Spring naar bijdragen

Petrus kreeg als enige de sleutels van het koninkrijk, waarom is dan het Evangelie van Petrus niet het belangrijkste bijbelstuk ?


Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zeg Flawless? Welke Bijbel lees je?

Jezus schaft de echtscheiding volgens de wet van Mozes af, maar bij overspel is het legitiem.

HSV Mattheus 19:9 Maar Ik zeg u: Wie zijn vrouw verstoot anders dan om hoererij en met een ander trouwt, die pleegt overspel, en wie met de verstotene trouwt, pleegt ook overspel.

BB: Maar Ik zeg jullie: je mag alleen met een andere vrouw trouwen, als je je vrouw hebt weggestuurd omdat ze met een andere man naar bed is geweest. Als je haar om een andere reden wegstuurt en hertrouwt, ben je ontrouw aan haar. En de man die met de weggestuurde vrouw trouwt, maakt dat zij ontrouw is aan haar eerste man."

KJV: And I say unto you, Whosoever shall put away his wife, except it be for fornication, and shall marry another, committeth adultery: and whoso marrieth her which is put away doth commit adultery. [10] His disciples say unto him, If the case of the man be so with his wife, it is not good to marry.

 

Zojuist zei Flawless victory:


Allemaal afleidingsmanoeuvres van de werkelijke issue. En maar oordelen en oordelen over homoseksuelen, om zich af te leiden van de eigen zondige toestand. Splinter en balk.  Ga je gang maar.

Neen ge moogt scheiden bij overspel. Niets afleiding, het is wat het is. ;)

Join the right side Flawless!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 92
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik ben op speur gegaan omdat het me raar overkomt. (Ik vind nogal 's dingen ontzettend raaaar 😉). Wat vind je van deze uitleg ?  https://www.pthu.nl/bijbelblog/2016/11/de-discipel-die-door-j

Jezus had Johannes lief, en had sterk band met Petrus, maar die twee zijn verschillend dingen. Jezus zei tegen Petrus: ‘Voed mijn schapen, weid mijn kudden, weid mijn schapen” (Johannes 21:15-17)

Zowel de “natuurmens” als de “geestelijke mens” leefden in Petrus, net zoals in ieder mens. Jezus noemt Petrus in Mattheüs 16:18 “de rots” maar vijf verzen later in vers 23 noemt Jezus Petrus ook “Sat

Zojuist zei Fundamenteel:

 

Neen ge moogt scheiden bij overspel. Niets afleiding, het is wat het is. ;)

Dan ben je zeker wel blij dat je niet getrouwd bent met je vriendin? Dan hoef je niet  te scheiden van je open relatie.

Maar goed, ik ga dit gesprek beëindigen. Fijne avond!

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Flawless victory:

Dan ben je zeker wel blij dat je niet getrouwd bent met je vriendin? Dan hoef je niet  te scheiden van je open relatie.

Maar goed, ik ga dit gesprek beëindigen. Fijne avond!

Jij oordeelt wel, ik benoem dat beide zonde is volgens de Bijbel en vraag nergens zegening voor die situatie. Dat is het verschil. Noch ben ik trots op de zonde, maar wel trots dat we van die zondige wegen bekeerd zijn.

Neem eens alle bijbelvertalingen in account; mag je van je vrouw scheiden bij overspel?

De interpretatie van bijbelse teksten over echtscheiding, met name in gevallen van overspel, kan variëren tussen verschillende bijbelvertalingen en theologische opvattingen. Over het algemeen wordt in sommige passages, zoals Mattheüs 19:9, gesproken over het toestaan van echtscheiding bij overspel, terwijl andere passages, zoals Marcus 10:9, benadrukken dat wat God samengevoegd heeft, de mens niet mag scheiden.  Het is belangrijk om te begrijpen dat verschillende christelijke denominaties verschillende interpretaties van deze teksten kunnen hebben, en individuele gelovigen kunnen verschillen in hoe ze deze passages begrijpen en toepassen op hun eigen geloofspraktijk. Het raadplegen van theologische bronnen en het in gesprek gaan met spirituele leiders kan helpen bij het verkrijgen van verschillende perspectieven op dit onderwerp.

Het is echter geen conflict waardig, toch? Jezus beschermt de vrouw beter met echtscheidingen, maar zorgt er ook voor dat de man bij ontrouw mag scheiden.

That's the Lord I serve.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Flawless victory:

Van de tien geboden heb ik het inzicht ontvangen dat deze in het leven zijn geroepen om de mens te beschermen, niet om de mens te knevelen of in zijn vrijheid te beperken, maar om de mens te beschermen tegen de gevolgen die door het handelen tegen deze geboden in worden veroorzaakt.  Homoseksualiteit komt in de tien geboden niet voor.

Homoseksualiteit komt idd, niet in de tien geboden voor. 

Wel dat je een geitebokje niet in de melk van de moeder mag koken.  En hoe je moet offeren en dat je alle oudste zonen moet vrijkopen. 

 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/EXO.34/Exodus-34/

19  Alles wat als eerste de moederschoot verlaat behoort Mij toe. Ieder eerstgeboren mannelijk dier van je kudde is voor Mij, zowel van je runderen als van je schapen en geiten. 20  Elk eerstgeboren veulen van een ezel moet je vrijkopen met een schaap of geit. Koop je het niet vrij, dan moet je het de nek breken. Ook alle oudste zonen moet je vrijkopen.

Niemand mag met lege handen voor Mij verschijnen.

 

 

8 uur geleden zei Fundamenteel:

36. Maar op zondag gelukkig niet.

Mozes en Elia hadden veertig dagen en veertig nachten gevast. 

Jezus ook, in Mattheus 4. 

 2  Nadat Hij veertig dagen en veertig nachten had gevast, had Hij grote honger. 

 

Hoe kom je er bij dat het op zondag niet hoeft? 

Ik zie nergens iets staan daarover in de Bijbel. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Petra.:

Homoseksualiteit komt idd, niet in de tien geboden voor. 

Wel dat je een geitebokje niet in de melk van de moeder mag koken.  En hoe je moet offeren en dat je alle oudste zonen moet vrijkopen. 

Sorry Petra, maar dit is niet één van de tien geboden.

52 minuten geleden zei Petra.:

Hoe kom je er bij dat het op zondag niet hoeft? 

Ik zie nergens iets staan daarover in de Bijbel.

En vasten is al helemaal geen gebod. Dat is vrijwillig. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Willempie:
1 uur geleden zei Petra.:

Wel dat je een geitebokje niet in de melk van de moeder mag koken.  En hoe je moet offeren en dat je alle oudste zonen moet vrijkopen. 

Sorry Petra, maar dit is niet één van de tien geboden.

Oh. Heb ik een andere Bijbel dan? 

In die ik lees staat er van wel. 

Ik gaf de link er zelfs nog bij. 

Exodus 34.  Er staat zelfs letterlijk: de tien geboden die vandaag gegeven worden. 

 

11  Jullie moeten je houden aan de geboden die Ik je vandaag geef. 

,.....

27  De HEER zei tegen Mozes: ‘Stel deze geboden op schrift, want op grond van deze geboden sluit Ik met jou en de Israëlieten een verbond.’ 28  Veertig dagen en veertig nachten bleef Mozes daar bij de HEER, zonder te eten of te drinken. En de HEER schreef de tekst van het verbond, de tien geboden, op de platen.

29  Mozes daalde de Sinai af, met de twee platen van het verbond bij zich. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Petra.:

Oh. Heb ik een andere Bijbel dan? 

In die ik lees staat er van wel. 

Ik gaf de link er zelfs nog bij. 

Exodus 34.  Er staat zelfs letterlijk: de tien geboden die vandaag gegeven worden. 

 

11  Jullie moeten je houden aan de geboden die Ik je vandaag geef. 

,.....

27  De HEER zei tegen Mozes: ‘Stel deze geboden op schrift, want op grond van deze geboden sluit Ik met jou en de Israëlieten een verbond.’ 28  Veertig dagen en veertig nachten bleef Mozes daar bij de HEER, zonder te eten of te drinken. En de HEER schreef de tekst van het verbond, de tien geboden, op de platen.

29  Mozes daalde de Sinai af, met de twee platen van het verbond bij zich. 

 

De tien geboden staan in Exodus 20. In Exodus 34 gaat het over voorschriften i.v.m. een verbond. Dat zijn er hier meer dan tien. In totaal zijn er 613 "Mozaïsche voorschriften" (geboden en verboden). 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Petra.:

Homoseksualiteit komt idd, niet in de tien geboden voor. 

Wel dat je een geitebokje niet in de melk van de moeder mag koken.  En hoe je moet offeren en dat je alle oudste zonen moet vrijkopen. 

 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/EXO.34/Exodus-34/

19  Alles wat als eerste de moederschoot verlaat behoort Mij toe. Ieder eerstgeboren mannelijk dier van je kudde is voor Mij, zowel van je runderen als van je schapen en geiten. 20  Elk eerstgeboren veulen van een ezel moet je vrijkopen met een schaap of geit. Koop je het niet vrij, dan moet je het de nek breken. Ook alle oudste zonen moet je vrijkopen.

Niemand mag met lege handen voor Mij verschijnen.

 

 

Mozes en Elia hadden veertig dagen en veertig nachten gevast. 

Jezus ook, in Mattheus 4. 

 2  Nadat Hij veertig dagen en veertig nachten had gevast, had Hij grote honger. 

 

Hoe kom je er bij dat het op zondag niet hoeft? 

Ik zie nergens iets staan daarover in de Bijbel. 

 

Dat is door de Kerk zo bepaald. Mozes en Jezus aten en dronken dan wel misschien geen 40 dagen, zo nabij God loopt geen mens vandaag he. We zouden dood neervallen in de eerste week.

Heeft u het laatste oordeel in Mattheus 25 nu gelezen? Waar plaatst dit "alle" mensen?

En als het een troost mag zijn, ik voel me enorm aangesproken door die tekst. Ik heb nu 2 opties: mezelf voorliegen dat ik niet in de hel beland, of bekeren en zorgen dat ik het hellevuur ontvlucht.

We mogen die ernst niet minimaliseren imho. Niet alle mensen worden gered. God is traag met wraak maar sterk van oordeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Willempie:

De tien geboden staan in Exodus 20. In Exodus 34 gaat het over voorschriften i.v.m. een verbond. Dat zijn er hier meer dan tien. In totaal zijn er 613 "Mozaïsche voorschriften" (geboden en verboden). 

Nee joh. 

De platen van Exodus 20 waren immers stukgevallen. 

En lees dit nog maar eens goed:

11  Jullie moeten je houden aan de geboden die Ik je vandaag geef. 

...

27  De HEER zei tegen Mozes: ‘Stel deze geboden op schrift, want op grond van deze geboden sluit Ik met jou en de Israëlieten een verbond.’ 28  Veertig dagen en veertig nachten bleef Mozes daar bij de HEER, zonder te eten of te drinken. En de HEER schreef de tekst van het verbond, de tien geboden, op de platen.

29  Mozes daalde de Sinai af, met de twee platen van het verbond bij zich. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Heeft u het laatste oordeel in Mattheus 25 nu gelezen? Waar plaatst dit "alle" mensen?

En als het een troost mag zijn, ik voel me enorm aangesproken door die tekst. Ik heb nu 2 opties: mezelf voorliegen dat ik niet in de hel beland, of bekeren en zorgen dat ik het hellevuur ontvlucht.

Ik heb de tekst over “"......Ik verzeker jullie: alles wat jullie voor een van deze geringste mensen niet gedaan hebben, hebben jullie ook voor Mij niet gedaan.”  al vaker geciteerd. Mooie tekst. Maar heb het hele Matheus 25 nog 's goed doorgelezen. Ennehhhh.. volgens mij moet je verder met dikke poen verdienen, want die dienaar die dat niet deed was de Sjaak. En:  

 29  Want wie heeft zal nog meer krijgen, en wel in overvloed, maar wie niets heeft, hem zal zelfs het laatste worden ontnomen.

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Petra.:

Ik heb de tekst over “"......Ik verzeker jullie: alles wat jullie voor een van deze geringste mensen niet gedaan hebben, hebben jullie ook voor Mij niet gedaan.”  al vaker geciteerd. Mooie tekst. Maar heb het hele Matheus 25 nog 's goed doorgelezen. Ennehhhh.. volgens mij moet je verder met dikke poen verdienen, want die dienaar die dat niet deed was de Sjaak. En:  

 29  Want wie heeft zal nog meer krijgen, en wel in overvloed, maar wie niets heeft, hem zal zelfs het laatste worden ontnomen.

Ik heb 0,0 crypto. :)

 

4 uur geleden zei Petra.:

Ik heb de tekst over “"......Ik verzeker jullie: alles wat jullie voor een van deze geringste mensen niet gedaan hebben, hebben jullie ook voor Mij niet gedaan.”  al vaker geciteerd. Mooie tekst. Maar heb het hele Matheus 25 nog 's goed doorgelezen. Ennehhhh.. volgens mij moet je verder met dikke poen verdienen, want die dienaar die dat niet deed was de Sjaak. En:  

 29  Want wie heeft zal nog meer krijgen, en wel in overvloed, maar wie niets heeft, hem zal zelfs het laatste worden ontnomen.

Een mens gaat niet in de hel omdat ie geld heeft, maar om wat ie daarmee doet. Veel geld brengt veel verleiding.

Nu ik de wereld van crypto iets beter ken, kan ik dus ook als geen ander het gouden kalf er in benoemen.

Waarom is het voor u zo moeilijk te antwoorden zonder te flamen? :)

Het zit u nog diep, he?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Petra.:

Nee joh. 

De platen van Exodus 20 waren immers stukgevallen. 

En lees dit nog maar eens goed:

11  Jullie moeten je houden aan de geboden die Ik je vandaag geef. 

...

27  De HEER zei tegen Mozes: ‘Stel deze geboden op schrift, want op grond van deze geboden sluit Ik met jou en de Israëlieten een verbond.’ 28  Veertig dagen en veertig nachten bleef Mozes daar bij de HEER, zonder te eten of te drinken. En de HEER schreef de tekst van het verbond, de tien geboden, op de platen.

29  Mozes daalde de Sinai af, met de twee platen van het verbond bij zich. 

 

 

Zo zie je maar weer! Hebben we het al die duizenden jaren verkeerd gehad. We blijven leren. Een bloemetje voor jou! 🌸 Zo heeft iemand onlangs ontdekt dat vrouwen een half uur later in de hemel aankomen dan mannen. Dat staat in Openbaring 8 gedeeld door 1.   

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Fundamenteel:

Een mens gaat niet in de hel omdat ie geld heeft, maar om wat ie daarmee doet. Veel geld brengt veel verleiding.

Nu ik de wereld van crypto iets beter ken, kan ik dus ook als geen ander het gouden kalf er in benoemen.

Waarom is het voor u zo moeilijk te antwoorden zonder te flamen? :)

Het zit u nog diep, he?

Wat bedoel je met flamen? 

En wat zit er volgens jou nog diep bij mij? (Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat er diep zou moeten zitten).

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Willempie:

Zo zie je maar weer! Hebben we het al die duizenden jaren verkeerd gehad. We blijven leren. Een bloemetje voor jou! 🌸

Ik begrijp je reactie niet. Wie is de "we" die het al duizenden jaren verkeerd hadden? Naar ik dacht schreef ik iets algemeen bekends. 

Bedankt voor je bloemetje! 

 

17 uur geleden zei Willempie:

Zo heeft iemand onlangs ontdekt dat vrouwen een half uur later in de hemel aankomen dan mannen. Dat staat in Openbaring 8 gedeeld door 1.   

Als je (net als ik steeds doe) er even een linkje en een citaatje bij plaatst dan zal ik even nalezen waar je het over hebt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Petra.:

Ik begrijp je reactie niet. Wie is de "we" die het al duizenden jaren verkeerd hadden? Naar ik dacht schreef ik iets algemeen bekends.

Met "we" bedoel ik de hele mensheid.

https://historiek.net/tien-geboden-bijbel-moderne-taal/84242/

1. U zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.

2. U zult voor uzelf geen afgodsbeelden maken, noch die dienen.

3. U zult de naam van de Eeuwige, uw God, niet ijdel gebruiken.

4. Gedenk de sabbatdag, dat u die heiligt.

5. Eert uw vader en uw moeder.

6. U zult niet doodslaan.

7. U zult niet echtbreken.

8. U zult niet stelen.

9. U zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.

10. U zult niet begeren wat van uw naaste is.

Zie je hier iets tussen staan over een geitje en melk?

2 uur geleden zei Petra.:

Als je (net als ik steeds doe) er even een linkje en een citaatje bij plaatst dan zal ik even nalezen waar je het over hebt.

Ik probeerde grappig te zijn. Dat lukt lang niet altijd. Bovendien moet je met grapjes tegenwoordig uiterst voorzichtig zijn. Dat komt omdat we steeds toleranter worden.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-2-2024 om 22:15 zei Flawless victory:

Mooi man!  Nou, zo kan God op dezelfde wijze ook bezig zijn met mensen in een homoseksuele relatie. Ondanks dat ze (althans volgens de kerk) in zonde leven. Getuige homoseksuele koppels die tot levend geloof in Jezus Christus zijn gekomen.

Verder ben ik het met je eens dat gayparades walgelijk zijn. Maar daar hoef je niet naartoe te gaan als je dat niet wilt zien. De meeste homo’s hebben zelf ook een hekel aan dat soort evenementen.

Je vraag heeft zwaar doorgewogen op mij, en ik heb daar dagen op bezind, ja zelfs op gebeden. De stilte ruimte gegeven en ik voel me echt geroepen je dit te vragen.

Als ik de zonde niet als zonde erkende, haar liet doen en niet voor de keuze stelde; was dan God in mijn leven bezig of de duivel?

Begrijp je een beetje mijn vraag?

Polygamie was het werk van de duivel, daar van af keren was het werk van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Подробная информация:
Психологическая реабилитация позволяет избавиться от последствий психотравмирующих ситуаций, а в случае раннего начала — не допустить их возникновения и хронизации вовсе https://mypsyhealth.ru/психология/зож/2021/05/02/ryba-i-nastroenie

+7 (800) 100-49-94 https://mypsyhealth.ru/services/vyvedeniye-iz-zapoya/

Информация о бесплатных услугах: https://msph https://mypsyhealth.ru/психология/2021/04/10/rabotu-pora-menjat
ru/pravila-priema https://mypsyhealth.ru/shop/substances/zinc

Южный административный округ https://mypsyhealth.ru/наркология/психотерапия/2019/03/20/alkogolnaya-zavisimost

Секция детских стационарных учреждений (ЦССВ, СДР) – А https://mypsyhealth.ru/shop/substances/zinc
С https://mypsyhealth.ru/психология/2020/10/09/basis-emotions
Кочетова , педагог-психолог ГБУ ЦССВ

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-2-2024 om 22:01 zei Fundamenteel:

Je vraag heeft zwaar doorgewogen op mij, en ik heb daar dagen op bezind, ja zelfs op gebeden. De stilte ruimte gegeven en ik voel me echt geroepen je dit te vragen.

Als ik de zonde niet als zonde erkende, haar liet doen en niet voor de keuze stelde; was dan God in mijn leven bezig of de duivel?

Begrijp je een beetje mijn vraag?

Polygamie was het werk van de duivel, daar van af keren was het werk van God.

Met je eens.   

Het is een proces van geloofsopbouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid