Spring naar bijdragen

Hoe bewijs je de openbaring van God en de autoriteit van de bijbel


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Flawless victory:

Wat jij beschrijft is de bestemming van de nieuwe gelovigen uit de Joden die door de 144000 verzegelde gelovigen uit de Joden tot geloof zijn gebracht. Zij gaan regeren op de aarde. De Gemeente is dan al bij de Heer en zij regeren in de hemel.

1 Tessalonicenzen 4: 16-18

16 Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan.

17 Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn.

18 Zo dan, troost elkaar met deze woorden.

Er is hier sprake van een ontmoeting. Ik lees hierin dat de ongewenste scheiding tussen hemel en aarde verdwijnt. God zegt in Genesis dat Hij bij de mens wil zijn maar door de val ontstond een tijdelijke scheiding. Die gaat weggenomen worden. Ik geloof niet in de rapture theorie. Ik wil graag met beide voeten op de aarde staan in een tastbare wereld. Daarin wil ik blijven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 775
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het simpele feit dat je God “de levende Vader” noemt is al een beeld, een godsbeeld. 

@Monachos heeft helemaal gelijk. De uitspraak van de Heer Jezus was gericht aan de 'overspelige vrouw' in Joh.8:11  'Ga heen, en zondig niet meer.'  En al zou het zo zijn dat deze twee vrouwen de

Besef je dat je op anderen overkomt als iemand die alleen maar wartaal uitslaat TTC?

Posted Images

Zojuist zei Monachos:

Eerlijk. Gewaardeerd.

Ik kan me (nu) niets voorstellen bij een mens die ernaar verlangd een geest te worden. Dus geen tastbaar lichaam maar rondzwevend ergens of juist nergens en dan de hele dag niks kunnen doen. Alhoewel dat laatste soms niet verkeerd is. :) 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Breuk:

 De bijbel is geen historisch verslag.  

 

Hier had moeten staan: Ik ontken de bijbel als historisch verslag.

Ik doe er graag een schepje bovenop. De bijbel spreekt over een wereldomvattende vloed, over reuzen en Nefilim. Volgens jou waarschijnlijk larie en apekool. Verzinsels van inboorlingen. Maar zolang als niemand verklaren kan hoe Stonehenge en de piramides gebouwd werden, staat dit idee nog recht overeind. De gangbare ideeën over hellingen, ingesmeerd met olie en vet en koperen beiteltjes en enorme blokken graniet honderden kilometers vervoeren op houten bootjes is te belachelijk voor woorden. En proefondervindelijk onmogelijk gebleken.

En bedenk dat deze bouwsels tastbare bewijzen zijn voor verloren technologie en beschavingen. Ze staan er gewoon. Kunnen dus niet ontkend worden. En alleen verklaard als je na een keer slikken toch schoorvoetend moet toegeven dat de bijbel misschien toch gelijk zou kunnen hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 31-5-2024 om 15:37 zei Paul1982:

Wat je schrijft is inderdaad een cirkelredenering.

Die conclusie deel ik niet; ik schreef wel ‘dat het een cirkelredenering lijkt’. Het is geen cirkelredenering, omdat de waarheid van deze stelling extern (door God zelf!) wordt geleverd. Het punt is dat dit bewijs niet ‘wetenschappelijk’ kan worden aangetoond. Daarvoor schiet de wetenschap, blijkbaar, tekort. 

Op 31-5-2024 om 15:37 zei Paul1982:

En dan van iemand graag wil dat het A is en dus altijd een theorie bedenkt die hem of haar bij A laat uitkomen.

Ik vraag me af waarom überhaupt iemand een theorie bedenkt? Is het niet altijd om ‘uit te komen’ bij een conclusie die men al vermoedt? Daarom wordt een theorie altijd getoetst!

Dat is overigens de reden waarom de stelling “God bestaat” niet wetenschappelijk kan worden ‘bewijzen’; de wetenschap is daarvoor gewoonweg te beperkt.

Op 31-5-2024 om 15:37 zei Paul1982:

Tevens vind ik het altijd jammer als mensen dingen zwartwit zien. OF het is Goed of het Slecht/Kwaad.

Waarom vind je dat jammer? Het feit is gewoon, dat er mensen zijn die ongenuanceerd denken. Kijk maar om je heen Daarnaast neemt het aantal ongenuanceerde denkers, mijn inziens, nog toe ook.

Maar, nogmaals, de vraag aan jou persoonlijk: “waarom vind jij dat jammer?”

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos2:

 

Dit is een totaal verkeerde uitleg van de reden waarom Jezus met hoeren en tollenaars omging. En ik lees nergens dat Jezus niet zo veel op had met rijke mensen.

Dat je selectief leest is mij bekend, maar dit is toch wel heel erg.    Matteüs 19:16-26, Marcus 10:17-27 en Lucas 18:18-27.

1 uur geleden zei Hermanos2:

Ik wil graag met beide voeten op de aarde staan in een tastbare wereld. 

Je wilt dus gewoon een natuurlijke mens blijven.  Zoals de meeste mensen.

50 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik kan me (nu) niets voorstellen bij een mens die ernaar verlangd een geest te worden. 

 

Daar kun je ook niet naar verlangen, je wordt uit Geest geboren.  Of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Ik kan me (nu) niets voorstellen bij een mens die ernaar verlangd een geest te worden. Dus geen tastbaar lichaam maar rondzwevend ergens of juist nergens en dan de hele dag niks kunnen doen. Alhoewel dat laatste soms niet verkeerd is. :) 

 

 

Je wilt liever op de aarde zijn dan bij de Heer?  Je hebt een nogal vreemde voorstelling van het hemelse lichaam. Hemelbewoners hebben ook de beschikking over een tastbaar lichaam. Engelen kunnen zich ook materialiseren. Hemelbewoners kunnen dus wanneer ze maar willen op de aarde verschijnen. Andersom  daarentegen niet, de natuurlijke mens is aardgebonden. 

De Gemeente zal altijd bij haar Heer zijn en heeft het Lichaam van de Heer. Dat is precies wat ze wil. Derhalve hemelbewoners. Met ons hemelse lichaam kunnen we te allen tijde zijn waar Hij is, hetzij in de hemel hetzij op de aarde. Daarom drukte ik de betreffende tekst ook vet, maar jij negeert dat. 
 

1 Tessalonicenzen 4: 16-18

16 Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan.

17 Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn.

18 Zo dan, troost elkaar met deze woorden.

 

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Dat beloof ik:
Op 31-5-2024 om 15:12 zei Hetairos:

Daarnaast ben ik óók van mening, dat deze God, de Bron of Schepper is van alles dat is geschapen. Dat lijkt een cirkelredenering, maar ik wil er enkel maar mee zeggen, dat de mens, als onderdeel van dat wat is geschapen, géén besef heeft van iets dat niet is geschapen en daar dus op geen enkele wijze uit zichzelf over kan ‘na’denken. Hetzij dan dat de Schepper hem informeert (inhoudelijk materiaal verstrekt om over ’na’ te denken

Leg eens uit? Als alles is geschapen. Hier kan er dan iets zijn dat niet is geschapen, laat staan dat de mens daar besef van heeft....?

God heeft alles geschapen. God zelf is niet-geschapen. De mens maakt deel uit van dat wat is geschapen. Het denken van de mens is ook onderdeel van het geschapenen. De logische consequentie is dan dat het denken van de mens zich enkel maar bezig kan houden met het geschapene en geen besef heeft van dat wat niet is geschapen, God dus. Overigens is dit, naar mijn mening, ook de conclusie van Emmanuel Kant.

PS: De mens kent een ingeschapen verlangen * . De mens is dan ook van nature een zoeker, die wel de behoefte heeft om te vinden (zijn levensdoel), maar geen flauw idee heeft waar hij zijn levensdoel kan vinden. Dat levensdoel moet hem dus worden getoond en dan weet de mens dat hij dat zocht. God toont alle mensen wat hun levensdoel is: Jezus Christus. Het punt is evenwel, dat je dat doel wel als je ultieme levensdoel moet accepteren om het te zien. Als je het niet ziet, dan blijf je zoeken.

* = Vandaar dat de basisvragen van de mens zijn: Wie ben ik?, Waar kom ik vandaan?, Waarom besta ik?, Doe/leef ik goed?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Flawless victory @Hermanos2 vanuit de Bijbel bekeken is het (volgens mij) juist dat gelovigen die deel uitmaken van het Lichaam van Christus, een hemelse toekomst hebben en een andere groep (welke dat ook moge zijn) een aardse. Maar waarom zou God deze groepen een verschillende bestemming willen geven en niet samen willen brengen? Een bruid en bruidegom leven toch ook niet in verschillende 'dimensies'?

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Hetairos:

God heeft alles geschapen. God zelf is niet-geschapen. De mens maakt deel uit van dat wat is geschapen. Het denken van de mens is ook onderdeel van het geschapenen. De logische consequentie is dan dat het denken van de mens zich enkel maar bezig kan houden met het geschapene en geen besef heeft van dat wat niet is geschapen, God dus. Overigens is dit, naar mijn mening, ook de conclusie van Emmanuel Kant.

 

Dat klopt, Emmanuel Kant heeft de geestelijke mens (das ding an sich) nooit gekend.   

En daarmee zichzelf nooit gekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Hopper:

De Heilige Geest ontvangen is iets geheel anders dan de geestelijke mens zijn.  De Heilige Geest woont immers al in ieder mens.  (1 Korinthiërs 6:19).   In dat vers staat ook dat jij niet van jezelf bent.  Het ego meent nu juist dat hij wel van zichzelf is.

In feite zijn alle lichamen leden van Christus, mensen die nog in ego verkeren echter die weten dat niet, die sluiten zichzelf buiten.   Zoals Paulus in Galaten 2 schrijft: Daarom leef ik zelf niet meer, maar Christus leeft in mij.   In Paulus was het ego gestorven en alleen dán kan Christus de plaats van het ego in nemen.

Of je gedoopt bent dat doet niet ter zake, ieder mens die de leer van Jezus volgt komt in aanmerking.  Het is de Zoon immers die oordeelt, niet jij of ik......

En Jezus zegt: volg mij en verloochen jezelf.  Jezus zegt nergens: alleen mensen die gedoopt zijn mogen mij volgen.

Jezus was zelf gedoopt. Hij liet zijn leerlingen mensen dopen..

Misschien moet je eens verstand van zaniken (o nee, van zaken) krijgen voor je weer veel dingen roept die iedereen die kan lezen kan debunken.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Monachos:

@Flawless victory @Hermanos2 vanuit de Bijbel bekeken is het (volgens mij) juist dat gelovigen die deel uitmaken van het Lichaam van Christus, een hemelse toekomst hebben en een andere groep (welke dat ook moge zijn) een aardse. Maar waarom zou God deze groepen een verschillende bestemming willen geven en niet samen willen brengen? Een bruid en bruidegom leven toch ook niet in verschillende 'dimensies'?


Sommige mensen hebben nog duizend jaar nodig om definitief voor de Heere te kiezen. “Apparently Hermanos2 hasn’t made up his mind yet.”  Hij houdt naar eigen zeggen, waar jij hem voor complimenteerde voor zijn eerlijkheid,  meer van de aarde dan van de Heer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Er is hier sprake van een ontmoeting. Ik lees hierin dat de ongewenste scheiding tussen hemel en aarde verdwijnt. God zegt in Genesis dat Hij bij de mens wil zijn maar door de val ontstond een tijdelijke scheiding. Die gaat weggenomen worden. Ik geloof niet in de rapture theorie. Ik wil graag met beide voeten op de aarde staan in een tastbare wereld. Daarin wil ik blijven. 

Of misschien had Paulus gewoon een beetje een vreemd wereldbeeld? Zoals de mensne in zijn tijd wel meer hadden? En dacht de man werkelijk en letterlijk dat men Jezus tegemoet gaat op de wolken?

Veel intellectuele christenen weten dat de Bijbel allerlei ontkrachte en gedebunkte wereldbeelden heeft, maar ze proberen de Bijbel toch belangrijk te houden in hun visie. En dus lezen ze de Bijbel esoterisch en doen dan alsof de schrijvers dit ook zo bedoelden. 

 

5 minuten geleden zei Hopper:

Dat klopt, Emmanuel Kant heeft de geestelijke mens (das ding an sich) nooit gekend.   

En daarmee zichzelf nooit gekend.

Het word met de dag gekker hier.. Kant heeft het inderdaad vaak over "das ding an sich" gehad, maar daar bedoelde hij zeker niet de geestelijke mens mee.. 

De geestelijke mens is dan ook de mens die heel trots is op zichzelf en neerkijkt op de natuurlijke mens. Zoals de gnostici neerkeken op de letterknechten (gelovigen die de Bijbel bijvoorbeeld letterlijk namen). Een voorbeeld van borstklopperij en egoverruimend denken. Dan heb je meer aan de natuurlijke mens, die lekker een biertje drinkt op zijn tijd, die emoties kan voelen, die in het hier en nu leeft etc. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Hier had moeten staan: Ik ontken de bijbel als historisch verslag.

Ik doe er graag een schepje bovenop. De bijbel spreekt over een wereldomvattende vloed, over reuzen en Nefilim. Volgens jou waarschijnlijk larie en apekool. Verzinsels van inboorlingen. Maar zolang als niemand verklaren kan hoe Stonehenge en de piramides gebouwd werden, staat dit idee nog recht overeind. De gangbare ideeën over hellingen, ingesmeerd met olie en vet en koperen beiteltjes en enorme blokken graniet honderden kilometers vervoeren op houten bootjes is te belachelijk voor woorden. En proefondervindelijk onmogelijk gebleken.

En bedenk dat deze bouwsels tastbare bewijzen zijn voor verloren technologie en beschavingen. Ze staan er gewoon. Kunnen dus niet ontkend worden. En alleen verklaard als je na een keer slikken toch schoorvoetend moet toegeven dat de bijbel misschien toch gelijk zou kunnen hebben. 

Wie is er een topic begonnen over Genesis, waar ik laat zien dat ik groot respect heb voor de tekst.  
Steeds meer kerkgenootschappen uit de meer orthodoxe hoek, snappen dat een historische uitleg geen stand meer houdt. Luister eens de podcast Dit is de bijbel o.a. over scheppingsverhalen.  
 

Je schuift mij iets in de schoenen en dat is dat ik geen eerbied heb voor de tekst en de schrijvers.  
Het is lasterlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Flawless victory:


Sommige mensen hebben nog duizend jaar nodig om definitief voor de Heere te kiezen. “Apparently Hermanos2 hasn’t made up his mind yet.”  Hij houdt naar eigen zeggen, waar jij hem voor complimenteerde voor zijn eerlijkheid,  meer van de aarde dan van de Heer. 

Denk je dat de Heer vanaf een afstand naar de Aarde wil (blijven) kijken of uiteindelijk bij 'de Zijnen' wil zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Hopper:

Dat je selectief leest is mij bekend, maar dit is toch wel heel erg.    Matteüs 19:16-26, Marcus 10:17-27 en Lucas 18:18-27.

Nergens staat dat hoeren en tollenaars geen stem hebben etc. Het waren zondige mensen die Jezus’ correctie nodig hadden. Daarom zocht hij hen op. 
 

Ook nergens staat dat Jezus niet zo veel op had met rijke mensen. Hij constateert slechts dat het moeilijk zal zijn voor hen om het koninkrijk binnen te gaan. 
 

En jij noemt mij een selectief lezer?

24 minuten geleden zei Flawless victory:


Sommige mensen hebben nog duizend jaar nodig om definitief voor de Heere te kiezen. “Apparently Hermanos2 hasn’t made up his mind yet.”  Hij houdt naar eigen zeggen, waar jij hem voor complimenteerde voor zijn eerlijkheid,  meer van de aarde dan van de Heer. 

Ik hou inderdaad enorm van de aarde en God’s schepping. Temidden van deze puinhoop zie ik toch nog steeds de pracht. Ik koester de hoop op eeuwig leven op deze aarde. Voor mij geen wolk met een harp.

16 minuten geleden zei Breuk:

Wie is er een topic begonnen over Genesis, waar ik laat zien dat ik groot respect heb voor de tekst.  
Steeds meer kerkgenootschappen uit de meer orthodoxe hoek, snappen dat een historische uitleg geen stand meer houdt. Luister eens de podcast Dit is de bijbel o.a. over scheppingsverhalen.  
 

Je schuift mij iets in de schoenen en dat is dat ik geen eerbied heb voor de tekst en de schrijvers.  
Het is lasterlijk.

Volgens mij heb ik dat niet gezegd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Monachos:

@Flawless victory @Hermanos2 vanuit de Bijbel bekeken is het (volgens mij) juist dat gelovigen die deel uitmaken van het Lichaam van Christus, een hemelse toekomst hebben en een andere groep (welke dat ook moge zijn) een aardse. Maar waarom zou God deze groepen een verschillende bestemming willen geven en niet samen willen brengen? Een bruid en bruidegom leven toch ook niet in verschillende 'dimensies'?

God brengt ze wel samen maar sommige mensen hebben nog niet (definitief) voor Jezus Christus gekozen of kennen Hem nog niet. Wie gaan het 1000-jarig rijk in als mens van vlees en bloed?     Dus mensen die nog verkeren in een lichamelijke staat zoals wij nu ook nog zijn? In ieder geval zo’n drie tot vijf miljoen joden. Een derde van het volk zal overblijven. Nu zijn er grofweg 15 miljoen Israëliërs op aarde en in leven. 1/3   daar van is max.5 miljoen. Dan sluit ik niet uit dat er nog mensen, uit de volkeren,  zijn die hebben weten te ontkomen aan de vervolgingen van de Aniti-Christ. Denk ook aan de vele amper ontdekte en nog niet geciviliseerde stammen in het Amazone gebied. Op Kalimantan ( Borneo ) en op Guinea. Maar ook in ‘donker’ Afrika leven nog hele groepen afgesloten van de moderne maatschappij, daarop  zal de A.C. m.i. weinig macht hebben KUNNEN uitoefenen.  Zij kennen Christus niet maar hebben ook geen weet van de valsheid van de A.C.

1 uur geleden zei Monachos:

Denk je dat de Heer vanaf een afstand naar de Aarde wil (blijven) kijken of uiteindelijk bij 'de Zijnen' wil zijn?

De Zijnen zijn zij die vóór alles, te allen tijde en te allen plaatse  bij Hem willen zijn. Zonder Zijn lichaam kan dat niet. Beweren van Hem te houden en toch Zijn Lichaam niet willen aanvaarden omdat je de schepping liever hebt dan de Schepper, dat gaat niet samen. Dan kun je nog zo vaak ondergedompeld zijn geweest, een bruid die de bruidegom minder begeert dan zijn schepping blijft een doelmisser (=zondaar). 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Flawless victory:

God brengt ze wel samen maar sommige mensen hebben nog niet (definitief) voor Jezus Christus gekozen of kennen Hem nog niet. Wie gaan het 1000-jatig rijk in als mens van vlees en bloed?     Dus mensen die nog verkeren in een lichamelijke staat zoals wij nu ook nog zijn? In ieder geval zo’n drie tot vijf miljoen joden. Een derde van het volk zal overblijven. Nu zijn er grofweg 15 miljoen Israëliërs op aarde en in leven. 1/3   daar van is max.5 miljoen. Dan sluit ik niet uit dat er nog mensen, uit de volkeren,  zijn die hebben weten te ontkomen aan de vervolgingen van de Aniti-Christ. Denk ook aan de vele amper ontdekte en nog niet geciviliseerde stammen in het Amazone gebied. Op Kalimantan ( Borneo ) en op Guinea. Maar ook in ‘donker’ Afrika leven nog hele groepen afgesloten van de moderne maatschappij, daarop  zal de A.C. m.i. weinig macht hebben KUNNEN uitoefenen.  Zij kennen Christus niet maar hebben ook geen weet van de valsheid van de A.C.

😂

De AC moet zich behelpen met onze technologie of zo, om volkeren wel of niet te bereiken?

Dit is ongeveer net zo lachen als eens kijken op fora waar ze de platte Aarde theorie aanhangen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Monachos:

@Flawless victory @Hermanos2 vanuit de Bijbel bekeken is het (volgens mij) juist dat gelovigen die deel uitmaken van het Lichaam van Christus, een hemelse toekomst hebben en een andere groep (welke dat ook moge zijn) een aardse. Maar waarom zou God deze groepen een verschillende bestemming willen geven en niet samen willen brengen? Een bruid en bruidegom leven toch ook niet in verschillende 'dimensies'?

Ik kan niet meedenken met mensen die naar de hemel gaan. God zet mensen op aarde met de opdracht zich voort te planten en de aarde te onderwerpen. Waarom al deze moeite als we voorbestemd zijn voor hemels leven? Waarom wordt de mens dan afgerekend op zijn biologische driften? Waarom dan niet meteen begonnen in de hemel als dat de eindbestemming is. Scheelt een hoop ellende.

1 uur geleden zei Flawless victory:


Hij houdt naar eigen zeggen, meer van de aarde dan van de Heer. 

Mij woorden in de mond leggen die ik nooit gezegd heb? Schaam je diep. God is de enige reden dat ik nog leef. En jij, worm, gaat dat hier niet betwisten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik kan niet meedenken met mensen die naar de hemel gaan. God zet mensen op aarde met de opdracht zich voort te planten en de aarde te onderwerpen. Waarom al deze moeite als we voorbestemd zijn voor hemels leven? Waarom wordt de mens dan afgerekend op zijn biologische driften? Waarom dan niet meteen begonnen in de hemel als dat de eindbestemming is. Scheelt een hoop ellende.

Hemel is een toestand in en van je lichaam Hermanos.  

1 Korintiërs 15, 35-37;42-49: Een nieuw lichaam (Bijbel in gewone taal)

“Iemand zou kunnen zeggen: ‘Hoe kunnen de doden dan opstaan? Wat voor lichaam zullen ze dan hebben?’ Zo iemand begrijpt er niets van! Als je zaad op je akker strooit, valt dat in de grond om te sterven. Maar daarna gaat het weer leven, en groeien er planten uit. Die planten zien er totaal anders uit dan het zaad dat op de akker gestrooid is. Er zijn gewone korreltjes gezaaid, graankorrels of andere korrels. Zo zal het ook zijn als we opstaan uit de dood. Nu hebben we een lichaam dat sterfelijk en zwak is, en weinig voorstelt. Dat is het lichaam dat sterft. Maar als we opstaan uit de dood, zullen we een ander lichaam hebben, een lichaam dat onsterfelijk, krachtig en schitterend is. Ons aardse lichaam sterft. Maar we zullen met een nieuw lichaam opstaan uit de dood. Dat lichaam is een hemels lichaam. Er is dus niet alleen een aards lichaam, maar ook een hemels lichaam. In de heilige boeken staat: «Adam was de eerste mens, hij leefde op aarde.» Na Adam kwam er een nieuwe mens: Jezus Christus. Die leeft in de hemel, en hij zal ons het eeuwige leven geven. Eerst is er dus het aardse leven, en daarna komt het hemelse leven. God maakte de eerste mens van aarde. Maar aan Jezus Christus, de nieuwe mens, heeft hij een hemels lichaam gegeven. Wij zijn nu nog zoals die eerste mens. Net als Adam hebben ook wij een aards lichaam. Maar straks zullen we net zo zijn als de nieuwe mens, Jezus Christus. Dan zullen we een hemels lichaam hebben, net als hij.

https://bijbelin1000seconden.be/menu/tiki-index.php?page=1+Korintiërs+15%2C+35-37.42-49

 

19 minuten geleden zei Paul1982:

😂

De AC moet zich behelpen met onze technologie of zo, om volkeren wel of niet te bereiken?

Dit is ongeveer net zo lachen als eens kijken op fora waar ze de platte Aarde theorie aanhangen.

 

Ja de AC moet zich behelpen met technologie van mensen. De AC is een mens, der wetteloosheid weliswaar.  Bizar dat jij gelooft dat de AC geen technologie nodig heeft.  Lijkt erop dat de AC in jouw ogen de godheid is….

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Flawless victory:

Hemel is een toestand in en van je lichaam Hermanos.  

1 Korintiërs 15, 35-37;42-49: Een nieuw lichaam (Bijbel in gewone taal)

“Iemand zou kunnen zeggen: ‘Hoe kunnen de doden dan opstaan? Wat voor lichaam zullen ze dan hebben?’ Zo iemand begrijpt er niets van! Als je zaad op je akker strooit, valt dat in de grond om te sterven. Maar daarna gaat het weer leven, en groeien er planten uit. Die planten zien er totaal anders uit dan het zaad dat op de akker gestrooid is. Er zijn gewone korreltjes gezaaid, graankorrels of andere korrels. Zo zal het ook zijn als we opstaan uit de dood. Nu hebben we een lichaam dat sterfelijk en zwak is, en weinig voorstelt. Dat is het lichaam dat sterft. Maar als we opstaan uit de dood, zullen we een ander lichaam hebben, een lichaam dat onsterfelijk, krachtig en schitterend is. Ons aardse lichaam sterft. Maar we zullen met een nieuw lichaam opstaan uit de dood. Dat lichaam is een hemels lichaam. Er is dus niet alleen een aards lichaam, maar ook een hemels lichaam. In de heilige boeken staat: «Adam was de eerste mens, hij leefde op aarde.» Na Adam kwam er een nieuwe mens: Jezus Christus. Die leeft in de hemel, en hij zal ons het eeuwige leven geven. Eerst is er dus het aardse leven, en daarna komt het hemelse leven. God maakte de eerste mens van aarde. Maar aan Jezus Christus, de nieuwe mens, heeft hij een hemels lichaam gegeven. Wij zijn nu nog zoals die eerste mens. Net als Adam hebben ook wij een aards lichaam. Maar straks zullen we net zo zijn als de nieuwe mens, Jezus Christus. Dan zullen we een hemels lichaam hebben, net als hij.

https://bijbelin1000seconden.be/menu/tiki-index.php?page=1+Korintiërs+15%2C+35-37.42-49

 

Ja de AC moet zich behelpen met technologie van mensen. De AC is een mens, der wetteloosheid weliswaar.  Bizar dat jij gelooft dat de AC geen technologie nodig heeft.  Lijkt erop dat de AC in jouw ogen de godheid is….

In mijn ogen is de AC helemaal niks. Die komt niet, die gaat niet etc. Gewoon een misinterpretatie van christenen. Die in 666 het getal van de duivel en antichrist zien. Terwijl de schrijver van Openbaring het had over NERO. 

Ik vind het hele verhaal een beetje een "platte Aarde" verhaal overigens. Hoe christenen Openbaring uitleggen, de opneming van de gelovigen, de antichrist die nog jaren huis mag houden. De mensen die plaag na plaag te verduren krijgt, en zelfs roept tegen rotsen "val op mij" of tegen de dood zegt "neem mij" maar dat gebeurt nog niet want de straf is nog niet voldaan..

Een andere term voor antichrist is gewoon iedereen die niet gelooft dat Christus in het vlees gekomen is. 

Citaat

 

2 Johannes 1:7-13 Want er zijn vele verleiders in de wereld gekomen, die niet belijden, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Deze is de verleider en de antichrist. Ziet toe voor uzelven, dat wij niet verliezen, Want er zijn veel misleiders in de wereld gekomen, die niet belijden dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Dat is de misleider en de antichrist. Let op uzelf, opdat wij niet verliezen waarvoor w Want er zijn vele misleiders uitgegaan in de wereld, die de komst van Jezus Christus in het vlees niet belijden. Dit is de misleider en de antichrist. Let op uzelf, dat gij niet verliest wat wij verri Pas op voor de vele misleidende leraren die in deze wereld rondlopen. Zij beweren dat Jezus Christus niet als een mens van vlees en bloed gekomen is. Daaruit blijkt dat zij bedriegers en antichristen, Maar er lopen heel wat mensen rond die proberen om jullie leugens over Jezus Christus te laten geloven. Ze geloven niet dat Jezus Christus werkelijk een mens van vlees en bloed is geworden. Zulke mens (bible.com)


 

 

Dus het is weer de gebruikelijke bangmakerij, religie eigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

Hemel is een toestand in en van je lichaam Hermanos.  

1 Korintiërs 15, 35-37;42-49: Een nieuw lichaam (Bijbel in gewone taal)

“Iemand zou kunnen zeggen: ‘Hoe kunnen de doden dan opstaan? Wat voor lichaam zullen ze dan hebben?’ Zo iemand begrijpt er niets van! Als je zaad op je akker strooit, valt dat in de grond om te sterven. Maar daarna gaat het weer leven, en groeien er planten uit. Die planten zien er totaal anders uit dan het zaad dat op de akker gestrooid is. Er zijn gewone korreltjes gezaaid, graankorrels of andere korrels. Zo zal het ook zijn als we opstaan uit de dood. Nu hebben we een lichaam dat sterfelijk en zwak is, en weinig voorstelt. Dat is het lichaam dat sterft. Maar als we opstaan uit de dood, zullen we een ander lichaam hebben, een lichaam dat onsterfelijk, krachtig en schitterend is. Ons aardse lichaam sterft. Maar we zullen met een nieuw lichaam opstaan uit de dood. Dat lichaam is een hemels lichaam. Er is dus niet alleen een aards lichaam, maar ook een hemels lichaam. In de heilige boeken staat: «Adam was de eerste mens, hij leefde op aarde.» Na Adam kwam er een nieuwe mens: Jezus Christus. Die leeft in de hemel, en hij zal ons het eeuwige leven geven. Eerst is er dus het aardse leven, en daarna komt het hemelse leven. God maakte de eerste mens van aarde. Maar aan Jezus Christus, de nieuwe mens, heeft hij een hemels lichaam gegeven. Wij zijn nu nog zoals die eerste mens. Net als Adam hebben ook wij een aards lichaam. Maar straks zullen we net zo zijn als de nieuwe mens, Jezus Christus. Dan zullen we een hemels lichaam hebben, net als hij.

https://bijbelin1000seconden.be/menu/tiki-index.php?page=1+Korintiërs+15%2C+35-37.42-49

 

Ja de AC moet zich behelpen met technologie van mensen. De AC is een mens, der wetteloosheid weliswaar.  Bizar dat jij gelooft dat de AC geen technologie nodig heeft.  Lijkt erop dat de AC in jouw ogen de godheid is….

Ik besef heel goed dat hemel een toestand is. Daarom vraag ik me af waarom het christendom er een plaats van maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Ik besef heel goed dat hemel een toestand is. Daarom vraag ik me af waarom het christendom er een plaats van maakt.

Omdat in de hemel innerlijk en uiterlijk cq toestand en plaats aan elkaar gelijk zijn. De hemel is zowel een toestand als een plaats, omdat in Christus de scheiding tussen hemel en aarde in het inwendige van de mens is opgeheven. Wie niet in de hemel wil zijn wijst in feite het Lichaam van Christus af, want Zijn Lichaam is een hemels lichaam. Toestand en locatie zijn Een.

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Flawless victory:

Omdat in de hemel innerlijk en uiterlijk cq toestand en plaats aan elkaar gelijk zijn. De hemel is zowel een toestand als een plaats, omdat in Christus de scheiding tussen hemel en aarde in het inwendige van de mens is opgeheven. Wie niet in de hemel wil zijn wijst in feite het Lichaam van Christus af, want Zijn Lichaam is een hemels lichaam. Toestand en locatie zijn Een.

 

Nee hoor. Hier lees ik veel persoonlijke inbreng die de bijbel niet leert. 
God schiep een paradijselijke aarde. Een tastbare werkelijkheid. Bedoelt om eeuwig te blijven. De schepping viel door ongehoorzaamheid. Maar de aarde bleef. Na zijn dood laat Jezus ons het nieuwe lichaam zien wat voor allen bereikbaar is. Dit lichaam kan eten en drinken en zich door muren verplaatsen. Maar het blijft op deze aarde. En is in staat om aan te raken, te omhelzen en lief te hebben. We zullen Jezus mogelijk ontmoeten in de luchten maar daarna zal meteen de afdaling ingezet worden want de eeuwigheid is gewoon hier op aarde. Niks geen flauwekul over zielen in de hemel etc. Doden zijn gewoon dood en verwachten opstanding. Huwelijken zullen niet meer gesloten worden want dit is slechts een overeenkomst ter bescherming van onze onvolmaaktheid. Engelen zullen dienen. Daarom waren ze in Genesis 6 ook pissed off en begonnen sommigen voor zichzelf. De aarde wordt weer een paradijs. De zee zal niet meer zijn dus plek zat voor miljarden zielen. Als in mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Thinkfree:

Zou een narcist vanuit zijn hoge positie naar beneden komen om zichzelf te vernederen en de straf te dragen?

Nee. Maar zou een narcist mensen straffen die hij zelf heeft gemaakt om naar hem te luister en hemw te eren?

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid