Spring naar bijdragen

Jezus Christus is de mensen gelijk geworden.


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei sjako:

Ontslapen is weer een handigheidje van de Statenvertaling. Er staat in het Grieks gewoon slapen.

Ontbranden, is beginnen te branden, ontbijten is beginnen te bijten, ontslapen is beginnen te slapen: maar als je gaat slapen (in de Heer Jezus Christus), dan ben je niet dood, en je hebt ook nog bewustzijn! Vandaar ook, dat je bv. kunt dromen. (Han.2:17)

 

1 uur geleden zei sjako:

Dus er zijn dus volgelingen van Jezus die slapen in de dood, onbewust.

"in de dood, onbewust", is on-Bijbelse onzin! Kijk maar naar Lazarus en Abraham in Lukas 16: Zij waren reeds gestorven, maar hadden terdege bewustzijn, konden zien, en konden spreken.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja. Je bent een ziel en je hebt een lichaam.

Jezus zei Mattheüs 10 (NBG51) 28 En weest niet bevreesd voor hen, die wèl het lichaam doden, maar de ziel niet kunnen doden; weest veeleer bevreesd voor Hem, die beide, ziel en lichaam, kan

"Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden" (Fil.2:7) Ik wil de titel van dit topic, een vers uit de Filippenzen

"Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden" (Fil.2:7)

Heeft Zichzelf laten kruisigen, heeft ons niet veroordeeld maar genadevol geholpen en onderwezen, gevoed en gelaafd, schoongewassen. Heeft Zich tot ons niveau verlaagd. Hij kon pijn voelen en bloeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Mensen die Jezus hebben aangenomen hebben garantie op een opstanding bij Jezus wederkomst. Na de dood zijn ze onbewust dus bij de opstanding lijkt het voor de persoon een fractie van een seconde dat ze weer leven. Geloof in een onsterfelijke ziel is een grote dwaling van de ‘kerk’.

Waar zullen wij dan - binnen het JW-paradigma - de heren Mozes en Elías verstoppen? Eén van hen was al heel lang geleden gestorven, en de ander werd opgenomen. Het gaat in Matt.17:3 niet over de opstanding genoemd in de Thessalonicenzen; En toch ontmoeten zij allebei de Heer Jezus Christus en Zijn apostelen, op de berg der verheerlijking.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

"Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden" (Fil.2:7)

 

Weer een mooie passage dat Jezus zelf aangeeft dat hij gewoon mens was zoals wij.  Hij heeft het IK-ben vernietigd en is in de gestalte van een mens verschenen en aan ons gelijk geworden.

Wie de mens Jezus aanbidt, die kan zijn buurvrouw ook wel gaan aanbidden.  Die is ook wat tastbaarder.

Dat 'tastbaarder' bedoel ik uiteraard niet letterlijk, sorry.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ik heb u een zeer oud afschrift van Hebreeuws Mattheus laten zien met klinker punten met daarin Jehovah. Dus dit is wederom niet waar.

De behoefte van unitaristen, waaronder de jusaïsten en Jehova getuigen, is dezelfde gebleven: Een handjevol onbekeerlijke Joden zou dan - tegen de eeuwenlange traditie van de TeNaCh in! - Jehova hebben geschreven, om aan hun eigen godsdienstige behoeve te voorzien, men wil andermaal zeggen: "Jezus is niet God, weg met Hem!"

Datzelfde doen nu de Jehova getuigen in hun JW-handboek de NWT, door ook in het Nieuwe Testament "Jehova" te schrijven, in plaats van het veel betere: De Heer Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Ik heb u al verschillende keren laten zien dat de Enige ware God Jehovah is. Zowel Jezus als Paulus zeggen dit letterlijk. Jezus is de Zoon van God.

Dat heeft u niet laten zien, u zou graag willen dat het zo was, dat is iets anders. De Enige waarachtige God is Christus Jezus, Hij is de Heilige, Hij is in alles de Personificatie van God.

Dit schrijven de apostelen Johannes, Paulus en Petrus, en de Heer Jezus sprak deze woorden:

'Opdat zij allen den Zoon eren, gelijk zij den Vader eren. Die den Zoon niet eert, eert den Vader niet, Die Hem gezonden heeft.' (Joh.5:23)

Dus als u τιμάω 'eren' geen aanbidden van de Heer Jezus wilt noemen, dan ook de Vader niet! En als u de Vader wilt aanbidden, dan ook de Zoon: dit dient op gelijke wijze te gebeuren.

En omdat niemand (ook de Joden niet!) tot de waarachtige God kunnen bidden, dan door Hem, blijft de Naam Jezus Christus over!

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jezus_(traditioneel-christelijk)

Citaat

De traditioneel-christelijke benadering van Jezus (Oudgrieks: Ἰησοῦς) is de visie van de (orthodox-christelijke) traditie van het christendom, namelijk dat hij de Zoon van God is en daarmee deel uitmaakt van de goddelijke drie-eenheid of triniteit. In de traditioneel-christelijke benadering wordt Jezus aangeduid als Jezus Christus; soms ook als Jezus de Messias. Het unitarisme is daarentegen een christelijke stroming die de leer van de goddelijke drie-eenheid verwerpt.

Het gaat hierbij om de opvattingen zoals die feitelijk in diverse kerkgenootschappen heersen. Dit staat geheel los van het historisch-kritisch onderzoek naar de eventuele historische persoon van Jezus.

We moeten goed begrijpen dat de traditioneel-christelijke benadering van Jezus ook maar 'slechts' een geloofsrichting is.   Het unitarisme is simpelweg een andere geloofsrichting die zegt dat er maar één God is.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Unitarisme_(theologie)

Citaat

Messiasbelijdende Joden zien JHWH, de Eeuwige, als Eén (Deuteronomium 6:4). Desalniettemin bestaat er verschil van interpretatie over het wezen van God.

 

De forumleden mogen ieder voor zich dan weer even Deuteronomium 6:4 erbij pakken en checken of daar staat dat er 3 Goden zijn of een triniteit of bedenk zelf maar wat.    In mijn favoriete vertaling komt het woord enig voor.   Ik spreek dan ook graag van de enkelvoudigheid van God.  En niet van die 3 personen.  Maar best kans dat de Bijbel liegt natuurlijk.  Toch?   Of was die drie personen leer op een of ander concilie besloten?   Zou dat concilie  gelogen hebben?  

Volgt u de kerkleer of de Bijbelse leer?  Keuzes, keuzes.....

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Jahu:

Ontbranden, is beginnen te branden, ontbijten is beginnen te bijten, ontslapen is beginnen te slapen: maar als je gaat slapen (in de Heer Jezus Christus), dan ben je niet dood,

Volgens Jezus wel hoor. Johannes 11:11

Deze dingen zei hij, en hierna zei hij tot hen: „La̱zarus, onze vriend, is gaan rusten, maar ik ga erheen om hem uit de slaap te wekken.”  12 Daarom zeiden de discipelen tot hem: „Heer, indien hij is gaan rusten, zal hij beter worden.”  13 Jezus had echter van zijn dood gesproken. Maar zij meenden dat hij sprak van het rusten in de slaap

3 uur geleden zei Jahu:

in de dood, onbewust", is on-Bijbelse onzin

Prediker 9:10

Alles wat uw hand te doen vindt, doe dat met uw krácht, want er is geen werk noch overleg noch kennis noch wijsheid in Sjeo̱o̱l, de plaats waarheen gij gaat.

3 uur geleden zei Jahu:

Kijk maar naar Lazarus en Abraham in Lukas 16: Zij waren reeds gestorven, maar hadden terdege bewustzijn, konden zien, en konden spreken.

Dat is niet echt gebeurd het is een gelijkenis. Denk je nu echt dat je de ‘hel’ kunt zien in de hemel? Het is allemaal symbolisch en goed te verklaren. Dat heb ik al uitvoerig gedaan op dit forum en is vast wel terug te vinden.

2 uur geleden zei Hopper:

Ik spreek dan ook graag van de enkelvoudigheid van God.  En niet van die 3 personen.

Dus de hemel was leeg toen Jezus op aarde was?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Jahu:

Ontbranden, is beginnen te branden, ontbijten is beginnen te bijten, ontslapen is beginnen te slapen: maar als je gaat slapen (in de Heer Jezus Christus), dan ben je niet dood, en je hebt ook nog bewustzijn! Vandaar ook, dat je bv. kunt dromen. (Han.2:17)

 

"in de dood, onbewust", is on-Bijbelse onzin! Kijk maar naar Lazarus en Abraham in Lukas 16: Zij waren reeds gestorven, maar hadden terdege bewustzijn, konden zien, en konden spreken.

 

 


Dat is juist. En wanneer Saul naar de geestenbezweerster in Endor gaat om de gestorven Samuel te laten  oproepen, verschijnt Samuel, die hem de waarheid vertelt. 
 

Samuel vroeg waarom Saul zijn rust had verstoord door hem te laten oproepen. Saul vertelde dat hij ten einde raad was, omdat JHWH hem geen antwoord gaf. Samuel zei dat dit hem niet zou moeten verbazen, want JHWH had hem verstoten en het koninkrijk aan David gegeven. Daarom zou Saul de volgende dag ook verliezen van de Filistijnen en zouden Saul en zijn zonen de volgende dag "hier" - bij Samuel - zijn.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Geestenbezweerster_van_Endor

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

 

Dus de hemel was leeg toen Jezus op aarde was?

Nee, natuurlijk niet.  Zie Filippensen 2 vers 7 en 8

Citaat

7 Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden;

8 En in gedaante gevonden als een mens, heeft Hij Zichzelven vernederd, gehoorzaam geworden zijnde tot den dood, ja, den dood des kruises.

Jezus heeft Zichzelf (Ik Ben die Ik Ben) vernietigd en heeft de gestalte van een mens aangenomen.  (Staat ook als in Joh 1)

Dat 'vernietigen' moet niet letterlijk genomen worden.  God (de Ene God) is de bron waaraan we allemaal ons bestaan ontlenen.  Dat kan toch niet 33 jaar lang tijdens Jezus' leven zijn opgehouden?    Maar dat is feitelijk wel wat de trinitairen beweren.   God is verschenen als het 'geschapene'.  (Het Woord is vlees geworden) Jezus was mens en niet God.

Het 'geschapene' kunnen we allemaal begrijpen, dat zijn we immers zelf.   Wie Jezus aanbidt, aanbidt het 'geschapene' (een mens) en niet God.

Doch innerlijk was Jezus het Woord.  God moest Zichzelf wel uitspreken (Het uitgesproken Woord) om de gedaante van een mens te kunnen aannemen.   Wat het Woord voor betekenis heeft lezen we in Joh 1.   Maar God als Bron van alles kon uiteraard niet zomaar ophouden.  Deuteronomium 6:4 blijft gewoon geldig.

Wie de gestalte van Jezus aanbidt, aanbidt niet God maar een beeld.   Er staan termen als 'vlees geworden' en 'gestalte aangenomen'.  Dat verwijst gewoon naar een geschapen mens.  Jezus is ook niet zomaar als een volwassen man uit de lucht komen vallen, hij is net zoals wij allemaal geboren uit een vrouw.

Het Woord echter is de eniggeboren Zoon.  Wat al aangeeft dat het Woord uit Geest is geboren en de gestalte uit een vrouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Nee, natuurlijk niet.  Zie Filippensen 2 vers 7 en 8

Ben benieuwd hoe @Jahudaar dan over denkt.

2 uur geleden zei Flawless victory:

Dat is juist. En wanneer Saul naar de geestenbezweerster in Endor gaat om de gestorven Samuel te laten  oproepen, verschijnt Samuel, die hem de waarheid vertelt. 

Waarom denk je dat dir soort praktijken, die niet-Joodse mediums erop nahielden verboden waren? En waarom zou Samuel daar aan meewerken? Demonen kunnen zich heel goed voordoen als overleden personen. Saul riep demonen op.

6 uur geleden zei Jahu:

Opdat zij allen den Zoon eren, gelijk zij den Vader eren. Die den Zoon niet eert, eert den Vader niet, Die Hem gezonden heeft.' (Joh.5:23)

Eren is wat anders dan aanbidden. Wij eren Jezus net zo goed als Zijn Vader. Zonder Jezus is er geen verlossing en ook geen weg naar de Vader. Maar wij richten onze gebeden aan ‘Onze Vader’ in Jezus naam. Jehovah is de hoorder van het gebed. Psalm 65:2 Hoorder van gebeden, tot u zullen alle soorten mensen komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei sjako:

Ben benieuwd hoe @Jahudaar dan over denkt.

 

Ik vind Jahu niet zo interessant.  Hoe Paulus er over dacht is interessanter.  Maar voor ons is er maar één God. Dat is de Vader, die alle dingen heeft gemaakt, en voor wie wij gemaakt zijn. En voor ons is er maar één Heer: Jezus Christus. Door Hem heeft God alle dingen gemaakt. Door Hem bestaan ook wij.  (1 KORINTIËRS 8)

Paulus is het met mij eens dat er maar één God is.  En dat is de Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

 

Waarom denk je dat dir soort praktijken, die niet-Joodse mediums erop nahielden verboden waren? En waarom zou Samuel daar aan meewerken? Demonen kunnen zich heel goed voordoen als overleden personen. Saul riep demonen op.

 

De Bijbel leert dat Samuel verscheen en antwoord gaf. En Samuel sprak de waarheid, de volgende dag stierven Saul en zijn zoons.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Johannes 1:14 En het Woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid gezien, een heerlijkheid als van de Eniggeborene van de Vader), vol van genade en waarheid.
15. Johannes getuigt van Hem en heeft geroepen: Híj was het van Wie ik zei: Deze Die na mij komt, is vóór mij geworden, want Hij was er eerder dan ik.
16. En uit Zijn volheid hebben wij allen ontvangen, en wel genade op genade.
17. Want de wet is door Mozes gegeven, de genade en de waarheid zijn er door Jezus Christus gekomen.
18. Niemand heeft ooit God gezien; de eniggeboren Zoon, Die in de schoot van de Vader is, Die heeft Hem ons verklaard.
 

Het woord is vlees geworden. Johannes getuigt van het woord. Het woord is Jezus. Jezus was eerder dan Johannes. Blijkbaar is Jezus niet zo maar een mens. De JGs maken hem daarom een soort God van de tweede klasse (mythologie is er niets bij).  
De andere ontkenners van de koppeling tussen God en Jezus negeren de teksten over Jezus en vergeestelijken de term zoals Zoon en Christus.  Jezus is een mens op een hoog (hoogst?) geestelijk niveau.
 

Toch wel vreemd dat vrijwel alle christelijke kerken die belijdenis gemeen hebben m.b.t. de drie eenheid en de twee naturen leer van Jezus.  
Bij anderen is Jezus is dus een God van de 2 categorie of een hoog verheven mens.  
 

In de christelijke kerk zal de uitleg zijn dat God zich in Jezus een menselijke positie heeft aangenomen. Is de hemel leeg? Dat is een vreemde (kinderlijke?) gedachte over God en bedoeld om die menswording te ontkrachten.    
Daarnaast worden teksten doelbewust en aantoonbaar aangepast of worden stelselmatig genegeerd. 

 

Johannes 1:6 Er was een mens door God gezonden; zijn naam was Johannes.
7. Hij kwam tot een getuigenis, om van het licht te getuigen, opdat allen door hem geloven zouden.
10. Hij was in de wereld en de wereld is door Hem ontstaan en de wereld heeft Hem niet gekend.
11. Hij kwam tot het Zijne, maar de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.

19. En dit is het getuigenis van Johannes, toen de Joden priesters en Levieten uit Jeruzalem stuurden om hem te vragen: Wie bent u?
27. Hij is het Die na mij komt, Die vóór mij geworden is, bij Wie ik het niet waard ben de riem van Zijn sandalen los te maken.
29. De volgende dag zag Johannes Jezus naar zich toe komen en hij zei: Zie het Lam van God, Dat de zonde van de wereld wegneemt!
30. Híj is het van Wie ik gezegd heb: Na mij komt een Man Die voor mij geworden is, want Hij was er eerder dan ik.
33. En ik kende Hem niet, maar Hij Die mij gezonden heeft om te dopen met water, Die had tegen mij gezegd: Op Wie u de Geest zult zien neerdalen en op Hem blijven, Die is het Die met de Heilige Geest doopt.
34. En ik heb gezien en getuigd dat Híj de Zoon van God is.

 

De christelijke kerk heeft ketterse ideeën altijd bestreden.  
Dat is niet een doorslaggevend argument, maar wel heel goed te begrijpen.

 

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ben benieuwd hoe @Jahudaar dan over denkt

De menselijke ziel is eeuwig haar bestemming ook, echter, de ziel die zondigt die sterft. (Ez.18:4) 
De zondeschuld is het totaal van zijn/haar ongerechtigheid, dat als een negatief 'loon' in het oordeel uitbetaald gaat worden; hoe zwaarder beladen met ongerechtigheid en liefdeloosheid, hoe dieper de duisternis, ja zelfs tot in de buitenste duisternis! (Matt.8:12)

De mens die zich tot de Heer Jezus Christus bekeert, Hem liefheeft en aanbidt, die mag met volle gerustheid geloven, dat diens zondeschuld door de Heer Jezus is weggedaan op het kruis van Golgotha.
Die mens is door zijn/haar geloof in Christus Jezus gerechtvaardigt, opnieuw geboren en leeft, en blijft leven, ook zelfs als zijn lichaam sterft. Jezus Christus:
'Ik ben de Opstanding en het Leven; die in Mij gelooft zal leven, al ware hij ook gestorven' (Joh.11:25)

De zondaar is dood in overtredingen en misdaden, hij zal zijn ogen opslaan in het dodenrijk (G86 hadēs), en wordt daar bewaard tot de dag van het oordeel.
Vóór de verlossing van de zonde door Christus Jezus, gingen (bijna) alle mensen naar het dodenrijk, met dat verschil dat de goeden en slechten door
een onoverkomelijke kloof werden gescheiden. Beide groepen in het dodenrijk hebben bewustzijn, kunnen nadenken, kunnen geestelijke pijn voelen, kunnen zien, spreken en horen.

Hoe had Prediker dit allemaal moeten weten? De Heer Jezus was nog niet geboren, voor de zondeschuld der wereld was nog niet betaald, en de Heilige Geest van Christus was nog niet uitgestort, om hem, net als ons, in al de waarheid te kunnen leiden. (Joh.16:13)

Nadat de Heer Jezus het dodenrijk heeft bezocht, is daar niet één rechtvaardige meer aanwezig; Hij nam ze mee naar den hoge. "Toen Hij terugging naar de hemel, bevrijdde Hij de krijgsgevangenen." (Ef.4:8 BB) 

De mensen die door de eeuwen heen gerechtvaardigd zijn geworden door het geloof in Hem, nemen, net als Paulus, na het sterven hun intrek bij de Heer Jezus. (2Cor.5:8)
Hoe oud ook, het dodenrijk is een tijdelijke plaats; na de oordeelsdag is er geen toepassing meer voor en wordt het weggedaan. De dood is dan verslonden tot overwinning. (Jes.25:8)

De hel daarentegen blijft, die is voor de duivel en zijn engelen bereid, en voor alle mensen die de leugen en de duisternis liever hebben dan de Waarheid en Gods licht, die onbekeerlijk zijn en de Heer Jezus Christus als God verwerpen! 
Dat zijn zij waartegen Hij zal zeggen:
'Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is.'
(Matt.25:41)


Voor mij des te meer reden om heel duidelijk te maken, dat wij de Heer Jezus Christus als God moeten aanbidden: Alleen in Zijn Naam is redding!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Breuk:

Jezus is een mens op een hoog (hoogst?) geestelijk niveau.

De Heer Jezus Christus is de Zoon des mensen. (Matt.9:6) Hij is de Mens in de gestalte van God, Gode gelijk. (Fil.2:6) Hij is de Mens, zoals die al in Genesis 1:26 werd voorgesteld, de Goddelijke Mens, de Heere uit de hemel, met één natuur: die van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

De Bijbel leert dat Samuel verscheen en antwoord gaf. En Samuel sprak de waarheid, de volgende dag stierven Saul en zijn zoons.

Geloof daar helemaal niks van en ben niet de enige. Het is spiritisme en daar werkt God niet aan mee.

26 minuten geleden zei Jahu:

De menselijke ziel is eeuwig haar bestemming ook

Dat beweerde satan ook in Eden ‘U zal volstrekt niet sterven…..’ 

28 minuten geleden zei Jahu:

de ziel die zondigt die sterft.

Dus wat staat daar?

29 minuten geleden zei Jahu:

Ik ben de Opstanding en het Leven; die in Mij gelooft zal leven, al ware hij ook gestorven

Omdat Jezus ons een opstanding kan geven en Hij is eeuwig dus deze belofte zal zeker worden uitgevoerd.

30 minuten geleden zei Jahu:

Hoe had Prediker dit allemaal moeten weten?

Door de geest van God, de heilige Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Breuk:

 Jezus is een mens op een hoog (hoogst?) geestelijk niveau.
 

Wat je hier doet is het begrip 'geestelijk' niveau geven.   Het traditionele "Jezus op een voetstuk zetten".   Maar waarom sprak Jezus dan de woorden "Vader, in uw handen beveel Ik mijn geest."?   De leer van Jezus gaat juist over je eigen geest in de handen van de Vader leggen.  In navolging....

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei sjako:

Dus wat staat daar?

Die ziel raakt dan zijn stoffelijk lichaam kwijt, dat is sterven. De ziel is niet zoek, die is daarna óf in het dodenrijk (de zondaar), óf in het Paradijs bij de Heer Jezus Christus, omdat hij/zij bij de aanbidding van de Heer Jezus Christus als de waarachtige God, werd 'wedergeboren', een 'nieuwe schepping' is geworden.

Vandaar dat de aanbidding van de Heer Jezus Christus van crusiaal belang is.

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Jahu:

Die ziel raakt dan zijn stoffelijk lichaam kwijt, dat is sterven. De ziel is niet zoek, die is daarna óf in het dodenrijk (de zondaar), óf in het Paradijs bij de Heer Jezus Christus, omdat hij/zij bij de aanbidding van de Heer Jezus Christus als de waarachtige God, werd 'wedergeboren', een 'nieuwe schepping' is geworden.

Vandaar dat de aanbidding van de Heer Jezus Christus van crusiaal belang is.

Daar zou ik maar niet al te zeker van zijn.   Wie zegt dat de ziel überhaupt 'ergens' is?  Je hebt allerlei ideeën over de ziel omdat je de Bijbel letterlijk leest.

Want wat baat het een mens, zo hij de gehele wereld gewint, en lijdt schade zijner ziel? Of wat zal een mens geven, tot lossing van zijn ziel?".  (Matt 16)

De mensen die denken het Jezus-Mysterie met het denken op te lossen willen een 'probleem' oplossen met dezelfde middelen als waar het mee ontstaan is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

De mensen die denken het Jezus-Mysterie met het denken op te lossen willen een 'probleem' oplossen met dezelfde middelen als waar het mee ontstaan is.

Dat denkt u.

1 uur geleden zei Hopper:

Want wat baat het een mens, zo hij de gehele wereld gewint, en lijdt schade zijner ziel? Of wat zal een mens geven, tot lossing van zijn ziel?".  (Matt 16)

Dit uiteraard is het ultieme antwoord gegeven door de Heer Jezus Christus. Al die mensen, die schade lijden aan hun ziel, zijn het bewijs dat ze hun ziel nog hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid