Spring naar bijdragen

Eén God, één Naam, Jezus Christus.


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Hermanos2:

Heb 'm gegoogled. Interessant persoon. 

En een buitengewoon ongeloofwaardige dood voor al wie hem kent.  

@Hermanos2  hier meer info https://www.radiomaria.nl/in-memoriam-pater-elias-leyds-c-s-j/

In de audiotheek zijn de progamma’s van pater Elias van afgelopen jaar nog te beluisteren. Die programma’s heten “de Paterpodcast” en “Zo spreekt de Heer”.

Dit was zijn laatste video voor EWTN-Lage Landen;

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 593
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik denk eerder dat de Jehova’s Getuigen in de knoop komen door mensen te leren dat de naam Jehova moet zijn en dat iemands redding daarvan af zou hangen. In mijn oren klinkt dat in ieder geval als bla

Het enige verschil is dus dat jullie vertaling zoveel mogelijk is aangepast aan jullie eigen leer en alle andere vertalingen gewoon wetenschappelijke vertalingen zijn. En dat gaat niet alleen maar ove

Ja maar we kunnen toch ook niet doen of we met de teksten alle kanten op kunnen.   Van mij mag Jezus de zilveren medaille krijgen, maar ik lees (ik denk dat ik dat lees  ) dat Jezus in Johannes de g

Posted Images

7 minuten geleden zei Flawless victory:


Dankjewel Jahu, maar die waarschuwing is niet nodig. Ik heb die hele site niet gelezen, enkel omdat ik het citaat eruit pikte bij Google voelde ik me verplicht de link te noemen.  Ik had het ook rechtstreeks uit de Bijbel kunnen halen maar ik nam die moeite niet. Dat had ik wel moeten doen, maar ik was (en ben) vandaag nog erg bedroefd om het op mysterieuze wijze heengaan van een mij zeer dierbare pater, pater Elias Leyds. Ik had net de uitvaartdienst bekeken. Sorry dat ik niet gewoon de tekst uit de Bijbel haalde. Ik vraag om begrip. Ik googlede omdat ik wel de zinssnede uit mijn hoofd ken maar niet de Schriftplaats. Dan is Google een fijne manier om dat te achterhalen.

Het was een buitengewoon mooie (uitvaart)mis.

Ik begrijp het helemaal, heel veel troost wens ik u bij het verlies van deze pater Elias Leyds. Jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Jahu:

De morfologie van het zelfstandig naamwoord in Johannes 1:1 van Θεόν (Theon) naar Θεὸς (Theos) voor God in het Grieks, is niet vanwege een verschil in betekenis, maar simpelweg omdat het zelfstandig naamwoord Θεόν (Theon), in eerste instantie in de accusatief functioneerde, terwijl het in de tweede instantie, Θεὸς (Theos), in de accusatief-vorm functioneerde, met het predicaat nominatief.
 
Beide vormen van het woord voor God, Theon de Allerhoogste God is en Theos de Zoon, worden gebruikt zonder de kracht en de realiteit van zijn Goddelijkheid in welke context dan ook aan te tasten.
 
In feite werd in de Griekse constructie van de grammatica van deze tekst het Woord (ὁ Λόγος) zorgvuldig in Johannes 1:1 geplaatst, om nadrukkelijk de essentie en kwaliteit van het Woord (Jezus Christus) te benadrukken, als hetzelfde als de persoon van God (de Vader), dus dat het Woord alle Goddelijke eigenschappen van de Vader heeft en als zodanig God is.

De premisse waarop de JW-theologie probeert in te grijpen in de Goddelijkheid van de Heer Jezus Christus, is ten eerste zeer verwerpelijk, omdat de tekst geweld moest worden aangedaan om haar passend binnen het JW paradigma - Jezus is de engel Michaël, dus lager dan God! - te krijgen, en bovendien onjuist omdat iedere grammaticale basis voor hun veronderstelling de facto ontbreekt. (Tot zover.)

- -

Ter aanvulling nog een leuk YouTube filmpje van een Griekse man.

@Sjako, u heeft verondersteld hier nog véél meer verstand van te hebben. Dat mag u tonen.

Interessante video. Bedankt. Er staan nog wat andere interessante stukjes bijbelstudie op dat kanaal.

19 uur geleden zei Jahu:

@Sjako: "Wij verwerpen Jezus niet. Wij beschouwen Jezus als de Zoon van God en onze Heer."

Vanwege het JW paradigma is het begrijpelijk, dat uw interpretatie van het Nieuwe Testamentische "HEER", een heel andere is, dan de uitleg van de Bijbel.
Want als de Bijbel Jezus Christus omschrijft als 
"HEER", ja zelfs als de "HEER der Heren", dan wordt Hij in alle Griekse vertalingen omschreven als: "Kurios". Daarmee wordt Zijn waarachtige suprematie in de hemel en op aarde uitgedrukt: met "Kurios", identificeren de apostelen God. (#G2962, Strong)

Kijk even mee:
In Psalm 136, roept koning David het uit:

"Looft den Heere der heren; want Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid." (v.3)

"Heere der heren", het gaat over God, (G2962) in de Septuaginta weergegeven met: "Kurios".

Diezelfde "Kurios" zien wij ook in het Nieuwe Testament:

"zij zullen oorlog voeren met het lam maar het lam zal hen overwinnen -omdat hij de Heere (G2962) der heren is en de Koning der koningen" 
(Opb.17:14)

De "Kurios" de "HEERE", wordt in de eerste zin van dit vers geïdentificeerd als "het Lam". Het Lam, dat kan er maar één zijn: Jezus Christus, de 'Heere der heren'.

En dan nog de woorden van de Heer Zelf, vastgelegd door Zijn apostel Johannes:

'Gij heet Mij Meester en Heere; en gij zegt wel, want Ik ben het.' (Joh.13:13)

De Heer Jezus Christus, Hij is: 'Meester en Heere', (G1320) "didaskalos", en (G2962) "Kurios", God.


 


Bedankt voor de heldere toelichting.  Om elkaar te kunnen verstaan is het belangrijk te onderscheiden met welke betekenis het woord “Heer” wordt gebruikt door verschillende personen en met welke betekenis het in de Bijbel staat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jahu:

 

Op hun site wordt zeer kwalijk gepropageerd, dat de Heer Jezus Christus zou zijn geboren, en ik citeer, "uit een mannelijke menselijke zaadcel", door God "geschapen", m.a.w. dat Hij, Jezus Christus een schepsel is!

En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (Joh 1:14)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jahu:

Op hun site wordt zeer kwalijk gepropageerd, dat de Heer Jezus Christus zou zijn geboren, en ik citeer, "uit een mannelijke menselijke zaadcel", door God "geschapen", m.a.w. dat Hij, Jezus Christus een schepsel is! Een anders geformuleerde dwaling, maar het heeft veel overeenkomst met die van JW:  onze Heer Jezus Christus mag niet de Eniggeboren God zijn

Hoezo niet? Daar is hij toch ook geboren, op die site?
Maria is bevrucht, linksom of rechtom.
Een bevruchting bij een vrouw, dat alleen met een mannelijke zaadcel.
Dus waarom je dat betitelt als 'zeer kwalijke propaganda'  dat is volstrekt onduidelijk.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Flawless victory:


Dankjewel Jahu, maar die waarschuwing is niet nodig. Ik heb die hele site niet gelezen, enkel omdat ik het citaat eruit pikte bij Google voelde ik me verplicht de link te noemen.  Ik had het ook rechtstreeks uit de Bijbel kunnen halen maar ik nam die moeite niet. Dat had ik wel moeten doen, maar ik was (en ben) vandaag nog erg bedroefd om het op mysterieuze wijze heengaan van een mij zeer dierbare pater, pater Elias Leyds. Ik had net de uitvaartdienst bekeken. Sorry dat ik niet gewoon de tekst uit de Bijbel haalde. Ik vraag om begrip. Ik googlede omdat ik wel de zinssnede uit mijn hoofd ken maar niet de Schriftplaats. Dan is Google een fijne manier om dat te achterhalen.

Het was een buitengewoon mooie (uitvaart)mis.

Triest.
Maar hoe is dat nu, als een katholieke priester zelf zijn leven beëindigd en niemand weet er van, dan heeft hij dus geen laatste sacrament ontvangen.
Een paar jaar terug was kardinaal Eijk nog heel duidelijk over zelfmoord: niet toegestaan., niet verenigbaar met de leer van de kerk en een ernstige zonde.  https://kro-ncrv.nl/eijk-geen-sacramenten-voor-persoon-die-euthanasie-laat-plegen#:~:text=Volgens kardinaal Wim Eijk mag,door actieve euthanasie of zelfmoord. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Triest.
Maar hoe is dat nu, als een katholieke priester zelf zijn leven beëindigd en niemand weet er van, dan heeft hij dus geen laatste sacrament ontvangen.
Een paar jaar terug was kardinaal Eijk nog heel duidelijk over zelfmoord: niet toegestaan., niet verenigbaar met de leer van de kerk en een ernstige zonde.  https://kro-ncrv.nl/eijk-geen-sacramenten-voor-persoon-die-euthanasie-laat-plegen#:~:text=Volgens kardinaal Wim Eijk mag,door actieve euthanasie of zelfmoord. 

Dit is off-topic. Als je meer wilt weten over de katholieke leer, open daar dan een ander topic voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Hoezo niet? Daar is hij toch ook geboren, op die site?

Uit de Heilige Geest geboren worden, hetgeen betekent: de 'Eniggeboren God' (Joh.1:18), is iets heel anders dan geboren worden uit een "mannelijke menselijke zaadcel", want dat zijn wij immers allemaal.

Let daarbij op de overbodige bepaling "mannelijk", want alle zaadcellen zijn mannelijk. Maar dit is om de Heer Jezus Christus als de waarachtige God te loochenen. Men zegt, Hij is een man als ieder ander, (of is een engel - JW) maar Hij is NIET God. Die bewering is kenmerkend voor de antichrist, waaraan wij die gelijk herkennen!

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jahu:

Let daarbij op de overbodige bepaling "mannelijk", want alle zaadcellen zijn mannelijk

Tsja. En let ook op de overbodige bepaling "biologisch", want alle zaadcellen zijn biologisch.

23 uur geleden zei Jahu:

Hermanos, dat is nu juist de crux van het Evangelie, dat de Heer Jezus Christus niet uit de wil van een man (Joh.1:13), een biologische zaadcel werd geboren

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Tsja. En let ook op de overbodige bepaling "biologisch", want alle zaadcellen zijn biologisch.

 

Het zaad van de vrouw, Genesis 3:15, is nochtans niet biologisch van aard.

En zo komen we dan weer bij één God, één Naam, Jezus Christus uit. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Dat beloof ik:

want alle zaadcellen zijn biologisch.

Zaad, en zaadcellen, je zou denken dat ze allemaal biologisch zijn, maar ik heb hier 'biologisch' toegevoegd, juist om te benadrukken dat men het niet heeft over het 'onvergankelijke zaad', wat wij lezen in 1Petr. 1:23, namelijk het Woord van God.

 

 "Gij, die wedergeboren zijt, niet uit vergankelijk, maar uit onvergankelijk zaad, door het levende en eeuwig blijvende Woord van God."

3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Een bevruchting bij een vrouw, dat alleen met een mannelijke zaadcel.

Dat is de kern van de boodschap, er is namelijk geen 'mannelijke' zaadcel aan te pas gekomen, dat is het wonder. De Heer Jezus Christus werd door de Heilige Geest verwekt, Hij is daarom vanaf Zijn ontvangenis 'de Heilige', Hij is God.

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-1-2024 om 12:38 zei Jahu:

 

Het aanbidden van de Heer Jezus Christus als de Ene levende God,

 

Johannes 6:57 Gelijkerwijs Mij de levende Vader gezonden heeft, en Ik leve door den Vader; alzo die Mij eet, dezelve zal leven door Mij.

 

Dit is toch wel een merkwaardig draadje aan het worden al met al.   Jezus die leeft door de Vader wordt nu opeens tot God uitgeroepen: één God, één Naam, Jezus Christus.

Jezus beweerde zelf wat anders, maar dat schijnt velen hier niet meer te interesseren.   Mattheüs 24:24. Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan..........

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hopper:

Dit is toch wel een merkwaardig draadje aan het worden al met al.   Jezus die leeft door de Vader wordt nu opeens tot God uitgeroepen: één God, één Naam, Jezus Christus.

Inderdaad, de Heer Jezus Christus leeft door de Heilige Geest die in Hem is, dat is Zijn Vader, Zij zijn Eén. (Joh.10:30)

Wilt u God de Vader ontmoeten, dan bent u op de Heer Jezus Christus aangewezen, een alternatieve weg is er niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Hopper:

Johannes 6:57 Gelijkerwijs Mij de levende Vader gezonden heeft, en Ik leve door den Vader; alzo die Mij eet, dezelve zal leven door Mij.

 

Dit is toch wel een merkwaardig draadje aan het worden al met al.   Jezus die leeft door de Vader wordt nu opeens tot God uitgeroepen: één God, één Naam, Jezus Christus.

Jezus beweerde zelf wat anders, maar dat schijnt velen hier niet meer te interesseren.   Mattheüs 24:24. Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan..........


Handelingen 4

12 En de zaligheid is in geen Anderen; want er is ook onder den hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welken wij moeten zalig worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2024 om 21:25 zei Jahu:

Hermanos, dat is nu juist de crux van het Evangelie, dat de Heer Jezus Christus niet uit de wil van een man (Joh.1:13), een biologische zaadcel werd geboren, maar dat Hij door de Heilige Geest werd verwekt. Hij is juist daarom de 'Eniggeboren God', de HEERE uit de hemel. (1Kor.15:47)

Zo zie ik dat niet. Als God een geest is, en dat is Hij, dan kan Hij in ieder lichaam als mens (Jezus) geboren worden. Ongeacht de aanwezigheid van zaadcel en/of eicel. Dus ik beweer dat Maria weliswaar haar baarmoeder ter beschikking stelde maar niet haar eicel. Want God/Jezus bestond al. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Jahu:

Het is wel duidelijk dat u onderhand aan de beurt bent om uw eigen bewering uit te leggen, maar dat kunt u niet omdat het JW-gebakken-lucht is.

Het is heel goed uit te leggen en dat heb ik hier al eens gedaan dus als je echt interesse hebt kan je dat opzoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Het is heel goed uit te leggen en dat heb ik hier al eens gedaan dus als je echt interesse hebt kan je dat opzoeken.

Dat heeft u "hier al eens gedaan", toen ik er dus niet was om u systematisch van antwoord te voorzien. Maar u kunt toch best even "knippen en plakken", of een link geven, dan doen we net alsof dat uw antwoord is. Het is mijn overtuiging, dat ook leugens uit het archief geen standhouden.

bewerkt door Jahu
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-1-2024 om 18:55 zei Hopper:

Dat probleem heb ik niet.  Het begrip 'God' strekt verder dan de Vader en de Zoon.    Over de eeuwige God kan niets gezegd, deze was al voordat er ook maar 'iets' was.   De begrippen Vader , Zoon , Heilige Geest, Geest der waarheid (en meer) houden verband met de schepping.  Bijvoorbeeld de Geest der Waarheid heeft verband met de mens (en dus de schepping) , want deze begeleidt de mens.     Maar de Heilige Geest is weer wat anders:

Maar de Trooster, de Heilige Geest, Welken de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles, wat Ik u gezegd heb. (Johannes 14)

Nu zijn de Heilige Geest en de Geest der Waarheid geen twee verschillende personen of entiteiten , maar twee verschillende werkzaamheden van één en dezelfde God.   Hetzelfde geldt voor de Zoon, de Zoon (het Woord) houdt verband met de schepping, vandaar ook het 'in den beginne'.

Maar de 'oorspronkelijke God' (Die van voor de schepping) is niet zomaar verdwenen of veranderd.   God existeert niet in de tijd, de schepping bevindt zich in de tijd.  God is onveranderd, het enige wat veranderd is wat zich in de tijd bevindt.  En wie Jezus aanbidt als de mens welke aan ons verschenen is, die aanbidt dus nooit God.  (Ik beschouw veranderlijke goden als afgoderij)

Ik gebruik dus niet de Vader als synoniem voor God.  De Vader is toegewend naar de schepping.  (Tenzij je de hypothese aanhangt dat God de mens in de steek heeft gelaten, maar dat lijkt me onzin.  Want dan heeft de Heilige Geest ook geen functie)

God is Een en daar gaat een dikke punt achter.   Maar toch verschijnt er een komma en dat is dat 'in den beginne'.   God heeft het Woord gesproken en dan komt het hele verhaal over Jezus, maar dan niet Jezus als mens, maar het Woord zoals het in den beginne was.   God heeft het Woord eenmalig gesproken (Niet letterlijk opvatten uiteraard) wegens de schepping.

Ik maak dus geen scheiding, maar verklaar juist dat God Een en onkenbaar is gebleven.  Maar hoe kan het dan dat Jezus wat anders lijkt te zeggen?  (Wie Mij kent, kent ook de Vader)   Jezus refereert aan het "Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u."    Dat is de mystieke waarheid, welke Jezus zegt te zijn.   Jezus betrekt in Joh 14:20 ook 'u' (de mens) er bij.   Voor mijzelf sprekende is hetgeen Jezus in Joh 14 zegt de (af)grond welke God is.  God is in zijn 'Zijn' ondeelbaar.  Maar God is in zijn 'Zijn' wel in staat om dat 'Zijn' te delen. Dat is de contradictio in terminis waar ik wel eerder aan heb gerefereerd.   Het Zijn (Ik ben die Ik ben) van God is Gods (af)grond.  Dat kan op geen enkele wijze gedacht worden.  Doch het "Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u." verwijst wel naar datzelfde Zijn.   

Wie Jezus als God voor zich heeft, heeft feitelijk het 'Ik ben' (Zijn) voor zich.  En veronachtzaamd daarmee de andere aspecten van God.  God is immers ook Schepper, God is ook Liefde.

Ter vergelijking: jij bent een mens.  Maar als je wandelt dan bén je een wandelaar.  Maar als je stopt met wandelen en je begint te peinzen, dan bén je een peinzer. (Enz). Maar je bent dan toch niet opeens twee personen geworden?   God blijft voor het grootste gedeelte een Mysterie, maar wie een deelaspect van God aanbidt, tja...die moet dat dan zelf maar weten.  

Bedankt voor de toelichting. Duidelijk Over de God achter alle godsbeelden zijn we het (ook) eens. Jammer dat deze zo weinig ruimte krijgt.

1 uur geleden zei Jahu:

Dat heeft u "hier al eens gedaan", toen ik er dus niet was om u systematisch van antwoord te voorzien. Maar u kunt toch best even "knippen en plakken", of een link geven, dan doen we net alsof dat uw antwoord is. Het is mijn overtuiging, dat ook leugens uit het archief geen standhouden.

De Jehova’s Getuigen denken er anders over. Dat mag toch? Laat elkaar een beetje ruimte. Persoonlijk ben ik een Trinitariër.  Dat concept is voor mij het meest simpel en duidelijk en daar heb ik Rust in gevonden. Maar ik begrijp dat er mensen zijn die problemen hebben met dat dogma.  God staat boven alle concepten en denominaties. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Hermanos2:

Zo zie ik dat niet. Als God een geest is, en dat is Hij, dan kan Hij in ieder lichaam als mens (Jezus) geboren worden. Ongeacht de aanwezigheid van zaadcel en/of eicel. Dus ik beweer dat Maria weliswaar haar baarmoeder ter beschikking stelde maar niet haar eicel. Want God/Jezus bestond al. 

Maar jij gelooft toch niet dat Jezus God is???

Persoonlijk geloof ik dat God wel een eicel van Maria heeft genomen want er staat in Mattheüs 1:20 (NBG51) dat het kind in haar verwekt is uit de Heilige Geest en niet dat de foetus geïmplanteerd is. In de Statenvertaling staat echter “wat in haar ontvangen is”, dat is voor bredere interpretatie vatbaar.  Maar zelf geloof ik dat Jezus zijn sterfelijke natuur via de eicel van Zijn moeder heeft ontvangen om aan de mensen gelijk te worden.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Flawless victory:

De Jehova’s Getuigen denken er anders over. Dat mag toch? Laat elkaar een beetje ruimte.

Sjako mag voor mij denken wat hijzelf wil, zelfs de grootste onzin, maar laat hem dan niet zeggen dat het zo in Gods woord staat. En anderzijds, als ik de Bijbel citeer heeft hij dikwijls kritiek vanuit zijn JW-handboek en zegt er dan bij dat het feiten zijn, maar daar klopt Schriftuurlijk helemaal niets van, en dat wijs ik aan.

Bovendien, zou u deze vraag ook gesteld hebben, als u de Heer Jezus in Hoogst Eigen Persoon zou ontmoeten, zou u Hem dan vragen: "Heer Jezus, de Joden, de Moslims, de Jehova getuigen, ze denken er anders over dan u doet, dat mag toch?" Waarbij ik direct opmerk dat ik uiteraard niet de Heer Jezus ben, maar slechts een nederige "getuige", van Hem. (Hand.1:8)

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Jahu:

Sjako mag voor mij denken wat hijzelf wil, zelfs de grootste onzin, maar laat hem dan niet zeggen dat het zo in Gods woord staat. En anderzijds, als ik de Bijbel citeer heeft hij dikwijls kritiek vanuit zijn JW-handboek en zegt er dan bij dat het feiten zijn, maar daar klopt Schriftuurlijk helemaal niets van, en dat wijs ik aan.

Bovendien, zou u deze vraag ook gesteld hebben, als u de Heer Jezus in Hoogst Eigen Persoon zou ontmoeten, zou u Hem dan vragen: "Heer Jezus, de Joden, de Moslims, de Jehova getuigen, ze denken er anders over dan u doet, dat mag toch?" Waarbij ik direct opmerk dat ik uiteraard niet de Heer Jezus ben, maar slechts een nederige "getuige", van Hem. (Hand.1:8)

Ik ben het volledig met je eens maar we zijn hier op een forum en staan nog niet voor de Grote Witte Troon.   Overigens heb ik begrepen dat de Jehova’s Getuigen Jezus verwachten als hun koning en niet als hun God en Broeder.  Ze verwachten dat ze het Duizendjarige Rijk zullen binnengaan.  Ze hebben een andere verwachting dan wij.  Eigenlijk verwachten zij alles wat God voor Joods Israël en de rest van de wereld heeft bestemd. Dat lijkt me de uiterste consequentie van het verwerpen van Jezus als God.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid