Spring naar bijdragen

Jezus Christus is de mensen gelijk geworden.


Aanbevolen berichten

58 minuten geleden zei sjako:

Hij geeft Zijn volgelingen straks een opstanding, maar ze gaan eerst wel dood, maar voor God leven ze. De opstanding is pas na of tijdens de Wederkomst van Christus.

Wat u hier beweert kan volgens onze Bijbel onmogelijk waar zijn, kijk maar:

Wij allen waren dood, in overtredingen en zonden, maar wij (die van Christus Jezus) zijn levend gemaakt, met Christus.

"En u heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij dood waart door de misdaden en de zonden" (Efe.2:1)

Ook Johannes schrijft dat in zijn brief:1Jn 3:14 SV

'Wij weten, dat wij overgegaan zijn uit den dood in het leven, dewijl wij de broeders liefhebben' (1Jn.3:14a)

----------

Door uw JW-dwaling, krijgen we dus de volgende on-Bijbelse voorstelling van zaken, vanaf punt 3:

1e) alle mensen zijn in de dood, door misdaden en zonden.

2e) De mensen die zich tot de Heer Jezus Christus bekeren en Hem aanbidden, worden van hun zonden verlost, en beginnen aan het eeuwige leven, zoals er staat: 'Ontwaakt, gij, die slaapt, en staat op uit de doden' (Efe.5:14) Ontwaken doe je nu.

3e) Dan zouden, volgens u(!), deze gelovigen, de onderstaande woorden van hun Meester en God moeten vergeten: (Joh 8:51) 'Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand Mijn woord zal bewaard hebben, die zal den dood niet zien in der eeuwigheid.'  - Die woorden van de Heer Jezus Christus bewaren, dat doen Christenen nu al.

(Joh 5:25) 'Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De ure komt, en is nu, wanneer de doden zullen horen de stem des Zoons Gods, en die ze gehoord hebben, zullen leven.'

4e) Maar wij raken het leven toch weer kwijt, volgens u(!), en, geheel tegen de woorden van de Heer Jezus Christus in, komen wij toch in de dood! (Uw bewering is hier in strijd met Jezus' woorden.)

5e) Om dan, volgens u(!), na onderbreking, later weer levend te worden.

De Bijbel leert anders, namelijk dat wij - die Jezus Christus liefhebben - 1) door Hem zijn levend gemaakt, 2) dat blijven wij eeuwig, en 3) bij de opstanding verschijnen wij met Hem op aarde.

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja. Je bent een ziel en je hebt een lichaam.

Jezus zei Mattheüs 10 (NBG51) 28 En weest niet bevreesd voor hen, die wèl het lichaam doden, maar de ziel niet kunnen doden; weest veeleer bevreesd voor Hem, die beide, ziel en lichaam, kan

"Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden" (Fil.2:7) Ik wil de titel van dit topic, een vers uit de Filippenzen

10 uur geleden zei Jahu:

Wij allen waren dood, in overtredingen en zonden, maar wij (die van Christus Jezus) zijn levend gemaakt, met Christus.

"En u heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij dood waart door de misdaden en de zonden" (Efe.2:1)

Hier bedoelt Paulus dat we dood waren in Adam. Maar we zijn nu levend in Christus. Dus Paulus heeft het hier niet over letterlijk dood. Dat blijkt ook uit Kolossenzen 2:13 Jullie waren dood door jullie overtredingen en onbesneden in het vlees, maar God heeft jullie met hem levend gemaakt. Hij heeft ons al onze overtredingen van harte vergeven

10 uur geleden zei Jahu:

Wij weten, dat wij overgegaan zijn uit den dood in het leven, dewijl wij de broeders liefhebben' (1Jn.3:14a)

 

Hier ook weer hetzelfde. We waren dood door oa de erfzonde. Door het loskoopoffer kunnen die vergeven worden en kunnen we weer leven.

10 uur geleden zei Jahu:

De mensen die zich tot de Heer Jezus Christus bekeren en Hem aanbidden, worden van hun zonden verlost, en beginnen aan het eeuwige leven, zoals er staat: 'Ontwaakt, gij, die slaapt, en staat op uit de doden' (Efe.5:14) Ontwaken doe je nu.

Hier bedoelt Paulus geestelijk ontwaken. Kijk maar naar de context. Bijv in vers 7: Laat je daarom niet met hen in.  8 Want eens waren jullie duisternis, maar nu zijn jullie licht in eenheid met de Heer. 
Als je nu ontwaakt krijg je straks de garantie op een opstanding.

10 uur geleden zei Jahu:

Dan zouden, volgens u(!), deze gelovigen, de onderstaande woorden van hun Meester en God moeten vergeten: (Joh 8:51) 'Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand Mijn woord zal bewaard hebben, die zal den dood niet zien in der eeuwigheid.'  - Die woorden van de Heer Jezus Christus bewaren, dat doen Christenen nu al.

Lazarus kreeg een opstanding maar ging later weer dood. Jezus doelt hier op de opstanding waardoor je eeuwig leven kunt krijgen.

10 uur geleden zei Jahu:

Joh 5:25) 'Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De ure komt, en is nu, wanneer de doden zullen horen de stem des Zoons Gods, en die ze gehoord hebben, zullen leven.'

Omdat Jezus in hun midden was en doden opwekte was de opstanding ook toen Jezus er was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Jahu:

De Bijbel leert anders, namelijk dat wij - die Jezus Christus liefhebben - 1) door Hem zijn levend gemaakt, 2) dat blijven wij eeuwig, en 3) bij de opstanding verschijnen wij met Hem op aarde.

De Bijbel leert idd anders wat u beweert. 1Thes 4:13

Broeders, we willen niet dat jullie onwetend zijn over degenen die slapen in de dood, zodat jullie niet treuren zoals degenen die geen hoop hebben.  14 Want als we geloven dat Jezus is gestorven en weer is opgestaan, dan moeten we ook geloven dat God de volgelingen van Jezus die slapen in de dood bij hem zal brengen.  15 Dit zeggen we jullie op basis van Jehovah’s woord: wij die in leven blijven tot de aanwezigheid van de Heer, zullen degenen die slapen in de dood in geen geval voorgaan.  16 Want de Heer zelf zal uit de hemel neerdalen met een bevelende roep, met de stem van een aartsengel en met Gods trompet, en dan zullen eerst de gestorven volgelingen van Christus opstaan.  17 Daarna zullen wij die nog in leven zijn samen met hen in wolken worden weggerukt, de Heer tegemoet in de lucht. Zo zullen we altijd bij de Heer zijn.  18 Blijf elkaar dus met deze woorden troosten.

Dus tot de komst van de Heer is er geen opstanding. Bij de parousia zullen volgelingen een hemelse opstanding krijgen. Als je als gezalfde op dat moment nog leeft dan krijg je een directe opstanding. 
Daarna volgen de gelovigen en weer daarna de rest van de doden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei sjako:

Hij geeft Zijn volgelingen straks een opstanding, maar ze gaan eerst wel dood, maar voor God leven ze. De opstanding is pas na of tijdens de Wederkomst van Christus.

Waar hang je uit dan als je dood bent (maar voor God leeft), en nog eeuwen moet wachten op de Wederkomst ? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Petra.:

Waar hang je uit dan als je dood bent (maar voor God leeft), en nog eeuwen moet wachten op de Wederkomst ? 

Voor God leef je omdat God eeuwig is en voornemens is dat je een opstanding te geven. Dus die opstanding is zeker. In de tussentijd ben je zoals Prediker zegt dood, of zoals Jezus zegt, slaapt.

Prediker 9:5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.  6 Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan.

en 10 Doe wat je hand te doen vindt met heel je kracht, want er is geen werk, geen plan, geen kennis en geen wijsheid in het Graf, waar je naartoe gaat.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Petra.:

Waar hang je uit dan als je dood bent (maar voor God leeft), en nog eeuwen moet wachten op de Wederkomst ? 

 

Waar hang je uit in je droomloze slaap?   De slaap wordt wel eens de kleine dood genoemd.  Als er niks is waar je je bewust van bent, dan is er geen tijd ook.   Dan kun je bij wijze van spreken een miljoen jaar slapen en voor jou was het een oogwenk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Hopper:

Waar hang je uit in je droomloze slaap?   De slaap wordt wel eens de kleine dood genoemd.  Als er niks is waar je je bewust van bent, dan is er geen tijd ook.   Dan kun je bij wijze van spreken een miljoen jaar slapen en voor jou was het een oogwenk.

Heel goed uitgelegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Jahu:

Als een mens slaapt, is hij/zij niet dood.

Kennelijk begrijp je niet hoe je zelf in elkaar steekt.   Als waarnemend subject heb je waarnemingen nodig om dat wat we 'leven' noemen mogelijk te maken.   Nee, natuurlijk ben je niet dood als je slaapt.   En in de menselijke slaap kun je je nog bewust zijn van dromen, dan is er ook nog een soort van tijdsbesef.   Maar in de droomloze slaap ben je 'dood' in die zin dat je geen tijdsbesef hebt.   Dat is wat Prediker bedoeld met 'dood'.   Het is gewoon algemeen bekende kennis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Hopper:

Kennelijk begrijp je niet hoe je zelf in elkaar steekt.   Als waarnemend subject heb je waarnemingen nodig om dat wat we 'leven' noemen mogelijk te maken.   Nee, natuurlijk ben je niet dood als je slaapt.   En in de menselijke slaap kun je je nog bewust zijn van dromen, dan is er ook nog een soort van tijdsbesef.   Maar in de droomloze slaap ben je 'dood' in die zin dat je geen tijdsbesef hebt.   Dat is wat Prediker bedoeld met 'dood'.   Het is gewoon algemeen bekende kennis.

Beperkt u zich a.u.b. tot de Bijbel, haal daar informatie uit die wij kunnen nalezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

Beperkt u zich a.u.b. tot de Bijbel, haal daar informatie uit die wij kunnen nalezen.

Excuus, aan dat verzoek kan ik niet voldoen.   Ik behoor niet tot de letterknechten, ik lees de Bijbel naar de Geest.  Zodoende kwam ik tot voorgaande opmerkingen, welke u niet aan staan.  Daar heb ik begrip voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hopper:

Excuus, aan dat verzoek kan ik niet voldoen.   Ik behoor niet tot de letterknechten, ik lees de Bijbel naar de Geest.  Zodoende kwam ik tot voorgaande opmerkingen, welke u niet aan staan.  Daar heb ik begrip voor.

Mag ik u dan vragen wat u van het gebod van de Heer Jezus Christus vind?

'Onderzoekt de Schriften' (Joh.5:39)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jahu:

Mag ik u dan vragen wat u van het gebod van de Heer Jezus Christus vind?

'Onderzoekt de Schriften' (Joh.5:39)

Dat staat er helemaal niet.  Er staat een punt komma achter die 3 woorden.  Wat jij doet is die 3 woorden citeren en de context achterwege laten.

Onderzoekt de Schriften; want gij meent in dezelve het eeuwige leven te hebben; en die zijn het, die van Mij getuigen.

Als de hele vers naar de Geest wordt gelezen, dan is het helder dat het tweede zinsdeel van een veronderstelling in de lezer uitgaat (gij meent).  Je kunt niet zomaar out of the blue een gebod citeren.   Uit het 'gij meent' kun je al opmaken dat de lezer in een verkeerde veronderstelling leeft.  Dus daar moet éérst wat aan gedaan voordat het derde zinsdeel beoefend en begrepen kan worden.

Onderwijl zit ik jou een vers uit te leggen, terwijl jij dat zelf had moeten bedenken.....

1 uur geleden zei Noel2:

Onderzoek alles en behoud het goede?

Nee.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Jahu:

Mag ik u dan vragen wat u van het gebod van de Heer Jezus Christus vind?

'Onderzoekt de Schriften' (Joh.5:39)

Daar staat geen gebod, maar een opmerking die Jezus maakt en die gaat er nou juist over dat de Joden tot wie Hij daar spreekt wel de Schriften onderzoeken die van Jezus getuigen, maar dat zij Hem (Jezus Christus) niet hebben aangenomen.  Met andere woorden ze hebben wel kennis van de Bijbel maar hebben Jezus niet binnengelaten in hun innerlijk. 

 

Johannes 5 (NBG51)

39 Gij onderzoekt de Schriften, want gij meent daarin eeuwig leven te hebben, en deze zijn het, welke van Mij getuigen, 40 en toch wilt gij niet tot Mij komen om leven te hebben.

41 Eer van mensen behoef Ik niet, 42 maar Ik ken u: gij hebt de liefde Gods niet in uzelf. 43 Ik ben gekomen in de naam mijns Vaders en gij neemt Mij niet aan; indien een ander komt in zijn eigen naam, die zult gij aannemen. 44 Hoe kunt gij tot geloof komen, gij, die eer van elkander behoeft en de eer, die van de enige God komt, niet zoekt? 45 Denkt niet, dat Ik u zal aanklagen bij de Vader; uw aanklager is Mozes, op wie gij uw hoop gevestigd hebt. 46 Want indien gij Mozes geloofdet, zoudt gij ook Mij geloven, want hij heeft van Mij geschreven. 47 Maar indien gij zijn geschriften niet gelooft, hoe zult gij mijn woorden geloven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Flawless victory:

Daar staat geen gebod, maar een opmerking die Jezus maakt en die gaat er nou juist over dat de Joden tot wie Hij daar spreekt wel de Schriften onderzoeken die van Jezus getuigen, maar dat zij Hem (Jezus Christus) niet hebben aangenomen.  Met andere woorden ze hebben wel kennis van de Bijbel maar hebben Jezus niet binnengelaten in hun innerlijk. 

 

Johannes 5 (NBG51)

39 Gij onderzoekt de Schriften, want gij meent daarin eeuwig leven te hebben, en deze zijn het, welke van Mij getuigen, 40 en toch wilt gij niet tot Mij komen om leven te hebben.

41 Eer van mensen behoef Ik niet, 42 maar Ik ken u: gij hebt de liefde Gods niet in uzelf. 43 Ik ben gekomen in de naam mijns Vaders en gij neemt Mij niet aan; indien een ander komt in zijn eigen naam, die zult gij aannemen. 44 Hoe kunt gij tot geloof komen, gij, die eer van elkander behoeft en de eer, die van de enige God komt, niet zoekt? 45 Denkt niet, dat Ik u zal aanklagen bij de Vader; uw aanklager is Mozes, op wie gij uw hoop gevestigd hebt. 46 Want indien gij Mozes geloofdet, zoudt gij ook Mij geloven, want hij heeft van Mij geschreven. 47 Maar indien gij zijn geschriften niet gelooft, hoe zult gij mijn woorden geloven?

Neem het mij a.u.b. niet kwalijk, ik heb geciteerd uit de Statenvertaling, daar staat het gebiedende wijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei sjako:

De Bijbel leert idd anders wat u beweert. 1Thes 4:13

Broeders, we willen niet dat jullie onwetend zijn over degenen die slapen in de dood, zodat jullie niet treuren zoals degenen die geen hoop hebben.  14 Want als we geloven dat Jezus is gestorven en weer is opgestaan, dan moeten we ook geloven dat God de volgelingen van Jezus die slapen in de dood bij hem zal brengen.  15 Dit zeggen we jullie op basis van Jehovah’s woord: wij die in leven blijven tot de aanwezigheid van de Heer, zullen degenen die slapen in de dood in geen geval voorgaan.  16 Want de Heer zelf zal uit de hemel neerdalen met een bevelende roep, met de stem van een aartsengel en met Gods trompet, en dan zullen eerst de gestorven volgelingen van Christus opstaan.  17 Daarna zullen wij die nog in leven zijn samen met hen in wolken worden weggerukt, de Heer tegemoet in de lucht. Zo zullen we altijd bij de Heer zijn.  18 Blijf elkaar dus met deze woorden troosten.

Dus tot de komst van de Heer is er geen opstanding. Bij de parousia zullen volgelingen een hemelse opstanding krijgen. Als je als gezalfde op dat moment nog leeft dan krijg je een directe opstanding. 
Daarna volgen de gelovigen en weer daarna de rest van de doden.

Ook in deze kwestie van de Thessalonicenzen-brief, zullen wij de JW-dwaling eens tegen het licht van de Bijbel houden.
Om te beginnen neem ik even een schoon velletje, en plaats daarop de echte tekst die er in de Bijbel staat. 
Vervolgens zal ik deze drie verzen vergelijken met wat er in uw JW-handboek staat, en, want daar gaat het natuurlijk om, aantonen dat de JW zienswijze is gebaseerd op grove dwaling!

 

De Bijbel: 1Thess. 4:14-16 

 "14 Want indien wij geloven, dat Jezus gestorven is en opgestaan, alzo zal ook God degenen, die ontslapen zijn in Jezus, weder brengen met Hem. 
15 Want dat zeggen wij u door het Woord des Heeren, dat wij, die levend overblijven zullen tot de toekomst des Heeren, niet zullen voorkomen degenen, die ontslapen zijn. 
16 Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem des archangels, en met de bazuin Gods nederdalen van den hemel; en die in Christus gestorven zijn, zullen eerst opstaan (Tot zover de Bijbel)


Vers 14: 
JW: "die slapen in de dood"
Bijbel: "die ontslapen zijn in Jezus"
Het JW-handboek gebruikt hier een contradictio in terminis, namelijk: Je kunt niet, zoals de Bijbel ons leert, 'ontslapen in Christus' én (volgens JW) tegelijkertijd in de dood zijn!
Wie 'in Christus' ontslapen, zullen de dood niet zien, noch die smaken, in der eeuwigheid. (Dit zegt Jezus in Joh.8:51 en 52)
 
Paulus schrijft in zijn tweede Corinthe-brief:
"Maar wij hebben goeden moed, en hebben meer behagen om uit het lichaam uit te wonen, en bij den Heere in te wonen." (2Cor.5:8)
Bij het sterven komen Christenen dus niet in de dood, maar nemen hun intrek bij de Heer Jezus Christus. Hallelujah!

Conclusie: De term "slapen in de dood", uit het JW-handboek, is een grove dwaling om hun zielenslaap-theorie sluitend te krijgen!

Vers 15: 
JW: "Jehovah’s woord"
Bijbel: "het Woord des Heeren" Weet u nog? Joh.1:1 Het Woord is God, (Dat is Christus Jezus, De Gezalfde) Grieks: Kurios. Wie is de Heere? Dat is Jezus Christus.

Conclusie: "Jehovah" staat nergens in het Nieuwe Testament, dan alléén in het JW-handboek, omdat zij de Heer Jezus Christus als de waarachtige God verwerpen!
Arianisme pur sang, niets anders.


Bijbel: 1Th 4:16 SV 
Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem des archangels, en met de bazuin Gods nederdalen van den hemel; en die in Christus gestorven zijn, zullen eerst opstaan;

Hier staat het duidelijk: De Heere Zelf zal.., God Zelf dus! Het is daarom definitief uitgesloten, dat het hier om een engel zou kunnen gaan.

De Heer Jezus Christus Zelf geeft, middels geroep, het startsignaal van de opstanding.
Daarop reageert, als aanvoerder der hemelse engelenlegers, de aartsengel Michaël met luide roepstem en vergezeld van trompetgeschal, om de engelen Gods in gereedheid te brengen voor de komende eindstrijd!

Het Bijbelvers dat deze exegese verder onderbouwt, dat de Heer Jezus Christus niet de engel Michaël is, staat in Judas 9.

"Maar Michaël, de archangel, toen hij met den duivel twistte, en handelde van het lichaam van Mozes, durfde geen oordeel van lastering tegen hem voortbrengen, maar zeide: De Heere bestraffe u!" (Jud.9)


We zien hier dat de engel Michaël geen oordeel tegen de duivel durfde voortbrengen, maar zei: De Heer bestraffe u!

Daarentegen sprak de Heer Jezus Christus:

'Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven' (Joh.5:22)

De Heer Jezus Christus durft de duivelen wel te oordelen en te bestraffen! Hij heeft dat dikwijls gedaan en gaat dat finaal doen, want 'De Vader heeft den Zoon lief, en heeft alle dingen in Zijn hand gegeven.' (Joh.3:35)

Wat dat laatste oordeel betreft, daar heeft de Eniggeboren Zoon van God Jezus Christus van gezegd:

'Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.' (Joh.3:18)

Conclusie: Dat is dus precies wat Arianisten, dat zijn unitaristen waaronder Jehova getuigen doen, zij geloven niet dat de Naam van de Eniggeboren Zoon van God, God gekomen in 'het vlees', Jezus Christus is!

1 uur geleden zei Flawless victory:

Geen probleem. We zitten er allemaal wel eens naast. 

Dank u, maar ik bedoelde eigenlijk niet dat de SV er naast zit....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Want indien wij geloven, dat Jezus gestorven is en opgestaan, alzo zal ook God degenen, die ontslapen zijn in Jezus, weder brengen met Hem. 

Wat staat hier eigenlijk? Ontslapen betekent gewoon sterven.  Wie gestorven is in Jezus (Daarom leef ik zelf niet meer, maar Christus leeft in mij.) is niet fysiek dood, Paulus was dat immers ook niet.   Paulus was dus bij leven al gestorven.  (Terzijde: hij was een gewoon mens zoals u en ik)

 

1Thess. 4:14 zegt dus dat 'degenen' (Paulus als bekendste voorbeeld) weder gebracht worden bij Hem.  Op een gegeven moment is Paulus fysiek gestorven , zijn Romeinse beulen hebben hem onthoofd.   Vanaf dat moment was Paulus zich niet meer bewust van iets anders (de wereld).   Dan gaat de situatie op zoals die zich in de droomloze slaap zich voordoet.  Voor ons is er een kleine 2000 jaar verstreken, voor Paulus misschien nog geen nanoseconde.  Dat weten we immers niet.

En verder heb ik voor vandaag geen zin om letterknechten tegen te spreken, ik ga er mijn werk niet van maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-2-2024 om 18:16 zei Jahu:

Vers 7: Maar heeft Zichzelven vernietigd  ('deed afstand' vind ik beter). -- Wanneer was dat? Was dat toen het Woord vlees werd, en Hij een baby werd in de buik van Maria?

Nu wil ik op het volgende opmerkzaam maken:

Wij weten vanwege vers 5, dat het over de Heer Jezus Christus gaat. Maar de Naam JEZUS ontving Hij bij Zijn geboorte. Als wij ervan uit willen gaan dat Hij Zichzelf 'vernietigde' vóór Zijn geboorte, om Mens te kunnen worden, dan moet er tenminste één Bijbeltekst te vinden zijn waaruit blijkt dat specifiek de Naam Jezus er al was. Christus in Zijn heerlijkheid was er volgens Ps.8:23 van eeuwigheid, beslist dus ook vóór de geboorte van onze Heiland Jezus. Om die heerlijkheid bidt de Heer Jezus ook in Joh.17:5.

Als we, zoals ik wil aangeven, kijken naar wanneer Jezus Zich heeft 'vernietigd' en vrijwillig afstand van Zijn Majesteit heeft gedaan, dan blijft alleen Zijn lijdensweg en kruisdood over: toen was Hij zwak en is Hij de mensen gelijk geworden.

Wij zien dus Christus, God, Die Zijn Goddelijkheid behield, toen Hij vanuit de hemel Mens is geworden (1Kor.15:47 SV, Joh.1:14). Toen ontving Hij de Naam Jezus, de waarachtige Christus, God. Vervolgens legt de Eniggeboren God Zijn Goddelijkheid terzijde (maakt er geen gebruik van), om als zwak Mens op Golgotha te kunnen sterven.

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Jahu:

Wie 'in Christus' ontslapen, zullen de dood niet zien, noch die smaken, in der eeuwigheid. (Dit zegt Jezus in Joh.8:51 en 52)

Ontslapen is weer een handigheidje van de Statenvertaling. Er staat in het Grieks gewoon slapen. Dus er zijn dus volgelingen van Jezus die slapen in de dood, onbewust.

11 uur geleden zei Jahu:

Wie 'in Christus' ontslapen, zullen de dood niet zien, noch die smaken, in der eeuwigheid. (Dit zegt Jezus in Joh.8:51 en 52)

Mensen die Jezus hebben aangenomen hebben garantie op een opstanding bij Jezus wederkomst. Na de dood zijn ze onbewust dus bij de opstanding lijkt het voor de persoon een fractie van een seconde dat ze weer leven. Geloof in een onsterfelijke ziel is een grote dwaling van de ‘kerk’.

11 uur geleden zei Jahu:

Conclusie: "Jehovah" staat nergens in het Nieuwe Testament, dan alléén in het JW-handboek, omdat zij de Heer Jezus Christus als de waarachtige God verwerpen!
Arianisme pur sang, niets anders.

Ik heb u een zeer oud afschrift van Hebreeuws Mattheus laten zien met klinker punten met daarin Jehovah. Dus dit is wederom niet waar.

https://www.hebreeuwsmattheus.nl

11 uur geleden zei Jahu:

Jehovah" staat nergens in het Nieuwe Testament, dan alléén in het JW-handboek, omdat zij de Heer Jezus Christus als de waarachtige God verwerpen!

Ik heb u al verschillende keren laten zien dat de Enige ware God Jehovah is. Zowel Jezus als Paulus zeggen dit letterlijk. Jezus is de Zoon van God.

11 uur geleden zei Jahu:

'Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven' (Joh.5:22)

Gegeven ja. Als u iemand iets geeft is het eerst van u geweest toch? U beslist of het gegeven wordt en zo heeft de Almachtige beslist dat Jezus alle macht heeft gekregen.

11 uur geleden zei Jahu:

Hier staat het duidelijk: De Heere Zelf zal.., God Zelf dus! Het is daarom definitief uitgesloten, dat het hier om een engel zou kunnen gaan.

Het gaat om Jezus. Die vergissing maak je door voor JHWH overal Heer neer te zetten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Jahu:

Dat is dus precies wat Arianisten, dat zijn unitaristen waaronder Jehova getuigen doen, zij geloven niet dat de Naam van de Eniggeboren Zoon van God, God gekomen in 'het vlees', Jezus Christus is!

Het is geen kwestie van geloven. Het staat er gewoon niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Jahu:

 

Bijbel: 1Th 4:16 SV 

Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem des archangels, en met de bazuin Gods nederdalen van den hemel; en die in Christus gestorven zijn, zullen eerst opstaan;

Hier staat het duidelijk: De Heere Zelf zal.., God Zelf dus! Het is daarom definitief uitgesloten, dat het hier om een engel zou kunnen gaan.

De Heer Jezus Christus Zelf geeft, middels geroep, het startsignaal van de opstanding.
Daarop reageert, als aanvoerder der hemelse engelenlegers, de aartsengel Michaël met luide roepstem en vergezeld van trompetgeschal, om de engelen Gods in gereedheid te brengen voor de komende eindstrijd!

Het Bijbelvers dat deze exegese verder onderbouwt, dat de Heer Jezus Christus niet de engel Michaël is, staat in Judas 9.

"Maar Michaël, de archangel, toen hij met den duivel twistte, en handelde van het lichaam van Mozes, durfde geen oordeel van lastering tegen hem voortbrengen, maar zeide: De Heere bestraffe u!" (Jud.9)


We zien hier dat de engel Michaël geen oordeel tegen de duivel durfde voortbrengen, maar zei: De Heer bestraffe u!

Daarentegen sprak de Heer Jezus Christus:

'Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven' (Joh.5:22)

De Heer Jezus Christus durft de duivelen wel te oordelen en te bestraffen! Hij heeft dat dikwijls gedaan en gaat dat finaal doen, want 'De Vader heeft den Zoon lief, en heeft alle dingen in Zijn hand gegeven.' (Joh.3:35)

Wat dat laatste oordeel betreft, daar heeft de Eniggeboren Zoon van God Jezus Christus van gezegd:

'Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.' (Joh.3:18)

 

@Jahu, bedankt de engelkwestie voor eens en altijd uit de wereld te helpen. @Hermanos2 let je op? Jij geloofde ook die mythe over de engel Michaël?

 

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid