sjako 712 Geplaatst 5 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 5 februari Op 2-2-2025 om 18:09 zei Aristarkos: Mat. 8:22 "... laat de doden hun doden begraven.", Hier heeft Jezus het over geestelijk dode mensen, dwz die Jezus nog niet aangenomen hebben. Op 2-2-2025 om 18:09 zei Aristarkos: weten uit Prediker 9:5 dat de doden niet met al weten, toch zegt Christus dit. Als de tweede dood een straf is en je weet niet met al, wat is dan de strafmaat? De eeuwige dood. De dood is de straf voor de zonde. Dat is erg genoeg. Zeker als je een opstanding heb gekregen en te horen krijgt dat je weer dood gaat, voor eeuwig. En je weet wat je misloopt: een prachtig paradijs waar geen geweld en oorlog meer is. Dat is echt wel een straf hoor. Op 2-2-2025 om 18:09 zei Aristarkos: Aangezien Christus voor allen is gestorven zullen zij die in de tweede dood komen een keer tot geloof komen. Dat is de liefde van Christus die de kennis te boven gaat, Efe. 3:19. Openbaring zegt dat de tweede dood het meer van vuur is. Dus dat lijkt mij niet. Als je in een meer van vuur terecht komt ben je zo weg hoor. Dus dat is een symbool van eeuwige dood. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.001 Geplaatst 5 februari Rapport Share Geplaatst 5 februari 5 uur geleden zei sjako: Op 2-2-2025 om 18:09 zei Aristarkos: weten uit Prediker 9:5 dat de doden niet met al weten, toch zegt Christus dit. Als de tweede dood een straf is en je weet niet met al, wat is dan de strafmaat? De eeuwige dood. De dood is de straf voor de zonde. Dat is erg genoeg. Zeker als je een opstanding heb gekregen en te horen krijgt dat je weer dood gaat, voor eeuwig. En je weet wat je misloopt: een prachtig paradijs waar geen geweld en oorlog meer is. Dat is echt wel een straf hoor Als je die bent, ga je daar ook niet missen hoor. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.660 Geplaatst 5 februari Rapport Share Geplaatst 5 februari 7 uur geleden zei sjako: De eeuwige dood. De dood is de straf voor de zonde. Dat is erg genoeg. Zeker als je een opstanding heb gekregen en te horen krijgt dat je weer dood gaat, voor eeuwig. En je weet wat je misloopt: een prachtig paradijs waar geen geweld en oorlog meer is. Dat is echt wel een straf hoor. Alleen als je na je dood nog een eeuwig bewustzijn zou hebben en dus een onsterfelijke ziel, zul je inderdaad het paradijs missen. Maar jullie geloven nu net dat dit niet het geval is. Eenmaal dood, zal het dan dus zijn alsof je nooit geleefd hebt. Geen spijt, geen straf, geen geween en geknarsetand, niets van dat alles. Er is dan geen sprake van dat je iets zal missen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aristarkos 196 Geplaatst 6 februari Rapport Share Geplaatst 6 februari 16 uur geleden zei sjako: Openbaring zegt dat de tweede dood het meer van vuur is. Dus dat lijkt mij niet. Als je in een meer van vuur terecht komt ben je zo weg hoor. Dus dat is een symbool van eeuwige dood. Openbaring word altijd gebruikt voor allerlei misinterpretaties. Als je Malachi 3 ooit hebt gelezen kun je daar wat leren over wat vuur kan betekenen: 3:2 Maar wie zal den dag Zijner toekomst verdragen, en wie zal bestaan, als Hij verschijnt? Want Hij zal zijn als het vuur van een goudsmid, en als zeep der vollers. 3:3 En Hij zal zitten, louterende, en het zilver reinigende, en Hij zal de kinderen van Levi reinigen, en Hij zal ze doorlouteren als goud, en als zilver; dan zullen zij den HEERE spijsoffer toebrengen in gerechtigheid. Iemand levend verbranden is geen straf want je leert er niks van, het is eerder een sadistische daad. Je gaat ook volledig voorbij aan hat onvoorstelbare offer van Christus. In jullie ogen was dit maar een slappe daad want het kan geen enkele zondaar redden. Eeuwige dood komt nergens in de Schrift voor. Aristarkos Flawless victory reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 712 Geplaatst 8 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 8 februari Op 5-2-2025 om 23:40 zei Robert Frans: Alleen als je na je dood nog een eeuwig bewustzijn zou hebben en dus een onsterfelijke ziel, zul je inderdaad het paradijs missen. Maar jullie geloven nu net dat dit niet het geval is. Eenmaal dood, zal het dan dus zijn alsof je nooit geleefd hebt. Geen spijt, geen straf, geen geween en geknarsetand, niets van dat alles. Er is dan geen sprake van dat je iets zal missen. Maar er staat ook nergens dat dit ook moet. God is genadig. Hij heeft er geen genoegen in om mensen voor eeuwig te laten lijden. Dat is een menselijke gedachte. Bijv Hosea 13:14 zegt dat God de mens uit de dood zal terughalen. Dit geldt dus alleen voor oprechte mensen. Daarvoor had de mens in de dood blijkbaar geen kennis en macht. Uit de macht van het Graf zal ik ze verlossen, uit de dood zal ik ze terughalen. Dood, waar zijn je angels? Graf, waar is je vernietigende kracht? Mijn oog zal geen medelijden kennen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 712 Geplaatst 8 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 8 februari Op 6-2-2025 om 09:10 zei Aristarkos: Eeuwige dood komt nergens in de Schrift voor. Wis en waarachtig wel. Een eeuwige straf, een eeuwig niet bestaan. Genesis 3:19 is toch duidelijk? 19Je zult je in het zweet werken om brood te eten, totdat je terugkeert naar de grond, want daaruit ben je genomen. Stof ben je en tot stof zul je terugkeren. Nergens dat er iets van een ziel voortleeft. Je bent stof. Ezechiël 4:18 Alle zielen behoren mij toe. Zowel de ziel van de vader als de ziel van de zoon behoort mij toe. De ziel die zondigt, die zal sterven. Een ziel kan dus sterven. 1Kor 15:56 Dood, waar is je overwinning? Dood, waar is je angel?’ 56 De angel die de dood veroorzaakt, is de zonde, en de wet is de kracht van de zonde. 57 Maar God zij gedankt, want hij geeft ons de overwinning via onze Heer Jezus Christus! De zonde veroorzaakt dus de dood, dat is de straf vanaf het begin al. Mensen die Jezus aannemen zullen weer leven, het tegenovergestelde van dood. Als er zoiets als een onsterfelijke ziel zou bestaan dan was de dood een illusie. Het staat nergens. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aristarkos 196 Geplaatst 8 februari Rapport Share Geplaatst 8 februari 30 minuten geleden zei sjako: Wis en waarachtig wel. Een eeuwige straf, een eeuwig niet bestaan. Genesis 3:19 is toch duidelijk? 19Je zult je in het zweet werken om brood te eten, totdat je terugkeert naar de grond, want daaruit ben je genomen. Stof ben je en tot stof zul je terugkeren. Nergens dat er iets van een ziel voortleeft. Je bent stof. Ezechiël 4:18 Alle zielen behoren mij toe. Zowel de ziel van de vader als de ziel van de zoon behoort mij toe. De ziel die zondigt, die zal sterven. Een ziel kan dus sterven. 1Kor 15:56 Dood, waar is je overwinning? Dood, waar is je angel?’ 56 De angel die de dood veroorzaakt, is de zonde, en de wet is de kracht van de zonde. 57 Maar God zij gedankt, want hij geeft ons de overwinning via onze Heer Jezus Christus! De zonde veroorzaakt dus de dood, dat is de straf vanaf het begin al. Mensen die Jezus aannemen zullen weer leven, het tegenovergestelde van dood. Als er zoiets als een onsterfelijke ziel zou bestaan dan was de dood een illusie. Het staat nergens. Je gaat een kant op die ik helemaal nooit heb beweerd. Er is een groot verschil tussen de dood en de nooit benoemde eeuwige dood. Als je een studie over het woord "eeuwig" zou doen word het misschien wat duidelijker. Christus is voor allen (1) gestorven en van die allen maak jij sommige. Het offer van Christus is in jouw visie dus onvoldoende geweest om het voornemen der aionen tot voltooiing te brengen en dat is een ergere zonde dan je je nu bewust bent. Aristarkos __________ (1) 2 Cor. 5:15 zegt "Als die dit oordelen, dat, indien Een voor allen gestorven is, zij dan allen gestorven zijn. En Hij is voor allen gestorven, opdat degenen, die leven, niet meer zichzelven zouden leven, maar Dien, Die voor hen gestorven en opgewekt is." Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 9 februari Rapport Share Geplaatst 9 februari (bewerkt) @sjako en @Aristarkos citeren nog zelf de verzen en halen ze aan voordat ze deze zelf ontkennen 😪 De mensen die in dit leven kiezen om niet alleen de Heer te ontkennen maar ze gaan een stap verder dit was al in oT tijden van voor Jezus. Er staan zo veel verzen in het OT dat je de hel niet kan ontkennen en Jezus doet alleen meer kennis er boven op over de hel. Zoals wie precies allemaal daar heen gaan etc 9 februari bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 9 februari Rapport Share Geplaatst 9 februari (bewerkt) In de Thora maakte de Heer al de hel in dit staat in numeri 16:30 9 februari bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 9 februari Rapport Share Geplaatst 9 februari (bewerkt) https://youtu.be/-A6KjVmraeU?feature=shared 9 februari bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.001 Geplaatst 9 februari Rapport Share Geplaatst 9 februari 7 uur geleden zei leren_schoen: In de Thora maakte de Heer al de hel in dit staat in numeri 16:30 Dat staat daar niet. Misschien dier je er goed aan eens op te zoeken hoe de Joden toen aannemen aankeken tegen de dood. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 518 Geplaatst 9 februari Rapport Share Geplaatst 9 februari 13 minuten geleden zei Dat beloof ik: Dat staat daar niet. Misschien dier je er goed aan eens op te zoeken hoe de Joden toen aannemen aankeken tegen de dood. Ehm... Wat probeerde je hier te typen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.001 Geplaatst 10 februari Rapport Share Geplaatst 10 februari 3 uur geleden zei Monachos: Ehm... Wat probeerde je hier te typen? Sorry. Misschien doe je er goed aan om eens op te zoeken hoe Joden destijds tegen de dood aan keken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 10 februari Rapport Share Geplaatst 10 februari (bewerkt) 14 uur geleden zei Dat beloof ik: Dat staat daar niet. Misschien dier je er goed aan eens op te zoeken hoe de Joden toen aannemen aankeken tegen de dood. Jawel Één commentator (tzenah urenah) zegt, als je wol zet boven de pit waar Korach in viel, dan verbrand het gelijk en dat deze helleput nog steeds aan het roken is. 9 minuten geleden zei leren_schoen: Jawel Één commentator (tzenah urenah) zegt, als je wol zet boven de pit waar Korach in viel, dan verbrand het gelijk en dat deze helleput nog steeds aan het roken is. De Or HaChaim zegt ook dat ze in Gehennam zijn en legt uit waarom ze daar gemarteld waren en niet gelijk gestorven toen de aarde ze in slikte. 10 februari bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 10 februari Rapport Share Geplaatst 10 februari (bewerkt) @Dat beloof ik de Joden geloven in 7 niveau’s van de hel. 10 februari bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.001 Geplaatst 10 februari Rapport Share Geplaatst 10 februari 17 minuten geleden zei leren_schoen: @Dat beloof ik de Joden geloven in 7 niveau’s van de hel. Maar welke hel heb je het dan over als je schrijft 22 uur geleden zei leren_schoen: In de Thora maakte de Heer al de hel in dit staat in numeri 16:30 Is dat dan de Joodse hel of de christelijke hel ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 10 februari Rapport Share Geplaatst 10 februari (bewerkt) 50 minuten geleden zei Dat beloof ik: Maar welke hel heb je het dan over als je schrijft Is dat dan de Joodse hel of de christelijke hel ? . De koetjes en bijtjes hierover en wat precieze verschillen gaat het mij niet zo om, los van het feit het leerzaam is Hoe weet ik dat er een groot verschil is en waar is het bewijs? Omdat Elija wel het paradijs in is gegaan, en andere mensen niet zoals Korach. Dan weet ik dat er winnaars en verliezers zullen zijn en een positief of negatief resultaat. 10 februari bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 712 Geplaatst 10 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 10 februari Op 8-2-2025 om 17:51 zei Aristarkos: Christus is voor allen (1) gestorven en van die allen maak jij sommige. Het offer van Christus is in jouw visie dus onvoldoende geweest om het voornemen der aionen tot voltooiing te brengen en dat is een ergere zonde dan je je nu bewust bent. Nee hoor, voor iedereen. Maar je moet wel de keuze maken voor Christus. Hij is de weg naar de Vader. Zelfs na de dood kan je nog een keuze maken. Alverzoening wordt niet ondersteund in de Bijbel. Op 9-2-2025 om 14:36 zei leren_schoen: Er staan zo veel verzen in het OT dat je de hel niet kan ontkennen en Jezus doet alleen meer kennis er boven op over de hel. Zoals wie precies allemaal daar heen gaan etc Joden geloofden vroeger niet in de hel. Het Judaisme van nu is een heel ander geloof. Ik zou niet weten waar de helleleer ondersteund zou worden in het OT. Op 9-2-2025 om 15:04 zei leren_schoen: In de Thora maakte de Heer al de hel in dit staat in numeri 16:30 Maar als Jehovah iets buitengewoons met hen doet en de grond zich opent en hen met alles wat ze hebben opslokt, en ze levend in het Graf afdalen, dan weten jullie zeker dat deze mannen Jehovah met minachting hebben behandeld. Het Graf is Sjeool, het gemeenschappelijke graf der mensheid. Het is duidelijk dat er geen bewustzijn is in Sjeool. Hier staat dat de bodem onder hun voeten zal opengaan en dat ze levend worden begraven. Uit de bijbel blijkt duidelijk dat Sjeool het gemeenschappelijke graf van de mensheid is, een plaats waar geen bewustzijn bestaat (Pr 9:4-6, 10). Degenen die zich in Sjeool bevinden, loven God niet, noch maken zij gewag van hem (Ps 6:4, 5; Jes 38:17-19). Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.001 Geplaatst 11 februari Rapport Share Geplaatst 11 februari (bewerkt) 16 uur geleden zei leren_schoen: 17 uur geleden zei Dat beloof ik: Maar welke hel heb je het dan over als je schrijft Is dat dan de Joodse hel of de christelijke hel ? . De koetjes en bijtjes hierover en wat precieze verschillen gaat het mij niet zo om Ik heb uiteraard wel de verschillen in gedachten, vandaar mijn vraag welke hel je bedoelde toen je schreef dat de Heer in de Thora al de hel maakte. Die tekst is namelijk door Joden geschreven met in gedachten hun idee van een dodenrijk en dat is iets heel anders dan de christelijke hel. 11 februari bewerkt door Dat beloof ik Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aristarkos 196 Geplaatst 11 februari Rapport Share Geplaatst 11 februari (bewerkt) 12 uur geleden zei sjako: Nee hoor, voor iedereen. Maar je moet wel de keuze maken voor Christus. Hij is de weg naar de Vader. Zelfs na de dood kan je nog een keuze maken. Alverzoening wordt niet ondersteund in de Bijbel. Je bedoelt dat "alverzoening" niet ondersteund word door de meeste theologische richtingen inclusief JG. In jullie visie is Christus niet voor iedereen gestorven dit is slechts een zin die jullie gebruiken om van een probleem af te zijn. Als zondaren niet uiteindelijk gered kunnen worden — via straf zoals de tweede dood b.v. — was het offer van Christus onvoldoende, kan het voornemen der aionen niet tot het einde komen dat God voor ogen had, was God niet almachtig om God is alles in allen te bewerkstelligen. Dat is de noodlottige conclusie die je wilt vermijden met "Alverzoening wordt niet ondersteund in de Bijbel". Het ontkennen van de waarheid is de grondslag voor alle conflicten in de theologische hutspot die we nu waarnemen als katholieken, protestanten, Jehova's Getuigen enz. enz.. Aristarkos 11 februari bewerkt door Aristarkos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 817 Geplaatst 11 februari Rapport Share Geplaatst 11 februari 1 uur geleden zei Aristarkos: Je bedoelt dat "alverzoening" niet ondersteund word door de meeste theologische richtingen inclusief JG. In jullie visie is Christus niet voor iedereen gestorven dit is slechts een zin die jullie gebruiken om van een probleem af te zijn. Als zondaren niet uiteindelijk gered kunnen worden — via straf zoals de tweede dood b.v. — was het offer van Christus onvoldoende, kan het voornemen der aionen niet tot het einde komen dat God voor ogen had, was God niet almachtig om God is alles in allen te bewerkstelligen. Dat is de noodlottige conclusie die je wilt vermijden met "Alverzoening wordt niet ondersteund in de Bijbel". Het ontkennen van de waarheid is de grondslag voor alle conflicten in de theologische hutspot die we nu waarnemen als katholieken, protestanten, Jehova's Getuigen enz. enz.. Aristarkos Ik raad je aan om eens een keer serieus de Bijbel te lezen. De bokken zullen van de schapen gescheiden worden (Matt 25). Matt 22:13 vermeldt hoe mensen zonder bruiloftskleed weggeworpen zullen worden in de buitenste duisternis. In de gelijkenis van de zaaier wordt het 'onkruid' verbrandt. Matt 7 vermeldt dat de brede weg tot de ondergang leidt. (En dat de meeste gelovigen de brede weg nemen) En zo kan ik nog legio verzen noemen die aangeven dat de meeste zondaren het zullen verprutsen en verloren zullen gaan. Eigenlijk beweer je dat Jezus onzin heeft verkondigt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 11 februari Rapport Share Geplaatst 11 februari 1 minuut geleden zei Hopper: Ik raad je aan om eens een keer serieus de Bijbel te lezen. De bokken zullen van de schapen gescheiden worden (Matt 25). Matt 22:13 vermeldt hoe mensen zonder bruiloftskleed weggeworpen zullen worden in de buitenste duisternis. In de gelijkenis van de zaaier wordt het 'onkruid' verbrandt. Matt 7 vermeldt dat de brede weg tot de ondergang leidt. (En dat de meeste gelovigen de brede weg nemen) En zo kan ik nog legio verzen noemen die aangeven dat de meeste zondaren het zullen verprutsen en verloren zullen gaan. Eigenlijk beweer je dat Jezus onzin heeft verkondigt. Redelijk zeker is dat hij geen laptop had, voorts is het tussen de lijnen door lezen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 817 Geplaatst 11 februari Rapport Share Geplaatst 11 februari 19 minuten geleden zei TTC: Redelijk zeker is dat hij geen laptop had, voorts is het tussen de lijnen door lezen. De Bijbel lezen is een kwestie van de verschillende lagen ontleden. Daarom schrijft op dit forum ook rijp en groen door elkaar. Wie nog onder hypnose van de begeerte staat kan maar beter de Bijbel in het geheel niet lezen, want dan wekt het lezen van de Bijbel alleen maar verkeerde begeerte op. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 712 Geplaatst 11 februari Auteur Rapport Share Geplaatst 11 februari 22 minuten geleden zei Hopper: Ik raad je aan om eens een keer serieus de Bijbel te lezen. De bokken zullen van de schapen gescheiden worden (Matt 25). Matt 22:13 vermeldt hoe mensen zonder bruiloftskleed weggeworpen zullen worden in de buitenste duisternis. Precies, alverzoening is een tactiek van satan om je te laten denken dat het allemaal niks uitmaakt. Je bent in Christus of je blijft in Adam. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.561 Geplaatst 11 februari Rapport Share Geplaatst 11 februari 12 minuten geleden zei Hopper: De Bijbel lezen is een kwestie van de verschillende lagen ontleden. Daarom schrijft op dit forum ook rijp en groen door elkaar. Wie nog onder hypnose van de begeerte staat kan maar beter de Bijbel in het geheel niet lezen, want dan wekt het lezen van de Bijbel alleen maar verkeerde begeerte op. Ja, tot er niets meer overblijft, en dan heb je nog wat getallen die uit het niets komen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten