Spring naar bijdragen

Gelovige of ongelovige partner?


Aanbevolen berichten

Quote:

Als ik alles zou kunnen terugdraaien dan had ik dit gedaan en was ik nooit een relatie met hem begonnen... het heeft mij namelijk alleen een hoop ellende gekost en pijn gedaan.

Dat vind ik eigenlijk erg pijnlijk om te lezen. Dat jij geen relatie meer wilt met iemand die niet gelooft, dat kan natuurlijk, dat is jouw eigen keuze en ik kan die ook wel begrijpen als je in je vorige relatie slechte ervaringen hebt gehad op dat punt. Maar zeggen dat je nooit een relatie met hem zou willen als je alles kon terugdraaien en dat dit je enkel ellende bezorgd heeft vind ik verwonderlijk als je van elkaar gehouden hebt. Zelf kan ik me niet voorstellen dat ik op zo'n manier terug zou kijken op mijn vorige relatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 463
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Lizadegeest, wat bedoel je met je bewering dat je de deur openzet voor de duivel als je samen bent met een atheïst? Ik vind dit soort opmerking echt walgelijk en stuitend, en al helemaal met een waardeloze onderbouwing.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik ga mijn mening geven en ja sommige mensen kunnen het daar helemaal niet tegen, maar we zijn hier op een forum en mogen we elkaar ook vrij laten in de meningen.

Zeker. Het probleem is echter dat sommige mensen geneigd zijn om hun mening met de Bijbel te willen onderbouwen, waardoor het niet 'mijn mening aan de hand van de Bijbel' is, maar 'de Bijbel verdraaien aan de hand van mijn mening'. Dus ik hoop dat jij dat niet doet.

Quote:

Er staat zelfs in de bijbel geschreven over partners waar 1 van wel geloofd en de ander niet geloofd, dat er een juk zou zijn en de relatie uit balans zal zijn. Ik moet ff zoeken waar maar dat staat er. Ook staat er als die zelfde partners kinderen zullen krijgen, dat het kind in onreinheid zal leven.

Staat dat er? Dan heb jij waarschijnlijk een andere Bijbel dan ik heb. In mijn Bijbel (en op Biblija.net) staat namelijk juist dat je bij je partner moet blijven, als deze niet gelooft en dat je misschien juist je ongelovige partner zo nog kunt 'redden'. Wat betreft de kinderen staat er dat ze juist dán geheiligd zijn (rom 7:12-16)

Quote:
maar ik heb het vaak gezien, dat het uiteindelijk hoe lang het ook duurt heel vaak mis gaat.

Bij ongelovigen, bedoel je?

Och, ik ken een stel dat lid was van een behoorlijk charimatische gemeente, die samen naar de kerk gingen, heel gelovig leefden (ze vonden dat ik geen echte relatie met God had omdat ik niet van hun wilde aannemen dat homo's per definitie naar de hel gaan en dat je per definitie moet worden gedoopt door onderdompeling, omdat je anders zélf naar de hel gaat... Dit konden ze ook heel mooi bijbels onderbouwen), samen evangeliseerden etc.. Verder speelde hij in het aanbiddingsteam van hun kerk en ze leken het perfecte, christelijke koppel.

Een paar maanden geleden gingen ze echter uit elkaar. Zij bleek al een tijdje met iemand anders te rotzooien, waarmee ze nu ook samenwoont (ze wilde namelijk graag zwanger raken en dit lukte bij haar man niet). Omdat ze gescheiden zijn mag hij niet meer in de band spelen... Dus tja, God heeft hen erg gezegend omdat ze beiden geloofden.

Daarintegen ken ik dan ook weer 'ongelovigen' die al lange tijd een mooie en bijzondere relatie hebben.

Ik denk niet dat het één het ander uitsluit, eigenlijk..

Quote:
Dit is misschien heel hard hoor, maar als iemand een echte atheist is, dan zet jij de deur voor de duivel wel open! Dat is mijn punt..

Ik ben wel benieuwd naar je uitleg over het openzetten van de deur voor de duivel..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Staat dat er? Dan heb jij waarschijnlijk een andere Bijbel dan ik heb. In mijn Bijbel (en op Biblija.net) staat namelijk juist dat je bij je partner moet blijven, als deze niet gelooft en dat je misschien juist je ongelovige partner zo nog kunt 'redden'. Wat betreft de kinderen staat er dat ze juist dán geheiligd zijn (rom 7:12-16)

[...]

Het staat er wel, namelijk in 2 Kor 6: 14 Loop niet in een en hetzelfde span met ongelovigen. Wat is de verwantschap tussen gerechtigheid en wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis te maken?      

14 Vormt geen ongelijk span met ongelovigen, want wat heeft gerechtigheid gemeen met wetteloosheid, of welke gemeenschap heeft het licht met de duisternis?

15 Waarin lijken Christus en Beliar op elkaar? Wat hebben een gelovige en een ongelovige gemeen?       15 Welke overeenstemming is er tussen Christus en Belial, of welk deel heeft een gelovige samen met een ongelovige?

16 Wat heeft de tempel van God met afgoden te maken? Wijzelf zijn de tempel van de levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal bij hen wonen en in hun midden verkeren, ik zal hun God zijn en zij mijn volk.

Maar wat jij zegt staat er ook, dus een enkele bijbeltekst gaat hier geen uitweg uit bieden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stukje eigen ervaring: verschillen in cultuur en achtergrond kunnen erg moeilijk zijn en komen vaak pas na een tijdje naar boven. Als jij uit een klassiek gelovig milieu komt en je partner helemaal niet, kan dat soms erg lastig zijn, zelfs als je inhoudelijk best goede compromissen kunt maken. Ik merk dat het bij mijzelf ook best lastig is, terwijl we allebei geloven, terwijl ik bij mijn ex-vriend die niet geloofde dan weer niet dat probleem had omdat we meer uit een gelijkaardig milieu afkomstig waren op religieus vlak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Ik vroeg me af of de Christelijke mensen hier ook een voorkeur hebben voor een partner die aanhanger is van hetzelfde geloof? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?

En wat ik me ook afvraag is, waar ontmoeten jullie mekaar dan, in kerken ofzo?

Ik heb een niet gelovig vriendje, we zijn nu al bijna 1,5 jaar samen. We hebben elkaar leren kennen via het internet(profielen site)

Waarom ik een relatie heb met een niet gelovig vriendje is niet iets waar ik bewust over na gedacht heb. Ik heb een relatie met ene persoon, en alles wat daarbij hoort. En voor mij maakt het geloof minder uit, zolang hij maar bij me past. Ik vind het echter wel belangrijk als hij af en toe met me mee gaat naar de kerk. Bij bijzondere gelegenheden, maar het hoeft niet altijd. Ik zou wel in de kerk willen trouwen, maar dat zie ik tegen die tijd welsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom vind je het belangrijk dat hij participeert aan rituelen waarin hij niet gelooft?

Wellicht vanuit dezelfde houding waardoor mannen meemoeten als vrouwen gaan winkelen, waardoor een vriendinnetje iig één keer moet gaan kijken als hij een wedstrijd moet spelen die erg belangrijk is en waarom vrouwen altijd willen praten; namelijk om dingen te delen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mja, ik weet het niet, ik heb er een beetje gemengde gevoelens in. Enerzijds snap ik die redenering wel (buiten dan dat van mannen die meemoeten als vrouwen gaan winkelen, niks vervelender dan een mopperende man achter je aan bij het shoppen knipoog_dicht.gif), anderzijds weet ik niet of ik erop zou zitten te wachten dat mijn partner mee naar de kerk zou gaan als hij daar zelf niks mee kan, enkel omdat ik het wil. Ik denk eigenlijk dat ik in zo'n geval liever zou hebben dat hij thuis zou blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid