Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik ga vanavond beginnen aan het boek van Stephan Sanders, “Godschaamte”.   Ik heb altijd al een voorliefde van biografische (geloofs)verhalen en ik zag deze man een paar keer op tv en zijn verhaal boeide me.  Voor mij is hij een goed voorbeeld van hoe een homoseksueel bij God kan horen en dat wij het oordeel aan God moeten overlaten, want wie ben ik en wie zijn wij dan wel dat we zo iemand van God af zouden willen houden, terwijl God Zelf aan hem trekt.  Onderstaand een paar fragmenten.  Een oprecht mens met een doorleefd geloof.

 



 

 


Hij gaat gewoon ter communie, blijkt uit de interviews. Ik vind het heel goed dat dit klaarblijkelijk wordt overgelaten aan het eigen geweten. Als God hem heeft aanvaard, wie zijn wij dan wel dat we dat zouden afwijzen, dat we daar ook maar iets van durven zeggen. Hij heeft er in mijn ogen meer van begrepen dan menigeen.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waar komt die drang vandaan om homoseksualiteit persé te rijmen met christendom? Terwijl je wel ontucht bij heteroseksuelen veroordeelde als de luidste roeper? 

Dat zul je aan God moeten vragen, want HIJ heeft Stephan Sanders tot Zich getrokken, dwars tegen invloeden van lieden zoals jij in.

Net het voorwoord uit. Het is nu al een prachtig doorleefd boek vol verwondering en diepgang en geloofsovergave.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Flawless victory:

Dat zul je aan God moeten vragen, want HIJ heeft Stephan Sanders tot Zich getrokken, dwars tegen invloeden van lieden zoals jij in.

Net het voorwoord uit. Het is nu al een prachtig doorleefd boek vol verwondering en diepgang en geloofsovergave.

Lol ge zijt nog maar voorbij het voorwoord? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fundamenteel:

Waar komt die drang vandaan om homoseksualiteit persé te rijmen met christendom? Terwijl je wel ontucht bij heteroseksuelen veroordeelde als de luidste roeper? 

Goedemorgen,

Ik lees een tijdje mee en zie ook uw bijdragen. De bijbel roept op uw vijanden lief te hebben.

Mag ik u vragen hoe u dat in uw leven vorm geeft ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Zijde:

Goedemorgen,

Ik lees een tijdje mee en zie ook uw bijdragen. De bijbel roept op uw vijanden lief te hebben.

Mag ik u vragen hoe u dat in uw leven vorm geeft ?

Interessante gedachte. De vraag is wat Jezus verstaat onder het liefhebben van je vijanden. Alvorens het in de praktijk te brengen zal men dat voor zichzelf duidelijk moeten maken. 

In het verlengde daarvan denk ik dan ook aan het gebod om je vader en je moeder te eren. Hoe doe je zoiets?

Geeft Jezus misschien zelf aan hoe het moet? God's vijanden komen slecht aan hun einde. Als Israël het beloofde land intrekt moet alles dood. Mannen, vrouwen, kinderen en zelfs het vee. Ook in het boek Openbaring wordt bloed vergoten. Zelfs in Handelingen...

Dus? Ik ben benieuwd naar jullie visie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Zijde:

Goedemorgen,

Ik lees een tijdje mee en zie ook uw bijdragen. De bijbel roept op uw vijanden lief te hebben.

Mag ik u vragen hoe u dat in uw leven vorm geeft ?

Ik zou ze niet lief hebben als ik ze een leugen zou voorhouden. 

Agape is niet gelijk aan wat meeste bij liefde voorhouden. En wat ze haten is dat men er van uit gaat dat ze niet zondigen en het beter denken te weten dan Christus en Zijn apostelen. Ze cherrypicken naar believen en vertalen naar eigen goed dunken. Meermaals gebleken. 

Onder hoeveel nicknames ga je nog komen Leon? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Zijde:

Goedemorgen,

Ik lees een tijdje mee en zie ook uw bijdragen. De bijbel roept op uw vijanden lief te hebben.

Mag ik u vragen hoe u dat in uw leven vorm geeft ?

In hoofdstuk 5 van het boek Handelingen worden Ananias en zijn vrouw Sapphira gedood omdat ze hebben gelogen over de opbrengst van hun bezit. Onder toeziend oog van Petrus. 

'Love your enemies' zal dus niet betekenen wat christenen ervan maken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)

Het werk van Ritchie sprak mij zo aan dat ik daarna op zoek ben gegaan naar meer literatuur over de NDE en al zoekende vond ik een boek van John Burke. “Stel je de hemel eens voor”.  Ik vermoed dat dit niet de kwaliteit heeft van het boek van Ritchie (dat boek is zo ontzettend goed dat er maar weinig aan kunnen tippen denk ik), maar de omschrijving en de reviews vond ik goed genoeg om er nieuwsgierig naar te zijn.

https://www.bol.com/nl/nl/p/stel-je-de-hemel-eens-voor/9200000103707752/?bltgh=opLjlG1YVDAfSWdBkFhFjw.2_12.13.ProductTitle


Over de schrijver staat vermeld: “John Burke is de schrijver van No Perfect People Allowed, Soul Revolution en Unshockable Love. Hij is de voorganger van Gateway Church in Austin, Texas. John is ook een internationaal spreker en heeft zo voor honderdduizenden mensen gesproken in twintig landen. Zijn thema’s waren daarbij leiderschap en geestelijke groei.”

Bij bol was het uitverkocht maar ik heb het nog kunnen bestellen bij Ichthus boekhandel.
 

GELIEVE deze topic niet te vervuilen met anti homo discussies en andere (al of niet schijn)christelijke disputen.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik zou ze niet lief hebben als ik ze een leugen zou voorhouden. 

Agape is niet gelijk aan wat meeste bij liefde voorhouden. En wat ze haten is dat men er van uit gaat dat ze niet zondigen en het beter denken te weten dan Christus en Zijn apostelen. Ze cherrypicken naar believen en vertalen naar eigen goed dunken. Meermaals gebleken. 

Onder hoeveel nicknames ga je nog komen Leon? 

Ik begrijp dat u hier met name ook kijkt naar anderen. 
Ik ben echter oprecht geïnteresseerd in hoe u de Schrift hierin volgt en deze vorm geeft. Wat verstaat u echter onder liefde of agape. 
Hoe gaat u (liefde/agape) om met mensen die u hierboven beschrijft ?
U laat blijken de Schrift te willen volgen en dat is een loffelijk streven.

U denkt dat ik Leon ben ?
Schrijft/schreef hij hier ook ?
Ik zie namelijk gedurende de laatste periode geen bijdragen van deze persoon.

23 minuten geleden zei Hermanos2:

In hoofdstuk 5 van het boek Handelingen worden Ananias en zijn vrouw Sapphira gedood omdat ze hebben gelogen over de opbrengst van hun bezit. Onder toeziend oog van Petrus. 

'Love your enemies' zal dus niet betekenen wat christenen ervan maken. 

Wat maakt u ervan ?

1 uur geleden zei Hermanos2:

Interessante gedachte. De vraag is wat Jezus verstaat onder het liefhebben van je vijanden. Alvorens het in de praktijk te brengen zal men dat voor zichzelf duidelijk moeten maken. 

In het verlengde daarvan denk ik dan ook aan het gebod om je vader en je moeder te eren. Hoe doe je zoiets?

Geeft Jezus misschien zelf aan hoe het moet? God's vijanden komen slecht aan hun einde. Als Israël het beloofde land intrekt moet alles dood. Mannen, vrouwen, kinderen en zelfs het vee. Ook in het boek Openbaring wordt bloed vergoten. Zelfs in Handelingen...

Dus? Ik ben benieuwd naar jullie visie. 

Goede vragen. Wat is liefhebben ? Hoe eer je iemand ? Geeft Jezus aan hoe het moet ? Kunt u daar iets over zeggen ?

bewerkt door Zijde
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Zijde:

Ik begrijp dat u hier met name ook kijkt naar anderen. 
Ik ben echter oprecht geïnteresseerd in hoe u de Schrift hierin volgt en deze vorm geeft. Wat verstaat u echter onder liefde of agape. 
Hoe gaat u (liefde/agape) om met mensen die u hierboven beschrijft ?
U laat blijken de Schrift te willen volgen en dat is een loffelijk streven.

U denkt dat ik Leon ben ?
Schrijft/schreef hij hier ook ?
Ik zie namelijk gedurende de laatste periode geen bijdragen van deze persoon.

Wat maakt u ervan ?

Goede vragen. Wat is liefhebben ? Hoe eer je iemand ? Geeft Jezus aan hoe het moet ? Kunt u daar iets over zeggen ?

Zeker! Als je God hebt leren kennen en je blijft Hem hardnekkig afwijzen in gesproken woord en gedachte. En als je moeite doet anderen hierin mee te trekken, nou dan hoef je niet op genade te rekenen. Tenzij je oprecht berouw toont. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Monachos:

@Zijde en @Hermanos2 Flawless heeft duidelijk aangegeven wat de bedoeling van dit topic is en wat niet. Waarom gaan jullie dan door met off topic reacties?

Waarom niet? Off topics ontstaan als reactie op topics en zijn niet onbelangrijk. Bovendien heeft fv aan sjako al gevraagd om afsplitsing. Dus in afwachting daarvan kunnen we best verdergaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
32 minuten geleden zei Hermanos2:

Waarom niet? Off topics ontstaan als reactie op topics en zijn niet onbelangrijk. Bovendien heeft fv aan sjako al gevraagd om afsplitsing. Dus in afwachting daarvan kunnen we best verdergaan. 


Het is niet sociaal om verder te gaan terwijl aan de moderator om afsplitsing is gevraagd. En waarom is dat niet sociaal, omdat je @sjako daarmee meer werk bezorgt.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:


Het is niet sociaal om verder te gaan terwijl aan de moderator om afsplitsing is gevraagd. En waarom is dat niet sociaal, omdat je @sjako daarmee meer werk bezorgt.

Om Sjako te ontlasten is het volgens mij makkelijker om gewoon een ander topic aan te maken. 

Bij deze ! 😇

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Zijde:

Ik ben echter oprecht geïnteresseerd in hoe u de Schrift hierin volgt en deze vorm geeft. Wat verstaat u echter onder liefde of agape. 
Hoe gaat u (liefde/agape) om met mensen die u hierboven beschrijft ?

Ik volg door mijn eigen zondes aan te pakken. Waarop ik overigens meer veroordeeld ben dan ik ooit 1 homofiel veroordeelde. 

Homoseksualiteit is een zonde in christendom zoals 1 plus 1 twee is in wiskunde. We kunnen daar boos in worden, maar we kunnen dat niet veranderen. 

De Bijbel bepaalt christendom, niet de tijdsgeest of sympathieke homo's. Jezus voorspelde al dat ze velen in hun naam zouden geloven en volgen, maar Hem niet. 

De Bijbel is geen boek om te lezen, maar om te bestuderen. Ik heb dat niet geschreven maar geloof wel dat die schrijvers het beter dan mij wisten. Omdat ze door God geïnspireeed waren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid