Spring naar bijdragen

Aanval van Hamas op Israel


Aanbevolen berichten

Ik wil hier nog aan toevoegen dat alle mannen en vrouwen die iets hebben betekend voor het Koninkrijk van God mensen van gebed waren, zonder enige uitzondering. De duivel vindt het prima als we praten maar zodra we beginnen te bidden beginnen de demonen te sidderen.

1 minuut geleden zei Monachos:

Nou laten we er dan nu meteen voor bidden dat alle kikvorsen uit alle huizen in Gaza mogen verdwijnen.

Sorry Willempie, ik kan daar niks mee.

Je vroeg om één voorbeeld. Dat gaf ik je. Hoeveel meer wil je er dan hebben? Honderd? Duizend? Als de Bijbel je niet kan overtuigen dan kan ik dat natuurlijk al helemaal niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Met zo'n Godwin-argument ga je echter niet snel genuanceerde, respectvolle antwoorden krijgen natuurlijk. Je drijft nu zelf daarmee erg de boel op de spits en dat is uiteindelijk ook niet in jouw bela

Ik heb geen zin meer om in discussie te gaan met zwakbegaafden of erger. Voor de wat minder domme mensen is het duidelijk dat jij hier voortdurend glasharde leugens verspreidt. Er is GEEN uitspraak ge

Hoop dat Israël die vervloekte organisatie met wortel en tak de grond uittrekt, de radicalen het land uit schopt.  De overige kunnen dan onder het bewind van Israël leven, als zij zich gedragen h

Posted Images

10 minuten geleden zei Monachos:

Nou laten we er dan nu meteen voor bidden dat alle kikvorsen uit alle huizen in Gaza mogen verdwijnen.

Sorry Willempie, ik kan daar niks mee.

.

Openbaring 5:8
En als Het dat boek genomen had, vielen de vier dieren en de vier en twintig ouderlingen voor het Lam neder, hebbende elk citeren en gouden fiolen, zijnde vol reukwerks, welke zijn de gebeden der heiligen.

Openbaring 8:3
En er kwam een andere engel, en stond aan het altaar, hebbende een gouden wierookvat; en hem werd veel reukwerks gegeven, opdat hij het met de gebeden aller heiligen zou leggen op het gouden altaar, dat voor den troon is.

Openbaring 8:4
En de rook des reukwerks, met de gebeden der heiligen, ging op van de hand des engels voor God

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://studiebijbel.nl/artikel/gebeden-worden-in-de-hemel-gezuiverd/

https://www.goedinvorm.nu/materiaal/de-kracht-van-het-gebed

"Ik ben banger voor het gebed van John Knox dan voor een leger van tienduizend soldaten," zei koningin Mary van Schotland.

John Knox 'Give Me Scotland Else I Die!' 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch is het goed @Willempie ook de andere partij in ogenschouw te nemen. Kijk dat kindje met die pop in haar handen eens in de ogen op de foto bij het artikel https://www.nu.nl/binnenland-en-buitenland/6288411/opnieuw-vluchtelingenkampen-gaza-gebombardeerd-en-netwerk-afgesloten.html  Zo zinloos, al dat geweld over en weer.

Het is te hopen dat de Israëlieten spoedig de Here Jezus leren kennen en spoedig leren dat oog om oog de hele wereld blind maakt.   Ook dit kindje kan er niets aan doen waar haar wiegje heeft gestaan.

Dit neemt niet weg dat wat Hamas en zijn aanhangers hebben gedaan des duivels is, het vleesgeworden kwaad, waarbij vergeleken Hitler nog een lieverdje was.  Ik wil hier niet herhalen wat die forensisch experts in Israël hebben laten weten. Ik wou zelf dat ik het niet geweten had. Zo erg.  Ik huil niet snel maar toen ik dat hoorde heb ik gehuild en werd ik daarna echt even helemaal met haat vervuld. “Maak ze maar állemaal áf” dacht ik.  Misschien is het maar beter om als kind te sterven in een oorlog dan op te groeien en opgevoed te worden met de wreedheden van Hamas.  Ik heb ook een paar ondervragingen beluisterd van daders die gevangen genomen zijn door Israël. Zij verschuilen zich allemaal achter de leiders van Hamas maar het zijn zelf “gewone” mensen. Lafaards dat ze zich verschuilen achter de opdrachten van Hamas, terwijl ze die zelf maar al te graag hebben uitgevoerd.  Dit voorspelt niet veel goeds voor de wereld want na zaterdag komt zondag. En waar die Hamasaanhangers toe in staat zijn hebben we gezien in Israël.  Ik ben blij dat ik niet in de schoenen van Amir sta, want ik geloof dat ik verteerd zou worden van haat.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Flawless victory:

Dat ben ik met je eens. Ik denk zelfs dat daar in dit leven niet meer overheen te komen valt.  Het is inderdaad te erg voor de menselijke geest. Ik wou al dat ik sommige dingen niet gehoord had van Amir en de forensische experts. Hoe dat moet zijn voor de Israëlische bevolking.

Dat is toch een keuze die je zelf maakt?   Ik heb nog steeds niets gehoord van Amir en de forensische experts, ik heb geen flauw idee wie die Amir is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Hopper:

Dat is toch een keuze die je zelf maakt?   Ik heb nog steeds niets gehoord van Amir en de forensische experts, ik heb geen flauw idee wie die Amir is.


Het was en is inderdaad mijn keuze om het aan te horen, ware het niet dat ik natuurlijk niet van te voren wist wat voor gruwelijks er gepleegd is.  Ik volg Amir al jaren en dat blijf ik ook doen. Een broeder in Christus. 

Moge de Here die gruweldaden vergelden op Zijn tijd en Zijn wijze.  Het vleesgeworden kwaad waar de daden van Hitler nog bij verbleken. Ik wist niet dat dat nog mogelijk was. Hoe zoiets in een mensenhart op kan komen is waarlijk ónbegrijpelijk. En wat mij betreft onvergeeflijk.  Moge de Here het afhandelen. Het woord “beesten” is er nog veel te goed voor, want zelfs beesten doen dit niet.  Toen ze er in de Knesset beelden van hadden gezien stortten velen in. Letterlijk zakten ze door de knieën van ellende.  Ik dank God op mijn blote knieën dat ik er geen beelden van heb gezien.  En al helemaal dat ik geen Israëliet ben. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Flawless victory:


Het was en is inderdaad mijn keuze om het aan te horen, ware het niet dat ik natuurlijk niet van te voren wist wat voor gruwelijks er gepleegd is.  Ik volg Amir al jaren en dat blijf ik ook doen. Een broeder in Christus. 

Moge de Here die gruweldaden vergelden op Zijn tijd en Zijn wijze.  Het vleesgeworden kwaad waar de daden van Hitler nog bij verbleken. Ik wist niet dat dat nog mogelijk was. Hoe zoiets in een mensenhart op kan komen is waarlijk ónbegrijpelijk. En wat mij betreft onvergeeflijk.  Moge de Here het afhandelen. Het woord “beesten” is er nog veel te goed voor, want zelfs beesten doen dit niet.  Toen ze er in de Knesset beelden van hadden gezien stortten velen in. 

Zoals ik het zie, was het de bedoeling van Hamas ook om schrik aan te jagen.  Het was een signaal aan het Joodse volk: Jullie zullen nooit veilig zijn in ons land.  Ik weet dat Israel die beelden bewust heeft verspreid zo her en der (Kennelijk dus ook in de Knesset). Waarmee Israel precies doet wat Hamas wilde: angst aanjagen.

Verder is het niet aan mij om te vergeven, mij is niets aangedaan.  Er wordt van mij ook niet gevraagd om het te begrijpen.  Wie in de liefde van de Vader woont vindt zijn rust in Christus.  Die rust wordt door niets verstoord, hoe gruwelijk deze wereld zich ook moge gedragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Hopper:

Zoals ik het zie, was het de bedoeling van Hamas ook om schrik aan te jagen.  

 

 


Nee dat geloof ik niet. Het kwaad wat is begaan is dusdanig gruwelijk dat is pure bloeddorstigheid en veel erger dan dat, dat is dusdanig kwaad dat daar geen woorden meer voor zijn.   En dat er zoveel beelden van zijn komt omdat die beesten een camera op hun hoofd hadden toen ze hun gruwelijkheden begingen . Als de daders worden uitgeschakeld hebben ze die camera’s te pakken.   Maar het allerergste, de in mijn optiek allerergste misdaad die ze hebben begaan, daarvan zijn foto’s of video’s gemaakt door een forensische patholoog.  En dat ze die in de Knesset hebben laten zien is alleen maar goed, want een regering dient te weten waar het volk mee te maken heeft. 
Moge de Here deze duivels van het vleesgeworden kwaad vergelden op Zijn tijd en Zijn wijze. 

24 minuten geleden zei Hopper:

Zoals ik het zie, was het de bedoeling van Hamas ook om schrik aan te jagen.  Het was een signaal aan het Joodse volk: Jullie zullen nooit veilig zijn in ons land.  Ik weet dat Israel die beelden bewust heeft verspreid zo her en der (Kennelijk dus ook in de Knesset). Waarmee Israel precies doet wat Hamas wilde: angst aanjagen.

Verder is het niet aan mij om te vergeven, mij is niets aangedaan.  Er wordt van mij ook niet gevraagd om het te begrijpen.  Wie in de liefde van de Vader woont vindt zijn rust in Christus.  Die rust wordt door niets verstoord, hoe gruwelijk deze wereld zich ook moge gedragen.

Daar heb je wel gelijk in. Een mens kan echter in die rust zijn en toch gerechtvaardigde woede ervaren. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Flawless victory:


Nee dat geloof ik niet. Het kwaad wat is begaan is dusdanig gruwelijk dat is pure bloeddorstigheid en veel erger dan dat, dat is dusdanig kwaad dat daar geen woorden meer voor zijn.   En dat er zoveel beelden van zijn komt omdat die beesten een camera op hun hoofd hadden toen ze hun gruwelijkheden bevingen. Als de daders worden uitgeschakeld hebben ze die camera’s te pakken.   Maar het allerergste, de in mijn optiek allerergste misdaad die ze hebben begaan, daarvan zijn foto’s of video’s gemaakt door een forensische patholoog.  En dat ze die in de Knesset hebben laten zien is alleen maar goed, want een regering dient te weten waar het volk mee te maken heeft. 
Moge de Here deze duivels van het vleesgeworden kwaad vergelden op Zijn tijd en Zijn wijze. 

Wat ik eerder al schreef , er zijn in deze kwestie geen 'goeden'.   Blijft slechts over de gradatie in het kwaad.  Israel bedrijft het kwaad 'beschaafder' dan Hamas.  Beschaafd kinderen vermoorden vanuit de lucht.  Maar het kwaad kent uiteraard geen enkele vorm van beschaving.   Met de overtrokken reactie welke Israel nu doet door oorlogsmisdaden te begaan, zal Hamas (Of een andere Palestijnse organisatie) het kwaad van 7 oktober ook weer trachtten te overbieden.

Ook dan ga ik geen video's van wie dan ook bekijken.   De mens is tot gruwelijkheden in staat welke ik niet eens kan bedenken, daar zijn Hamas noch Israel uniek in.  De tijd dat ik het me aantrok (de Joegoslavische oorlogen) ligt achter me.  Mijn wel/niet afschuw draagt nergens iets toe bij, het zou alleen maar mijn hart vergiftigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Hopper:

Wat ik eerder al schreef , er zijn in deze kwestie geen 'goeden'.   Blijft slechts over de gradatie in het kwaad.  Israel bedrijft het kwaad 'beschaafder' dan Hamas.  Beschaafd kinderen vermoorden vanuit de lucht.  Maar het kwaad kent uiteraard geen enkele vorm van beschaving.   Met de overtrokken reactie welke Israel nu doet door oorlogsmisdaden te begaan, zal Hamas (Of een andere Palestijnse organisatie) het kwaad van 7 oktober ook weer trachtten te overbieden.

Ook dan ga ik geen video's van wie dan ook bekijken.   De mens is tot gruwelijkheden in staat welke ik niet eens kan bedenken, daar zijn Hamas noch Israel uniek in.  De tijd dat ik het me aantrok (de Joegoslavische oorlogen) ligt achter me.  Mijn wel/niet afschuw draagt nergens iets toe bij, het zou alleen maar mijn hart vergiftigen.

Ja je hebt gelijk. Bedankt dat je mij daar even op wijst en bedankt voor je uitleg! 👍

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Willempie:

https://studiebijbel.nl/artikel/gebeden-worden-in-de-hemel-gezuiverd/

https://www.goedinvorm.nu/materiaal/de-kracht-van-het-gebed

"Ik ben banger voor het gebed van John Knox dan voor een leger van tienduizend soldaten," zei koningin Mary van Schotland.

John Knox 'Give Me Scotland Else I Die!' 

Altijd grappig, mensen die zeggen te weten hoe het er in de hemel aan toe gaat.  In ieder geval: Angst is bij veel mensen een drijfveer voor geloof. Koningin Mary was echt iet de enige. 

7 uur geleden zei Hopper:

Wat ik eerder al schreef , er zijn in deze kwestie geen 'goeden'.   Blijft slechts over de gradatie in het kwaad.  Israel bedrijft het kwaad 'beschaafder' dan Hamas.

Is de gradatie van het kwaad, bv het aantal doden aan beide kanten, de maat voor wie er goed of fout is?

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Flawless victory:

Toch is het goed @Willempie ook de andere partij in ogenschouw te nemen. Kijk dat kindje met die pop in haar handen eens in de ogen op de foto bij het artikel https://www.nu.nl/binnenland-en-buitenland/6288411/opnieuw-vluchtelingenkampen-gaza-gebombardeerd-en-netwerk-afgesloten.html  Zo zinloos, al dat geweld over en weer.

Het is te hopen dat de Israëlieten spoedig de Here Jezus leren kennen en spoedig leren dat oog om oog de hele wereld blind maakt.   Ook dit kindje kan er niets aan doen waar haar wiegje heeft gestaan.

Dit neemt niet weg dat wat Hamas en zijn aanhangers hebben gedaan des duivels is, het vleesgeworden kwaad, waarbij vergeleken Hitler nog een lieverdje was.  Ik wil hier niet herhalen wat die forensisch experts in Israël hebben laten weten. Ik wou zelf dat ik het niet geweten had. Zo erg.  Ik huil niet snel maar toen ik dat hoorde heb ik gehuild en werd ik daarna echt even helemaal met haat vervuld. “Maak ze maar állemaal áf” dacht ik.  Misschien is het maar beter om als kind te sterven in een oorlog dan op te groeien en opgevoed te worden met de wreedheden van Hamas.  Ik heb ook een paar ondervragingen beluisterd van daders die gevangen genomen zijn door Israël. Zij verschuilen zich allemaal achter de leiders van Hamas maar het zijn zelf “gewone” mensen. Lafaards dat ze zich verschuilen achter de opdrachten van Hamas, terwijl ze die zelf maar al te graag hebben uitgevoerd.  Dit voorspelt niet veel goeds voor de wereld want na zaterdag komt zondag. En waar die Hamasaanhangers toe in staat zijn hebben we gezien in Israël.  Ik ben blij dat ik niet in de schoenen van Amir sta, want ik geloof dat ik verteerd zou worden van haat.

Pech hebben om aan een bepaalde kant te zijn geboren, geldt ook voor soldaten. Die kun je niet allemaal voor lafaard uitmaken, want je weet niet waarom ze meedoen. Mijn grootouders vertelden altijd dat de Duitsers die bij hun in buurt zaten ook maar gewoon boerenzonen waren, die meehielpen op het land bij de Nederlandse boeren. Die werden gewoon verplicht om te gaan, want anders volgde executie. Ben je dan laf? Ik vind van niet. Dit is wel erg makkelijk geredeneerd vanuit je Nederlandse huisje met verwarming en stromend water.  "Ze verschuilen zich achter hun leiders". Ja, dat doen ze, en terecht in de meeste gevallen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Is de gradatie van het kwaad, bv het aantal doden aan beide kanten, de maat voor wie er goed of fout is?

Nee, de gradatie van het kwaad zegt niks.  Als het aantal doden de maat zou zijn, dan zou Israel het grote kwaad zijn.   Proportionaliteit zou wel geïntroduceerd kunnen worden en dan is vast te stellen dat Israel niet proportioneel reageert.    De daders van 7 oktober opsporen is gerechtigd.  Onschuldige Palestijnen vermoorden bij dat opsporen is niet gerechtigd.   Israel corrumpeert zichzelf momenteel.

Daarom hoef ik als buitenstaander niet te kiezen tussen Israel en Hamas.  Zij zijn beiden kwaad aan het bedrijven.   Waarmee de kwestie verschilt van bv de Holocaust, toen onschuldige mensen zonder reden vermoord werden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Hopper:

Nee, de gradatie van het kwaad zegt niks.  Als het aantal doden de maat zou zijn, dan zou Israel het grote kwaad zijn.   Proportionaliteit zou wel geïntroduceerd kunnen worden en dan is vast te stellen dat Israel niet proportioneel reageert.    De daders van 7 oktober opsporen is gerechtigd.  Onschuldige Palestijnen vermoorden bij dat opsporen is niet gerechtigd.   Israel corrumpeert zichzelf momenteel.

Daarom hoef ik als buitenstaander niet te kiezen tussen Israel en Hamas.  Zij zijn beiden kwaad aan het bedrijven.   Waarmee de kwestie verschilt van bv de Holocaust, toen onschuldige mensen zonder reden vermoord werden.

Dus volgens jou vallen er hier geen onschuldige burgers als slachtoffer? Ik zie nog wel eens moeders xan babys voorbij komen die daar anders over denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

Nee, de gradatie van het kwaad zegt niks.  Als het aantal doden de maat zou zijn, dan zou Israel het grote kwaad zijn.   Proportionaliteit zou wel geïntroduceerd kunnen worden en dan is vast te stellen dat Israel niet proportioneel reageert.    De daders van 7 oktober opsporen is gerechtigd.  Onschuldige Palestijnen vermoorden bij dat opsporen is niet gerechtigd.   Israel corrumpeert zichzelf momenteel.

Daarom hoef ik als buitenstaander niet te kiezen tussen Israel en Hamas.  Zij zijn beiden kwaad aan het bedrijven.   Waarmee de kwestie verschilt van bv de Holocaust, toen onschuldige mensen zonder reden vermoord werden.

Hamas gebruikt de eigen burgers als menselijk schild. Ze hebben bovendien vijfhonderd kilometer aan ondergrondse gangen gemaakt ónder ziekenhuizen, scholen en andere gebouwen waar veel mensen wonen en werken en verzorgd worden.  In dat gangenstelsel hebben ze wapens gestald,  Dus de vele doden is de schuld van Hamas, niet van Israël. Het Israëlische leger is het meest humane ter wereld. Ze waarschuwen de bewoners van die gebouwen altijd voordat ze gaan bombarderen.  Hamas  schiet zelfs de eigen bevolking dood wanneer die wil vluchten. Het aantal doden komt volledig voor rekening van Hamas.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Flawless victory:

Hamas gebruikt de eigen burgers als menselijk schild. Ze hebben bovendien vijfhonderd kilometer aan ondergrondse gangen gemaakt ónder ziekenhuizen, scholen en andere gebouwen waar veel mensen wonen en werken en verzorgd worden.  In dat gangenstelsel hebben ze wapens gestald,  Dus de vele doden is de schuld van Hamas, niet van Israël. Het Israëlische leger is het meest humane ter wereld. Ze waarschuwen de bewoners van die gebouwen altijd voordat ze gaan bombarderen.  Hamas  schiet zelfs de eigen bevolking dood wanneer die wil vluchten. Het aantal doden komt volledig voor rekening van Hamas.

Israel pleegt oorlogsmisdaden door onschuldigen te bombarderen.   De schuld bij Hamas leggen door te veronderstellen dat Hamas deze burgers als menselijk schild gebruikt, daar ga ik niet in mee.  Dat is de genoemde proportionaliteit.  Retorische vraag: hoeveel onschuldige mensen mag je vermoorden om één Hamas lid buiten werking te stellen?

Het IDF pleegt oorlogsmisdaden, dus de kwalificatie van het meest humane leger ter wereld, die kan ik niet onderschrijven.   Wat Israel aan het doen is momenteel is de volgende generatie terroristen kweken.   Al die kinderen die moeten toekijken hoe  hun ouders, broers, zussen (of anderen) vermoordt worden door het IDF, dat kan gevolgen hebben in de toekomst.

De openluchtgevangenis Gaza is een schepping van Israel.  Twee miljoen mensen wiens rechten vertrapt zijn en worden door Israel, wat hebben zij nog te verliezen?   De Joden aan de andere kant van het hek hebben nog de keuze om z.s.m. Israel te verlaten.   Palestijnen hebben die keuze niet.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Pech hebben om aan een bepaalde kant te zijn geboren, geldt ook voor soldaten. Die kun je niet allemaal voor lafaard uitmaken, want je weet niet waarom ze meedoen.
 

Er is geen sprake van een leger noch soldaten; Hamas is een terreurbeweging. En wat die terroristen hebben gedaan is het lafste van het lafste.  En waarom die terroristen doen wat ze doen is dat ze een uitermate zieke geest hebben. Niet voor niets laat een land als Egypte maar ook andere omringende landen geen Palestijnse vluchtelingen toe. Die weten heel goed wat voor vlees ze met Hamas in de kuip hebben.

18 minuten geleden zei Hopper:

Israel pleegt oorlogsmisdaden door onschuldigen te bombarderen.   De schuld bij Hamas leggen door te veronderstellen dat Hamas deze burgers als menselijk schild gebruikt, daar ga ik niet in mee.  

Dat is geen veronderstelling maar een feit. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Flawless victory:

Er is geen sprake van een leger noch soldaten; Hamas is een terreurbeweging. En wat die terroristen hebben gedaan is het lafste van het lafste.  En waarom die terroristen doen wat ze doen is dat ze een uitermate zieke geest hebben. Niet voor niets laat een land als Egypte maar ook andere omringende landen geen Palestijnse vluchtelingen toe. Die weten heel goed wat voor vlees ze met Hamas in de kuip hebben.

 

Egypte laat geen Palestijnse vluchtelingen toe om 2 redenen:

1.  Eenmaal in Egypte is de kans verkeken dat de Palestijnen ooit nog terug naar huis kunnen.    Daarnaast zou Egypte het probleem van Israel oplossen, waarom zouden ze dat doen?

2.  De tweede reden is dat Hamas verwantschap heeft met de moslim broederschap.  Het seculiere regime in Egypte heeft geen behoefte aan nog meer aanhangers van de moslim broederschap.   Daarnaast zit de Sinaï ook vol met allerlei duistere , islamitische bewegingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hopper wist al van tevoren dat Joden slechte mensen zijn. Dat inzicht krijg je als je je bezighoudt met geestelijke zaken. De vijanden van Joden treffen geen blaam want die voeren het grote geestelijke plan uit. Hamas is een werktuig van de god van Hopper en het doel heiligt de middelen. Net goed voor die moeder die voor de ogen van haar vastgebonden man en kinderen verkracht is, voor dood achtergelaten, haar man vermoord en haar twee jonge zoontjes ontvoerd en nu ergens gevangen gehouden in Gaza, of inmiddels dood. Hadden ze maar geen Joden moeten zijn. Of dan hadden ze maar niet in Israël moeten wonen. Dat is niet misdadig maar begrijpelijk. Wat misdadig is, is om de daders uit te schakelen om herhaling te voorkomen de raketregen op burgerdoelen in Israël te stoppen die tot op vandaag nog steeds doorgaat en de ontvoerde mensen op te sporen en te bevrijden. Dat is een oorlogsmisdaad. Volgens Hopper dus hè moderator, voordat ik weer een ban krijg wegen antisemitisme.  

O ja, en Gaza is een door Israël geschapen openluchtgevangenis en de inwoners worden verdrukt, niet door Hamas natuurlijk, maar door Israël. En de Joden hebben de keuze Israël te verlaten. Zodra ze dat doen is het probleem opgelost dus je snapt niet dat die koppige Joden dat niet gewoon doen. Ze kunnen toch gewoon vertrekken?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-11-2023 om 10:21 zei Willempie:

Dat is niet aan de orde. Joden hebben nooit christenen vervolgd, behalve dan in het begin van het christendom bijna tweeduizend jaar geleden. Christenen hebben wel Joden vervolgd, verbannen en vermoord, en niet zo weinig ook. Je kunt die vraag dus beter omdraaien. Als het christendom Joden vervolgt, moeten we dan nog steeds het christendom steunen?

Wanneer de kerk zich structureel bezighoudt met haat en discriminatie, dan dient zij daarop inderdaad aangesproken te worden. Net zoals met het misbruik nu ook gebeurt. De kerk is niet heilig omdat zij aan een of andere goede kant zou staan, maar omdat God haar barmhartig is. En God laat rustig gemeenschappen daadwerkelijk flink krimpen tot uiteenvallen als ze Hem niet aanstaan. Al in Openbaringen waarschuwt Hij daar meerdere malen voor. De kerk zal blijven bestaan, want dat heeft Hij beloofd. Maar ze blijft een gunst van Hem, geen recht.

Vóór de strijd tegen Jericho kwam Jozua een man met getrokken zwaard tegen. Hij vroeg hem aan welke kant hij stond. De man antwoordde daarop heel eenvoudig dat hij aan geen van beide kanten stond, maar het leger van de Heer aanvoerde. Dit kun je nalezen in Jozua 5. Jozua mocht Jericho dus veroveren, maar het werd hem wel duidelijk gemaakt dat God aan niemands kant staat. Dat Hij niet in een bepaald kamp is in te delen, strijdend tegen een ander kamp. Uiteindelijk zou die boodschap in Christus ten volle geopenbaard worden, maar we blijven vaak zo hardleers in ons tribale denken.

Als je dus een bepaalde kant kiest in een oorlog, dan hoeft dat nog niet eens verkeerd te zijn. Zelf geloof ik bijvoorbeeld dat het van belang is dat Oekraïne de oorlog wint. Anderen zullen daar weer anders over denken. Maar verwar dat nooit één op één met Gods beleid of Gods goedgunstigheid. God gaat altijd zijn eigen weg en Hij oordeelt vaak heel anders dan wij doen. De goed geachte partij kan net zo ernstig zondigen en mag net zo kritisch bejegend worden als de kwaad geachte partij. Ook als de partij tot Gods volk behoort en ook als haar strijd volstrekt legitiem is.

bewerkt door Robert Frans
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Hopper:

 Retorische vraag: hoeveel onschuldige mensen mag je vermoorden om één Hamas lid buiten werking te stellen?

 


De proportionaliteit in een oorlog is of behoort te zijn ten opzichte van vrede en niet ten opzichte van aantallen. Deze rabbijn legt het goed uit vind ik (tien minuutjes) 

 

 

6 uur geleden zei Hopper:

 

De openluchtgevangenis Gaza is een schepping van Israel.  

 


Onder internationale druk heeft Israël zijn nederzettingen in 2005 uit de Gazastrook teruggetrokken.  In 2007 won Hamas de verkiezingen en kwam aan de macht. Wat had Israël dan volgens jou moeten doen?

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Flawless victory:



Onder internationale druk heeft Israël zijn nederzettingen in 2005 uit de Gazastrook teruggetrokken.  In 2007 won Hamas de verkiezingen en kwam aan de macht. Wat had Israël dan volgens jou moeten doen?

Er had minimaal erkenning van de Palestijnse nationaliteit moeten zijn , welke gelijkwaardig is aan de Joodse nationaliteit.   En uiteraard terugtrekking van alle nederzettingen uit de Westbank inclusief Oost Jeruzalem.   Dat betekent open grenzen zodat (Palestijnse) inwoners vrij kunnen reizen tussen Gaza en Westbank.  Dat betekent ook erkenning van Hamas.  Joden hebben niet het alleenrecht op extremistische partijen zoals die nu de Israëlische regering vormen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Hopper:

Er had minimaal erkenning van de Palestijnse nationaliteit moeten zijn , welke gelijkwaardig is aan de Joodse nationaliteit.

Bedoel je hiermee dat Palestijnen een etnische groep zijn? Etnisch zijn het gewoon Arabieren hoor. En de Palestijnse nationaliteit is een verzinsel van Yasser Arafat. Daarvoor werden ze gewoon Arabieren genoemd. Ik zeg niet dat ze geen eigen staat mogen hebben want dat gun ik ze van harte maar je moet niet meegaan in het verspreiden van desinformatie. 

12 uur geleden zei Hopper:

En uiteraard terugtrekking van alle nederzettingen uit de Westbank inclusief Oost Jeruzalem.

Dat is ze al verschillende malen aangeboden maar wordt steeds afgewezen. Ze willen namelijk het hele gebied, inclusief Israël. Maar waarom zouden er eigenlijk geen Joden mogen wonen? Waarom moet het gebied Jodenvrij zijn? Terwijl er vóór de bezetting door Jordanië al wel gewoon Joden woonden? Vele generaties lang? Er mogen in Israël toch ook gewoon Arabieren wonen? Wie had het ook al weer over apartheid? En dan oost Jeruzalem. Mogen de Arabieren in oost Jeruzalem daar zelf ook iets over zeggen misschien? Of ze liever leven onder Palestijns of Israëlisch bestuur? Wat denk je zelf dat je zou willen als je daar woonde? Leef je liever in een dictatuur of in een geordende democratische rechtsstaat?  

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid