Spring naar bijdragen

Offerdood zonder schepping?


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Petra.:

Ik vind dat Koninkrijk helemaal niet nabij. Tenzij het die narigheid op onze aardkloot betreft..dan is het nabij, maar erg Koninkrijk Gods-achtig vind ik dat niet. (Oorlog en ellende).

Ik wel. Jezus heeft geprofeteerd dat de dagen vlak voor Zijn wederkomst moeilijk zouden zijn. Paulus geeft een omschrijving van de laatste dagen.

2Tim 3 Maar weet dat er in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken die moeilijk te doorstaan zijn.  2 Want de mensen zullen alleen om zichzelf geven en om geld. Ze zullen verwaand zijn, arrogant, lasteraars, ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar en ontrouw.  3 Ze zullen geen natuurlijke genegenheid hebben, voor geen enkele overeenkomst openstaan en kwaadsprekers zijn. Ze zullen onbeheerst en wreed zijn en geen liefde voor het goede hebben.  4 Ze zullen verraders zijn, roekeloos en opgeblazen van trots, met meer liefde voor genot dan liefde voor God.  5 Ze zullen een schijn van vroomheid hebben maar de kracht ervan niet blijken te bezitten. Keer je af van hen.

Mattheus 24:3 Terwijl hij op de Olijfberg zat, kwamen de discipelen naar hem toe. Ze waren alleen met hem en vroegen: ‘Vertel ons, wanneer zal dat allemaal gebeuren? En wat zal het teken zijn van je aanwezigheid en van het einde van het tijdperk?’ 4 Jezus antwoordde: ‘Pas op dat niemand je misleidt,  5 want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: “Ik ben de Christus”, en ze zullen veel mensen misleiden.  6 Jullie zullen horen van oorlogen en berichten van oorlogen. Raak niet in paniek, want die dingen moeten gebeuren, maar het is nog niet het einde. 7 Want het ene volk zal strijden tegen het andere, en het ene koninkrijk tegen het andere. In de ene plaats na de andere zullen voedseltekorten en aardbevingen zijn.  8 Al die dingen zijn het begin van de weeën.

Jezus vergelijkt het met weeën. Deze worden steeds erger naarmate de tijd voortgaat. Hoe dichter bij de Wederkomst hoe erger het wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Een verbeelding is veranderlijk, een geaardheid niet.

Ik geloof niet in de Geest van God, die ook de Geest van Christus is? De drie enige God. Wat een aanfluiting.   Wat een onwaarheid. Ga je nog lekker verder over mij chatten met @Hermanos2 en @leren_

Als je zo zeker weet dat Jezus je verlost heeft van de erfzonde, waarom je dan nog verschuilen achter Adam? Dan is wijzen toch niet meer nodig?  Dan kun je de verantwoordelijkheid toch aan, want HIJ,

1 uur geleden zei sjako:

Ik wel

Ook uit Matt 24.

Zoals de dagen van Noach waren, zo zal ook de komst van de Zoon des mensen zijn.Want zoals ze bezig waren in de dagen voor de zondvloed met eten, drinken, trouwen en ten huwelijk geven,  tot op de dag waarop Noach de ark binnenging, en het niet merkten, totdat de zondvloed kwam en hen allen wegnam, zo zal ook de komst van de Zoon des mensen zijn.

Als je het verwacht, komt het dus niet. Het komt als je hier niet verwacht.

Dus hoe meer Jehovahs roepen dat het bijna staat te gebeuren, des te zekerder dat er niets gebeurt..... Tsja, dat is Bijbels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als je het verwacht, komt het dus niet. Het komt als je hier niet verwacht.

Maar Noach wist het wel want hij bouwde de ark. Mensen die zich niet verdiepen in de tijd zien het niet en dan komt het einde van het tijdperk onverwacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei sjako:

Maar Noach wist het wel want hij bouwde de ark. Mensen die zich niet verdiepen in de tijd zien het niet en dan komt het einde van het tijdperk onverwacht.

Dat is in ieder geval niet zoals het er staat in Mattheus 24:36. Niemand weet wanneer de dag komt, zelfs de engelen en de Zoon niet. Alleen de Vader.
En dat is dan weer een argument dat je van mij gratis mag gebruiken in triniteits discussies, want bij een drie-eenheid is dit onmogelijk 😉

7 minuten geleden zei Fundamenteel:

e9096ba1bc24118d8cf6cb8950d114f4526ec46a

Lucas 17 Maar op de dag waarop Lot uit Sodom ging, regende het vuur en zwavel uit de hemel en bracht hen allen om. Zo zal het ook zijn op de dag waarop de Zoon des mensen geopenbaard zal worden.

Regen is water dat uit de hemel valt.
Water is iets anders dan Vuur en zwavel.

Overigens moet je even doorlezen om te zien wat er wordt bedoeld met "Zo zal het ook zijn op de dag waarop de Zoon des mensen geopenbaard zal worden."
daarna volgen namelijk voorbeelden om dat uit te leggen, de bedoeling is om niet om te zien naar waar je mee bezig was.
Dat betekent dus de verwijzing naar Sodom en Gomorra, daar wordt geen regen mee bedoeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Dat beloof ik:

En dat is dan weer een argument dat je van mij gratis mag gebruiken in triniteits discussies, want bij een drie-eenheid is dit onmogelijk 😉

Bedankt voor de tip, maar daar maak ik al gebruik van.

Noach wist ook niet precies wanneer het zou gebeuren, maar hij wist wel dat het zou gebeuren. Als je een onweersbui ziet aankomen weet je ook niet precies wanneer precies het gaat regenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is in ieder geval niet zoals het er staat in Mattheus 24:36. Niemand weet wanneer de dag komt, zelfs de engelen en de Zoon niet. Alleen de Vader.
En dat is dan weer een argument dat je van mij gratis mag gebruiken in triniteits discussies, want bij een drie-eenheid is dit onmogelijk 😉

Regen is water dat uit de hemel valt.
Water is iets anders dan Vuur en zwavel.

Overigens moet je even doorlezen om te zien wat er wordt bedoeld met "Zo zal het ook zijn op de dag waarop de Zoon des mensen geopenbaard zal worden."
daarna volgen namelijk voorbeelden om dat uit te leggen, de bedoeling is om niet om te zien naar waar je mee bezig was.
Dat betekent dus de verwijzing naar Sodom en Gomorra, daar wordt geen regen mee bedoeld.

Ik postte dat plaatje van Noach aansluitend op eerdere teksten en voegde Lot er aan toe.

Neen we weten allemaal dat het einde nu door vuur zal komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat betekent dus de verwijzing naar Sodom en Gomorra, daar wordt geen regen mee bedoeld.

Met vuur wordt bedoeld dat het volledig zal zijn. En het gaat niet om de planeet, maar om het samenstel. De planeet staat juist een mooie tijd te wachten. Daar is ook niks mee, wel met de regeringen, mentaliteit etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is in ieder geval niet zoals het er staat in Mattheus 24:36. Niemand weet wanneer de dag komt, zelfs de engelen en de Zoon niet. Alleen de Vader.

HUH :huh:

Ik kan er nou geen knoop meer aan vasttouwen.  

Hoe kan dat nou? 

De Zoon is toch degene die komt?  Die zal toch moeten weten wanneer, anders kan ie toch niet komen. 

 

Overigens... als je deze tekst leest, dan is die Wederkomst toch tijdens het leven van de mensen tegen wie Jezus daar spreekt. Hij zegt steeds : "jullie"   En zelfs "4 Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren."

 

1 uur geleden zei sjako:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

En dat is dan weer een argument dat je van mij gratis mag gebruiken in triniteits discussies, want bij een drie-eenheid is dit onmogelijk 😉

Bedankt voor de tip, maar daar maak ik al gebruik van.

Ja verhip, daar zeg je wat! 

Als Jezus (de Zoon) ook God is, dan is het raar als ie iets niet zou weten wat "de Vader" wel weet. 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Petra.:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is in ieder geval niet zoals het er staat in Mattheus 24:36. Niemand weet wanneer de dag komt, zelfs de engelen en de Zoon niet. Alleen de Vader.

HUH :huh:

Ik kan er nou geen knoop meer aan vasttouwen.  

Hoe kan dat nou? 

De Zoon is toch degene die komt?  Die zal toch moeten weten wanneer, anders kan ie toch niet komen. 

 

Overigens... als je deze tekst leest, dan is die Wederkomst toch tijdens het leven van de mensen tegen wie Jezus daar spreekt. Hij zegt steeds : "jullie"   En zelfs "4 Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren."

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik wees Sjako er alleen maar op dat wat hij zei, niet kon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

De Zoon is toch degene die komt?  Die zal toch moeten weten wanneer, anders kan ie toch niet komen. 

Dat is omdat God, Zijn Vader, dat bepaalt. Ik denk wel dat Jezus het nu wel weet.

1 uur geleden zei Petra.:

Overigens... als je deze tekst leest, dan is die Wederkomst toch tijdens het leven van de mensen tegen wie Jezus daar spreekt. Hij zegt steeds : "jullie"   En zelfs "4 Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren."

Dit is een lastig stuk. Jezus bespreekt daar twee eindtijden, die van de Joden en de eindtijd die we nu verwachten. Die van de Joden is al geweest bij de vernietiging van Jeruzalem en de diaspora die daarna kwam. 
De generatie waar jij het over hebt is de generatie die getuige zijn van de aanwezigheid (parousia). Deze generatie zal Armageddon meemaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid