Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 946
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jezus ging zelf in de synagoge teksten lezen en wees op en citeerde uit de wet en de profeten.   De (vrucht van de) Geest heeft alles met de fysieke wereld te maken:    Galaten 5:22 De vrucht v

Met deze opmerking laat je zien dat je de Triniteit gedachte niet begrijpt. Je beschrijving van de drie past daar niet in. Als je het niet begrijpt, kun je er volgens mij ook geen gefundeerde vragen o

Als ik een beeld heb van God en ik sla dat kapot, heb ik dan ook God zelf kapot geslagen? God heeft de mens geschapen naar zijn beeld of als zijn gelijkenis. De mens IS God niet, al denk hij zelf

Posted Images

2 uur geleden zei Flawless victory:


Overigens staat daar helemaal niet dat God Zich niet over engelen “ontfermt”. Dat is een foutieve vertaling en ook hier moet je even goed de zinnen ervoor en erna erbij nemen. Het gaat helemaal niet over ontfermen maar over de dood die geen engelen treft maar wel het zaad van Abraham.   Er staat:

zovelen als in doodsvrees gedurende heel hun leven, tot slavernij gedoemd waren. Want het grijpt zeker geen engelen aan, maar het grijpt zaad van Abraham aan.

De bovenstaande weergave is de juiste en daar staat  dan wel even heel wat anders dan in de gangbare bijbelvertalingen. Zo leest de NBG51 inderdaad hier: “Want over de engelen ontfermt Hij Zich niet, maar Hij ontfermt Zich over het nageslacht van Abraham.”   Dat is een foute vertaling want het gaat hier helemaal niet over ‘ontfermen’. Het woord dat hier in het Grieks gebruikt wordt, komt 19x voor in het NT en nergens wordt het vertaald met ‘ontfermen’. Altijd met ‘(aan)grijpen’, ‘vatten’, ‘nemen’ of ‘vast pakken’.

Het gaat in bovenstaand vers niet over God die zich niet zou ontfermen over engelen, maar  over de dood die geen engelen aangrijpt, maar zaad van Abraham. “Zaad van Abraham” dat zijn mensen, stervelingen. Engelen daarentegen sterven niet. Vandaar dat we een paar verzen eerder (2:9) lezen dat Jezus “voor een korte tijd beneden de engelen gesteld was vanwege het lijden des doods…”. Toen Jezus stierf werd hij beneden de engelen gesteld. Engelen sterven niet, daarom.

GODS ontferming is niet gelimiteerd. Zoals Psalm 145:9 zegt: “JAHWEH is voor allen goed, en zijn barmhartigheid is over al zijn werken!”.

 

@Flawless victory, uit welke vertaling heeft u de vetgedrukte tekst geciteerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Monachos:

Vóór de geboorte van de mens Jezus was de mens Jezus er dus gewoon nog niet.

De mens niet, maar als wezen wel. Hij heeft als Meesterwerker naast God gestaan vanaf het allerbegin. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

De mens niet, maar als wezen wel. Hij heeft als Meesterwerker naast God gestaan vanaf het allerbegin. 

Dat is de afwijkende opvatting van jouw club. Dan komen we weer uit bij Johannes 1 (NBG51):

1 In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God.

waar jullie 'een god' van hebben gemaakt. NWV:

1 In het begin was het Woord. Het Woord was bij God en het Woord was een god.

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Monachos:

1 In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God.

waar jullie 'een god' van hebben gemaakt. NWV:

Dat is anders de goede vertaling. Er zijn ook andere vertalingen die het zo vertalen. Bijv de Revised English Version is een moderne vertaling die ongeveer hetzelfde zegt en ook zo uitlegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Dat is anders de goede vertaling. Er zijn ook andere vertalingen die het zo vertalen. Bijv de Revised English Version is een moderne vertaling die ongeveer hetzelfde zegt en ook zo uitlegt.

Je gaat hier niemand overtuigen sjako.

Johannes-1-1.jpg

Willibrordvertaling:

1 In het begin was het Woord en het woord was bij God en het Woord was God.

Naardense Bijbel:

1 Bij begin (Gen. 1,1) is er het spreken geweest; het spreken is God nabij geweest, ja God is het spreken geweest.

NCV:

1 In het begin was het Woord, en het Woord was bij God, en God was het Woord.

Griekse grondtekst (Concordant Greek Text 1975):

Johannes-1-1-Grieks.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Jahu:

@Flawless victory, uit welke vertaling heeft u de vetgedrukte tekst geciteerd?

Een kenner van het Grieks onder de Alverzoeners die ik ken heeft het voor mij vertaald.  Maar je kunt zelf gewoon de Nederlandse Concordante Vertaling erbij pakken. Ik ben digibeet en heb slechts een iPad en geen computer, dus het lukt mij niet zo goed om dat net zoals @Monachos doet naar hier te kopiëren.    Er staat in de NCV:

Want het vat beslist niet boodschappers, maar het vat het zaad van Abraham. – NCV

In het Grieks staat er “epilambanô” en dat betekent (aan)grijpen’, ‘vatten’, ‘nemen’ of ‘vast pakken’.  Er staat in de grondtekst dus helemaal niet ‘ontfermen’. Het woord dat hier in het Grieks gebruikt wordt, epilambanō komt 19x voor in het NT en nergens wordt het vertaald met ‘ontfermen’. Altijd met ‘(aan)grijpen’, ‘vatten’, ‘nemen’ of ‘vast pakken’.

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:
5 uur geleden zei Jahu:

@Flawless victory, uit welke vertaling heeft u de vetgedrukte tekst geciteerd?

Een kenner van het Grieks onder de Alverzoeners die ik ken heeft het voor mij vertaald.  Maar je kunt zelf gewoon de Nederlandse Concordante Vertaling erbij pakken. Ik ben digibeet en heb slechts een iPad en geen computer, dus het lukt mij niet zo goed om dat net zoals @Monachos doet naar hier te kopiëren.    Er staat in de NCV:

Want het vat beslist niet boodschappers, maar het vat het zaad van Abraham. – NCV

In het Grieks staat er “epilambanô” en dat betekent (aan)grijpen’, ‘vatten’, ‘nemen’ of ‘vast pakken’.  Er staat in de grondtekst dus helemaal niet ‘ontfermen’. Het woord dat hier in het Grieks gebruikt wordt, epilambanō komt 19x voor in het NT en nergens wordt het vertaald met ‘ontfermen’. Altijd met ‘(aan)grijpen’, ‘vatten’, ‘nemen’ of ‘vast pakken’.

Zie ook:

https://www.scripture4all.org/pdf_interlinear/ en https://www.scripture4all.org/pdf_interlinear/gnt_nl.php?cs=39eca056b05d5619ad9ebbae24e704ba&t=477693&b=heb&c=2

Heb2-16.jpg

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Flawless victory:

Het gaat in bovenstaand vers niet over God die zich niet zou ontfermen over engelen, maar  over de dood die geen engelen aangrijpt, maar zaad van Abraham. “Zaad van Abraham” dat zijn mensen, stervelingen. Engelen daarentegen sterven niet. Vandaar dat we een paar verzen eerder (2:9) lezen dat Jezus “voor een korte tijd beneden de engelen gesteld was vanwege het lijden des doods…”. Toen Jezus stierf werd hij beneden de engelen gesteld. Engelen sterven niet, daarom.

@Flawless victory uw zogenaamde 'alverzoening vrienden' nemen u bij de neus! Ik ga op uw aanraden v14,15,16 en 17 van Hebreën 2 er ook bij nemen:

14 Overmits dan de kinderen des vleses en bloeds deelachtig zijn, zo is Hij ook desgelijks derzelve deelachtig geworden, opdat Hij door den dood te niet doen zou dengene, die het geweld des doods had, dat is, den duivel; 

** HIJ in v14 (2x) is deelachtig geworden aan vlees en bloed, en Hij heeft de duivel en de dood teniet gedaan.

HIJ is God, Hij is de Heer Jezus Christus!

15 En verlossen zou al degenen, die met vreze des doods, door al hun leven, der dienstbaarheid onderworpen waren.

** Nog steeds Hij, de Heer Jezus Christus, Hij is de Verlosser van hen die 'der dienstbaarheid' onderworpen waren.

16 Want waarlijk, Hij neemt de engelen niet aan, maar Hij neemt het zaad Abrahams aan.

** Nog steeds Hij, God, de Heer Jezus Christus, is het Die de zondigende engelen niet HELPT maar het 'zaad van Abraham' HELPT Hij wel! Dat is ook precies wat het woord betekent, HELPEN.

Het komt bv. voor in Mat 14:31 "En Jezus, terstond de hand uitstekende, greep hem aan, en zeide tot hem: Gij kleingelovige! waarom hebt gij gewankeld?" De Heer Jezus hielp Petrus zodat hij daar niet verdronk! 

Wie van de Heer Jezus Christus zijn, hebben dit getuigenis: 'Zodat wij vrijmoediglijk durven zeggen: De Heere is mij een Helper, en ik zal niet vrezen, wat mij een mens zal doen.' (Heb.13:6)

17 Waarom Hij in alles den broederen moest gelijk worden, opdat Hij een barmhartig en een getrouw Hogepriester zou zijn, in de dingen, die bij God te doen waren, om de zonden des volks te verzoenen.

** Hij moest de broederen gelijk worden, Hij is de Heer Jezus Christus.

** Hij is een getrouw en barmhartig Hogepriester, Hij is de Heer Jezus Christus

Wederom en net als in al deze verzen is Hij de waarachtige God Jezus Christus!

Hoe komt u  @Flawless victoryerbij om te zeggen dat het om "de dood" gaat? U bent gevangen in de dwaalleer van de alverzoening!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Monachos:

God gaat dat ook niet doen aangezien het een dwaling is die alleen door jullie wordt bedreven.

Ach, bijna 9 miljoen mensen die uit overtuiging Getuigen zijn geworden vind ik niet niks. En het potentieel is meer dan het dubbele gezien de bezoekers van de Gedachtenisviering. God zegent ons werk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Ach, bijna 9 miljoen mensen die uit overtuiging Getuigen zijn geworden vind ik niet niks. En het potentieel is meer dan het dubbele gezien de bezoekers van de Gedachtenisviering. God zegent ons werk.

Of iets een dwaling is, dat hangt niet af van het aantal aanhangers.   Want er zijn vele malen meer katholieke aanhangers dan JG.  Zou ik jouw redenering volgen dan is de RKK het instituut met de juiste visie.  Misschien in concurrentie met de islam, dat zou ik na moeten kijken. 

Doch Gods waarheid is er niet een van consensus, maar van overgave.   Dat valt gewoon na te lezen in de Bijbel:

Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben.

En bekennen de liefde van Christus, die de kennis te boven gaat, opdat gij vervuld wordt tot al de volheid Gods.  

 

Geen enkele denominatie heeft de waarheid in pacht, het is Christus welke de waarheid is.    Een waarheid welke de kennis te boven gaat.  Dus laat alle denominaties (en forumdeelnemers) maar kletsen wat ze willen, het is Christus die u tot waarheid brengt omdat hij zelf de waarheid is.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Jahu:

@Flawless victory uw zogenaamde 'alverzoening vrienden' nemen u bij de neus! Ik ga op uw aanraden v14,15,16 en 17 van Hebreën 2 er ook bij nemen:

14 Overmits dan de kinderen des vleses en bloeds deelachtig zijn, zo is Hij ook desgelijks derzelve deelachtig geworden, opdat Hij door den dood te niet doen zou dengene, die het geweld des doods had, dat is, den duivel; 

** HIJ in v14 (2x) is deelachtig geworden aan vlees en bloed, en Hij heeft de duivel en de dood teniet gedaan.

HIJ is God, Hij is de Heer Jezus Christus!

15 En verlossen zou al degenen, die met vreze des doods, door al hun leven, der dienstbaarheid onderworpen waren.

** Nog steeds Hij, de Heer Jezus Christus, Hij is de Verlosser van hen die 'der dienstbaarheid' onderworpen waren.

16 Want waarlijk, Hij neemt de engelen niet aan, maar Hij neemt het zaad Abrahams aan.

** Nog steeds Hij, God, de Heer Jezus Christus, is het Die de zondigende engelen niet HELPT maar het 'zaad van Abraham' HELPT Hij wel! Dat is ook precies wat het woord betekent, HELPEN.

Het komt bv. voor in Mat 14:31 "En Jezus, terstond de hand uitstekende, greep hem aan, en zeide tot hem: Gij kleingelovige! waarom hebt gij gewankeld?" De Heer Jezus hielp Petrus zodat hij daar niet verdronk! 

Wie van de Heer Jezus Christus zijn, hebben dit getuigenis: 'Zodat wij vrijmoediglijk durven zeggen: De Heere is mij een Helper, en ik zal niet vrezen, wat mij een mens zal doen.' (Heb.13:6)

17 Waarom Hij in alles den broederen moest gelijk worden, opdat Hij een barmhartig en een getrouw Hogepriester zou zijn, in de dingen, die bij God te doen waren, om de zonden des volks te verzoenen.

** Hij moest de broederen gelijk worden, Hij is de Heer Jezus Christus.

** Hij is een getrouw en barmhartig Hogepriester, Hij is de Heer Jezus Christus

Wederom en net als in al deze verzen is Hij de waarachtige God Jezus Christus!

Hoe komt u  @Flawless victoryerbij om te zeggen dat het om "de dood" gaat? U bent gevangen in de dwaalleer van de alverzoening!

 


Dit gaat helemaal nergens meer over.  De concordante vertaling is helder.  En de enige die hier mensen bij de neus neemt ben jijzelf. Je hebt de mond vol over Jezus maar je hebt geen woord begrepen van Zijn boodschap,  en wandelt niet in Zijn voetsporen getuige je rechtbankcultuur en je dwangmatige omgang met je dogma’s maar die twee gaan hand in hand.  Maar ook voor jou is er hoop want Jezus is de Alverzoener.  Ooit komt het met iedereen goed, dus ook met jou.

 

Romeinen 5:18 Derhalve, gelijk het door een daad van overtreding voor alle mensen tot veroordeling gekomen is, zo komt het ook door een daad van gerechtigheid voor alle mensen tot rechtvaardiging ten leven.


Philippenzen 2:9-11  Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong [van harte dus] zou belijden: Jezus Christus is Here, tot eer van God, de Vader!

Kolossenzen 1:19-20 Want het heeft de ganse volheid behaagd in Hem woning te maken, en door Hem, vrede gemaakt hebbende door het bloed Zijns kruises, alle dingen weder met Zich te verzoenen, door Hem, hetzij wat op de aarde, hetzij wat in de hemelen is. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

En al kun je nog zo mooi in tongen spreken en mensen (in het geval van Hetairos op B ) op hun gezondheidstoestand aanvallen en naar jouw idee de wet kennen, je hebt van Hem nul komma niets begrepen, ook al staan je lippen er niet over stil. En je neemt er velen bij de neus. 

‘Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.’
‭‭
Het evangelie naar Matteüs‬ ‭7‬:‭21‬-‭23‬ ‭NBG51‬‬
https://bible.com/bible/328/mat.7.21-23.NBG51

Bij Hem heb jij geen enkele jurisdictie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Flawless victory:

En al kun je nog zo mooi in tongen spreken en mensen (in het geval van Hetairos op B ) op hun gezondheidstoestand aanvallen en naar jouw idee de wet kennen, je hebt van Hem nul komma niets begrepen, ook al staan je lippen er niet over stil. En je neemt er velen bij de neus. 

‘Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.’
‭‭
Het evangelie naar Matteüs‬ ‭7‬:‭21‬-‭23‬ ‭NBG51‬‬
https://bible.com/bible/328/mat.7.21-23.NBG51

Bij Hem heb jij geen enkele jurisdictie.

Voordat ik iemand op een idee breng... 

 

bewerkt door Hermanos2
Preventieve verwijdering
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Flawless victory:


Dit gaat helemaal nergens meer over.  De concordante vertaling is helder.  En de enige die hier mensen bij de neus neemt ben jijzelf. Je hebt de mond vol over Jezus maar je hebt geen woord begrepen van Zijn boodschap,  en wandelt niet in Zijn voetsporen getuige je rechtbankcultuur en je dwangmatige omgang met je dogma’s maar die twee gaan hand in hand.  Maar ook voor jou is er hoop want Jezus is de Alverzoener.  Ooit komt het met iedereen goed, dus ook met jou.

 

Romeinen 5:18 Derhalve, gelijk het door een daad van overtreding voor alle mensen tot veroordeling gekomen is, zo komt het ook door een daad van gerechtigheid voor alle mensen tot rechtvaardiging ten leven.


Philippenzen 2:9-11  Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong [van harte dus] zou belijden: Jezus Christus is Here, tot eer van God, de Vader!

Kolossenzen 1:19-20 Want het heeft de ganse volheid behaagd in Hem woning te maken, en door Hem, vrede gemaakt hebbende door het bloed Zijns kruises, alle dingen weder met Zich te verzoenen, door Hem, hetzij wat op de aarde, hetzij wat in de hemelen is. 

Wij hebben het niet over Kol.1 of over Fil.2 en ook niet over Rom.5, maar over Hebreën 2:16.

U mag dus ingaan op Hebr.2:16 waarvan ik middels het verband met de verzen 14 t/m 17 heb aangetoond dat de Heer Jezus engelen niet helpt, maar mensen, het zaad van Abraham helpt Hij.

De alverzoening is dus een verzonnen on-Bijbelse theorie, waarvan ik vermoed dat die gemaakt is door en voor mensen die hun zondig bestaan willen goedpraten en door zo'n theorie menen het oordeel Gods te kunnen ontlopen.

Voorwaarde is wel dat als u op Hebr.2:16 wilt ingaan dan moet dat inhoudelijk zijn. Als u opnieuw het pure ad hominem negatievisme van uw alverzoening-vriendengroep wilt demonstreren, dan hoeft u niet te reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

Wij hebben het niet over Kol.1 of over Fil.2 en ook niet over Rom.5, maar over Hebreën 2:16.

U mag dus ingaan op Hebr.2:16 waarvan ik middels het verband met de verzen 14 t/m 17 heb aangetoond dat de Heer Jezus engelen niet helpt, maar mensen, het zaad van Abraham helpt Hij.

Ik heb aangetoond met de concordance vertaling wat er werkelijk staat in Hebreeen 16, wat uitstekend past in het hele hoofdstuk en wat overeenstemt met Gods Alverzoeningsteksten die ik je heb aangetoond.    Er staat niet dat God zich niet over engelen ontfermt.  “Want het vat beslist niet boodschappers, maar het vat het zaad van Abraham”. – NCV  Dat staat er.  Dat gaat over de dood, waar mensen aan sterven en niet de engelen en waar Jezus Zijn leven voor heeft gegeven.

In het Grieks staat er “epilambanō” en dat betekent (aan)grijpen’, ‘vatten’, ‘nemen’ of ‘vast pakken’.  Er staat in de grondtekst dus helemaal niet ‘ontfermen’. Het woord dat hier in het Grieks gebruikt wordt, epilambanō komt 19x voor in het NT en nergens wordt het vertaald met ‘ontfermen’. Altijd met ‘(aan)grijpen’, ‘vatten’, ‘nemen’ of ‘vast pakken’.

En zelfs al zou er wel staan wat jij denkt dat er staat - wat niet zo is, maar stel dat - dan geldt nog altijd dat het gaat over de huidige boze aioon en niet over de toekomende aionen.

1 uur geleden zei Jahu:

 

De alverzoening is dus een verzonnen on-Bijbelse theorie, waarvan ik vermoed dat die gemaakt is door en voor mensen die hun zondig bestaan willen goedpraten en door zo'n theorie menen het oordeel Gods te kunnen ontlopen.


Jij vermoedt wel vaker wat, ondanks alles wat erover uitgelegd is. Daar zul je je van moeten bekeren. Het is geen vrucht van de geest om kwaad te spreken of denken van wie dan ook, laat staan van de mensen die Gods Alverzoenende werk in het Woord 100 procent geloven.   

 

1 uur geleden zei Jahu:

 

Voorwaarde is wel dat als u op Hebr.2:16 wilt ingaan dan moet dat inhoudelijk zijn. Als u opnieuw het pure ad hominem negatievisme van uw alverzoening-vriendengroep wilt demonstreren, dan hoeft u niet te reageren.


Waarom zoek je mij hier op?  Bevalt het je niet meer in het kippenhok van boer koekoek eenzang? Nu er daar niemand meer is die je voor je rechtbank kunt slepen?  Het zou toch heel gezellig moeten zijn, zo allemaal dezelfde visie en geesteshouding?  Je zult er hier op dit forum mee moeten leren leven dat er mensen zijn met een andere visie dan jij, dat er mensen zijn met verschillende visies over de drieëenheid of niet drieëenheid, verschillende visies op de al of niet Godheid/goddelijkheid/godheid/menszijn van Jezus, verschillende visies op hoe God omgaat met mensen inclusief hun geaardheid,  verschillende visies op hel/vagevuur/vernietiging/Alverzoening enz.enz.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:

Jij zocht mij op...

Ga dan lezen in vasten, waar je "kappen nou" zei en dan uitlogde? Dat was na die post dus die jij citeert van 26/6, 4 dagen geleden? Is dat uw strategie om uzelf onzichtbaar te maken als onsterfelijk dom? :)

CONTEXT! Dwaalleraar, leugenaar!

Strategie van de opstandelingen is dus dit. :) En zij citeren dan de Bijbel terwijl ze mensen die de Bijbel volledig onderzoeken onderpissen met "praatjes als dit"

Ik ga Credible er dan zelf ook niet meer met bevuilen door er mee in interactie te gaan. Het zijn demonen, ik verdrijf ze in de naam van Jezus Christus.  Fake Christians!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid