Spring naar bijdragen

Waarom heeft God de slang/satan in het Hof van Eden geplaatst/toegelaten?


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Thinkfree:

Uhh...  nee die zijn er niet mits je de context begrijpt.

Nee, het zijn uitvluchten. Ik las dat de uitspraak waarin Jezus stelt dat de vader groter is dan hij, betrekking heeft op Jezus als mens en niet op Jezus als hemels wezen. Nou, zo lust ik er nog wel een paar. En aangezien iedereen zijn eigen context leest kunnen we dat begrip ook achterwege laten. 

3 minuten geleden zei Petra.:

Heb je zijn uitleg wel eens beluisterd ? Het is geen test, maar onderdeel van een Plan. 

Piebe sprak daar ook vaak over. Ik geloof niet in een vooropgezet plan. Ik geloof wel dat God er rekening mee hield dat het gebeuren kon. Daarom kwam ook meteen erna de verlosser ter sprake. Een vooropgezet plan daar ga ik niet in mee. Daarvoor is de wereldgeschiedenis te brutaal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 188
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Is God alwetend? Zo ja dan hoeft Hij niets te testen, dan kent Hij alles wat in het hart van Adam en Eva leeft.

Jehovah is m.i. wel het gebruik van de klinkers van Adonai maar ik vind het totaal niet interessant. Ik associeer echter Jehovah met de JGs en die club is nu weer niet zo fijn in het nieuws. Ik vind d

Deze verhalen zijn nooit letterlijk bedoeld, net zoals vele andere Hebreeuwse verhalen gaat het om een boodschap en niet om het letterlijke verhaal. Dat is dus fout gegaan toen niet-Joden het gin

7 minuten geleden zei Hermanos2:

Nee, het zijn uitvluchten. Ik las dat de uitspraak waarin Jezus stelt dat de vader groter is dan hij, betrekking heeft op Jezus als mens en niet op Jezus als hemels wezen. Nou, zo lust ik er nog wel een paar. En aangezien iedereen zijn eigen context leest kunnen we dat begrip ook achterwege laten. 

Je kan in de bijbel lezen dat Jezus neerkwam op aarde om als een knecht te dienen.

Dus ja in dat opzicht is de vader op dat moment meerder dan hij.

Lees jij de text die Petra citeert is dat ook de reden waarom hij naar de Vader gaat, om op zijn rechtmatige positie te zitten naast de Vader.

Hij zegt dus eigenlijk in die text dat hij gelijk is aan de Vader en daarom weg gaat van aarde.

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites

We dwalen af van het topic, richting het vraagstuk over de drie-eenheid. 

Dat geeft geen antwoord op het waarom die slang/satan in de tuin aanwezig was.  Of toch wel ? 

19 minuten geleden zei Hermanos2:

Piebe sprak daar ook vaak over. Ik geloof niet in een vooropgezet plan. Ik geloof wel dat God er rekening mee hield dat het gebeuren kon.

Volgens mij leg ie het ook zo uit.  OF nee, het was iets wat goed was als het zou gebeuren, en Eva en Adam hebben zich daartoe opgeroepen gevoeld en de zware taak op zich genomen.  Die rabbi legt het veel beter uit, en ook heel leuk trouwens. Luister 's naar dat filmpje, duurt niet zo lang. En sja.. dan denk ik ook..de beste man zit niet met allemaal vertalingen te worstelen maar leest en denkt in zijn eigen taal. 

Hier nog 's de link: Here's What Nobody Told You About Adam And Eve

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Petra.:

We dwalen af van het topic, richting het vraagstuk over de drie-eenheid. 

Dat geeft geen antwoord op het waarom die slang/satan in de tuin aanwezig was.  Of toch wel ? 

Waarom de duivel aanwezig was in de tuin staat in de bijbel beschreven, hij was/is uit de hemel geknikkerd.

Vanwege zijn hoogmoed en trots, en zijn afgunst naar de mensen toe hij vond dat de mensen hem moesten dienen.

Dus God gooide hem onder de heerschappij van de mens want de mens had van God alle heerschappij gekregen op aarde.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Waarom de duivel aanwezig was in de tuin staat in de bijbel beschreven, hij was/is uit de hemel geknikkerd.

Hij werd naar de aarde geslingerd. Maar waarom liet God hem dan in de tuin van Eden toe ? 

Waarom niet die tuin bewaakt zodat die slang er niet kon komen. Die slang erbuiten en de mens erbinnen. Et voila! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Petra.:

Hij werd naar de aarde geslingerd. Maar waarom liet God hem dan in de tuin van Eden toe ? 

Waarom niet die tuin bewaakt zodat die slang er niet kon komen. Die slang erbuiten en de mens erbinnen. Et voila! 

De mens had de heerschappij op aarde, dat was de taak van de mens om hem te weerstaan en te straffen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

 

Op die manier kun je Jezus en God naast elkaar laten bestaan en toch leren dat er maar 1 God is. En de onbegrepen Heilige Geest werd er meteen aan toegevoegd zodat die lastige verzen ook ineens logisch leken.

 

Wat jij constant doet is “Jezus” tegenover “God” stellen. In je vergelijkingen heb je het niet over de Vader en de Zoon maar over Jezus tegenover God. Ik begrijp niet dat je dat kunt, dat je niet aanvoelt hoe je Jezus wegzet tegenover God. Enorm pijnlijk om te lezen.  En je neemt aanstoot aan Jezus, als Hopper schrijft dat hij geboren is als christen, toen atheïst is geworden en vervolgens tot Jezus is gekomen, dan val je daarover in plaats van dat je blij voor hem bent.  In de Drie-Eenheid kenmerkt Zich de God van het Christendom doordat God in de Drie-Eenheid een relatie aangaat met de mens.  Bekijk de korte video in dit filmpje op deze website eens: https://abcvanhetgeloof.nl/drie-eenheid

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Thinkfree:

Meschien kwam ie wel thee brengen? (Sarcasme)

Fortune cookies :)

8 minuten geleden zei Flawless victory:

Wat jij constant doet is “Jezus” tegenover “God” stellen. In je vergelijkingen heb je het niet over de Vader en de Zoon maar over Jezus tegenover God. Ik begrijp niet dat je dat kunt, dat je niet aanvoelt hoe je Jezus wegzet tegenover God. Enorm pijnlijk om te lezen.  En je neemt aanstoot aan Jezus, als Hopper schrijft dat hij geboren is als christen, toen atheïst is geworden en vervolgens tot Jezus is gekomen, dan val je daarover in plaats van dat je blij voor hem bent.  In de Drie-Eenheid kenmerkt Zich de God van het Christendom doordat God in de Drie-Eenheid een relatie aangaat met de mens.  Bekijk de korte video in dit filmpje op deze website eens: https://abcvanhetgeloof.nl/drie-eenheid

Tegenover God??? Onmogelijk om dat in mijn posts terug te vinden. 

Aanvulling: God en Jezus stellen beiden dat niemand gelijk is aan God. En toch is dat precies wat het christendom prompt is gaan doen. Jezus gelijk maken aan God. 

Wat de Schrift aangaat zelfde liedje. Veel overbodige, niet toegestane toevoegingen en veranderingen. 

Spijt me. Ik heb het jaren mee aangezien maar ik kan het niet meer opbrengen om met de meute mee te lopen. Het voelt als een bevrijding. Jezus' juk is nu eindelijk licht geworden zonder dogma en religie druk van buitenaf. Geestelijke druk van binnenuit is veel prettiger. 

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Hermanos2:

Fortune cookies :)

Tegenover God??? Onmogelijk om dat in mijn posts terug te vinden. 

Aanvulling: God en Jezus stellen beiden dat niemand gelijk is aan God. 

 

 Nu doe je het weer: “ God en Jezus”.  In plaats van de Vader en de Zoon.  
 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Hermanos2:

Jij bent wel echt aan het zoeken hé? Net dbi. Als ik schrijf man en vrouw, zet ik ze dan tegenover elkaar? Schrijf ik ergens 'contra'?  Knap onnozel wat je doet. 

Ook ik staak deze zinloze discussie met jou. Dat eerste youtubekanaal dat je noemde staat ook al helemaal vol met ronduit anti-christelijke filmpjes, onder andere op complotachtige wijze gericht tegen de Drie-Eenheid. En in je antwoord aan Hopper schrijf je letterlijk: “Waarom komen christenen altijd naar Jezus?”   Onbegrijpelijk.

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Waarom de duivel aanwezig was in de tuin staat in de bijbel beschreven, hij was/is uit de hemel geknikkerd.

Vanwege zijn hoogmoed en trots, en zijn afgunst naar de mensen toe hij vond dat de mensen hem moesten dienen.

Dus God gooide hem onder de heerschappij van de mens want de mens had van God alle heerschappij gekregen op aarde.

 

Het staat niet zo uitdrukkelijk meer beschreven in de Bijbel sedert Henoch uit het canon verdween. Maar zonder Henoch, missen we heel veel context van den duivel en zijn legioen aan gevallen engelen. De satan is een cherubim, of was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Flawless victory:

Dat eerste youtubekanaal dat je noemde staat ook al helemaal vol met ronduit anti-christelijke filmpjes, onder andere op complotachtige wijze gericht tegen de Drie-Eenheid. 

 

Ik noemde geen kanaal. Ik stuurde één filmpje. En jij rekent mij meteen alle filmpjes en de motieven van de maker aan. Wat slecht... Typisch forum gedrag. 

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Het staat niet zo uitdrukkelijk meer beschreven in de Bijbel sedert Henoch uit het canon verdween. Maar zonder Henoch, missen we heel veel context van den duivel en zijn legioen aan gevallen engelen. De satan is een cherubim, of was.

Henoch moet terug in de bijbel. Nu is een belangrijk stuk context missing. Heel jammer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Monachos:

Hoi Petra, bij 8 minuut 7 beweert deze rabbi: 'there were two souls in heaven, a male and a female, and God said to them 'I'm going to send you down to the lowest of all possible worlds, invest you into a physical body made out of earth, ... ' etc.

Ik weet niet waar hij dat vandaan haalt maar het staat in elk geval niet in Genesis. De ziel van Adam ontstaat pas op het moment dat God de levensadem in hem blaast. Zielen zitten niet eerst in een soort wachtkamer te wachten tot ze een lichaam krijgen. Er zullen mensen zijn die dat wél zo zien maar het is in elk geval geen Bijbelse gedachte.

Genesis 2 SV:

7 En de HEERE God had den mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen den adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel.

Hierna citeert hij een soort dialoog tussen Adam en Eva die in elk geval niet in de Bijbel staat maar hij vertelt het alsof hij er zelf bij was. Het is me een raadsel hoe hij hier bij komt, hij lijkt gewoon een dialoog tussen Adam en Eva te hebben verzonnen. Dat mag, maar het staat niet zo in Genesis.

Hi Bas, 

Waar haalt hij zijn info vandaan ? Ik weet dat de Joden evenals de RKK e.a. niet alleen uit de Bijbelse geschriften plukken maar er nog een heel arsenaal aan andere literatuur op na houden. 

 De Tenach, zijn de 39 boeken die ook in het Oude Testament voorkomen. De Rabbijnse literatuur is een verzameling van commentaren en interpretaties van de Tenach, en is onderverdeeld in de Talmoed en Midrasj. 

1 uur geleden zei Monachos:

Hierna citeert hij een soort dialoog tussen Adam en Eva die in elk geval niet in de Bijbel staat maar hij vertelt het alsof hij er zelf bij was. Het is me een raadsel hoe hij hier bij komt, hij lijkt gewoon een dialoog tussen Adam en Eva te hebben verzonnen. Dat mag, maar het staat niet zo in Genesis.

SJa.. het doet een verhaal wat meer leven hè. Maar er zijn een heleboel die ie zegt ... van die dingen als ..dat zou wel raar zijn, alsof God een stelletje mislukkelingen geschapen heeft en dat niet wist enzo, waarbij ik dacht. jaaaa...idd. dat vond ik ook zo raar.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Petra.:

Er zijn net zoveel (misschien wel meer) expliciete verwijzingen om dat niet te doen. 

 

 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/JHN.14/Johannes-14/

 28 Jullie hebben toch gehoord dat Ik zei dat Ik wegga en bij jullie terug zal komen? Als je Me liefhad zou je blij zijn dat Ik naar mijn Vader ga, want de Vader is meer dan Ik.

 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/JHN.7/Johannes-7/

16   Jezus zei: ‘Wat Ik onderwijs heb Ik niet van mijzelf, maar van Hem die Mij gezonden heeft. 17 Wie ernaar streeft te doen wat God wil, zal weten of mijn leer van God komt of dat Ik namens mezelf spreek. 

 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/MRK.12/Marcus-12/

Wat is van alle geboden het belangrijkste gebod?’ 29  Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer; 30 heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.” 31  En daarna komt dit: “Heb uw naaste lief als uzelf.” Er zijn geen geboden belangrijker dan deze.’ 32  De schriftgeleerde zei tegen Hem: ‘Inderdaad, meester, wat U zegt is waar: Hij alleen is God en er is geen andere god dan Hij, 33  en Hem liefhebben met heel ons hart en met heel ons inzicht en met heel onze kracht, en onze naaste liefhebben als onszelf betekent veel meer dan alle brandoffers en andere offers.’ 34  Jezus vond dat hij verstandig had geantwoord en zei tegen hem: ‘U bent niet ver van het koninkrijk van God.’ En niemand durfde Hem nog een vraag te stellen.

 

Ennehhhhh.. vergeet ook deze niet:  !

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/2SA.7/2-Samuel-7/

22  Daarom bent U groot, HEER, mijn God. Het is zoals ons altijd is voorgehouden: zoals U is er geen, er bestaat geen andere god dan U. 

 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/DEU.4/Deuteronomium-4/

35  U bent er getuige van geweest opdat u zou beseffen dat alleen de HEER God is; er is geen ander naast Hem.

 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/ISA.43/Jesaja-43/

Vóór Mij is er geen god gevormd,

en na Mij zal er geen zijn.

11  Ik, Ik ben de HEER!

Buiten Mij is er niemand die redt.

 

 

Het gaat mij om de relatie tussen de God van Israël en Jezus.  Wordt deze nu in het NT als speciaal aangeduid of is Jezus een profeet of een engel of een lagere god of gewoon een voorbeeldig mens. 
Nu denk ik dat deze relatie als zeer hecht (zeer uniek, als enige) wordt aangemerkt.  
De vader stuurt zijn zoon als gevolmachtigde, maar de zoon handelt precies uit naam (programma) van zijn vader.   
En nogmaals het is geloofstaal. Jezus is natuurlijk ook een gewoon mens.    
Hij representeert God maar ook de mensheid. Let op hem (volg hem) en je weet hoe (naar welke kant) het met de mensheid opgaat.  
Nogmaals wederom geloofstaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Hermanos2:

Ik noemde geen kanaal. Ik stuurde één filmpje. En jij rekent mij meteen alle filmpjes en de motieven van de maker aan. Wat slecht... Typisch forum gedrag. 

Henoch moet terug in de bijbel. Nu is een belangrijk stuk context missing. Heel jammer. 

Idd daarin staat uitvoerig beschreven wat de gevallen engelen allemaal aan kennis overleverde. Zoals wapens maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Breuk:

Het gaat mij om de relatie tussen de God van Israël en Jezus.  Wordt deze nu in het NT als speciaal aangeduid of is Jezus een profeet of een engel of een lagere god of gewoon een voorbeeldig mens. 
Nu denk ik dat deze relatie als zeer hecht (zeer uniek, als enige) wordt aangemerkt.  
De vader stuurt zijn zoon als gevolmachtigde, maar de zoon handelt precies uit naam (programma) van zijn vader.   
En nogmaals het is geloofstaal. Jezus is natuurlijk ook een gewoon mens.    
Hij representeert God maar ook de mensheid. Let op hem (volg hem) en je weet hoe (naar welke kant) het met de mensheid opgaat.  
Nogmaals wederom geloofstaal.

Gaat het niet vooral om de relatie tussen God en jou ? Maakt het daarin een wezenlijk verschil hoe de relatie tussen God en Jezus is ?
Je stelt “ als enige”. Zelf zou ik zeggen “als eerste”.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-12-2023 om 00:02 zei Monachos:

Ik moet ook even denken aan God die het hart van de farao verhardt zodat deze de Israëlieten niet laat gaan, waarna God z'n kunstjes kan laten zien.

Een held kan alleen een held zijn als er ook een schurk is.

Wat als die slang uit de Egyptische mythologie komt. 

Er zijn zat overeenkomsten.  Het is een slang,(slangengod), een hemelbewoner, een soort nakomeling van Ra, Satan wordt ook één van de zonen van God genoemd

https://avareurgente.com/nl/apophis-apep-egyptische-god-van-de-chaos

"Apophis, ook bekend als Apep, was de oude Egyptische belichaming van chaos, ontbinding en duisternis. Hij was een van de belangrijkste vijanden van de zonnegod Ra, en ook de tegenstander van Ma'at, de Egyptische godin van orde en waarheid. Ra was een prominente handhaver van Ma'at en orde in de wereld, dus kreeg Apophis ook de bijnaam Vijand van Ra en de titel Heer van de Chaos."

 

"De positie van Apophis als antagonist in de Egyptische mythologie is duidelijk: als reuzenslang en belichaming van de chaos. Wat echter uniek aan hem is in vergelijking met de chaosgoden van andere culturen, is zijn oorsprong.

De meeste chaosgoden in de wereld worden afgebeeld als oerkrachten - wezens die al lang voor de schepping van de wereld bestonden en die voortdurend proberen de wereld te vernietigen en de dingen terug te brengen naar hoe ze waren. Zulke chaosgoden worden vaak afgebeeld als slangen of ook draken.

Apophis is echter niet zo'n kosmisch wezen. Hij is machtig, maar hij is geboren van Ra en samen met hem. Niet echt Ra's nakomelingen maar ook niet echt zijn broer of zus, Apophis is wat men bij de geboorte weggooit - een deel van de hoofdpersoon maar een kwaadaardig deel, geboren uit de strijd van de hoofdpersoon om te leven."

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Petra.:

Wat als die slang uit de Egyptische mythologie komt. 

Er zijn zat overeenkomsten.  Het is een slang,(slangengod), een hemelbewoner, een soort nakomeling van Ra, Satan wordt ook één van de zonen van God genoemd

https://avareurgente.com/nl/apophis-apep-egyptische-god-van-de-chaos

"Apophis, ook bekend als Apep, was de oude Egyptische belichaming van chaos, ontbinding en duisternis. Hij was een van de belangrijkste vijanden van de zonnegod Ra, en ook de tegenstander van Ma'at, de Egyptische godin van orde en waarheid. Ra was een prominente handhaver van Ma'at en orde in de wereld, dus kreeg Apophis ook de bijnaam Vijand van Ra en de titel Heer van de Chaos."

 

"De positie van Apophis als antagonist in de Egyptische mythologie is duidelijk: als reuzenslang en belichaming van de chaos. Wat echter uniek aan hem is in vergelijking met de chaosgoden van andere culturen, is zijn oorsprong.

De meeste chaosgoden in de wereld worden afgebeeld als oerkrachten - wezens die al lang voor de schepping van de wereld bestonden en die voortdurend proberen de wereld te vernietigen en de dingen terug te brengen naar hoe ze waren. Zulke chaosgoden worden vaak afgebeeld als slangen of ook draken.

Apophis is echter niet zo'n kosmisch wezen. Hij is machtig, maar hij is geboren van Ra en samen met hem. Niet echt Ra's nakomelingen maar ook niet echt zijn broer of zus, Apophis is wat men bij de geboorte weggooit - een deel van de hoofdpersoon maar een kwaadaardig deel, geboren uit de strijd van de hoofdpersoon om te leven."

 

Het blijkt/blijft een lastig verhaal. Hoever moeten we meegaan met pratende slangen en allerlei mythes? 

Ik heb voor mezelf besloten dat, als ik bereid ben te geloven in God waarom dan niet in een satan? En als ik bereid ben te geloven in engelen waarom dan niet ook in demonen? Het maakt de enorme puinhoop van deze wereld wel verklaarbaar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Breuk:

Het gaat mij om de relatie tussen de God van Israël en Jezus.  Wordt deze nu in het NT als speciaal aangeduid of is Jezus een profeet of een engel of een lagere god of gewoon een voorbeeldig mens. 
Nu denk ik dat deze relatie als zeer hecht (zeer uniek, als enige) wordt aangemerkt.  

Maar waarom denk je dat die relatie zeer "uniek, als enige" is ? Er zijn tal van passages waarin Jezus zichzelf gewoon mensenzoon noemt. En ook waarin Jezus het heeft over mijn Vader die ook jullie Vader is. En ook teksten waarin er een toekomst wordt geschetst met talloze zusters en broeders die evenbeelden van Jezus zullen zijn.  Ik denk waar Jezus uniek in was, was dat ie een verandering/vernieuwing bracht. Zoals een andere manier van het omgaan met je medemensen. Vooral Mozes' oog om oog keert ie 180 graden om. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Petra.:

Maar waarom denk je dat die relatie zeer "uniek, als enige" is ? Er zijn tal van passages waarin Jezus zichzelf gewoon mensenzoon noemt. En ook waarin Jezus het heeft over mijn Vader die ook jullie Vader is. En ook teksten waarin er een toekomst wordt geschetst met talloze zusters en broeders die evenbeelden van Jezus zullen zijn.  Ik denk waar Jezus uniek in was, was dat ie een verandering/vernieuwing bracht. Zoals een andere manier van het omgaan met je medemensen. Vooral Mozes' oog om oog keert ie 160 graden om. 

In Jezus wordt de hele mensheid meegenomen. Het wordt vaak als pars pro toto aangeduid. https://www.karlbarth.nl/principiele-openheid/
 

Ik vond de opmerking van HJW4 wel goed om niet enige te gebruiken maar eerste.  
De bijbel zegt zelf tweede Mens. 1 Korinthe 15:47 De eerste mens is uit de aarde, stoffelijk; de tweede Mens is de Heere uit de hemel.

Ik spreek jullie allemaal niet tegen, maar ontken alleen niet de plaats die het NT aan Jezus geeft. Zinnen zoals: Mattheüs 28:18 En Jezus kwam naar hen toe, sprak met hen en zei: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.

(wat die macht dan inhoudt is een ander verhaal. Johannes zal in Openbaring Jezus als een geslacht lam uitbeelden.)

Alle uitspraken zijn taal om iets onder worden te brengen. Een zoon van God is geen godenzoon. En wat is een mensenzoon? Als je zoon vertaalt met toekomst, dan is zijn leven de toekomst zowel van God als van de mens. Het komt hier samen in die ene unieke mens. Het is als unieke boodschap ons geopenbaard. Geloof dit evangelie is het bericht van Paulus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid