Spring naar bijdragen

www.geloofsleven.nl


Aanbevolen berichten

Hallo medeforumleden,

Het is ons opgevallen dat er op Credible momenteel geen actief moderatiebeleid meer lijkt te zijn, wat de sfeer hier helaas verstoort. Daarom willen we jullie graag uitnodigen voor een nieuw forum dat we hebben opgezet: Geloofsleven.nl.

Geloofsleven.nl is een forum speciaal gecreëerd voor christenen van alle stromingen. Hier streven we naar een vriendelijke en respectvolle gemeenschap waar iedereen zich welkom voelt. We nodigen jullie van harte uit om een kijkje te nemen op onze website: www.geloofsleven.nl.

We hopen je daar te zien en samen een positieve en constructieve online omgeving te creëren voor het bespreken van ons geloof en andere interessante onderwerpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het gevaar dat een nieuw forum ALTIJD loopt is dat het 'oude wijn in nieuwe zakken wordt'. Dat heeft te maken met de gezindheid van de deelnemers. Die verandert namelijk niet en zal dus, vroeg of laat

Hallo medeforumleden, Het is ons opgevallen dat er op Credible momenteel geen actief moderatiebeleid meer lijkt te zijn, wat de sfeer hier helaas verstoort. Daarom willen we jullie graag uitnodig

Het regent al bannen op dat nieuwe forum.  Citeren uit de Bijbel levert een ban op en Paulus als gezaghebbend beschouwen levert ook een ban op.  Bij de moderatie zeuren of andere deelnemers geband kun

Toch een beetje dubbel. Begrijp me niet verkeerd,  ik ben heel blij met je genomen initiatief en immer dankbaar . Credible had zo'n vermogen als de moderatie een tikkeltje meer inspanningen leverde. Dat is zeker geen verwijt aan Sjako want ik ken zijn persoonlijke situatie niet, noch die van de admin hier. Maar hoeveel leed was bespaard als mijn eerste verzoek tot sluiten van het onderwerp crypto verhoord werd? Sjako had het de eerste maal gelezen maar deed niets. Niet het onderwerp was het probleem, de prikkels stapelde op en de kolen op het vuur werden maar verder verhit.

Ik ben hard tegen de politiek en bepaalde standpunten, maar ik heb sedert ik rond 2016 echt tot geloof kwam geprobeerd mijn best te doen iedereen met respect te behandelen tenzij het na ellenlange provocaties eens teveel werd. Ik heb zo goed mogelijk proberen te verwoorden, hulp gezocht bij mede christenen en zo goed mogelijk onderbouwd wat ik ervaarde. Ik werd voor haatzaaier weg gezet, valse getuigenissen tegen mij, laster, leugens (die nooit met quotes bewezen zijn na meermaals vragen, op wat buiten de context gegrepen teksten.)

Ja ik ben een slecht mens, maar ik heb wel zo goed mogelijk mijn ei proberen lossen en ben daarvoor heel hard behandeld geweest. Ik ben geen homofoob, ik wil die zooi gewoon niet in mijn opvoeding aanwezig. Godsdienstvrijheid!

Ik heb zelfs hopper pm gestuurd, ik dacht dat het bijgelegd was. Eerste dat hij daarna deed is mij flamen in het digital id of id2030 topic, zoiets.

Niet dat ik wil zagen, maar wil het wel gezegd hebben voor alles hier afgesloten wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoop wel dat we dat misschien eens als volwassenen opnieuw kunnen aanpakken en gewoon radicaal opnieuw beginnen?

Of sommige zaken gewoon niet oprakelen en onze focus eens echt op Christus werpen. Want ik weet niet of jullie dat geloven, maar Christus is met een reden gekomen en met reden aan het kruis genageld, met reden uit de dood opgestaan en met reden opgestegen naar den Vader. De Bijbel leert dat we onze vetes moeten bijleggen voor we opnieuw bidden,... Misschien tijd dat te doen, want ik heb de meeste, allemaal eigenlijk,  wel graag. Dat hoeft niet wederkerig te zijn. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoop wel dat we dat misschien eens als volwassenen opnieuw kunnen aanpakken en gewoon radicaal opnieuw beginnen?

Of sommige zaken gewoon niet oprakelen en onze focus eens echt op Christus werpen. Want ik weet niet of jullie dat geloven, maar Christus is met een reden gekomen en met reden aan het kruis genageld, met reden uit de dood opgestaan en met reden opgestegen naar den Vader. De Bijbel leert dat we onze vetes moeten bijleggen voor we opnieuw bidden,... Misschien tijd dat te doen, want ik heb de meeste, allemaal eigenlijk,  wel graag. Dat hoeft niet wederkerig te zijn. :)

‐-----------

@Hopper

Ik voeg de quote toe, het was kort nadat ik uitreikte prive om de gemoederen achter de schermen te bedaren. Je bleef gewoon mij benoemen, over jezelf praten en volledig naast de context gaan.

Op 3-9-2023 om 22:52 zei Hopper:

Ik ken een forumdeelnemer die inmiddels al maanden aan het OH'en is over digitaal geld.  Het interesseerde me toch al nooit en nu nog minder. (Dat kan eigenlijk niet, minder dan nooit is een contradictie, maar  overdrijven mag in deze kwestie)

 

En deze is dan niet eens de ergste. Maar wel erg omdat we net uit privé kwamen met een nieuwe adem.

bewerkt door Fundamenteel
en sorry voor de slechte tekst opmaak. maar het is echt een ei geweest dat al lang zat te wringen:D
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik hoop wel dat we dat misschien eens als volwassenen opnieuw kunnen aanpakken en gewoon radicaal opnieuw beginnen?

Of sommige zaken gewoon niet oprakelen en onze focus eens echt op Christus werpen. Want ik weet niet of jullie dat geloven, maar Christus is met een reden gekomen en met reden aan het kruis genageld, met reden uit de dood opgestaan en met reden opgestegen naar den Vader. De Bijbel leert dat we onze vetes moeten bijleggen voor we opnieuw bidden,... Misschien tijd dat te doen, want ik heb de meeste, allemaal eigenlijk,  wel graag. Dat hoeft niet wederkerig te zijn. :)

‐-----------

@Hopper

Ik voeg de quote toe, het was kort nadat ik uitreikte prive om de gemoederen achter de schermen te bedaren. Je bleef gewoon mij benoemen, over jezelf praten en volledig naast de context gaan.

 

En deze is dan niet eens de ergste. Maar wel erg omdat we net uit privé kwamen met een nieuwe adem.

Jezus joeg de geldwisselaars de tempel uit en jij gedraagt je hier als een geldwisselaar.  (Met dank aan Sjako dat hij die crypto onzin heeft afgesloten.). Uit compassie voor jou heb ik pogingen gedaan om je uit handen van de geldduivel te halen, maar mijn pogingen zijn vruchteloos gebleken.   Dat is geen vete, ik had het beste met je voor.

Verder wil ik het er niet meer over hebben, je verklaringen zijn voorspelbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Hopper:

Jezus joeg de geldwisselaars de tempel uit en jij gedraagt je hier als een geldwisselaar.  (Met dank aan Sjako dat hij die crypto onzin heeft afgesloten.). Uit compassie voor jou heb ik pogingen gedaan om je uit handen van de geldduivel te halen, maar mijn pogingen zijn vruchteloos gebleken.   Dat is geen vete, ik had het beste met je voor.

Verder wil ik het er niet meer over hebben, je verklaringen zijn voorspelbaar.

Hoppah here we go again.

Mooie afsluiter Hopper. Het ga je goed.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

T Maar hoeveel leed was bespaard als mijn eerste verzoek tot sluiten van het onderwerp crypto verhoord werd? Sjako had het de eerste maal gelezen maar deed niets. Niet het onderwerp was het probleem, de prikkels stapelde op en de kolen op het vuur werden maar verder verhit.

 

 

Het is dus op mijn verzoek gesloten omdat ik sterk aandrong. Ik ben zelfs degene geweest die sjako zijn post likete.

Het niveau zakte hier dus onder de bodem door mensen als hopper en TTC, en DBI en enkele meer; en ja ik liet me ook wel eens gaan. Maar wat deze heren doen is pure provocatie!

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het regent al bannen op dat nieuwe forum.  Citeren uit de Bijbel levert een ban op en Paulus als gezaghebbend beschouwen levert ook een ban op.  Bij de moderatie zeuren of andere deelnemers geband kunnen worden is dan weer wel toegestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hopper:

Het regent al bannen op dat nieuwe forum.  Citeren uit de Bijbel levert een ban op en Paulus als gezaghebbend beschouwen levert ook een ban op.  Bij de moderatie zeuren of andere deelnemers geband kunnen worden is dan weer wel toegestaan.

Ja. Dat lag echter in de lijn der verwachting aangezien dat forum van begin af aan op een oneerlijke  manier is gestart, namelijk door eerst credible te corrumperen met al die idiote rapporten en fake accounts en het zwartmaken van atheïsten. En het aanmaken van een accountnaam met Ricky’s naam om hem een trap na te geven.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Hopper:

Het regent al bannen op dat nieuwe forum.  Citeren uit de Bijbel levert een ban op en Paulus als gezaghebbend beschouwen levert ook een ban op.  Bij de moderatie zeuren of andere deelnemers geband kunnen worden is dan weer wel toegestaan.

Het verdraaien van bijbelverzen leverde jou eindelijk een terechte ban op. Waarvoor applaus! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Flawless victory:

Ja. Dat lag echter in de lijn der verwachting aangezien dat forum van begin af aan op een oneerlijke  manier is gestart, namelijk door eerst credible te corrumperen met al die idiote rapporten en fake accounts en het zwartmaken van atheïsten. En het aanmaken van een accountnaam met Ricky’s naam om hem een trap na te geven.  

Ik had al het vermoeden dat dat forum een onderneming was van de Flieko trollen.  Maar om het zeker te weten is het het beste om je er in te begeven.  Welaan, iedereen heeft kunnen zien wat de Flieko trollen dit forum hebben aangedaan.  

Maar ook fora zijn niet vrijgesteld van oorzaak en gevolg.  Geloofsleven.nl zal de deelnemers krijgen die ze verdienen.

Zojuist zei Hermanos2:

Het verdraaien van bijbelverzen leverde jou eindelijk een terechte ban op. Waarvoor applaus! 

Je bedoelt te zeggen dat de forumleiding bepaald hoe een Bijbel vers uitgelegd dient te worden.   Geloofsdwang dus.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Hopper:

Ik had al het vermoeden dat dat forum een onderneming was van de Flieko trollen.  Maar om het zeker te weten is het het beste om je er in te begeven.  Welaan, iedereen heeft kunnen zien wat de Flieko trollen dit forum hebben aangedaan.  

Maar ook fora zijn niet vrijgesteld van oorzaak en gevolg.  Geloofsleven.nl zal de deelnemers krijgen die ze verdienen.

Je bedoelt te zeggen dat de forumleiding bepaald hoe een Bijbel vers uitgelegd dient te worden.   Geloofsdwang dus.....


Inderdaad. Geloofsleven zal de deelnemers krijgen die ze verdienen. Allemaal hetzelfde gedachtengoed.  Vooral het homobashen en het uitschelden en lasteren van homo’s (met “sodomie”) was stuitend.  Niet gehinderd door enige kennis van zaken, zich niks aantrekkend van wat er letterlijk in de bijbel staat.  

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Hopper:

 

Je bedoelt te zeggen dat de forumleiding bepaald hoe een Bijbel vers uitgelegd dient te worden.   Geloofsdwang dus.....

Ik zal je even bijscholen. Citaat betekent letterlijk aanhalen. Jij schrijft achter jouw uitspraak, citaat Paulus. Dat kan alleen als jij de wederopgestane Paulus bent. Je bent een schriftverkrachter. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:


Inderdaad. Geloofsleven zal de deelnemers krijgen die ze verdienen. Allemaal hetzelfde gedachtengoed.  Vooral het homobashen en het uitschelden en lasteren van homo’s (met “sodomie”) was stuitend.  Niet gehinderd door enige kennis van zaken, zich niks aantrekkend van wat er letterlijk in de bijbel staat.  

 

Ik vind het jammer, want ik was net met een tekst bezig om de bijbelteksten in context te brengen.

Ik weet niet wat er allemaal afspeelde waardoor we hier nu zijn beland? Was het onderwerp dan zo ontspoord?

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik vind het jammer, want ik was net met een tekst bezig om de bijbelteksten in context te brengen.

Ik weet niet wat er allemaal afspeelde waardoor we hier nu zijn beland? Was het onderwerp dan zo ontspoord?

Ga dat maar voortzetten aldaar. Ik spendeer er hier geen woord meer aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een ellende wat een ellende. De duivel laten slagen in zijn opzet? De tegenstanders niet met waarheid terug serveren? Het moet al eens ontploffen he mannen, christendom is geen pad van rozenblaadjes he. Eerst chaos en dan dirigeren naar orde. Er is misschien te snel opgetreden?

Had dit tijd gegeven, en misschien quarantaine voor een ban toegepast? Ik weet het eerlijk gezegd niet want volgde niet alles op die avond. Sorry als ik minder betrokken was, er was drama in mijn persoonlijk leven. Net als we een nieuwe gemeenschap konden opbouwen, valt dat ook in het water? We hadden er voor elkaar kunnen zijn en bouwen aan een nieuw klimaat? Zelfs met de mensen waar dat minder goed mee gaat? Homoseksualiteit zou de show niet mogen stelen. Er was een roep van mij om samen betere christenen te worden. We hadden moeten bidden en tijd haar werk laten doen? Gaan we ons echt overleveren aan de duisternis of op reset duwen? 

Zojuist zei Flawless victory:

Ga dat maar voortzetten aldaar. Ik spendeer er hier geen woord meer aan.

Werkelijk, ik had gehoopt dat we er daar anders mee zouden omgaan. 

Ik kan niet hard genoeg benadrukken hoe hard ik deze ontwikkelingen betreur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gevaar dat een nieuw forum ALTIJD loopt is dat het 'oude wijn in nieuwe zakken wordt'. Dat heeft te maken met de gezindheid van de deelnemers. Die verandert namelijk niet en zal dus, vroeg of laat ALTIJD weer opspelen. Het nieuwe forum zal dus uiteindelijk dezelfde tekenen van verval gaan vertonen als het oude. 

Dat alles kunnen we natuurlijk jammer vinden, maar zolang de gezindheid van de deelnemers niet verandert, mogen we geen ander resultaat verwachten.

We veroorzaken het probleem dus zelf en met z'n allen. Verder kunnen we niemand verantwoordelijk maken. Eigen schuld, dikke bult. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:


Inderdaad. Geloofsleven zal de deelnemers krijgen die ze verdienen. Allemaal hetzelfde gedachtengoed.  Vooral het homobashen en het uitschelden en lasteren van homo’s (met “sodomie”) was stuitend.  Niet gehinderd door enige kennis van zaken, zich niks aantrekkend van wat er letterlijk in de bijbel staat.  

 

Het selecteert zichzelf uit, Barnabas, Fundamenteel, Hermanos , die denkrichting gaat het ongeveer worden.    Homobashen en misogynie  is aan mij niet besteedt.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Het selecteert zichzelf uit, Barnabas, Fundamenteel, Hermanos , die denkrichting gaat het ongeveer worden.    Homobashen en misogynie  is aan mij niet besteedt.  

Echt Hopper, ik was bezig aan een tekst zonder 1 iota bashen.

Als er een onderwerp in bijbelstudie staat, benaderen we dat wel vanuit de Bijbel he. En hoe oneens je het er ook mee bent, wees dan oneens zonder die teksten valse interpretaties toe te dichten.

Ik betreur de gang van zaken ook en had het anders willen aanpakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Echt Hopper, ik was bezig aan een tekst zonder 1 iota bashen.

Als er een onderwerp in bijbelstudie staat, benaderen we dat wel vanuit de Bijbel he. En hoe oneens je het er ook mee bent, wees dan oneens zonder die teksten valse interpretaties toe te dichten.

Ik betreur de gang van zaken ook en had het anders willen aanpakken.

Het gaat me niet om Bijbel teksten.   Wat ik het afgelopen half jaar heb gezien is dat Flieko Credible probeerde over te nemen.   DBI was daarbij de kwaaie pier.  Vervolgens oordeelde Flieko diverse forumdeelnemers en deed aan andere trollerij.    

Deze coup slaagde niet, waarbij ik het ook zwaar laat mee wegen dat de moderator -Sjako- er alleen voor staat en privé sores heeft.   Wat iedereen ook van Sjako moge vinden, hij doet het toch maar en zijn leiding schijnt niet overdraagbaar te zijn.

En nu blijkt deze Flieko een eigen forum begonnen en andersdenkenden er direct af te gooien.   Ik gun de overblijvenden hun echo-putje waar de deelnemers elkaar kunnen bevestigen.  Het is al mislukt voor het begonnen was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Hetairos:

Het gevaar dat een nieuw forum ALTIJD loopt is dat het 'oude wijn in nieuwe zakken wordt'. Dat heeft te maken met de gezindheid van de deelnemers. Die verandert namelijk niet en zal dus, vroeg of laat ALTIJD weer opspelen. Het nieuwe forum zal dus uiteindelijk dezelfde tekenen van verval gaan vertonen als het oude. 

Dat alles kunnen we natuurlijk jammer vinden, maar zolang de gezindheid van de deelnemers niet verandert, mogen we geen ander resultaat verwachten.

We veroorzaken het probleem dus zelf en met z'n allen. Verder kunnen we niemand verantwoordelijk maken. Eigen schuld, dikke bult. 

Maar een forum moet al eens stuiven he. :) dat bevrucht de geest ...Het probleem kan ook een oplossing bieden.

2 minuten geleden zei Hopper:

Het gaat me niet om Bijbel teksten.   Wat ik het afgelopen half jaar heb gezien is dat Flieko Credible probeerde over te nemen.   DBI was daarbij de kwaaie pier.  Vervolgens oordeelde Flieko diverse forumdeelnemers en deed aan andere trollerij.    

Deze coup slaagde niet, waarbij ik het ook zwaar laat mee wegen dat de moderator -Sjako- er alleen voor staat en privé sores heeft.   Wat iedereen ook van Sjako moge vinden, hij doet het toch maar en zijn leiding schijnt niet overdraagbaar te zijn.

En nu blijkt deze Flieko een eigen forum begonnen en andersdenkenden er direct af te gooien.   Ik gun de overblijvenden hun echo-putje waar de deelnemers elkaar kunnen bevestigen.  Het is al mislukt voor het begonnen was.

Ik heb ook wel een vorm van respect voor sjako hoor.

Ik vind dat iedereen een kans verdient en hoopte dat die iets meer ruimte had gekregen tot de moderatie eensgezindheid bereikte. Het is wat het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid