Spring naar bijdragen

Petrus kreeg als enige de sleutels van het koninkrijk, waarom is dan het Evangelie van Petrus niet het belangrijkste bijbelstuk ?


Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Dat beloof ik:

11:13. It stands in South America, the land from which Francis comes.

 

En direct daarna noemt hij dat land. Dus Zuid Amerika, te weten het land waar Franciscus vandaan komt, het land Argentinië.   Klaarblijkelijk heb je niet alleen moeite met in de context lezen, maar ook met in de context luisteren.

Als je receptieve vaardigheden even goed waren als je productieve dan zou dat een heel stuk schelen in de communicatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 92
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik ben op speur gegaan omdat het me raar overkomt. (Ik vind nogal 's dingen ontzettend raaaar 😉). Wat vind je van deze uitleg ?  https://www.pthu.nl/bijbelblog/2016/11/de-discipel-die-door-j

Jezus had Johannes lief, en had sterk band met Petrus, maar die twee zijn verschillend dingen. Jezus zei tegen Petrus: ‘Voed mijn schapen, weid mijn kudden, weid mijn schapen” (Johannes 21:15-17)

Zowel de “natuurmens” als de “geestelijke mens” leefden in Petrus, net zoals in ieder mens. Jezus noemt Petrus in Mattheüs 16:18 “de rots” maar vijf verzen later in vers 23 noemt Jezus Petrus ook “Sat

10 minuten geleden zei Flawless victory:

En direct daarna noemt hij dat land. Dus Zuid Amerika, te weten het land waar Franciscus vandaan komt, het land Argentinië.   Klaarblijkelijk heb je niet alleen moeite met in de context lezen, maar ook met in de context luisteren.

Als je receptieve vaardigheden even goed waren als je productieve dan zou dat een heel stuk schelen in de communicatie.

Je hebt het terug geluisterd. Dan weet je heel goed wat hij zegt en dat verdraai je nu. Als je vermogen om zaken toe te geven net zo goed zou zijn als je vermogen om woorden te verdraaien. Enfin ... Voor een ieder die geïnteresseerd is, luister gewoon even wat de bebaarde zot uitkraamt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Flawless victory:

Het ziet ernaar uit dat God de sleutels van Petrus heeft weggenomen. 

De bliksem slaat gemiddeld een keer of 5 per jaar in, op het Jezus beeld in Rio. 

In 2014 moest het zelfs gerepareerd worden omdat zijn hand beschadigd was. 

Hier is het ingeslagen in het hoofd van Jezus.  Wat wil God daarmee zeggen denk je 

 

christ-redeemer-lightning-small.jpg

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Petra. Dat is een heel ander geval. Het Petrusbeeld in Buenos Aires is omgeven door bliksemafleiders. Op de geboortedag van de paus, in het geboorteland van de paus, in de stad waar de paus vandaan komt, nam de bliksem specifiek de halo, de rechterhand en de sleutels van Petrus weg op de dag dat de paus de verordening over het zegenen van homostellen ratificeerde. Als jij gelooft dat dit allemaal toeval is ben jij geloviger dan ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Flawless victory:

@Petra. Dat is een heel ander geval. Het Petrusbeeld in Buenos Aires is omgeven door bliksemafleiders. Op de geboortedag van de paus, in het geboorteland van de paus, in de stad waar de paus vandaan komt, nam de bliksem specifiek de halo, de rechterhand en de sleutels van Petrus weg op de dag dat de paus de verordening over het zegenen van homostellen ratificeerde. Als jij gelooft dat dit allemaal toeval is ben jij geloviger dan ik.

Helaas ga je niet in op wat @Petra aangeeft.
En dat snap ik, wel. Want als je redeneert zoals jij doet, moet je met zo'n foto als hierboven dus OOK conclusies trekken.
Tsja en wat dan....
Daarom is je reactie "Dat is een heel ander geval". 
Terwijl het dat niet is; het is precies hetzelfde: de bliksem die inslaat op een beeld.

Aes het een beetje beeld van formaat is gebeurt dat vaker, en als het vaker gebeurt dan heb je kans dat het beeld eens kapot.
En als het dan kapot gaat... dan is het ineens een signaal van God?
Dat het beeld uit elkaar valt is geen toeval, het kan volkomen normaal verklaard worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Flawless victory:

@Petra. Dat is een heel ander geval. Het Petrusbeeld in Buenos Aires is omgeven door bliksemafleiders. Op de geboortedag van de paus, in het geboorteland van de paus, in de stad waar de paus vandaan komt, nam de bliksem specifiek de halo, de rechterhand en de sleutels van Petrus weg op de dag dat de paus de verordening over het zegenen van homostellen ratificeerde. Als jij gelooft dat dit allemaal toeval is ben jij geloviger dan ik.

Waarom stuurt God geen engel naar de Paus, dan kan de Paus gelijk wat vragen stellen.   
Jozef kreeg bezoek en Maria kreeg bezoek van een engel dus waarom de Paus niet?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Breuk:

Waarom stuurt God geen engel naar de Paus, dan kan de Paus gelijk wat vragen stellen.   
Jozef kreeg bezoek en Maria kreeg bezoek van een engel dus waarom de Paus niet?

 

Omdat God in het laatste der dagen de Zoon heeft gestuurd opdat ieder die in Hem gelooft eeuwig leven hebbe.  
Je bedient je weer eens van het soort spotternij dat gebruikelijk is voor het soort atheïsten dat op geloofsfora rondhangt om het geloof te bestrijden.  

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Flawless victory:
4 uur geleden zei Breuk:

Waarom stuurt God geen engel naar de Paus, dan kan de Paus gelijk wat vragen stellen.   
Jozef kreeg bezoek en Maria kreeg bezoek van een engel dus waarom de Paus niet?

 

Omdat God in het laatste der dagen de Zoon heeft gestuurd opdat ieder die in Hem gelooft eeuwig leven hebbe.  
Je bedient je weer eens van het soort spotternij dat gebruikelijk is voor het soort atheïsten dat op geloofsfora rondhangt om het geloof te bestrijden.  

Ik vind het niet meer dan een normale, terechte, vraag.
Zoals ik al vermeldde is een blikseminslag een normaal verschijnsel bij hoge beelden en gebouwen.

Als geen normaal antwoord weet te geven, houdt dan in ieder rekening met 1 Petrus 3:15 "zijt altijd bereid tot verantwoording aan een iegelijk, die u rekenschap afeist van de hoop, die in u is, met zachtmoedigheid en vreze".
Dat doe je nu niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Flawless victory:

Omdat God in het laatste der dagen de Zoon heeft gestuurd opdat ieder die in Hem gelooft eeuwig leven hebbe.  
Je bedient je weer eens van het soort spotternij dat gebruikelijk is voor het soort atheïsten dat op geloofsfora rondhangt om het geloof te bestrijden.  

Je leest wellicht spot, maar het lijkt me een bijbelser dan te veel waarde hechten aan een natuurverschijnsel.  
Weet jij dat Karl Barth ook zou verwijzen naar de openbaring van Jezus Christus, dan dat hij iets moest hebben van natuurlijke theologie.  
Dat laatste wil zeggen dat (de wil van) God uit de natuur te herleiden is.  
 

Ik ben geen atheïst, maar ook geen theoloog, maar vraag me af of dat gedoe met dat beeld niet een vorm van heidendom is.  
Het doet met wel denken aan Elia denken en de Baälprofeten.
1 Koningen 18:38 Toen viel er vuur van de HEERE neer, verteerde het brandoffer, het hout, de stenen en het stof. Zelfs het water in de geul likte het op.

Maar even verder:

1 Koningen 19:11 Maar Hij zei: Ga naar buiten en ga op de berg staan, voor het aangezicht van de HEERE. En zie, de HEERE ging voorbij, en een grote en sterke wind, die bergen spleet en rotsen in stukken brak, voor het aangezicht van de HEERE uit. Maar de HEERE was niet in de wind. Na deze wind kwam er een aardbeving, maar de HEERE was ook niet in de aardbeving.
12. Op de aardbeving volgde een vuur, maar de HEERE was ook niet in het vuur. En na het vuur kwam het suizen van een zachte stilte.


We moeten een forumtheoloog inhuren want ik weet het ook niet meer.

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-2-2024 om 18:29 zei Dat beloof ik:

Je hebt het terug geluisterd. Dan weet je heel goed wat hij zegt en dat verdraai je nu. Als je vermogen om zaken toe te geven net zo goed zou zijn als je vermogen om woorden te verdraaien. Enfin ... Voor een ieder die geïnteresseerd is, luister gewoon even wat de bebaarde zot uitkraamt.

Nee jij hebt niet goed geluisterd, zoals je ook meestal niet goed leest. Bovendien laat je Engels te wensen over. Jonathan Cahn heeft het niet over een “country” maar over “the land”. Zuid-Amerika is het land in de zin van de bodem waarop Franciscus thuis is.  Land betekent niet een natiestaat maar de bodem, de aarde, de grond. 
https://hinative.com/questions/2347526

Argentinië ligt op Zuid-Amerikaanse bodem.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Flawless victory:

Nee jij hebt niet goed geluisterd, zoals je ook meestal niet goed leest. Bovendien laat je Engels te wensen over. Jonathan Cahn heeft het niet over een “country” maar over “the land”. Zuid-Amerika is het land in de zin van de bodem waarop Franciscus thuis is.  Land betekent niet een natiestaat maar de bodem, de aarde, de grond. 
https://hinative.com/questions/2347526

Argentinië ligt op Zuid-Amerikaanse bodem.

Whatever. Het blijft dat de blikseminslag met die schade normaal verklaarbaar is. Als God iets duidelijk wil maken zou hij beter moeten weten.

Een vraag daarover ga je eruit de weg, maar je gaat wel.in discussie over het Amerikaanse woord 'land'. Kom op, waar is het je om te doen? Richt je daar dan ook op.

Als je geen normaal antwoord weet te geven, houdt dan in ieder rekening met 1 Petrus 3:15 "zijt altijd bereid tot verantwoording aan een iegelijk, die u rekenschap afeist van de hoop, die in u is, met zachtmoedigheid en vreze".

Dat doe je nu niet.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Flawless victory:

@Petra. Dat is een heel ander geval. Het Petrusbeeld in Buenos Aires is omgeven door bliksemafleiders. Op de geboortedag van de paus, in het geboorteland van de paus, in de stad waar de paus vandaan komt, nam de bliksem specifiek de halo, de rechterhand en de sleutels van Petrus weg op de dag dat de paus de verordening over het zegenen van homostellen ratificeerde. Als jij gelooft dat dit allemaal toeval is ben jij geloviger dan ik.

Wat er is er zo anders aan? 

Ik zal het je nog sterker vertellen...  God beschadigde het grootste Jezus beeld ter wereld op de dag van het Jodendom. 

Wat denk je dat God ons daarmee wil vertellen 

 

Bij het Jezus beeld in Rio, heeft God door blikseminslag al een vinger eraf gehaald in december 2013 en daarna op 17 januari 2014 zijn hoofd beschadigd en de duim..van zijn rechterhand eraf.

 

https://nos.nl/artikel/599000-bliksem-breekt-duim-jezus-christus

 

17 januari: Dat... is de dag van het Jodendom ! 

https://dagvanhetjodendom.nl/dag-van-het-jodendom-in-utrecht-17-janauri-2014/

 

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

God stuurt met de bliksem de ene na de andere boodschap! 

 

Op 25 December wordt de geboorte van Jezus gevierd. 

Deze pelgrims kerk  A Virxe da Barca (De Maagd van de Boot) is op kerstochtend 25 december 2013 na een blikseminslag grotendeels afgebrand en ingestort.

https://www.rtlnieuws.nl/opmerkelijk/artikel/2172031/blikseminslag-verwoest-pelgrimskerkje

 

 

Op 6 juli wordt in het christendom het feest van Heilige Petrus en Paulus, apostelen gevierd. Dit is een belangrijke dag ter herdenking van de apostelen Petrus en Paulus, die een cruciale rol speelden in de verspreiding van het christendom. 

Op 6 juli 2017 sloeg de bliksem in, in een kerk in Rotterdam, en in Waals Brabant. 

https://www.hln.be/binnenland/kerk-en-huis-in-brand-door-blikseminslag~aed15620/

https://www.ad.nl/rotterdam/bliksem-slaat-in-op-meerdere-plekken-in-rotterdam~a1afc39c/

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

Wat er is er zo anders aan? 

Ik zal het je nog sterker vertellen...  God beschadigde het grootste Jezus beeld ter wereld op de dag van het Jodendom. 

Wat denk je dat God ons daarmee wil vertellen 

Overigens was dit (plaatje hieronder) jarenlang het grootste Jezusbeeld, maar deze Christ the Fisher is door een blikseminslag op 10 september 2023 verwoest.  Het monument was 33 meter hoog (12 aan de basis en nog eens 21 voor het standbeeld), wat volgens Cuya Ramos symbool stond voor de jaren dat Jezus op aarde leefde.

Nog een boodschap van God:  Op 10 september wordt ik de RK de Heilige Naam van Maria geëerd. 

 

cristo-pescador130923.jpeg?w=670&h=447

 

F5slfsea0AASvzo?format=jpg&name=small

 

https://www.catholicnewsagency.com/news/255375/lightning-strike-destroys-monumental-statue-of-christ-in-mexico

 

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Petra.:

Wat er is er zo anders aan? 

Ik zal het je nog sterker vertellen...  God beschadigde het grootste Jezus beeld ter wereld op de dag van het Jodendom. 

Wat denk je dat God ons daarmee wil vertellen 

 

Bij het Jezus beeld in Rio, heeft God door blikseminslag al een vinger eraf gehaald in december 2013 en daarna op 17 januari 2014 zijn hoofd beschadigd en de duim..van zijn rechterhand eraf.

 

https://nos.nl/artikel/599000-bliksem-breekt-duim-jezus-christus

 

17 januari: Dat... is de dag van het Jodendom ! 

https://dagvanhetjodendom.nl/dag-van-het-jodendom-in-utrecht-17-janauri-2014/

 

 

 

 

Bliksemschichten als daden van God en het lam dat niet naar Pesach verwijst maar naar de sterrenbeelden.   
Het is puur heidendom onder het mom van het christendom.  
Je en dan snap ik dat dit op de dag van het Jodendom gebeurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

houdt dan in ieder rekening met 1 Petrus 3:15 "zijt altijd bereid tot verantwoording aan een iegelijk, die u rekenschap afeist van de hoop, die in u is, met zachtmoedigheid en vreze".

Dat doe je nu niet.

 


De hoop die in ons is dat is het Evangelie. Dat wordt jou hier al acht jaar non stop gebracht in alle zachtmoedigheid. Wanneer het Evangelie niet ontvangen wordt, schudden wij met Mattheüs 10:14 het stof van onze voeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Petra.:
57 minuten geleden zei Monachos:

God houdt blijkbaar echt niet van beelden.

En niet van kerken. 

Misschien houdt God niet zo van christenen of van doopvieringen ? 

 

https://www.ad.nl/buitenland/zestien-doden-door-blikseminslag-in-kerk-in-rwanda~a82b7fdb/

Een blikseminslag in een kerk in Rwanda heeft zestien kerkgangers het leven gekost. Maar liefst 140 mensen raakten gewond. De bliksem trof een kerk van de zevendedagadventisten in het zuiden van het land.

 

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/artikel/355401/basiliek-ingestort-norcia-verschrikkelijk-treurig-om-te-zien

Aardbeving: In Amatrice bezweken een kerktoren en een stadstoren. In het stadje Norcia, bijna 100 kilometer van Perugia, werd de basiliek van de heilige Benedictus verwoest en stortte ook een andere kerk in het centrum in

 

https://www.hln.be/buitenland/dak-van-kerk-stort-in-tijdens-doopviering-in-mexico-minstens-10-doden~a7bb2661/

Kerk in Mexico stort in tijdens doopviering. Minstens tien mensen zijn om het leven gekomen. Ook raakten zeker zestig mensen gewond.

 

https://www.gva.be/cnt/dmf20240128_97753109

Beelden tonen hoe historische kerk in VS plots instort

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Breuk:

Bliksemschichten als daden van God en het lam dat niet naar Pesach verwijst maar naar de sterrenbeelden.   
Het is puur heidendom onder het mom van het christendom.  
Je en dan snap ik dat dit op de dag van het Jodendom gebeurt.

De hele schepping verwijst naar het Lam Gods, dat is inclusief de door God geschapen sterren. Dat het lam Gods niet naar Pesach zou verwijzen is een voorbarige en daarom foutieve conclusie. In het Jodendom verwijst het lam wel degelijk naar Pesach. Daar is veel Joodse literatuur over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-2-2024 om 11:37 zei Flawless victory:

@Petra. Dat is een heel ander geval. Het Petrusbeeld in Buenos Aires is omgeven door bliksemafleiders. Op de geboortedag van de paus, in het geboorteland van de paus, in de stad waar de paus vandaan komt, nam de bliksem specifiek de halo, de rechterhand en de sleutels van Petrus weg op de dag dat de paus de verordening over het zegenen van homostellen ratificeerde. Als jij gelooft dat dit allemaal toeval is ben jij geloviger dan ik.

En hoe sta je er dan nu tegenover?

Ik zie nu pas dat je het ook postte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid