Spring naar bijdragen

Petrus kreeg als enige de sleutels van het koninkrijk, waarom is dan het Evangelie van Petrus niet het belangrijkste bijbelstuk ?


Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Fundamenteel:

En hoe sta je er dan nu tegenover?

Ik zie nu pas dat je het ook postte.

Persoonlijk heb ik helemaal niets met rituelen en dus ook zegeningen die door mensen worden verricht. Ik geloof dat iedere gelovige zelf door de Zoon rechtstreeks toegang heeft tot de Vader.  Ik zie de gebeurtenis met het Petrusbeeld in Buenos Aires als een voorbode van het einde van het kerktijdperk cq de genadetijd.  Ik zag vanmorgen op het Telegramkanaal van Amir Tsarfati een video van een heilige Mis in Québec, Canada, waarin tijdens de mis een moslim binnen kwam lopen die naar voren in de kerk liep en pontificaal zijn gebedskleedje neerlegde en - weliswaar op rustige toon en manier- “Allah akbar” zei en zijn gebed deed op zijn kleedje, dit vervolgens weer oprolde en weg liep. Provocatie ten top.  In 2020 riepen moslims op de Tempelberg in Jeruzalem dat ze Rome zullen veroveren:

https://www.memri.org/tv/jerusalem-hizb-ut-tahrir-alaqsa-mosque-conquest-of-rome

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 92
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik ben op speur gegaan omdat het me raar overkomt. (Ik vind nogal 's dingen ontzettend raaaar 😉). Wat vind je van deze uitleg ?  https://www.pthu.nl/bijbelblog/2016/11/de-discipel-die-door-j

Jezus had Johannes lief, en had sterk band met Petrus, maar die twee zijn verschillend dingen. Jezus zei tegen Petrus: ‘Voed mijn schapen, weid mijn kudden, weid mijn schapen” (Johannes 21:15-17)

Zowel de “natuurmens” als de “geestelijke mens” leefden in Petrus, net zoals in ieder mens. Jezus noemt Petrus in Mattheüs 16:18 “de rots” maar vijf verzen later in vers 23 noemt Jezus Petrus ook “Sat

41 minuten geleden zei Flawless victory:

Persoonlijk heb ik helemaal niets met rituelen en dus ook zegeningen die door mensen worden verricht. Ik geloof dat iedere gelovige zelf door de Zoon rechtstreeks toegang heeft tot de Vader.  Ik zie de gebeurtenis met het Petrusbeeld in Buenos Aires als een voorbode van het einde van het kerktijdperk cq de genadetijd.  Ik zag vanmorgen op het Telegramkanaal van Amir Tsarfati een video van een heilige Mis in Québec, Canada, waarin tijdens de mis een moslim binnen kwam lopen die naar voren in de kerk liep en pontificaal zijn gebedskleedje neerlegde en - weliswaar op rustige toon en manier- “Allah akbar” zei en zijn gebed deed op zijn kleedje, dit vervolgens weer oprolde en weg liep. Provocatie ten top.  In 2020 riepen moslims op de Tempelberg in Jeruzalem dat ze Rome zullen veroveren:

https://www.memri.org/tv/jerusalem-hizb-ut-tahrir-alaqsa-mosque-conquest-of-rome

Hoe kijk je nu tegen het homohuwelijk en homoseksualiteit aan? ;)

Tjah Flawless, de Heilige oorlog staat aan onze deur. Het westen heeft haar christelijke normen en waarden verruild voor de "universele". Freedom en pride zullen ons zeer duur komen te staan.

Bedenk daarbij dat de moskee op de tempelberg ook onder druk staat en dat hier wellicht aanslagen zal regenen dan.

Saladin — 'If you want to destroy any nation without war, make adultery or nudity common in the young generation.'

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Hoe kijk je nu tegen het homohuwelijk en homoseksualiteit aan? ;)

 

 

Dat heb ik hieronder al eens beschreven. Ik heb geen oordeel over de homoseksuele medemens en ik ben tevens blij dat ik de paus niet ben. Ik heb geen oordeel over de homoseksuele medemens en ook niet over de Kerk. Het einde van het Kerktijdperk is gewoon gekomen. Jij lijkt iets in de loop der gebeurtenissen te willen veranderen maar in mijn optiek gaat het zoals het moet gaan en hoef ik - als ik dat al zou kunnen  - daar niet op in te grijpen. 

 

Overigens is de zegen voor homoseksuele koppels naar ik heb begrepen van de onlangs gestorven pater Elias eigenlijk geen zegen.  Het is volgens het decreet van de paus geen ritueel. Daarmee is er  voor de Kerk enorm veel onduidelijkheid geschapen want het is een niet-ritueel ritueel.  Pater Elias legt dat in onderstaande video uit.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van de tien geboden heb ik het inzicht ontvangen dat deze in het leven zijn geroepen om de mens te beschermen, niet om de mens te knevelen of in zijn vrijheid te beperken, maar om de mens te beschermen tegen de gevolgen die door het handelen tegen deze geboden in worden veroorzaakt.  Homoseksualiteit komt in de tien geboden niet voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

. Jij lijkt iets in de loop der gebeurtenissen te willen veranderen maar in mijn optiek gaat het zoals het moet gaan en hoef ik - als ik dat al zou kunnen  - daar niet op in te grijpen. 

 

Neen Flawless, ik wil net niets veranderen. Het zijn anderen die veranderen om de wereld te pleasen. Homoseksualiteit is een zonde, basta. Dat staat zo in de Bijbel en is onveranderlijk. Ik veroordeel geen homoseksuelen, ik klaag aan dat men de Geest van ons geloof daarop aanpast.

Dus neen, geen veranderingen: behoud alles zoals het ons overgeleverd is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:


Homoseksualiteit is een zonde, basta.

Hoe denk je over gehuwde mensen die er een vriendin op na houden en daarmee het bed delen? En gescheiden van tafel en bed leven met hun huwelijkspartner?

50 minuten geleden zei Fundamenteel:

Allez, nu koesterde ik even hoop nadat je die blikseminslag als goddelijke interventie zag :)


Ik zie het als een voorbode van de Ontrukking van de Gemeente. De verwijdering van de sleutels en de halo. Als een “harbinger”, zoals Cahn zulke dingen noemt. Het betekent voorbode.

 

50 minuten geleden zei Fundamenteel:

 

Doe nooit wat onkuis is... zesde gebod.

Dat is een niet Bijbelse Roomse aanpassing.  In de bijbel staat “gij zult niet echtbreken”.  Pleeg geen overspel.  Een homo die in een trouwe huwelijksrelatie leeft met zijn partner pleegt geen overspel. Iemand die getrouwd is, en het bed deelt met een andere vrouw pleegt wel overspel. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Flawless victory:

Hoe denk je over gehuwde mensen die er een vriendin op na houden en daarmee het bed delen? En gescheiden van tafel en bed leven met hun huwelijkspartner?

Dat is toch ook zondig?

Zie naar mijn situatie vorig jaar, ik zou daar nooit zegening in willen maar raad het iedereen ten zeerste af. Als ik me er goed bij zou voelen en in een kerk kom die dat zou zegenen; dan is het toch rechtvaardig als andere christenen dat als zondig omschrijven? Toch? Sterker, als we met 3 halfnaakt trots op straat gaan paraderen; dan is het toch logisch dat mensen daar aanstoot aan geven?

Of een vlag van polygamie ontwerpen en daar mee tot in de school infiltreren om het te normaliseren bij andermans kinderen?

Ziet u waar het schoentje wringt? Je kan bepaalde zaken niet rijmen met christendom. Christendom is niet inclusief maar exclusief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is toch ook zondig?

Zie naar mijn situatie vorig jaar, ik zou daar nooit zegening in willen maar raad het iedereen ten zeerste af.

Doe nu niet het of het alleen maar vorig jaar zo was, je schreef onlangs nog dat je niet gescheiden bent.   Maar waar het mij om gaat is mijn volgende vraag aan jou: ondanks dat jij (althans volgens de kerk) in zonde leeft met je vriendin (zelfs als je gescheiden zou zijn, want in de ogen van de kerk is een echtscheiding niet geldig en ben je nog gewoon getrouwd), is God wel of is God niet met jou bezig?  Wat is daarop jouw antwoord ja of nee?

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:

Doe nu niet het of het alleen maar vorig jaar zo was, je schreef onlangs nog dat je niet gescheiden bent.   Maar waar het mij om gaat is mijn volgende vraag aan jou: ondanks dat jij (althans volgens de kerk) in zonde leeft met je vriendin (zelfs als je gescheiden zou zijn, want in de ogen van de kerk is een echtscheiding niet geldig en ben je nog gewoon getrouwd), is God wel of is God niet met jou bezig?  Wat is daarop jouw antwoord ja of nee?

Je mag scheiden met overspel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Je mag scheiden met overspel.

Je leeft hoe dan ook nu al een hele tijd in zonde. Je vriendin ging vreemd met anderen en jij vond het allemaal goed en je bent niet getrouwd.  Maar waar het mij om gaat is de volgende vraag: ondanks dat jij in zonde leeft, is God wel of is God niet met jou bezig?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Flawless victory:

Is God wel of is God niet met jou bezig?  Wat is daarop jouw antwoord ja of nee?

Ja ik ervaar God en heb deze sterk ervaren afgelopen week.

Zojuist zei Flawless victory:

Je leeft hoe dan ook nu al een hele tijd in zonde. Je vriendin ging vreemd met anderen en jij vond het allemaal goed en je bent niet getrouwd.  Maar waar het mij om gaat is de volgende vraag: ondanks dat jij in zonde leeft, is God wel of is God niet met jou bezig?

Ik vond het goed is wel een beetje overroepen. Maar ik ben er inderdaad te laks mee omgegaan. Het is zonde. Basta.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja ik ervaar God en heb deze sterk ervaren afgelopen week.

Mooi man!  Nou, zo kan God op dezelfde wijze ook bezig zijn met mensen in een homoseksuele relatie. Ondanks dat ze (althans volgens de kerk) in zonde leven. Getuige homoseksuele koppels die tot levend geloof in Jezus Christus zijn gekomen.

Verder ben ik het met je eens dat gayparades walgelijk zijn. Maar daar hoef je niet naartoe te gaan als je dat niet wilt zien. De meeste homo’s hebben zelf ook een hekel aan dat soort evenementen.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flawless victory:

Mooi man!  Nou, zo kan God op dezelfde wijze ook bezig zijn met mensen in een homoseksuele relatie. Ondanks dat ze in zonde leven. Getuige homoseksuele koppels die tot levend geloof in Jezus Christus zijn gekomen.

Verder ben ik het met je eens dat gayparades walgelijk zijn. Maar daar hoef je niet naartoe te gaan als je dat niet wilt zien. 

Er is moeilijk naast te kijken als ze de hele maand juni/juli? overal domineren, he? Tot in de scholen van onze kinderen.

Uiteraard dat een homoseksueel tot geloof kan komen, maar het geloof verandert die homoseksueel dan. Het wordt imo een beetje andersom toegepast vandaag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je mag scheiden met overspel.

Van “Petrus” (als beeld van de katholieke kerk) misschien wel maar van Jezus niet. Zie Mattheus 19 vers 8 en 9.

11 minuten geleden zei Fundamenteel:


Uiteraard dat een homoseksueel tot geloof kan komen, maar het geloof verandert die homoseksueel dan.

Doch dat betekent niet altijd dat hij dan (al of niet meteen) geen seks meer heeft met zijn partner.  Dat is iets tussen hem en  God en u heeft daar niets in te wroeten.  Met het oordeel waarmee gij oordeelt zult gij worden wedergemeten. Mattheüs 7: 1-6.

Misschien iets voor uw Vastenperiode, vasten van oordelen over anderen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Flawless victory:

Van “Petrus” (als beeld van de katholieke kerk) misschien wel maar van Jezus niet. Zie Mattheus 19 vers 8 en 9.

Zeg Flawless? Welke Bijbel lees je?

Jezus schaft de echtscheiding volgens de wet van Mozes af, maar bij overspel is het legitiem.

HSV Mattheus 19:9 Maar Ik zeg u: Wie zijn vrouw verstoot anders dan om hoererij en met een ander trouwt, die pleegt overspel, en wie met de verstotene trouwt, pleegt ook overspel.

BB: Maar Ik zeg jullie: je mag alleen met een andere vrouw trouwen, als je je vrouw hebt weggestuurd omdat ze met een andere man naar bed is geweest. Als je haar om een andere reden wegstuurt en hertrouwt, ben je ontrouw aan haar. En de man die met de weggestuurde vrouw trouwt, maakt dat zij ontrouw is aan haar eerste man."

KJV: And I say unto you, Whosoever shall put away his wife, except it be for fornication, and shall marry another, committeth adultery: and whoso marrieth her which is put away doth commit adultery. [10] His disciples say unto him, If the case of the man be so with his wife, it is not good to marry.

Dus?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Zeg Flawless? Welke Bijbel lees je?

Jezus schaft de echtscheiding volgens de wet van Mozes af, maar bij overspel is het legitiem.

HSV Mattheus 19:9 Maar Ik zeg u: Wie zijn vrouw verstoot anders dan om hoererij en met een ander trouwt, die pleegt overspel, en wie met de verstotene trouwt, pleegt ook overspel.

BB: Maar Ik zeg jullie: je mag alleen met een andere vrouw trouwen, als je je vrouw hebt weggestuurd omdat ze met een andere man naar bed is geweest. Als je haar om een andere reden wegstuurt en hertrouwt, ben je ontrouw aan haar. En de man die met de weggestuurde vrouw trouwt, maakt dat zij ontrouw is aan haar eerste man."

KJV: And I say unto you, Whosoever shall put away his wife, except it be for fornication, and shall marry another, committeth adultery: and whoso marrieth her which is put away doth commit adultery. [10] His disciples say unto him, If the case of the man be so with his wife, it is not good to marry.

Dus?

 


Vers 7: Zij zeiden tot Hem: Waarom heeft Mozes dan bevolen een scheidbrief te geven en haar (daarmede) weg te zenden? 8Hij zeide tot hen: Mozes heeft u met het oog op de hardheid uwer harten toegestaan uw vrouwen weg te zenden, maar van den beginne is het zo niet geweest. ….

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Flawless victory:

Van “Petrus” (als beeld van de katholieke kerk) misschien wel maar van Jezus niet. Zie Mattheus 19 vers 8 en 9.

Join the right side Flawless ;)

Zojuist zei Flawless victory:


Vers 7: Zij zeiden tot Hem: Waarom heeft Mozes dan bevolen een scheidbrief te geven en haar (daarmede) weg te zenden? 8Hij zeide tot hen: Mozes heeft u met het oog op de hardheid uwer harten toegestaan uw vrouwen weg te zenden, maar van den beginne is het zo niet geweest. ….

Lees de citaten woord per woord. Bij overspel en andere onkuisheid is een scheiding gerechtvaardigd. En alleen dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:


Zo te lezen moet je eerst nog een beetje verder vasten.  

Hoeveel dagen moet je nog?

36. Maar op zondag gelukkig niet.

Vraag het ieder erop na, je mag bij overspel/onkuisheid scheiden. Maar alleen dan. Het staat in de verse die je eerst gaf. Mattheus 19:9.

Hoererij is een slechte keuze in de HSV, maar de SV en de KJV hebben het accurater benaderd. De Basisbijbel ook, maar die richt zich enkel op overspel terwijl onkuisheid een breder begrip is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

36. Maar op zondag gelukkig niet.

Vraag het ieder erop na, je mag bij overspel/onkuisheid scheiden. Maar alleen dan. Het staat in de verse die je eerst gaf. Mattheus 19:9.

Hoererij is een slechte keuze in de HSV, maar de SV en de KJV hebben het accurater benaderd. De Basisbijbel ook, maar die richt zich enkel op overspel terwijl onkuisheid een breder begrip is.


Stop eens met twisten en lees simpel dat zinnetje wat Jezus zei in vers 7. Laat dat eens tot je doordringen. Mediteer daar eens op. Stoppen met dat getwist is een heel stuk moeilijker dan een chocomelletje overslaan. Dan neem je het serieus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flawless victory:


Stop eens met twisten en lees simpel dat zinnetje wat Jezus zei in vers 7. Laat dat eens tot je doordringen. Mediteer daar eens op. Stoppen met dat getwist is een heel stuk moeilijker dan een chocomelletje overslaan. Dan neem je het serieus.

Stop met cherrypicken en lees de hele verse, inclusief verse 9!

Overspel werd met de dood bestraf, de scheidingswetten stonden der dienste van de man bij Mozes. Jezus beschermt de vrouw beter en zegt dat je enkel bij overspel mag scheiden. Vraag het er iedere kerk op na, of desnoods chatgpt

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Stop met cherrypicken en lees de hele verse, inclusief verse 9!

Overspel werd met de dood bestraf, de scheidingswetten stonden der dienste van de man bij Mozes. Jezus beschermt de vrouw beter en zegt dat je enkel bij overspel mag scheiden. Vraag het er iedere kerk op na, of desnoods chatgpt

 


Allemaal afleidingsmanoeuvres van de werkelijke issue. En maar oordelen en oordelen over homoseksuelen, om zich af te leiden van de eigen zondige toestand. Splinter en balk.  Ga je gang maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid