trouwen die niet geloofd.

De reden dat ik dit argument in heb gebracht is dat ik zou verwachten (Peer doet dat ook) dat mensen zouden inzien dat het wel heel raar en problematisch is als de dominee een vrouw heeft die niet geloofd dat het fundament van haar man, Jezus de Messias werkelijk bestaat.

Als vervolgens de meeste mensen dit zouden inzien, wilde ik met het punt komen dat de dominee niemand anders is dan de andere volgelingen van Jezus in de kerk. Hij heeft enkel een specifieke (nogal opvallende) functie / bediening in de gemeente. In een gemeente zou niemand langdurig enkel moeten consumeren. Het ideaal is dat het lichaam wordt gevormd uit alle leden van het lichaam. Als alle leden hun steentje bijdragen, kan het leiderschap van de gemeente onder leiding van de Heilige Geest een sterk gebouw bouwen, met de leden als stenen en de Heilige Geest als cement.

Nu heb ik toch het punt gemaakt dat ik wilde maken.

Als iemand de mening toegedaan is dat het raar en onverstandig is als een dominee zijn of haar partner zoekt onder niet-christenen, dan geldt dit evenzo voor elk ander lid in de kerk.

Discipel van Hem

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 12 april 2006 12:36:50 schreef Discipel van Hem het volgende:

Hopeloos schreef:

[...]

Natuurlijk kan een dominee die geloofd dat de Bijbel Gods Woord is en dat hij een volgeling van Jezus is niet een vrouw trouwen die niet geloofd.

Dat is jouw mening... Of wil je nou suggereren dat ik achterlijk ben en dat jouw mening een vaststaand feit is....

BTW: Ik had heus wel door welk punt je met die stelling wilde maken en je hebt idd gelijk dat voor een dominee hetzelfde geldt als voor alle christenen....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 12 april 2006 13:03:19 schreef hopeloos het volgende:

[...]

BTW: Ik had heus wel door welk punt je met die stelling wilde maken en je hebt idd gelijk dat voor een dominee hetzelfde geldt als voor alle christenen....

ja, en dat is precies de reden waarom ik niet zou zeggen dat het per definitie fout is als een dominee een niet-christelijke vrouw heeft. Dat hangt van de situatie en de beide personen af, alhoewel ik het niet wenselijk vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 25 april 2005 22:51:26 schreef JoostG het volgende:

voorkeur voor christelijke partner - ja

huidige partner christelijk? - nee

De situatie is nu in zoverre veranderd dat de 'huidige partner' weg is. Mocht ik zo gefortuneerd zijn weer iemand tegen te komen die geinteresseerd is in mijn persoontje dan mag ik toch hopen dat ze christelijk is widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:29:11 schreef Discipel van Hem het volgende:

[...]

Of je achterlijk bent weet ik niet, ik ken je immers niet, maar jouw mening daar snap ik echt niets van. Maar ik heb geen argumenten meer. Ik laat het hier bij. Ik heb mijn mening gegeven.

flower.gif Ik ook

Link naar bericht
Deel via andere websites

het is wat mij betreft logisch om een voorkeur te hebben die het dichtst bij jezelf blijft. alleen laat liefde zich niet leiden door dergelijke rationele overwegingen. Dan moet je dus een keuze maken voor de liefde als dat genoeg is...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...

Quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:11:54 schreef holla het volgende:

[...]

ja, en dat is precies de reden waarom ik niet zou zeggen dat het per definitie fout is als een dominee een niet-christelijke vrouw heeft. Dat hangt van de situatie en de beide personen af, alhoewel ik het niet wenselijk vind.

Volgens Paulus mochten oudsten en diakenen niet eens dwalende kindertjes hebben, laat staan dwalende echtgenoten...

(hoeveel ambstdragers zouden zich achter de oren moeten krabben?)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Hoi hoi,

Ik zou graag met iemand willen praten die geloofd en een niet gelovige vriend/vriendin heeft. Bijv. via msn. Wie wil mij toevoegen? Ik ben erg benieuwd hoe anderen hier mee om gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een vriendin van me heeft een ongelovige partner. Eerst had ik zo iets van, ach, God is genadig en Hij zal die relatie wel zegenen. Perfect, die jongen zal heus wel tot bekering komen. Nu is het geval dat ze met die jongen naar bed is gegaan (terwijl ik dacht dat ze echt maagd tot het huwelijk wilde blijven).

Je ontkomt er volgens mij niet aan op een bepaalde leefttijd. Als je met een ongelovige een relatie aangaat zal die heus niet zeggen: Nee, dit moet je niet doen, God wil het niet.

Maargoed, ik durf haar niet te zeggen wat ik er werkelijk van vind ( hamer.gif ) maar deze tekst schiet door mijn hoofd:

'Wat hebben een gelovige en een ongelovige met elkaar gemeen?'

Nou, nu dus gemeenschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 mei 2006 17:02:30 schreef Helena het volgende:

Een vriendin van me heeft een ongelovige partner. Eerst had ik zo iets van, ach, God is genadig en Hij zal die relatie wel zegenen. Perfect, die jongen zal heus wel tot bekering komen. Nu is het geval dat ze met die jongen naar bed is gegaan (terwijl ik dacht dat ze echt maagd tot het huwelijk wilde blijven).

Je ontkomt er volgens mij niet aan op een bepaalde leefttijd. Als je met een ongelovige een relatie aangaat zal die heus niet zeggen: Nee, dit moet je niet doen, God wil het niet.

Maargoed, ik durf haar niet te zeggen wat ik er werkelijk van vind (
hamer.gif
) maar deze tekst schiet door mijn hoofd:

'Wat hebben een gelovige en een ongelovige met elkaar gemeen?'

Nou, nu dus
gemeenschap
.

verbaasd.gif Alsof dat alleen een issue is tussen een gelovige en ongelovige partner... Wat mij opvalt, is dat mijn vriend zich op veel gebieden (inclusief seks) vaak christelijker gedraagt dan veel jongens uit mijn kerk....

Wel/geen seks voor het huwelijk is voor christelijke stellen vaak net zo lastig, omdat een groot deel van de christelijke jongeren er helemaal geen probleem mee heeft.

@ikkke: Mijn msn is emailimg.php?id=cra2FyaW5iZXJnaHVpc0Bob3RtYWlsLmNvbQ==

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 22 mei 2006 17:30:08 schreef hopeloos het volgende:

[...]

Wel/geen seks voor het huwelijk is voor christelijke stellen vaak net zo lastig, omdat een groot deel van de christelijke jongeren er helemaal geen probleem mee heeft.

Dat snap ik dan weer niet. De Bijbel is in ieder geval duidelijk over de daad zelf. Dat je je dan afvraagt wat daar wel en niet bijhoort, oké, maar dat je er geen moeite mee hebt...

Als ik een christelijke vriend zou hebben die geen moeite heeft met seks voor het huwelijk kan die zijn standpunt veranderen en anders de deur uit, want zo iemand zal mij tot zonde verleiden, aangezien ik niet helemaal toerekeningsvatbaar ben als ik verliefd ben.

En iedere ongelovige jongen die ik ken heeft bij de 1ste date al bedacht in welk standje die zin heeft.

Maar zoals altijd zo is, er zijn uitzondering op de wereld. Toch lijkt het me een ramp als ik met een christen voor het huwelijk naar bed zou gaan, een nog grote ramp als het niet eens bij een huwelijk uitkomt en een nog veel grotere ramp als ik met een ongelovige naar bed ga. Als je met een hoer naar bed gaat, staat in de Bijbel ergens (als je wilt zoek ik het op), wordt je één met haar. Wat is nu precies een hoer? Iemand die hoereert. Wie hoereert er tegenwoordig niet vanaf zijn/haar 14? Statistisch vrij weinig. Dus lekkere boel wordt het dan als je verleid wordt om met zo iemand naar bed te gaan.

Misschien zeur ik, maar ik ben genoeg overtuigd door God's Woord op dit punt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 22 mei 2006 17:43:33 schreef Helena het volgende:

[...]

Toch lijkt het me een ramp als ik met een christen voor het huwelijk naar bed zou gaan, een nog grote ramp als het niet eens bij een huwelijk uitkomt en een nog veel grotere ramp als ik met een ongelovige naar bed ga.

Waarom is het dan erger om met een ongelovige naar bed te gaan dan met een gelovige?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid