Spring naar bijdragen

Gelovige of ongelovige partner?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:03:52 schreef Doc for Life het volgende:

Een relatie houdt in dat je het meest intieme wat je hebt met elkaar deelt. Als Christen is je relatie met God en met Jezus het meest intieme wat je hebt.

Hoe kun je dan een relatie hebben met iemand als je het meest intieme wat je hebt niet met hem of haar kunt delen?

In dat geval is elke relatie uit den boze

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 463
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 17:08:19 schreef Joozt het volgende:

Slaapkamer?

Tja, de slaapkamer is idd een plaats waar je intimiteit kunt delen, en hierbij doel je natuurlijk op seks.

Seks is niet een intimiteit die je samen deelt, seks is (of kan) een manier (zijn) om de intimiteit die je samen deelt aan elkaar te uiten en elkaar te laten merken en voelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Hoi allemaal,

mijn vriendin is sinds kort heel erg met het christendom bezig.

Ze was al gelovig maar was er niet echt mee bezig. Ik ben zelf helemaal niet christelijk en kan er maar moeilijk aan wennen.

Als ik thuis kom en er staan gospel dvd's aan en ze zit te bidden.

Ik vind het een moeilijke situatie. ahoe kan ik hier mee om leren gaan? Ik hou echt van haar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:
Op maandag 25 april 2005 22:48:44 schreef Mani het volgende:

Ik vroeg me af of de Christelijke mensen hier ook een voorkeur hebben voor een partner die aanhanger is van hetzelfde geloof? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?

En wat ik me ook afvraag is, waar ontmoeten jullie mekaar dan, in kerken ofzo?

Ik heb persoonlijk geen voorkeur voor iemands gellof maar voor haar karakter. Is die persoon niet-gelovig, dan moet je proberen haar gelovig te maken, wordt ze niet gelovig, trouw dan niet met haar. maar trouw dan niet met een ander!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op dinsdag 30 augustus 2005 16:05:26 schreef Alex1991 het volgende:

Ik heb persoonlijk geen voorkeur voor iemands gellof maar voor haar karakter. Is die persoon niet-gelovig, dan moet je proberen haar gelovig te maken,

Dat kun je niet Alex1991, alleen de Geest kan van waarheid overtuigen.

Quote:
wordt ze niet gelovig, trouw dan niet met haar. maar trouw dan niet met een ander!

Dat je niet met haar trouwt, lijkt me logisch, maar waarom zou je niet met een andere - wèl gelovige -vrouw mogen trouwen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
Op maandag 25 april 2005 22:48:44 schreef Mani het volgende:

Ik vroeg me af of de Christelijke mensen hier ook een voorkeur hebben voor een partner die aanhanger is van hetzelfde geloof? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?

En wat ik me ook afvraag is, waar ontmoeten jullie mekaar dan, in kerken ofzo?

Ik heb zeker een voorkeur voor een Christelijke partner. Dit met name omdat ik geloof in God en ik van mening ben dat een relatie voor mij alleen een kans van slagen heeft als je de zelfde waarde hebt (Christelijke waarde). Dit is voor mij helemaal het geval als er uit de relatie ook kinderen voortkomen. Als de moeder en vader niet beide gelovig zijn (of anders gelovig -> bijv. de één Christelijk, de ander Moslim), dan is de kans dat er grote meningsverschillen bestaan over de wijze van het opvoeden.

En waar Christenen elkaar ontmoeten? Lijkt me niet zo moeilijk: in de kerk, op Christelijke bijeenkomsten, maar ook gewoon bij het uitgaan, op werk, via vrienden (Christen leven nl. ook gewoon in deze wereld

widegrin.gif ).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 september 2005 20:35:37 schreef Mortal het volgende:

Dus als ik helemaal bekeerd word hang ik volgende week dood aan de trap?
puh2.gif

Tss, wíe is hier de Sataniste die een slechte invloed heeft op me en schijnbaar, jawel SCHIJNBAAR, naakt rond een kampvuur met een bepaald soort vlees danst?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Voor mij maakt het niet uit. Ieder gelooft voor zichzelf.

Het belangrijkste vind ik: dat mijn partner goed van binnen is, respectvol en begripvol is en mij gelukkig kan maken. Of die gelooft of niet gelooft vind ik geen probleem.

Voor mij maakt het ook niet uit of die wel/ niet moslim is, maar daar denken mijn ouders weer anders overnooo.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook al ben ik niet Christelijk:

Ik heb ook liever iemand die hetzelfde geloof als mij heeft, al zijn er niet veel die mijn geloof delen, dus zal ik waarschijnlijk genoegen moeten nemen met een niet-satanist...

Het moeilijkste bij 2 geloven lijkt me opvoeding van kinderen...

Hoe denken jullie daar over?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid