Spring naar bijdragen

Aanval van Hamas op Israel


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Flawless victory:

De islam heeft Mekka, de islam heeft Medina en de islam wil Jeruzalem. Maar Jeruzalem zullen ze nooit krijgen, leert de bijbel.

Dat gaat gewoon niet gebeuren.

Op de tempelberg staat gewoon een gebouw met 1000x takbir erop geschreven. En geen Jood bezoekt de muur nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Volgens mij staat niet de gruwelijke ernst van Hamas' terreurdaden ter discussie, maar alleen in hoeverre oorlogsrecht ook geldt in een oorlog als deze. Het doel van oorlogsrecht is niet om oorlog te

Ik heb geen zin meer om in discussie te gaan met zwakbegaafden of erger. Voor de wat minder domme mensen is het duidelijk dat jij hier voortdurend glasharde leugens verspreidt. Er is GEEN uitspraak ge

Het enige land dat de Koerden steunt en zoveel mogelijk bijstaat is Israël.  De Bijbel zegt dat geldzucht de wortel is van alle (soorten van) kwaad, De Egyptenaar Yasser Arafat (werkelijke naam: 

Posted Images

2 minuten geleden zei leren_schoen:

Op de tempelberg staat gewoon een gebouw met 1000x takbir erop geschreven. En geen Jood bezoekt de muur nog.

En óf de Joden de muur bezoeken. Je weet helemaal niet waar je het over hebt.

Hoog tijd dat dat gebouw eraf gaat. Zelfs een aantal moslims is het daarmee eens. Want ook in de Koran staat dat Jeruzalem de Joden toebehoort.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hitler was ook een fan van islam en Duitsland omvolkte de overwonnen gebieden met de "gewenste mening". Duitsland omvolkt u met islamieten. Sorry als ik dit zo abrupt zeg, maar het is de waarheid

Meteen nadat de staat Israel was opgericht wilde Mohammad Amin al-Hoesseini - de Palestijns-Arabische nationalist en grootmoefti - de Joden vernietigen, voegde men de daad bij het het woord en ging men over op oorlog tegen de Joden. De kerel had goede persoonlijke contacten met Hitler en staat zelfs samen met hem op de foto. Na de Tweede Wereldoorlog vluchtte hij eerst naar Zwitserland en vervolgens naar Frankrijk, waar hij hij onder huisarrest werd geplaatst. Toen vluchtte hij naar Egypte, waar hij in 1948 asiel kreeg onder bescherming van de Moslimbroederschap en de vertegenwoordiger van deze organisatie in Palestina werd.

Gaan er niet reeds een flink aantal belletjes rinkelen? Hieruit is Hamas ontstaan dat werd verkozen in Gaza toen ze officieel beleden dat ze de Joden wilden vernietigen, hetgeen ze onlangs nogmaals publiekelijk hebben bevestigd, ondanks dat dit gedachtengoed er in een eerder stadium even uit was gehaald.

Nooit hebben ze vrede gewild, nooit hebben ze consessies willen doen en eindelijk zullen ze daar nu de prijs voor moeten betalen.

bewerkt door Chaim
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Chaim:

Meteen nadat de staat Israel was opgericht wilde Mohammad Amin al-Hoesseini, de Palestijns-Arabische nationalist en grootmoefti de Joden vernietigen, voegde men het woord bij de daad en ging men over op oorlog tegen de Joden. De kerel had goede persoonlijke contacten met Hitler en staat zelfs samen met hem op de foto. Na de Tweede Wereldoorlog vluchtte hij eerst naar Zwitserland en vervolgens naar Frankrijk, waar hij hij onder huisarrest werd geplaatst. Toen vluchtte hij naar Egypte, waar hij in 1948 asiel kreeg onder bescherming van de Moslimbroederschap er werd vertegenwoordiger van deze organisatie in Palestina.

Gaan er niet reeds een flink aantal belletjes rinkelen? Hieruit is Hamas ontstaan dat eveneens werd verkozen in Gaza toen ze officieel beleden dat ze de Joden wilden vernietigen, hetgeen ze onlangs nogmaals publiekelijk hebben bevestigd, ondanks dat dit gedahtengoed er in een eerder stadium even uit was gehaald.

Nooit hebben ze vrede gewild, nooit hebben ze consessies willen doen en eindelijk zullen ze daar nu de prijs voor moeten betalen.

Ja dat dacht ik ook. Als 750K zich verenigen tegen uw volk, dan is zelfverdediging toch legitiem? We staan nu tegen een hoger aantal die via massa migratie een invasie plande. Maar ze zijn erkend en ze zijn gekend, allemaal. Het zijn lafaards die enkel sneaky opereren. ISRAEL is tenminste transparant op dat vlak en deelt intel met accurate gegevens. We know.

We weten dat Hamas nooit vrede wilde en we weten dat ze zich verschuilen bij burgers om hun propaganda te verspreiden.

Het is game over voor Palestina.

Toekomstgericht: Palestina bestaat niet meer. Het is 1 groot Israel waar Palestijnen onder de genade van Isreali bestaan.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

En óf de Joden de muur bezoeken. Je weet helemaal niet waar je het over hebt.

Hoog tijd dat dat gebouw eraf gaat. Zelfs een aantal moslims is het daarmee eens. Want ook in de Koran staat dat Jeruzalem de Joden toebehoort.

Please Flawless, ik heb echt mooie dingen van u mogen lezen. Gedenk de profetieën van Jeremia. Houd vast aan uw Bijbel en de HG.

De koran benoemt niet eens Jeruzalem. De profeet van de koran weet niet eens wat de triniteit inhoud of wat zonsondergang is.

Wees niet primitief maar verlicht. Ik vraag u dit niet vanuit mijn positie als mens, maar vanuit de rede. Ze dienen de God van de Bijbel niet, ze zoeken Deze niet eens maar zoeken Deze te vernietigen.

Als Mohammed een profeet was, zou deze dan zeggen dat de zon in modder zakt? Dat Maria deel van de triniteit is? Zou deze dan niet deze oorlog bij naam noemen? Waar staat Jeruzalem vernoemd in de koran?

 

Edit: ieder profeet wist dit allemaal, behalve Mohammed?Als uw boek niet eens Jeruzalem vernoemd, ben je dus geen profeet. Simpel. Sommige profetieën van Mohammed zijn daarom niet zozeer minder waar, maar ze komen niet van de God uit de Bijbel. Wie Maria aan de triniteit linkt en de naam van de heilige stad nalaat; dient een andere god dan de God van de Bijbel. Islam is geen religie van vrede maar van oorlog, Christendom is de religie van vrede.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Fundamenteel  jij verliest volgens mij uit het oog dat Israël straks weliswaar de derde tempel mag bouwen maar dat God daarin de Antichrist (!) zal laten  plaatsnemen.  Het Christelijk geloof gaat ultimo niet over aardse plaatsen. Het is een klein gelovig overblijfsel van de Joden die God gaat uitredden. En dat zijn in mijn optiek juist de mensen die afstand doen van de landsclaim.   En toch sta ik achter wat ik eerder schreef, maar dat is vanuit het perspectief dat al die dingen nu eenmaal gebeuren moeten.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:

@Fundamenteel  jij verliest volgens mij uit het oog dat Israël straks weliswaar de derde tempel mag bouwen maar dat God daarin de Antichrist (!) zal laten  plaatsnemen.  Het Christelijk geloof gaat ultimo niet over aardse plaatsen.

Neen dat weet ik. Noch verlies ik uit het oog dat Jezus hen zal overtuigen en iedere knie zal buigen. IEDERE.

Tot dan zijn wij geroepen met de Joden en niet den valse profeet te staan. De Joden hun profeten zijn onze profeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Neen dat weet ik. Noch verlies ik uit het oog dat Jezus hen zal overtuigen en iedere knie zal buigen. IEDERE.

Tot dan zijn wij geroepen met de Joden en niet den valse profeet te staan. De Joden hun profeten zijn onze profeten.

Dat ben ik wel met je eens. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Flawless victory:

Dat is onmogelijk met een buur die terreurtunnels onder scholen, crèches, ziekenhuizen en woningen heeft gebouwd. 

Een zo kan een Palestijn van zijn kant ook allerlei zaken opnoemen. Der vraag is dus: kies je voet vreedzaam naast elkaar leven, of voor elkaar willen uitroeien.

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik snap niet dat er nog plaats voor discussie is als miljoenen juichen bij kinderdoden en verkrachtingen en wij bidden voor amper 1 dode?

Waarvoor kregen wij de Heilige Geest als wij ons zouden vereenzelvigen bij de daders?

Dat is een domme vraag, want er zijn meer slachtoffers aan Palestijnse zijde dan aan Joodse zijde.

4 uur geleden zei Fundamenteel:
5 uur geleden zei Flawless victory:

De islam heeft Mekka, de islam heeft Medina en de islam wil Jeruzalem. Maar Jeruzalem zullen ze nooit krijgen, leert de bijbel.

Men kon Jeruzalem eerlijk delen, dat staat wereldwijd gerachriveerd in de geschiedenis bij alle culturen. Maar men koos een intifada.

Helaas wil een religie nu eenmaal altijd het alleenrecht en zal nooit iets  eerlijk delen met een andere religie. Dat geldt zowel voor de Islam als voor het Jodendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Helaas wil een religie nu eenmaal altijd het alleenrecht en zal nooit iets  eerlijk delen met een andere religie. Dat geldt zowel voor de Islam als voor het Jodendom.

Dat geldt voor de Islam. Israël is een seculiere parlementaire democratie met volledige vrijheid van godsdienst. Ik weet niet of je wel eens in Jeruzalem bent geweest? Waar in de oude stad voortdurend door luidsprekers vanuit moskees wordt omgeroepen dat Allah groter is? De Joden daar negeren het en gaan gewoon door met hun leven. Ze lijken zich er niet eens aan te ergeren. En dan heb je nog de vele christelijke heiligdommen en kerken daar die ook gewoon door de overheid worden beschermd. Hoe anders was dat tijdens de bezetting door Jordanië. Toen was het "verboden voor Joden".

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Helaas wil een religie nu eenmaal altijd het alleenrecht en zal nooit iets  eerlijk delen met een andere religie. Dat geldt zowel voor de Islam als voor het Jodendom.

Een religie wil niets; het zijn de aanhangers van een religie die iets willen.

Alleen de mens wil iets. Een religie bestaat in feite uit een set regels en voorschriften waar je je aan moet houden, omdat je jouw god (dat wat men ervaart als de hoogste zingeving in het leven) wil (lees: moet!) bevredigen. 

Ieder mens kent altijd een eigen religie, ook al ontkent die het bestaan van een andere god; ieder mens wordt tijdens zijn leven voortdurend gedwongen tot het maken van keuzes. Dat een religie met elkaar wordt beleefd, doet niets ter zake.

Met andere woorden: ieder mens dient z'n eigen god. Ook jij, DBI.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Hetairos:

Een religie wil niets; het zijn de aanhangers van een religie die iets willen.

Alleen de mens wil iets. Een religie bestaat in feite uit een set regels en voorschriften waar je je aan moet houden, omdat je jouw god (dat wat men ervaart als de hoogste zingeving in het leven) wil (lees: moet!) bevredigen. 

Ieder mens kent altijd een eigen religie, ook al ontkent die het bestaan van een andere god; ieder mens wordt tijdens zijn leven voortdurend gedwongen tot het maken van keuzes. Dat een religie met elkaar wordt beleefd, doet niets ter zake.

Met andere woorden: ieder mens dient z'n eigen god. Ook jij, DBI.

Feitelijk erken je hiermee dat je jezelf een persoonlijke God hebt gemaakt.  Wat idd heel veel mensen doen.   De Universele God trekt zich natuurlijk niks aan van al die malle mensen die hun persoonlijke God scheppen.

Echter, wat DBI schrijft is dat het ene idee/religie tegen het andere idee/religie strijdt.   Twee groepen mensen die zich van elkaar onderscheiden aan de hand van ideeën.   Waarmee we vaststellen dat noch Hamas noch de Joden geestelijke mensen zijn.  Want die onderscheiden zich immers niet van elkaar  zoals Paulus schrijft.

Dus laten de Joden en Hamas elkaar maar afmaken, beiden zijn even hopeloos.  Daarom kom ik ook op voor de onschuldigen: de 25.000 (en meer) vrouwen en kinderen die de Joden hebben weg gegenocideerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hopper:

die de Joden hebben weg gegenocideerd.

De hoeveelste antisemitische leugen is dit van je? Ik ben de tel kwijtgeraakt. Je was nog vergeten dat de Holocaust hun eigen schuld was en dat die trouwens door de Joden zelf is verzonnen. En dat ze de pest hebben veroorzaakt door de waterbronnen te vergiftigen. En dat ze christenkinderen vermoorden en hun bloed verwerken in hun matses. En dat ze God vermoord hebben. En dat ze overal de macht hebben in de wereld. En dat ze onmenselijk zijn. O nee, dat had je al vermeld, evenals dat ze racistisch zijn en vooral vrouwen en kinderen vermoorden. Blijkbaar vinden ze dat leuk. Eigenlijk zijn het dus onmensen. Of hoe noemde Hitler ze ook alweer?  

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hopper:

Feitelijk erken je hiermee dat je jezelf een persoonlijke God hebt gemaakt.  

<knip>

Je hebt dat goed gezien.

Het beeld dat ik voor mezelf heb gemaakt, is Jezus Christus. En die is Zelf weer het Beeld, dat zijn Vader, aan ons heeft gegeven).

  • Hebreeën 2:8-9 (NBG1951) "Want bij dit: alle dingen [hem] onderworpen, heeft Hij niets uitgezonderd, dat hem niet onderworpen zou zijn. Doch thans zien wij nog niet, dat hem alle dingen onderworpen zijn; maar wij zien Jezus, die voor een korte tijd beneden de engelen gesteld was vanwege het lijden des doods, opdat Hij door de genade Gods voor een ieder de dood zou smaken, met heerlijkheid en eer gekroond."

want:

  • Hebreeën 1:2-3 (NBG1951) "die Hij gesteld heeft tot erfgenaam van alle dingen, door wie Hij ook de wereld geschapen heeft. Deze, de afstraling zijner heerlijkheid en de afdruk van zijn wezen, die alle dingen draagt door het woord zijner kracht, heeft, na de reiniging der zonden tot stand gebracht te hebben, Zich gezet aan de rechterhand van de majesteit in den hoge,"

Van God kán (lees: mag) ik geen beeld maken, dus houd ik me maar bij het beeld dat de Bijbel schildert. En dat beeld schildert de Schrift pas sinds Jezus Christus is verheerlijkt en plaats heeft genomen op de troon in het Koninkrijk van God. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hetairos:

Je hebt dat goed gezien.

Het beeld dat ik voor mezelf heb gemaakt, is Jezus Christus. En die is Zelf weer het Beeld, dat zijn Vader, aan ons heeft gegeven).

  • Hebreeën 2:8-9 (NBG1951) "Want bij dit: alle dingen [hem] onderworpen, heeft Hij niets uitgezonderd, dat hem niet onderworpen zou zijn. Doch thans zien wij nog niet, dat hem alle dingen onderworpen zijn; maar wij zien Jezus, die voor een korte tijd beneden de engelen gesteld was vanwege het lijden des doods, opdat Hij door de genade Gods voor een ieder de dood zou smaken, met heerlijkheid en eer gekroond."

want:

  • Hebreeën 1:2-3 (NBG1951) "die Hij gesteld heeft tot erfgenaam van alle dingen, door wie Hij ook de wereld geschapen heeft. Deze, de afstraling zijner heerlijkheid en de afdruk van zijn wezen, die alle dingen draagt door het woord zijner kracht, heeft, na de reiniging der zonden tot stand gebracht te hebben, Zich gezet aan de rechterhand van de majesteit in den hoge,"

Van God kán (lees: mag) ik geen beeld maken, dus houd ik me maar bij het beeld dat de Bijbel schildert. En dat beeld schildert de Schrift pas sinds Jezus Christus is verheerlijkt en plaats heeft genomen op de troon in het Koninkrijk van God. 

Nu ben ik je kwijt, eerst beaam je dat je een persoonlijke God hebt gemaakt.  (Daar zijn we het over eens)  En nu beaam je ook nog er eens dat die zelfgemaakte God Jezus is.   Ja, dat is precies wat ik al dacht.

Ik had niet gedacht dat je je dwaling zo gemakkelijk zou toegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Hopper:

Nu ben ik je kwijt, eerst beaam je dat je een persoonlijke God hebt gemaakt.  (Daar zijn we het over eens)  En nu beaam je ook nog er eens dat die zelfgemaakte God Jezus is.   Ja, dat is precies wat ik al dacht.

Ik had niet gedacht dat je je dwaling zo gemakkelijk zou toegeven.

Ik geef mijn dwaling niet toe; ik beaam dat ieder mens een eigen beeld van God heeft. Wat jij ziet als mijn dwaling, is dat ik Jezus als (enig) beeld van God heb en jouw interpretatie (visie en inzicht) niet deel.

Je vergelijkt dat, overigens,  subjectieve en persoonlijke! beeld van God, met dat van jou. En die beelden komen uiteraard niet met elkaar overeen. Daarbij kun je zelf geen beeld van jouw god omschrijven, omdat je weigert een godsbeeld uit die enorme hoop godsbeelden te kiezen, die je voorgeschoteld wordt. De ware God maakt, zoals eerder in een ander bericht aangeven, echter geen deel uit van die grote hoop. Maar, mijn beste, ook een agnost maakt een keuze.

bewerkt door Hetairos
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hetairos:

Ik geef mijn dwaling niet toe; ik beaam dat ieder mens een eigen beeld van God heeft. Wat jij ziet als mijn dwaling, is dat ik Jezus als (enig) beeld van God heb en jouw interpretatie (visie en inzicht) niet deel.

Je vergelijkt dat, overigens,  subjectieve en persoonlijke! beeld van God, met dat van jou. En die beelden komen uiteraard niet met elkaar overeen. Daarbij kun je zelf geen beeld van jouw god omschrijven, omdat je weigert een godsbeeld uit die enorme hoop godsbeelden te kiezen, die je voorgeschoteld wordt. De ware God maakt, zoals eerder in een ander bericht aangeven, echter geen deel uit van die grote hoop. Maar, mijn beste, ook een agnost maakt een keuze.

Wat jij toegeeft is dat (volgens jou) ieder mens een eigen beeld van God heeft.  Voor exoterische gelovigen klopt die stelling ook.   Er zijn dus net zoveel Goden als dat er exoterische gelovigen zijn.  (Moslims kunnen ook exoterisch gelovig zijn, dus die mag je er ook bij optellen)

De Werkelijke God is Een.   Die laat zich niet opdelen door gedachten van exoterische gelovigen.

En op dit forum zien we ook wat die zelfbedachte God  vermag.   Ik veronderstelde (als mogelijkheid) dat die oorlog met de Palestijnen wel eens kan eindigen met een atoombom op Jeruzalem.   Een van de deelnemers hier begon direct mij tegen te spreken: Haar zelfbedachte God zou dat niet toestaan en de atoombom tegen houden.

Tja, als je zelf een God bedenkt dan mag je ook spreken voor die zelfbedachte God. Ik kan dat uiteraard niet serieus nemen.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Een zo kan een Palestijn van zijn kant ook allerlei zaken opnoemen. Der vraag is dus: kies je voet vreedzaam naast elkaar leven, of voor elkaar willen uitroeien.

Dat is een domme vraag, want er zijn meer slachtoffers aan Palestijnse zijde dan aan Joodse zijde.

Helaas wil een religie nu eenmaal altijd het alleenrecht en zal nooit iets  eerlijk delen met een andere religie. Dat geldt zowel voor de Islam als voor het Jodendom.

De aanslagen moeten stoppen dbi. 

Hoeveel er ook sterven,  het is geen gejuich waardig of welles/nietes spelletjes.

Ik ben gisterenavond zelf over mijn rode gegaan en betreur dit. Maar ik kan het niet terugnemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Flawless victory:

Maar zelfs al zou het Palestina genoemd worden (de Romeinen hebben Israël omgedoopt tot Palestina om hen te treiteren), dat is altijd het land geweest waar de Joden woonden.  Wat nu Palestijnen genoemd wordt dat zijn voornamelijk Arabieren, Egyptenaren en Jordaniërs. Het is ook niet zo dat er alleen maar Europese Joden wonen in Israël. Er hebben in al die tweeduizend jaar altijd Joden gewoond. 

Het is 2000 jaar geleden dat de joden in dat stukje land woonden wat nu Israel genoemd word.. 

Mogen de Batavieren, de "native Amerikanen" ook weer terug wonen waar hun voorouders in de jaren stillekes woonden? En moeten de mensen die er nu wonen dan maar weer optyfen naar een ander land?

Want dat is wat er is gebeurd in 1948. Enkel en alleen omdat de Engelsen Palestina hadden en ermee konden doen en laten wat ze wilden. En omdat joden en Europeanen dezelfde "God" dienen en in dezelfde boeken geloven..

Maar als een groep Moslims zou aankomen en zeggen "van onze God mogen wij in NL wonen en hebben we dit als erfdeel gekregen" dan geeft niemand thuis. En terecht, want je kan niet met een "heilig" boek in de hand politiek bedrijven..

Kan wel, maar het zou niet moeten mogen.

 

16 uur geleden zei Fundamenteel:

Neen dat weet ik. Noch verlies ik uit het oog dat Jezus hen zal overtuigen en iedere knie zal buigen. IEDERE.

Tot dan zijn wij geroepen met de Joden en niet den valse profeet te staan. De Joden hun profeten zijn onze profeten.

Waarom weer zo kortzichtig? En vooral zo gewelddadig.. 

Een echte God zal dit niet willen en niet eisen van zijn/haar onderdanen.

Christendom, jodendom en islam is allemaal op angst gebaseerd. Heeft niks met werkelijke spiritualiteit of religie (herverbinden met het goddelijke) te maken. 

 

18 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik snap niet dat er nog plaats voor discussie is als miljoenen juichen bij kinderdoden en verkrachtingen en wij bidden voor amper 1 dode?

Waarvoor kregen wij de Heilige Geest als wij ons zouden vereenzelvigen bij de daders?

Miljoenen juichen bij kinderdoden? Heb je ze geteld? Of heb je filmpjes gekeken en dit op de hele Palestijnse gemeenschap laten slaan?

En wanneer antwoord je nou eens (of lees je uberhaupt) wat een ander zegt?

Toen NL vijf jaar bezet was door de moffen/Duitsers juichten de NL'ers ook bij de dood van Hitler, en bij de bombardementen op Hamburg en consorten. "dat zou ze leren"...

De meeste Palestijnen die juichten juichten vooral omdat er eindelijk iets leek te worden gedaan aan de acties van Israel. Want die lui mogen ongestoord ieder jaar het "gras maaien" waardoor er van vooruitgang bij de Palestijnen geen sprake kan zijn. Israel is superieur dus het enige wat de Palestijnen kunnen is verzet plegen door hit and run.

18 uur geleden zei Chaim:

Meteen nadat de staat Israel was opgericht wilde Mohammad Amin al-Hoesseini - de Palestijns-Arabische nationalist en grootmoefti - de Joden vernietigen, voegde men de daad bij het het woord en ging men over op oorlog tegen de Joden. De kerel had goede persoonlijke contacten met Hitler en staat zelfs samen met hem op de foto. Na de Tweede Wereldoorlog vluchtte hij eerst naar Zwitserland en vervolgens naar Frankrijk, waar hij hij onder huisarrest werd geplaatst. Toen vluchtte hij naar Egypte, waar hij in 1948 asiel kreeg onder bescherming van de Moslimbroederschap en de vertegenwoordiger van deze organisatie in Palestina werd.

Gaan er niet reeds een flink aantal belletjes rinkelen? Hieruit is Hamas ontstaan dat werd verkozen in Gaza toen ze officieel beleden dat ze de Joden wilden vernietigen, hetgeen ze onlangs nogmaals publiekelijk hebben bevestigd, ondanks dat dit gedachtengoed er in een eerder stadium even uit was gehaald.

Nooit hebben ze vrede gewild, nooit hebben ze consessies willen doen en eindelijk zullen ze daar nu de prijs voor moeten betalen.

Je blijft je onzin maar spuien gast. Eerst op FT en nu hier weer. Hier word je onzin meer geslikt omdat het hier christenen betreft die denken dat de joodse godheid en de hunne dezelfde zijn. 

Ten eerste, de oorlog was al aan de gang voordat de staat Israel was opgericht. Omdat er steeds meer joden naar Palestina kwamen (zelfs tegen de regels van de Engelsen in). Tevens vergeet je de vele joodse terroristische bendes die huis hielden in Palestina. Zowel tegen de Arabieren als tegen de Engelsen. 

Hamas is pas ontstaan in 1987, dus vele jaren nadat die Mohammad asiel kreeg in Egypte.  Tevens is de Moslimbroederschap pas ontstaan in 1973, Dus hoe kan Mohammad nu asiel krijgen van een groep die pas veel later is ontstaan?

Je praat dus weer onzin.

Zoals je wel vaker doet, want je lijkt nu zelfs te ontkennen dat Israel de grootste fouten beging (anders moet je waarschijnlijk erkennen dat Hamas een reactie op is, en dat 7 oktober niet in een vacuum is ontstaan). 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Fundamenteel:

Nu nog, Palestina wordt Israel, dat is de realiteit :)µ

Of ontkent u de causaliteit?

Dat klopt ja. Dankzij de gewelddadigheden die Israel nu pleegt.

ALS je de Bijbel gelooft dan hebben ze het land dat nu Israel heet in het OT ook met genocide op andere volkeren "verkregen". De geschiedenis lijkt zich te herhalen. Maar nu in het echt, en niet in een mythe (de meeste bijbelwetenschappers denken dat de geschiedenis van het innemen van Kanaan mythe is, bedacht ten tijde van de Ballingschap). 

2 uur geleden zei Hopper:

Wat jij toegeeft is dat (volgens jou) ieder mens een eigen beeld van God heeft.  Voor exoterische gelovigen klopt die stelling ook.   Er zijn dus net zoveel Goden als dat er exoterische gelovigen zijn.  (Moslims kunnen ook exoterisch gelovig zijn, dus die mag je er ook bij optellen)

De Werkelijke God is Een.   Die laat zich niet opdelen door gedachten van exoterische gelovigen.

En op dit forum zien we ook wat die zelfbedachte God  vermag.   Ik veronderstelde (als mogelijkheid) dat die oorlog met de Palestijnen wel eens kan eindigen met een atoombom op Jeruzalem.   Een van de deelnemers hier begon direct mij tegen te spreken: Haar zelfbedachte God zou dat niet toestaan en de atoombom tegen houden.

Tja, als je zelf een God bedenkt dan mag je ook spreken voor die zelfbedachte God. Ik kan dat uiteraard niet serieus nemen.   

 

Als die God niet in staat was om de moord op zes miljoen van zijn volgelingen te voorkomen, hoe wil die God dan wel voorkomen dat er een atoombom op komt?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites



Zacharia 12 (NBG51)

Jeruzalem

1Godsspraak, het woord des Heren, over Israël.

Aldus luidt het woord van de Here, die de hemel uitspant en de aarde grondvest, en de geest des mensen in diens binnenste formeert. 2 Zie, Ik maak Jeruzalem tot een schaal der bedwelming voor alle volken in het rond; ja ook tegen Juda zal het gaan bij de belegering van Jeruzalem. 3 Te dien dage zal Ik Jeruzalem maken tot een steen, die alle natiën moeten heffen; allen die hem heffen, zullen zich deerlijk verwonden. En alle volkeren der aarde zullen zich daarheen verzamelen.

4 Te dien dage, luidt het woord des Heren, zal Ik alle paarden treffen met verbijstering, en hun berijders met krankzinnigheid; over het huis Juda zal Ik mijn ogen openhouden, doch alle paarden der natiën zal Ik treffen met blindheid. 5 Dan zullen de stamhoofden van Juda bij zichzelf zeggen: Een sterke macht zijn mij de inwoners van Jeruzalem door de Here der heerscharen, hun God. 6 Te dien dage zal Ik de stamhoofden van Juda maken als een vuurbekken tussen het hout, en als een vuurfakkel tussen de garven; dan zullen zij rechts en links alle natiën in het rond verteren; en Jeruzalem zal blijven voortbestaan op zijn eigen plaats, te Jeruzalem. 7 Ook zal de Here de tenten van Juda allereerst verlossen, opdat de trots van het huis van David en van de inwoners van Jeruzalem zich niet verheffe tegen Juda. 8 Te dien dage zal de Here de inwoners van Jeruzalem beschutten, en wie onder hen struikelt, zal te dien dage zijn als David, en het huis van David als God, als de Engel des Heren voor hun aangezicht. 9 Te dien dage zal Ik zoeken te verdelgen alle volken die tegen Jeruzalem oprukken.

Rouwklacht over de doorstokene

10 Ik zal over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem uitgieten de Geest der genade en der gebeden; zij zullen hem aanschouwen, die zij doorstoken hebben, en over hem een rouwklacht aanheffen als de rouwklacht over een enig kind, ja, zij zullen over hem bitter leed dragen als het leed om een eerstgeborene. 11 Te dien dage zal in Jeruzalem de rouwklacht groot zijn, zoals de rouwklacht van Hadadrimmon in het dal van Megiddo; 12 het land zal een rouwklacht aanheffen, alle geslachten afzonderlijk; het geslacht van het huis van David afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk, het geslacht van het huis van Natan afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk, 13 het geslacht van het huis van Levi afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk, het geslacht van Simi afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk; 14 alle overige geslachten, alle geslachten afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Njarbe:

Het is 2000 jaar geleden dat de joden in dat stukje land woonden wat nu Israel genoemd word.. 

Dat is onjuist. Er hebben daar altijd Joden gewoond. 

1 uur geleden zei Njarbe:

Een echte God zal dit niet willen en niet eisen van zijn/haar onderdanen.

Jazeker wel. Omdat er geen andere optie is. Geluk en vrede zijn niet beschikbaar buiten God om.

1 uur geleden zei Njarbe:

Christendom, jodendom en islam is allemaal op angst gebaseerd.

Nee hoor. Het jodendom en christendom zijn gebaseerd op historische feiten, op de waarheid. De islam is een ander verhaal. 

1 uur geleden zei Njarbe:

Miljoenen juichen bij kinderdoden? Heb je ze geteld?

Hier wordt hoogstwaarschijnlijk gedoeld op het doden van kinderen in de buik van de moeder. 

1 uur geleden zei Njarbe:

Ten eerste, de oorlog was al aan de gang voordat de staat Israel was opgericht.

Heel goed!

1 uur geleden zei Njarbe:

Omdat er steeds meer joden naar Palestina kwamen (zelfs tegen de regels van de Engelsen in).

Nee, ook daarvoor al. 

1 uur geleden zei Njarbe:

Tevens vergeet je de vele joodse terroristische bendes die huis hielden in Palestina.

Die zogenaamde "bendes" zijn opgericht om de Joodse gemeenschappen te beschermen tegen aanvallen van Arabische bendes.

1 uur geleden zei Njarbe:

erkennen dat Hamas een reactie op is, en dat 7 oktober niet in een vacuum is ontstaan

Niets ontstaat in een vacuüm. 

45 minuten geleden zei Njarbe:

Als die God niet in staat was om de moord op zes miljoen van zijn volgelingen te voorkomen, hoe wil die God dan wel voorkomen dat er een atoombom op komt?

Omdat Jeruzalem het centrum is van deze wereld waar de komende Koning zijn zetel zal hebben vanwaar Hij de volkeren rechtvaardig zal besturen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid