Spring naar bijdragen

Eén God, één Naam, Jezus Christus.


Aanbevolen berichten

Mattheüs 7:21-22: "Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is. Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan?"

In het boek 1 Koningen (16:29-19:8) kunnen we lezen dat er een god is die "Baäl" genoemd wordt en door een koning genaamd Achab gediend wordt. De Baäl is een god die geen antwoord geeft. Wanneer zijn profeten hun best doen om iets van hem te horen te krijgen dan komt er geen antwoord (1 Kon 18) want de Baäl geeft geen antwoord. Het woord Baäl betekent "man, heer , eigenaar en inwoner". Maar de echte man, heer , eigenaar en inwoner is de Heere Jezus. Daarom zegt Jezus dat niet iedereen die heere heere zegt het koninkrijk binnen zal gaan. Want alleen door Jezus Christus kan men het koninkrijk binnen gaan. Want hij heeft zijn bloed gegeven tot verlossing en betaling van onze zonden waardoor wij vrij tot de Vader kunnen gaan. Waar de kinderen van Jezus leven door het bloed van Jezus is het de Baäl-god die zijn profeten doet druipen van het bloed, het leven vloeit uit hen weg, want het leven is in het bloed (Lev 17:11), in tegenstelling tot Jezus die het leven is (Joh 14:6) en het leven geeft opdat wij met hem kunnen leven.

Er zijn dus twee heren, Jezus de echte God en Heer en de Baäl die een namaakt is van de duivel.

Jezus is dus de echte Heer en in zijn naam is overvloed. Hij is de echte eigenaar omdat hij zijn leven gegeven heeft als een loskoopoffer waardoor wij gekocht en betaald zijn van de duivel waardoor wij vrij zijn. Hij is de echte man van de bruid, Jezus is de bruidegom van de gemeente omdat hij zijn leven voor haar gegeven heeft zoals er staat dat de liefde sterk is als de dood (Hooglied 8:6). Daarom is hij in de dood gegaan toen hij aan het kruis stierf en heeft daar het evangelie verkonidigt aan de doden (1 Petrus 4:6) om hen te zijner tijd samen met hem op te wekken ten leven. Jezus is ook de Heer omdat bij hem het waarachtige gezag is, het hoofdschap van de gemeente, aan wie alles onderworpen is (Efeze 1:22). Ook is Jezus de inwoner en woont in de mens waardoor de mens leeft, zoals Paulus uitroept dat hij niet langer zelf leeft maar dat Christus in hem leeft omdat Paulus zijn vlees gekruisigd heeft waardoor hij dood is aan de zonde en zijn leven heeft overgegeven aan Christus die het ware leven is. Daarbij zegt hij dat hij voor zover hij nog wel zondigt leeft onder de genade van God die hem liefheeft (Galaten 2:20).

Daarbij is Jezus de God die antwoord geeft. Daarom is er een tekst waarin staat dat God antwoord geeft aan God. Dat betekent dus dat wij in de naam van Christus moeten bidden want dan bidden wij namens Christus die God is en zal God de Vader hem antwoord geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 586
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik denk eerder dat de Jehova’s Getuigen in de knoop komen door mensen te leren dat de naam Jehova moet zijn en dat iemands redding daarvan af zou hangen. In mijn oren klinkt dat in ieder geval als bla

Het enige verschil is dus dat jullie vertaling zoveel mogelijk is aangepast aan jullie eigen leer en alle andere vertalingen gewoon wetenschappelijke vertalingen zijn. En dat gaat niet alleen maar ove

Ja maar we kunnen toch ook niet doen of we met de teksten alle kanten op kunnen.   Van mij mag Jezus de zilveren medaille krijgen, maar ik lees (ik denk dat ik dat lees  ) dat Jezus in Johannes de g

Posted Images

42 minuten geleden zei leren_schoen:

geloof niet wat ik lees!

Het is volstrekte onzin.

32 minuten geleden zei Barnabas:

Er zijn dus twee heren, Jezus de echte God en Heer en de Baäl die een namaakt is van de duivel.

Door vooroordelen werd/wordt de naam Jehovah niet meer uitgesproken maar wordt er Heer neergezet. Baäl is ook een heer. Door de Naam niet te gebruiken weet je dus niet welke heer aanbeden wordt. De uitspraak van Jezus slaat hier dus niet op. Omdat er veel manieren zijn hoe Jezus wordt bezien en hoe Zijn geboden wel of niet worden nageleefd krijg je een andere Jezus. Als je moedwillig een andere Jezus volgt dan is dat tevergeefs. Een trinitarische Jezus is daar een voorbeeld van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De tekst waarin Jezus zegt dat niet iedereen die zegt heere, heere (en daarmee niet Jezus bedoelt) het koninkrijk der hemelen binnennzal gaan staat in verband met het voortbrengen van goede vruchten en het omhakken van bomen die geen goede vrucht voortbrengen.

Mattheüs 7:15-23 (dit zijn woorden van Jezus die waarschuwt tegen valde profeten zoals ook de Baälprofeten valse profeten zijn):

"Maar wees op uw hoede voor de valse profeten, die in schapenvacht naar u toe komen maar van binnen roofzuchtige wolven zijn. Aan hun vruchten zult u hen herkennen. Men plukt toch geen druif van doornstruiken of vijgen van distels? Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort en een slechte boom brengt slechte vruchten voort. Een goede boom kan geen slechte vruchten voortbrengen en een slechte boom kan geen goede vruchten voortbrengen. Iedere boom die geen goede vrucht voortbrengt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen. Zo zult u hen dus aan hun vruchten herkennen. Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is. Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan? Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt!"

Centraal staat dus ook het doen van de wil van de Vader en het wandelen naar de wet zoals ook Jezus de wet eerde en de vervulling van de wet en de profeten was.

Psalm 1 vergelijkt een mens die de wet liefheeft en daar vreugde in vindt met een boom die altijd fris blijft en zijn vruchten op tijd geeft. Jezus is als zo'n boom, een boom des levens met goede vruchten waarvan men kan eten en waardoor men leeft. De vruchten die hij geeft zijn overeenkomstig de vrucht van de Geest: Galaten 5:22: "De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing." Een man zoals David die degerlijke vruchten voortbrengt kan men herkennen als een boom des levens. Hij zal succes hebben in al wat hij onderneemt (Psalm 1) zoals ook Jezus dat deed.

Maar de valse profeten die de Baäl dienen brengen geen goede vruchten voort. Haat, ziekelijkheid, bedrog etc., de bijbel staat er vol van. Ook deze mensen zijn als bomen, en aan de vruchten kan men zien dat zij slechte bomen (mensen) zijn die niet te vertrouwen zijn.

In het boek van Daniël wordt ook koning Nebuchadnezar met een bladerrijke boom vergeleken waarin de vogels nestelen en die tot zegen van zijn volk is. Zo is ook Jezus. De boom in de droom van Nebuchadnezar (zie Daniël 4) werd echter omgehakt nadat Nebuchadnezar geweigerd had zijn zonden te erkennen waarvan de Heere God hem overtuigd had (Zoals de Heilige Gods van zonden overtuigd door de Heilige Geest) en daarop barmhartigheid te bewijzen aan de ellendige (Daniël 4:27). Maar Nebuchadnezar had dat geweigerd en daarom werd hij omgehakt als boom en verloor zijn verstand volledig. In dezelfde droom mag een stam blijven staan opdat deze opnieuw kon uitgroeien waardoor na zeven jaren zijn verstand in hem terug keerde omdat hij begon te bergrijpen dat de God van Israël alle heerschappij heeft en alle macht. De God van Daniël had hem dit bekend gemaakt. Daarom werd Nebuchadnezar hersteld als koning.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:

Ze hebben dus de Naam Jehovah gevonden ver voordat Raymond Martin nog maar bestond. Blijkbaar wil je daar niet aan maar het zijn de feiten.

Nou, als u zegt dat uw bewering op "feiten" is gebaseerd, dan vraag ik u nu om ons al die feiten middels goede en verifiërbare informatie te tonen. Dan kunnen wij ook zien wie u met "Ze" bedoelt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Jahu:

Nou, als u zegt dat uw bewering op "feiten" is gebaseerd, dan vraag ik u nu om ons al die feiten middels goede en verifiërbare informatie te tonen. Dan kunnen wij ook zien wie u met "Ze" bedoelt. 

Je zou eens kunnen Googlen oo Elleppo codex, maar ik zal morgen een wat uitvoeriger overzicht geven 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier een voorbeeld van Jehovah in het Hebreeuws van het Mattheus evangelie

https://www.hebreeuwsmattheus.nl/chapters/21/

Dit is een weergave van het Mattheusevangelie rond 1380, met enkele revisies in 1385 en rond 1400, voltooid door Shem Tov ben.

Hier vind je een heel overzicht van Jehovah’s Naam in zeer oude manuscripten.

https://www.nehemiaswall.com/yehovah-manuscripts

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei sjako:

Hier een voorbeeld van Jehovah in het Hebreeuws van het Mattheus evangelie

https://www.hebreeuwsmattheus.nl/chapters/21/

Dit is een weergave van het Mattheusevangelie rond 1380, met enkele revisies in 1385 en rond 1400, voltooid door Shem Tov ben.

De tekst uit Matt.21:9 is een citaat, een kopie uit het Oude Testament, namelijk uit Psalm 118:25,26, helemaal niets nieuws dus. In genoemde Psalm staat  יְהוָה  en deze Naam kan niet met "Jehova" of "Jahweh" worden vertaald, (let wel!) omdat de facto יְהוָה in het geheel onvertaalbaar is! Bovendien spraken en spreken Joden יְהוָה zelfs niet uit, niet omwille van een "Adonai" of "Heer" complot, maar simpelweg uit respect voor het derde gebod. Niemand weet de klank van יְהוָה , alléén de hoge-priester sprak die eens per jaar op Jom Kippoer uit in de tempel, en die is er al (bijna) 2000 jaar niet meer, dus het "Jehova" of "Jaweh" noemen is ongegronde speculatie.

Dat de Messiaans Joodse beweging aan het Oude Testament wil vasthouden en het Nieuwe Testament niet wil erkennen is logisch; Judaïsten en de Joodse beweging erkent ook de Heer Jezus Christus niet, men heeft zoals ik al zei een hartgrondige hekel aan Hem! Vandaar dat men uit die hoek de Heer Jezus Christus niet als de waarachtige God wil aannemen, Zijn Naam niet heiligt, en een citaat uit het OT het liefst wil gebruiken om de Heer Jezus als God te negeren!

Het geschrift van Raymond Martini, Pugio Fidei uit c.1270 waarin hij "Jehova" verzint, was dus al eerder voorhanden dan het "Hebreeuwse Mattheus".

Dat @sjako zijn de feiten, fijne avond nog.

5 minuten geleden zei Jahu:

@sjako: "voltooid door Shem Tov"

Ter aanvulling mijn onderbouwing van de uitspraak dat de Joods Messiaanse beweging een afkeer en haat heeft jegens de Heer Jezus Christus, hier een stukje uit de koker van uw "geleerde Shem Tov":

"... Shem Tov, die het volgens de Joodse traditie in wezen verboden is het Evangelie te lezen, moeite heeft met Jesjoea als Messias aan te merken. Hij omzeilt dit ‘probleem’ door – in zijn opname van het Hebreeuwse Mattheüs – Jesjoea slechts één keer bij zijn eigen naam te noemen, om vervolgens ‘Jeshu’ te gebruiken, naar het Joods gebruik (‘Jeshu’ betekent ‘Moge zijn naam en herinnering uitgewist worden’).

Tja, en voor zo iemand moet je dan reklame maken...?

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

De tekst uit Matt.21:9 is een citaat, een kopie uit het Oude Testament, namelijk uit Psalm 118:25,26, helemaal niets nieuws dus. In genoemde Psalm staat  יְהוָה  en deze Naam kan niet met "Jehova" of "Jahweh" worden vertaald, (let wel!) omdat de facto יְהוָה in het geheel onvertaalbaar is! Bovendien spraken en spreken Joden יְהוָה zelfs niet uit, niet omwille van een "Adonai" of "Heer" complot, maar simpelweg uit respect voor het derde gebod. Niemand weet de klank van יְהוָה , alléén de hoge-priester sprak die eens per jaar op Jom Kippoer uit in de tempel, en die is er al (bijna) 2000 jaar niet meer, dus het "Jehova" of "Jaweh" noemen is ongegronde speculatie.

Je hebt hier gewoon geen gelijk in. De documenten komen niet uit de lucht vallen. Ze zijn onafhankelijk van elkaar vervaardigd. De uitspraak was bekend en is overgeleverd in die documenten. Je bent heel gevaarlijk bezig voor jezelf. Lees maar in Jeremia 23:27 hoe God erover denkt dat Zijn Naam wordt vergeten. Je denkt toch niet dat Jehovah toelaat dat Zijn Naam wordt vergeten?

Ze willen mijn volk mijn naam laten vergeten door de dromen die ze aan elkaar vertellen, net zoals hun vaders mijn naam vergaten door Baäl

1 uur geleden zei Jahu:

Shem Tov, die het volgens de Joodse traditie in wezen verboden is het Evangelie te lezen, moeite heeft met Jesjoea als Messias aan te merken. Hij omzeilt dit ‘probleem’ door – in zijn opname van het Hebreeuwse Mattheüs – Jesjoea slechts één keer bij zijn eigen naam te noemen, om vervolgens ‘Jeshu’ te gebruiken, naar het Joods gebruik (‘Jeshu’ betekent ‘Moge zijn naam en herinnering uitgewist worden’).

Het is gewoon niet waar en je kunt het evangelie gewoon lezen en daar lees je gewoon Jeshoea. En waarschijnlijk is Mattheus in het Hebreeuws geschreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nieuwewereldvertaling van de Bijbel (studie-uitgave)

Jeremia 23:25

25 ‘Ik heb de profeten die in mijn naam leugens profeteren horen zeggen: “Ik heb een droom gehad! Ik heb een droom gehad!” 26 Hoelang zal dit doorgaan in het hart van de profeten, dat ze leugens profeteren? Ze zijn profeten van het bedrog uit hun eigen hart. 27 Ze willen mijn volk mijn naam laten vergeten door de dromen die ze aan elkaar vertellen, net zoals hun vaders mijn naam vergaten door Baäl.

Dankje Sjako de tekst was nieuw voor mij

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei antoon:

Nieuwewereldvertaling van de Bijbel (studie-uitgave)

Jeremia 23:25

25 ‘Ik heb de profeten die in mijn naam leugens profeteren horen zeggen: “Ik heb een droom gehad! Ik heb een droom gehad!” 26 Hoelang zal dit doorgaan in het hart van de profeten, dat ze leugens profeteren? Ze zijn profeten van het bedrog uit hun eigen hart. 27 Ze willen mijn volk mijn naam laten vergeten door de dromen die ze aan elkaar vertellen, net zoals hun vaders mijn naam vergaten door Baäl.

Dankje Sjako de tekst was nieuw voor mij

 

Het lijkt me goed om eens kennis te nemen van een door velen gelezen boekje van de theoloog Miskotte en dat heet Bijbels ABC.  
Hij beschrijft daarin de grondwoorden van de bijbel en de Naam is een van die belangrijke grondwoorden.  
Bij naam gaat het in de bijbel niet om een roepnaam of aanspreektitel, nee het gaat om het programma van deze specifieke God.  
 

Ik kwam voor de geïnteresseerde nog een heel uitgebreid artikel tegen:  

https://www.theologie.nl/wel-jhwh-is-de-drie-ene-god-niet-de-naam-is-jezus-christus/

 

Ps Jehovah is JHWH met de klinkers van Adonai. Dat is algemeen bekend.  
https://kro-ncrv.nl/katholiek/encyclopedie/j/jhwh    
https://www.debijbel.nl/wereld-van-de-bijbel/kennis-achtergronden/godsdienst-van-israel/heer-jhwh      
https://www.kcv-net.nl/meer/gebed-en-bijbel/bijbel-lezen/aanbevolen-artikelen/de-naam-van-god        
https://www.biblianeerlandica.be/godsnaam/

en zo kan ik de lijst met heel veel referenties aanvullen.  
Jammer voor alle Jehova’s getuigen, maar het is een vergissing. Geheel menselijk hoor. 

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Breuk:

Ik kwam voor de geïnteresseerde nog een heel uitgebreid artikel tegen:  

https://www.theologie.nl/wel-jhwh-is-de-drie-ene-god-niet-de-naam-is-jezus-christus/

Bedankt voor de goede aanvulling en de duidelijke links voor informatie. Vooral in bovenstaande link viel mij deze zin in de gevolgtrekking van Barth op: "er is geen terug naar een deus absconditus."

Maar ook, uit de informatie van een andere link: "De joden spraken echter nooit 'Jehowah' uit, maar - in die tijd - 'Adonai', en - later - ook wel 'Hassjeem'. "

 

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Breuk:

Bij naam gaat het in de bijbel niet om een roepnaam of aanspreektitel, nee het gaat om het programma van deze specifieke God.  

Onzin, Jesaja 42:8 Ik ben Jehovah. Dat is mijn naam. Ik geef mijn eer aan niemand anders en mijn lof niet aan beelden.

Exodus 3:15 Maar Mozes zei tegen de ware God: ‘Stel dat ik naar de Israëlieten ga en tegen ze zeg: “De God van jullie voorvaders heeft me naar jullie toe gestuurd.” Als ze dan tegen me zeggen: “Wat is zijn naam?”, wat moet ik dan antwoorden?’  14 God zei tegen Mozes: ‘Ik zal worden wat ik wil worden.’ En hij voegde eraan toe: ‘Dit moet je tegen de Israëlieten zeggen: “‘Ik zal worden’ heeft me naar jullie toe gestuurd.”’  15 Ook zei God tegen Mozes: ‘Dit moet je tegen de Israëlieten zeggen: “Jehovah, de God van jullie voorvaders, de God van Abraham, de God van Isaäk en de God van Jakob, heeft mij naar jullie toe gestuurd.” Dat is mijn naam voor altijd, en zo wil ik van generatie op generatie herinnerd worden.

 

2 uur geleden zei Breuk:

Jehovah is JHWH met de klinkers van Adonai. Dat is algemeen bekend.  

Dat is allang achterhaald. Bekijk die link maar eens die ik paar postjes hiervoor heb gegeven.

2 uur geleden zei Breuk:

Jammer voor alle Jehova’s getuigen, maar het is een vergissing. Geheel menselijk hoor. 

Ze hebben helemaal gelijk zonder dat ze dat wisten. Het onderzoek van dr. Nehemiah Gorden wordt breedgedragen, ook in de Joodse gemeenschap. Doe eerst maar eens goed onderzoek voor je hier iets als feit neerpent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ze hebben helemaal gelijk zonder dat ze dat wisten. Het onderzoek van dr. Nehemiah Gorden wordt breedgedragen, ook in de Joodse gemeenschap. Doe eerst maar eens goed onderzoek voor je hier iets als feit neerpent.

Nee, nee @sjako, u doet hiermee de inbreng van @Breuk heel veel tekort, en dat weet u zelf ook. De links die hij gaf zijn een heldere onderbouwing, u gaf er niet één! 

Dat de publiciteit van dr. N. Gordon in de Joodse gemeenschap breed wordt gedragen kan ik wel begrijpen, hij is zelf een karaïtische Jood, een aanhanger van het Messianisme, en ontkent publiekelijk dat de Heer Jezus de Messias is!!

Dit past helemaal in het paradigma van de Jehova getuigen, die ook de Heer Jezus Christus als de waarachtige God verwerpen!

Het valt nu dus allemaal op z'n plaats, de Joden, de Messiaanse beweging, de Jehova getuigen, incluis @sjako, u allen aanbidt de Heer Jezus Christus niet, u behoort Hem niet toe en u bent geen Christen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Jahu:

Nee, nee @sjako, u doet hiermee de inbreng van @Breuk heel veel tekort, en dat weet u zelf ook. De links die hij gaf zijn een heldere onderbouwing, u gaf er niet één! 

Er zijn verzen waar je het zo kunnen opvatten maar dat wilt niet zeggen dat het overal zo is. Het is gewoon logisch dat de Almachtige een Naam is. De meeste Joden spreken de Naam niet uit vanwege de traditie maar het laat wel zien dat God een naam heeft en dat is niet Jezus, wat trouwens net zo goed gespeld is maar waar blijkbaar niemand moeite mee heeft. Zi krom als wat.

23 minuten geleden zei Jahu:

Dat de publiciteit van dr. N. Gordon in de Joodse gemeenschap breed wordt gedragen kan ik wel begrijpen, hij is zelf een karaïtische Jood, een aanhanger van het Messianisme, en ontkent publiekelijk dat de Heer Jezus de Messias is!!

Maar ze gaan vrijwel allemaal mee dat de Naam Yehováh is en zo wilt Hij tot in alle generaties genoemd worden. Waar in het OT staat dat de naam van God Jezus is?

25 minuten geleden zei Jahu:

Dit past helemaal in het paradigma van de Jehova getuigen, die ook de Heer Jezus Christus als de waarachtige God verwerpen!

Of trinitariërs proberen de Naam Jehovah weg te moffelen omdat dit niet past in hun leer. Nergens in de Bijbel staat dat God een drieeenheid is. Niemand heeft me dat laten zien alleen door listige vertalingen en toevoegingen.

28 minuten geleden zei Jahu:

Het valt nu dus allemaal op z'n plaats, de Joden, de Messiaanse beweging, de Jehova getuigen, incluis @sjako, u allen aanbidt de Heer Jezus Christus niet, u behoort Hem niet toe en u bent geen Christen.

Ik hou er mee op met jou te discussiëren. We komen er toch niet uit. Mag hopen dat de schellen van je ogen verdwijnen voordat het te laat is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-1-2024 om 12:38 zei Jahu:

Er is maar één God en Zijn Naam is Jezus Christus.

Het begrip "God" is te vaag, iedereen vult voor "God" iets anders in, terwijl Hij maar één heel duidelijke Naam heeft: JEZUS.

Het vaste geloof dat de Heer Jezus Christus de waarachtige God is, wordt op meerdere plaatsen in de Bijbel aangegeven:

Jes.9:6, Jes.44:6, Jes. 54:5, Joh.1:18, 13:13, 20:28, Han. 20:28, Rom. 9:5, Kol.2:9, 1Tim. 3:16, Tit. 1:3, 2:13, Heb. 1:8, 2Pet. 1:1, 1Joh. 5:20

Het aanbidden van de Heer Jezus Christus als de Ene levende God, roept de haat op van velen o.a. van de unitaristen, waarvan Judaïsten, Jehova Getuigen, Noorse Broeders, Vergadering van gelovigen, en Messiasbelijdende Joden een voorbeeld zijn.

Hun gebed tot "God", ieders gebed is zinloos, indien niet de Heer Jezus Christus wordt aangebeden. Dit gepredikte heilsfeit, dat alléén de Naam Jezus Christus de waarachtige God betekent, en alle andere godsdiensten, religies en filosofieën zonder betekenis zijn, was voor hen die niet in Hem geloven zelfs reden om Hem te vermoorden!

 

Er is maar één God en hij zond zijn zoon Jezus Christus die ook God is om ons de rechte weg te leren.

Messiasbelijdende Joden hebben de schriften geschreven waaruit jij citeert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Jahu:

Als ze belijden dat DE Messias, de Heer Jezus Christus God is, vind ik het goed.

Dat is de betekenis van "messiasbelijdend", daarmee bedoelen ze dat Jezus Christus de Christus (Grieks voor messias) is, de God van Abraham, Izaak en Jakob.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

Nee, nee @sjako, u doet hiermee de inbreng van @Breuk heel veel tekort, en dat weet u zelf ook. De links die hij gaf zijn een heldere onderbouwing, u gaf er niet één! 

Dat de publiciteit van dr. N. Gordon in de Joodse gemeenschap breed wordt gedragen kan ik wel begrijpen, hij is zelf een karaïtische Jood, een aanhanger van het Messianisme, en ontkent publiekelijk dat de Heer Jezus de Messias is!!

Dit past helemaal in het paradigma van de Jehova getuigen, die ook de Heer Jezus Christus als de waarachtige God verwerpen!

Het valt nu dus allemaal op z'n plaats, de Joden, de Messiaanse beweging, de Jehova getuigen, incluis @sjako, u allen aanbidt de Heer Jezus Christus niet, u behoort Hem niet toe en u bent geen Christen.

 

Het is niet aan jou om te bepalen wie christen is en wie niet. JG zijn zeker christenen. 

Bovendien is de Christus niet gekomen voor jou maar voor Israël. Mattheüs 15:24.

Christus wil verering maar geen aanbidding. Dat komt alleen Jehovah God toe. De almachtige Schepper. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Barnabas:

Dat is de betekenis van "messiasbelijdend", daarmee bedoelen ze dat Jezus Christus de Christus (Grieks voor messias) is, de God van Abraham, Izaak en Jakob.

Ja inderdaad, maar er is veel verdeeldheid binnen die Messias-belijdende Joden. De Messiaanse beweging wijst de Heer Jezus af! U bent, en ik ben, en ook de Joden zijn, pas Messias- belijdend, als je de Heer Jezus Christus als de waarachtige God belijdt.

5 minuten geleden zei Hermanos2:

Christus wil verering maar geen aanbidding. Dat komt alleen Jehovah God toe. De almachtige Schepper. 

U bent ook Jehova getuige begrijp ik?

Ik houd het maar liever bij de woorden van de Heer Jezus Zelf:

'Maar gij zult ontvangen de kracht des Heiligen Geestes, Die over u komen zal; en gij zult Mijn getuigen zijn, zo te Jeruzalem, als in geheel Judéa en Samaria, en tot aan het uiterste der aarde.'  (Hand.1:8)

Ziet u wel, 'Mijn getuigen zijn', van de Heer Jezus Christus dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Jahu:

Ja inderdaad, maar er is veel verdeeldheid binnen die Messias-belijdende Joden. De Messiaanse beweging wijst de Heer Jezus af! U bent, en ik ben, en ook de Joden zijn, pas Messias- belijdend, als je de Heer Jezus Christus als de waarachtige God belijdt.

U bent ook Jehova getuige begrijp ik?

Ik houd het maar liever bij de woorden van de Heer Jezus Zelf:

'Maar gij zult ontvangen de kracht des Heiligen Geestes, Die over u komen zal; en gij zult Mijn getuigen zijn, zo te Jeruzalem, als in geheel Judéa en Samaria, en tot aan het uiterste der aarde.'  (Hand.1:8)

Ziet u wel, 'Mijn getuigen zijn', van de Heer Jezus Christus dus.

Ik ben geen Jehovah's getuige. Maar ik getuig wel van het feit dat Jehovah God is. 

Jezus kwam volgens Mattheus 15:24 voor de verloren schapen van Israël. 

In de gelijkenis van de verloren zoon staat de zoon die wegging voor Israël. De zoon die thuisbleef is Juda. 

Jeremiah 31:31 er komen dagen dat ik met Israël en Juda een nieuw verbond sluit. 

Romeinen 9:2 mijn broeders, mijn lijfelijke verwanten, ik bedoel de Israëlieten. Hun behoort het kindschap, de heerlijkheid, de verbonden, de wetgeving, de eredienst en de beloften. 

Galaten 4:4 God heeft zijn zoon gezonden... om hen die onder de wet stonden vrij te kopen opdat wij de rang van zonen zouden krijgen. 

Je mag de hoop uitspreken geënt te worden aan de Hebreeuwse boom. En dan bedenken dat je met hetzelfde gemak afgebroken wordt als je aan God's oogappel komt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik ben geen Jehovah's getuige. Maar ik getuig wel van het feit dat Jehovah God is. 

Jezus kwam volgens Mattheus 15:24 voor de verloren schapen van Israël. 

In de gelijkenis van de verloren zoon staat de zoon die wegging voor Israël. De zoon die thuisbleef is Juda. 

Jeremiah 31:31 er komen dagen dat ik met Israël en Juda een nieuw verbond sluit. 

Romeinen 9:2 mijn broeders, mijn lijfelijke verwanten, ik bedoel de Israëlieten. Hun behoort het kindschap, de heerlijkheid, de verbonden, de wetgeving, de eredienst en de beloften. 

Galaten 4:4 God heeft zijn zoon gezonden... om hen die onder de wet stonden vrij te kopen opdat wij de rang van zonen zouden krijgen. 

Je mag de hoop uitspreken geënt te worden aan de Hebreeuwse boom. En dan bedenken dat je met hetzelfde gemak afgebroken wordt als je aan God's oogappel komt. 

De komst van Jezus in Israël sluit de heidenen niet uit.  Juist de volgelingen worden opgeroepen om zijn naam (die ook het programma van God inhoudt) te verkondigen.  
Handelingen 20:21 en ik heb zowel tegenover Joden als Grieken getuigd van de bekering tot God en het geloof in onze Heere Jezus Christus.

Overigens Mattheus beschrijft al heel subtiel de komst van de latere heidenen.
Mattheüs 2:2 en zeiden: Waar is de Koning van de Joden die geboren is? Want wij hebben Zijn ster in het oosten gezien en zijn gekomen om Hem te aanbidden.

Orthodoxe Joden spreken de naam van God uit respect niet uit en ik zou een variatie op JHWH daarom ook niet  toejuichen.  
Adonai (Heer) werd als vervanger gebruikt (met een knikje) maar helaas zoals eerder gezegd men heeft met de klinkers zitten rommelen.  
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Hermanos2:

Je mag de hoop uitspreken geënt te worden aan de Hebreeuwse boom. En dan bedenken dat je met hetzelfde gemak afgebroken wordt als je aan God's oogappel komt. 

Bedoelt u daar misschien het godsdienstige Joodse volk mee? Dat Joodse godsdienstige volk, waarvan de Heer Jezus Christus het volgende heeft opgemerkt:

Mat 21:43   'Daarom zeg Ik ulieden, dat het Koninkrijk Gods van u zal weggenomen worden, en een volk gegeven, dat zijn vruchten voortbrengt.'

Waarbij de Heer Jezus enkele hoofdstukken verder, over dat volk tot de trieste conclusie komt:

Mat 23:38   'Ziet, uw huis wordt u woest gelaten.'

 

 

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid